TESLA електромобил...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Piqndurnik
Мнения: 563
Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
Автомобил: Passat Variant
Двигател: CBAB 2010
Местоположение: около Мюнхен

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Piqndurnik » Нед 23 яну 2022 18:54


Който има къща, слага фотоволтаик и кара без пари после.
Колкото до системата... едно време, когато бензинът се е продавал по аптеките, хората сигурно също са се питали откъде толкова бензин. И колите не са били за всеки.




drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот drotomir » Нед 23 яну 2022 19:18


Един панел е около 200 вата , и то при много слънчево време , колко ли панела ще са нужни , ами ако през деня сте на работа с електричката през ноща ли ще зареждате когато няма слънце. Ще трябват акумулатори и то много , както и много панели , друга техника като контролери за заряд инвертори и т.н. И накрая от евтино придвижване отиваме на твърде скъпо придвижване. В природата има един баланс , такъв баланс има и с парите ни , безплатно нема.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1258
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: Skoda Kodiaq
Двигател: DFHA
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот netizen » Нед 23 яну 2022 20:59


Панели по 500-600 вата си има, ще зареждаш уикенда и няма да има нужда от батерии.


drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот drotomir » Нед 23 яну 2022 21:55


Успех


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот VWGT » Нед 23 яну 2022 22:38


thanis написа:
Колега, ти прочете ли това дето го прати ?

Да, а ти? Там ясно пише, че ТЕСЛА са преценили вече да не предлагат теглич, което означава, че ... не го предлагат
thanis написа:Също така защо спорите за тъпотии. Нима като си вземеш Ламбо Хуракан, от производителя ще ти дадат теглич. Както и да е, Кайзен искаше да покаже, че аргументите са малко сухи.

Не спорим, Кайзен се хвана за едно изречение от моя пост, на което му отговарям. А сравнението с Ламбо е доста пресилено, ама доста ...

thanis написа:Още повече догодина се очаква да пуснат модел 2, който "теоретично" ще струва 25 хиляди. Хайде в Европа ще е в Евро и ще е да кажем 30. Базов голф виждаш ли си колко е в момента ? Когато разликата от електричка и ДВГ примерно е около 10-15 хиляди лева между два еквивалентни модела, човек може сериозно да се замисли дали ще му излезе сметката и дали си заслужава.

Минаха времената когато нов автомобил можеш да си вземеш от среден сегмент за 30к с нормални екстри.


Като го видим, тогава ще го коментираме, щото Сайбъртръка още го чакаме.
С последното съм абсолютно съгласен. Най-евтините електрички (разбирай градски бонбони) почват от тези пари втора ръка. Е, има и нови Дачии, но ... май не ги купуват много :)

thanis написа:Да те питам, ти що си взе Пасат, а не си взе Up или Поло. Преценил си си нуждите и възможностите, пасата те кефи и се вписва в бюджет и желания. Приеми, че същата работа ще е с електричките. Не са за всеки, но да се говори изначално, че са тъпотия и нямат смисъл е нелепо.

Защото така съм преценил. Единствената електричка, която става за м/угардско и се доближава до моите нужди е Тесла. За съжаление простите сметки показаха, че ще ми трябват около 150к лева + всички особености на притежанието и придвижването с електричка. Е, нямаше база са сравнение с пасат към онзи момент (и към днешния пак няма).

Моля те посочи ми, къде и кога в тази тема съм казал, че електричките са тъпотия ... или съм ги изхейтил. Напротив, харесват ми много.
Единствено коментирам начина, по който се налагат. Ми не е правилен, технологията има още много да се развива и един ден сигурно ще измести по естествен път ДВГ. Но насила не става. Интересно ми е колко хора от форума имат електрички, а колко имат Тесли?

thanis написа:По тая логика, аргумента, че не ми трябва ESP/ESC и SOS бутон в колата, ама за какво трябва да ги плащам е също толкова умекващ. Електричката има потенциал. Извинявай, ама ако си имам къща и гараж, какво повече ми коства да си сложа и няколко панела и със зарядното вкъщи да забравя да се занимавам с бензиностанции и с цени на горива. Освен потенциално по-бързо исносване и по-специални гуми за електричката, друго "обслужване" нямаш. Хайде може би да се сменя течността на чистачките. Накладки може и да не смениш за 200 хиляди.

