TESLA електромобил...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Съб 27 май 2023 22:20


dobrin написа: (и аз запазих час за след седмица)


За мен това е несрионо.




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dobrin » Нед 28 май 2023 9:41


Ами ОК. Истината е, че някои от ъпдейтите налагат посещение на оторизиран сервиз. Но далеч не всички, а само т.нар. големи ъпдейти, които понякога отнемат ден - два. За мен обаче това не е deal breaker.

И за да се върнем на Тесла - ето това е интересно. Може пък и аз да бъркам за конкуренцията, но когато става въпрос за пари, явно всичко е позволено.
First Tesla Model Y with BYD Blade battery rolled off the production line in Germany


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6065
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот DoH_KuXoT » Нед 28 май 2023 10:06


VWGT написа:мощността ли му е много или мат'ряла е скапан


Този теглич е абсурден и най-вероятно това е причината за откъсването. Теглича е редно да влезе в надлъжните рогове , а не да е прикрепен за престилката, която не е силов детайл. Такъв тип теглич би вършил работа за леко ремарке или стойка за велосипеди, но не и за тежка каравана и газ до долу


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1531
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Кайзен » Нед 28 май 2023 10:15


dobrin написа:Глупости на търкалета.

Тези коментари са ми любими. Няма факти, няма числа, няма нищо.. :banghead
Погледни печалбите на автосглобителите за 2022 съпоставени с броя продадени автомобили. Погледни маржа в печалбите при е-колите и при тези с ДВГ.
А за субсидирането - виж какви пари раздава немското правителство за всяка е-кола. Запознай се коя страна създава пречки в ЕС при опитите за забрана на коли с ДВГ и коя страна "натиска" за синтетични горива. Запознай се как са били построени някои от заводите на твоята любима марка, каква част от управлението е "държавна" и тогава обвинявай Китай и САЩ.

Най-грубо от високо погледнато - Тесла прави/получава същото, което е получил VW в Германия (след ВСВ) и Китай (през този век).

А сега се замисли защо се налага да се сменят толкова много мениджъри и цели отдели във VW. Знаеш ли колко струва на концерна освобождаването на всеки един работник, т.нар. Abfindung? Знаеш ли колко милиарди евро са платени и се плащат за нищо?

VW, а и всички европейски марки "проспаха" е-колите, та дори и хибридите. Когато Тойота продаваше Приус, а Тесла "надигаше глава" с продажбите - VW рекламираше "Clean Diesel".
https://youtu.be/pDI0jFZRnLU


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Ивайло Димов » Нед 28 май 2023 10:25


С тази разлика ,че Тесла разчита само на Е коли ,а европейските производители им се налага да удовлетворяват капризите на екошарлатанииите и да произвеждат все по-сложни и извратени ДВГ.Никъде по света няма такива тежки екологични рестрикции ,навсякъде авомобилостроенето се развива по естествен път и не се изнасилват нещата .Преди 20-30 години едва ли някой от големите концерни в Европа си е мислил някога ,че ще му се наложи да спре производството на ДВГ ....дали е въпрос на липса на далновидност и стратегия е съвсем друга работа .Ако някой си мисли ,че с вятър ,слънце и вода може да захранва икономики с тежка индустрия или па да замени автопарка с електрички значи е непоправим романтик или обслужва интереси ,които не са в ползва на обществото .
Тесла просто заеха една огромна празна ниша на пазара ,която не беше атрактивна за големите концерни .


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30000
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот dobrin » Нед 28 май 2023 11:52


Кайзен написа:... автосглобителите ...

Виждам отношението ти. Което като цяло за мен е погрешно. Смяташ, че не правят нищо повече от това да сглобяват части, произведени от друг. Което съм почти 100 % сигурен е много далеч от истината.

Кайзен написа:А за субсидирането - виж какви пари раздава немското правителство за всяка е-кола. Запознай се коя страна създава пречки в ЕС при опитите за забрана на коли с ДВГ и коя страна "натиска" за синтетични горива. Запознай се как са били построени някои от заводите на твоята любима марка, каква част от управлението е "държавна" и тогава обвинявай Китай и САЩ.

Най-грубо от високо погледнато - Тесла прави/получава същото, което е получил VW в Германия (след ВСВ) и Китай (през този век).


Немското правителство дава пари за ВСЯКА кола, независимо от производителя. И ги дава на хората, а не на копманиите директно, както в САЩ и Китай - на компаниите. Дребна, но съществена разлика, нали?

Иначе никого не обвинявам - просто коментирам фактите. Ето подробно за Тесла. С факти и числа. И колкото и грубо и отвисоко да го погледна - няма нищо общо с ФВ. Относно Китай - така е, аз и това написах.

Tesla’s dirty little secret: Its net profit doesn’t come from selling cars

Кайзен написа:VW, а и всички европейски марки "проспаха" е-колите, та дори и хибридите. Когато Тойота продаваше Приус, а Тесла "надигаше глава" с продажбите - VW рекламираше "Clean Diesel".
https://youtu.be/pDI0jFZRnLU

Напълно съгласен съм. Огромни компании като автомобилните производители са тромави мастодонти, които трудно вземат решения, да не говорим за толкова съдбоносни. Но това не означава, че нещата не се променят. И това, че са изпуснали първия влак, не означава, че няма да наваксат. Да не говорим, че голяма част от потребителите все още оказват (безмислено упорит за мен и на всяка цена) отпор на NEV. Та нещата не са само черно и бяло, тепърва ще стане ясно как и накъде ще се развива автомобилната индустрия. Всичко може да се промени драстично само с едно ново откритие в някоя област, независимо дали говорим за електрическа мобилност, възобновяеми източници, синтетични горива, водород, термоядрен синтез и т.н. За момента обаче в средносрочен план бъдещето изглежда електрическо. И не само по регулаторни причини ...


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Нед 28 май 2023 12:11


dobrin написа:И ги дава на хората, а не на копманиите директно, както в САЩ и Китай - на компаниите. Дребна, но съществена разлика, нали?...


Май не разбра, какво ти казва Кайзен, а и е писано назад в темата, защото тази опорка за финансираната от САЩ Тесла е банално стара.
Колкото пари е получил (и получава) VW от Германия, Рено от Франция и т.н., Тесла и всички останали модерни производители на всичко друго няма да съберат никога!

Да кажеш, че Тесла бие на пазара с не пазарни методи, е толкова вярно, колкото и за VW, Apple, кисело мляко Данон и т.н.


Не разбирам, защо темата винаги отива натам?!
Да сравняваме коли, да гледаме параметри, екстри, цени, потребителско изживяване... Нали сме авто форум, а не икономически, политически, геополитически...


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2116
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Пон 29 май 2023 8:53


миналата седмица седнах в теслата на един мой другар.
опитах да сваля сенника и огледалото ми падна в краката.
това са моите 5 стотинки.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1531
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Кайзен » Пон 29 май 2023 9:18


dobrin написа:
Кайзен написа:... автосглобителите ...

Виждам отношението ти. Което като цяло за мен е погрешно. Смяташ, че не правят нищо повече от това да сглобяват части, произведени от друг. Което съм почти 100 % сигурен е много далеч от истината.
Виж колко детайла се влагат в един автомобил. После провери колко от тях са собствено производство и колко са купени от доставчици. После като/ако провериш - виж колко от купените детайли даже не са конструирани от VW, а са разработени от доставчика. Ще се изненадаш от числата, и (може би) ще разбереш защо така ги наричам.
dobrin написа:
Кайзен написа:А за субсидирането - виж какви пари раздава немското правителство за всяка е-кола. Запознай се коя страна създава пречки в ЕС при опитите за забрана на коли с ДВГ и коя страна "натиска" за синтетични горива. Запознай се как са били построени някои от заводите на твоята любима марка, каква част от управлението е "държавна" и тогава обвинявай Китай и САЩ.

Най-грубо от високо погледнато - Тесла прави/получава същото, което е получил VW в Германия (след ВСВ) и Китай (през този век).


Немското правителство дава пари за ВСЯКА кола, независимо от производителя. И ги дава на хората, а не на копманиите директно, както в САЩ и Китай - на компаниите. Дребна, но съществена разлика, нали?
От кога дава пари за всяка кола? Да не би да има едно съвпадение с началото на производство на някои немски/европейски производители? Защо преди това не ги даваше? Все въпроси, на които ако си отговориш ще видиш една по-мащабна картина.
dobrin написа:Иначе никого не обвинявам - просто коментирам фактите. Ето подробно за Тесла. С факти и числа. И колкото и грубо и отвисоко да го погледна - няма нищо общо с ФВ. Относно Китай - така е, аз и това написах.

Tesla’s dirty little secret: Its net profit doesn’t come from selling cars
А провери ли сега как са строили VW заводите в Германия? Какви са били финансовите резултати когато VW е била държавна компания?

Не е коректно сега да обвиняваш едните, когато години наред другите са получавали същите (че може би и по-големи) помощи.

group® написа:Май не разбра, какво ти казва Кайзен, а и е писано назад в темата, защото тази опорка за финансираната от САЩ Тесла е банално стара.
Колкото пари е получил (и получава) VW от Германия, Рено от Франция и т.н., Тесла и всички останали модерни производители на всичко друго няма да съберат никога!
:th_up


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Пон 29 май 2023 9:41


Във Виена карах Model 3 под наем през платформата на ELOOP. Беше интересно, защото това ми беше първи досег с автомобил от тази марка. Като цяло доста семпло е вътре - един прост волан и един телевизор. Впечатляващ обаче е автопилота, който показва на телевизора 3д образ на случващото се пред колата, включително пешеходци, кофи за боклук и т.н. Това е и големия плюс на Тесла. В техническо отношение - не мога да кажа кой знае какво, защото не съм запознат в детайли.

В Берлин пък покарах ID3 и ID4 през платформата на VW, която се казва WeShare (това беше 2022 г., сега май се казва по друг начин). Определено ако си купувам ел кола за града, бих избрал ID3 или 4 според бюджета. Теслата е прекалено опростена за моя вкус. По-скоро я виждам като някакъв домакински уред, отколкото като автомобил, доставящ удоволствие.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9875
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Пон 29 май 2023 10:14


Vlad777 написа:Теслата е прекалено опростена за моя вкус. По-скоро я виждам като някакъв домакински уред, отколкото като автомобил, доставящ удоволствие.

За Тесла 3 и Y съм съгласен.

Тесла S и Х са друга бира, според мен.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот 777 » Пон 29 май 2023 10:21


Тия прибиращи се дръжки не ми харесват като идея. При инцидент какъв е шансът да не може да се отвори вратата?

На първите модели таблетът вътре беше крайно неуместен като дизайн спрямо останалото. Неслучайно им казваха, че това е таблет със собствено задвижване.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6155
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот VWGT » Пон 29 май 2023 21:04


Електричките масово са с прибиращи се дръжи заради аеродинамиката.
Иначе сравнението, че интериора на ТЕСЛА, е като да караш пералня е много точно хаха :) Аз съм се возил/карал разни ТЕСЛИ, но не правя разлика м/у S, X или Y, всичките бият на бяла техника вътре (а yoke-а направо кърти :biggrin ). ТЕСЛА е странен автомобил, комбинация от отличен софтуер + батерия облечени в някакви ламарини. От вън са толкова грозни колкото и отвътре (предполагам отново заради аеродинамиката). Иначе бизнес модела ТЕСЛА е нещо съвсем различно от автомобила ТЕСЛА. Най-добрия цялостен продукт от ламарина, автопилот, батерия и инфраструктура за зареждане, в това няма кой да ги бие. Заради тази си визия и реализация Мъск заслужава палец, а не заради колата. Возиш се в пералня, но знаеш, че като свърши тока, тя вече е намерила най-близките свободни чарджъри и в рамките на едно кафе с цигара верно си напълнил.

"100 години назад" тук не се измерва във време, а в пари. Според мен класическите производители изобщо не са за оттписване. Даже вече са достигнали, че и задминали ТЕСЛА в автомобилно отношение, просто им липсва цялото решение (софтуер, батерия, инфраструктура), защото те така са свикнали, един да прави колата, друг софтуера, трети агрегатите, четвърти инфраструктурата. Всеки прави това, от което разбира, но това си има своите минуси (примерно трудна съвместимост, няма синергия). Това, което го има при тесла, тука липсва. Поддържаш 50 различни апликации на всякакви доставчици на ток, никога няма гаранция дали като стигнеш до точката на зареждане тя е свободна. Нито имаш гаранция с каква скорост ще заредиш и колко време ще го пушиш това кафе.

За китайците нямам инфо, но скоро в Европа така или иначе няма да ги видим масово.

От гл.т. на бизнес модела е малко като да сравняваш android слушалка с apple (само където apple правят наистина стабилен и красив хардуер).


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот 777 » Пон 29 май 2023 23:35


VWGT написа:Електричките масово са с прибиращи се дръжи заради аеродинамиката.

Това може да е някаква легенда, но реално не мисля, че има и 0.1% полза. С 400км/ч ли ще се движи, че проблем да е съпротивление от дръжките. Дори един стар Москвич 412 има дръжки, които не стърчат както и доста от съвременните модели.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6155
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот VWGT » Вто 30 май 2023 8:10


Не знам колко е, но EV се борят за всеки км пробег. В момента това е маркетинг куката, която в най-голяма степен оказва влияние върху избора на EV. Когато достигнат среден преход от 7-800 км ще отпуснат колана и ще сложат нормални дръжки.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: alpinab, Joro_Markov и 340 госта