Ако, ако ... ако си имам къща, с гараж и фотоволтаици няма какво да коментираме. Надявам се до 2030 всички българи да разполагат с тези подробности, за да можем спокойно да фитнем на 55 :) Всъщност чисто статистически сигурно много българи имат къща с гараж, ама нямат пари да си сменят кюмбето с пелетна камина, какво остава за фотоволтаици и тесла :)

thanis написа:Иска ми се да има градивна критика към електричките, а не хейт. Градивна критика може да се изрази в: липса на детайли при нужда от смяна заради птп понеже се приоритизира алуминия. липсва на контрол на потребителя от към софтуера, увеличение на цени на каско от застрахователи, липса на инфраструктура навсякъде, за що годе безболезнено дълго пътуване, невъзможност за използване на чужди мрежи за зареждане и т.н.



Добре де, какво от това, което написах в предното мнение е градивна критика и какво хейт?
В момента всички ресурси са приоритетно ориентирани към EV-тата, като започнеш от чипове до алуминий, това си го признават дори VW (скоро имаше статия за заводите на Шкода по темата).
Инфраструктурата е жесток проблем, особено в БГ. Ако отвориш картата на Тесла с нейните фастчарджъри ние сме като черна дупка с две станции. При другите станции проблемите са аналогични. Малко на брой и бавни. Отделно, че много хора ги ползват за паркинг. За различка от станциите на Тесла, които начисляват idle time, у нас местата се ползват за паркинг по цяла нощ. Има някакъв апп, в който се отбелязват коя станция е свободна и коя не, но това работи само докато всички ползват аппа активно. А това от самосебе си е обречено на провал. Общо взето за всяка "верига" зарядни станции извън Тесла ти трябва конкретен апп, още по-интересно става ако решиш да излезеш в чужбина.
Друга заблуда в известна смисъл е твърдението колко по-евтино е да зареждаш на ток. Фастчарджърите на Тесла не са евтини изобщо, евтино е ако зареждаш в къщи (стига да имаш условия, зарядна станция, подходяща партида, панели ..) И т.н. и т.н.
За това за мен Тесла (въпреки че има някой несгоди, като качество на интереиор, НЯМА теглич :icon_lol и тн) е най-смисления избор за електричка. Защото освен кола с голям пробег и читав софтуер, имат и зарядна мрежа, която е мислена и направена, така че да работи.

Мога да пожелая само успех и да завиждам благородно на всички собственици на Тесла във форума.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1528
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Кайзен » Пон 24 яну 2022 10:56


VWGT написа:За това за мен Тесла (въпреки че има някой несгоди, като качество на интереиор, НЯМА теглич :icon_lol и тн) е най-смисления избор за електричка.
Не зная защо си мислиш, че една неистина изречена много пъти би станала истина.
На 07.01.2022 приятел си поръча М3 и от сервизния център в Кьолн му потвърдиха, че ще си я получи с теглич.
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... NECTINGTOW


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот VWGT » Пон 24 яну 2022 10:59


Ми хубаво, значи отново ги продават с теглич. Радвам се за Тесла. Моята информация може да не е актуална, но не и неистина.
И точно пък в това изречение този "теглич" го включих заради шегата, съжалявам че и това трябва да обяснявам.


Потребителски аватар
Sarafov_03
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Sarafov_03 » Пон 24 яну 2022 13:19


Лошото от всичко това за нас е, че хем EV-тата са скъпи, хем "регулациите" отказват всички инвеститори от разширяване на бизнеса с горива, което води до трайно поскъпване на последните, въпреки нарастващото търсене. Вятърът вече е обърнал кораба в посока електрификация и няма път назад. Докато чакаме достъпни електрички с по- голям пробег, бензин и дизел уверено отиват в посока 4 лева за литър, пропан- бутан и метан ги следват с подобни темпове, така че трябва психически да се подготвим за това "розово" бъдеще, което за съжаление ще дойде по- скоро, отколкото ни се иска.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот 777 » Пон 24 яну 2022 14:27


Повишението на цените на бензина и дизела в момента не мисля, че има нещо общо с EV.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Пон 24 яну 2022 15:49


TESLA
- Пазарна капитализация $947.92 милиарда
https://companiesmarketcap.com/automakers/largest-automakers-by-market-cap/
Това е повече от останалите автопроизводители в топ 10 взети заедно! Близо 8 пъти повече от VW.
- Доставени автомобили за 2021 г. : 936 000 бр
https://ir.tesla.com/press-release/tesla-q4-2021-vehicle-production-deliveries

VW е доставил 8 882 000 бр автомобили през 2021 г, което е 9 пъти повече от TESLA.

Това продължава да е феномен, въпреки предсказанията за надутия балон и т.н. Е, този балон продължава да не се пука и да се засилва.

А за теглича - не разбрах защо му се обръща внимание. Golf R не може да се поръча с теглич, ако има каквото и да е значение.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот 777 » Пон 24 яну 2022 15:55


Той и Енрон доста време е изглеждал истински. Със сигурност е имало и приказки, че е балон доста преди да гръмне. Тесла е нещо друго като дейност и мащаб, но безкрайното поскъпване на акциите е някаква прилика. Мераклии да забогатеят лесно без специални умения или голям капитал винаги е имало и ще има. Ще поживеем и ще видим.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Пон 24 яну 2022 16:51


Тесла е толкова балон, колкото и Епъл.
Да не забравяме, че Тесла включва от 2016 и Соларсити в нея.
И точно тази гъвкавост я прави компания, много по-близка до Епъл, Гугъл, Амазон, отколкото до VW.
Сегашната криза с чипове и т.н. доставки го показват много ясно.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот 777 » Пон 24 яну 2022 17:12


Да разбираме, че Епъл е еталон за обратното на балон ли? Ако капитализацията му стане 100 трилиона, пак ли така ще мислиш? Винаги има граница, над която супер хубавото нещо започва да става прекалено хубаво (оскъпено).


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Пон 24 яну 2022 17:43


Изобщо не съм казал такова нещо (или обратното).
Колко струва реално една компания е далеч от моите компетенции. Като цяло знам едно - цената на акциите на една компания е равна на доверието в бъдещето на същата.
Владо сравни някакви параметри на компании, които просто според мен са несравними
Тесла трябва да се равнява с такъв тип компании, зад които стои един визионер, борещ се с борда. А не с компания, която е само един борд.
Разликата се вижда ясно в биографиите на хора, като Форд, Джобс, Мъск, Безос и etc.
Разликата се вижда и в кризи.
Говоря за гъвкавост, която винаги е нещото, на което аз бих заложил.

пп. Епъл може би не е най-добрия пример към момента, защото се управлява от 2ри човек (не от Джобс), което в общия случай е максимума преди да стане компания борд, както VW. Ако вече не е...

п.с. Нямам акции на Тесла или друга от споменатите компании. Мнението ми не е финансов съвет :icon_lol

FB_IMG_1643041854560.jpg
FB_IMG_1643041854560.jpg (16.18 KиБ) Видяна 562 пъти


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Пон 24 яну 2022 18:58


Да се говори, че Епъл е балон е тотална заблуда. Балон е нещо, което искуствено се надува. Епъл "честно" си печелят парите, просто прилагат всички трикове за да прецакат потребителите си и последното нещо което са е да са клиентски ориентирани. Те са най-добрия представител за капитализъм в света и всички копират от тях.
Тесла НЕ Е автомобилна компания, а технологична. Епъл не продават само телефони. Амазон не са само "магазин" и Микрософт не продават само windows.

За тъга или смях, точно Microsoft купиха Blizzard/Activision за GDP-то на България за 2020 година, а именно 69 милиярда долара.

Все пак на всички тези компании единствената цел и задача е да генерират profit.

Неразбирането на тези факти и погрешното им тълкуване води до необратима заблуда за това с какво се занимава дадена компания, коя е балон и какво изобщо означава market cap.

За финал, това са само публичните компании и изобщо не се засягат "богатствата" на някой личности на тоя свят.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта