Който има къща, слага фотоволтаик и кара без пари после.
Колкото до системата... едно време, когато бензинът се е продавал по аптеките, хората сигурно също са се питали откъде толкова бензин. И колите не са били за всеки.
TESLA електромобил...
- Piqndurnik
- Мнения: 563
- Регистриран на: Сря 04 сеп 2013 12:01
- Автомобил: Passat Variant
- Двигател: CBAB 2010
- Местоположение: около Мюнхен
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: TESLA електромобил...
Един панел е около 200 вата , и то при много слънчево време , колко ли панела ще са нужни , ами ако през деня сте на работа с електричката през ноща ли ще зареждате когато няма слънце. Ще трябват акумулатори и то много , както и много панели , друга техника като контролери за заряд инвертори и т.н. И накрая от евтино придвижване отиваме на твърде скъпо придвижване. В природата има един баланс , такъв баланс има и с парите ни , безплатно нема.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Панели по 500-600 вата си има, ще зареждаш уикенда и няма да има нужда от батерии.
Re: TESLA електромобил...
thanis написа:
Колега, ти прочете ли това дето го прати ?
Да, а ти? Там ясно пише, че ТЕСЛА са преценили вече да не предлагат теглич, което означава, че ... не го предлагат
thanis написа:Също така защо спорите за тъпотии. Нима като си вземеш Ламбо Хуракан, от производителя ще ти дадат теглич. Както и да е, Кайзен искаше да покаже, че аргументите са малко сухи.
Не спорим, Кайзен се хвана за едно изречение от моя пост, на което му отговарям. А сравнението с Ламбо е доста пресилено, ама доста ...
thanis написа:Още повече догодина се очаква да пуснат модел 2, който "теоретично" ще струва 25 хиляди. Хайде в Европа ще е в Евро и ще е да кажем 30. Базов голф виждаш ли си колко е в момента ? Когато разликата от електричка и ДВГ примерно е около 10-15 хиляди лева между два еквивалентни модела, човек може сериозно да се замисли дали ще му излезе сметката и дали си заслужава.
Минаха времената когато нов автомобил можеш да си вземеш от среден сегмент за 30к с нормални екстри.
Като го видим, тогава ще го коментираме, щото Сайбъртръка още го чакаме.
С последното съм абсолютно съгласен. Най-евтините електрички (разбирай градски бонбони) почват от тези пари втора ръка. Е, има и нови Дачии, но ... май не ги купуват много :)
thanis написа:Да те питам, ти що си взе Пасат, а не си взе Up или Поло. Преценил си си нуждите и възможностите, пасата те кефи и се вписва в бюджет и желания. Приеми, че същата работа ще е с електричките. Не са за всеки, но да се говори изначално, че са тъпотия и нямат смисъл е нелепо.
Защото така съм преценил. Единствената електричка, която става за м/угардско и се доближава до моите нужди е Тесла. За съжаление простите сметки показаха, че ще ми трябват около 150к лева + всички особености на притежанието и придвижването с електричка. Е, нямаше база са сравнение с пасат към онзи момент (и към днешния пак няма).
Моля те посочи ми, къде и кога в тази тема съм казал, че електричките са тъпотия ... или съм ги изхейтил. Напротив, харесват ми много.
Единствено коментирам начина, по който се налагат. Ми не е правилен, технологията има още много да се развива и един ден сигурно ще измести по естествен път ДВГ. Но насила не става. Интересно ми е колко хора от форума имат електрички, а колко имат Тесли?
thanis написа:По тая логика, аргумента, че не ми трябва ESP/ESC и SOS бутон в колата, ама за какво трябва да ги плащам е също толкова умекващ. Електричката има потенциал. Извинявай, ама ако си имам къща и гараж, какво повече ми коства да си сложа и няколко панела и със зарядното вкъщи да забравя да се занимавам с бензиностанции и с цени на горива. Освен потенциално по-бързо исносване и по-специални гуми за електричката, друго "обслужване" нямаш. Хайде може би да се сменя течността на чистачките. Накладки може и да не смениш за 200 хиляди.
Ако, ако ... ако си имам къща, с гараж и фотоволтаици няма какво да коментираме. Надявам се до 2030 всички българи да разполагат с тези подробности, за да можем спокойно да фитнем на 55 :) Всъщност чисто статистически сигурно много българи имат къща с гараж, ама нямат пари да си сменят кюмбето с пелетна камина, какво остава за фотоволтаици и тесла :)
thanis написа:Иска ми се да има градивна критика към електричките, а не хейт. Градивна критика може да се изрази в: липса на детайли при нужда от смяна заради птп понеже се приоритизира алуминия. липсва на контрол на потребителя от към софтуера, увеличение на цени на каско от застрахователи, липса на инфраструктура навсякъде, за що годе безболезнено дълго пътуване, невъзможност за използване на чужди мрежи за зареждане и т.н.
Добре де, какво от това, което написах в предното мнение е градивна критика и какво хейт?
В момента всички ресурси са приоритетно ориентирани към EV-тата, като започнеш от чипове до алуминий, това си го признават дори VW (скоро имаше статия за заводите на Шкода по темата).
Инфраструктурата е жесток проблем, особено в БГ. Ако отвориш картата на Тесла с нейните фастчарджъри ние сме като черна дупка с две станции. При другите станции проблемите са аналогични. Малко на брой и бавни. Отделно, че много хора ги ползват за паркинг. За различка от станциите на Тесла, които начисляват idle time, у нас местата се ползват за паркинг по цяла нощ. Има някакъв апп, в който се отбелязват коя станция е свободна и коя не, но това работи само докато всички ползват аппа активно. А това от самосебе си е обречено на провал. Общо взето за всяка "верига" зарядни станции извън Тесла ти трябва конкретен апп, още по-интересно става ако решиш да излезеш в чужбина.
Друга заблуда в известна смисъл е твърдението колко по-евтино е да зареждаш на ток. Фастчарджърите на Тесла не са евтини изобщо, евтино е ако зареждаш в къщи (стига да имаш условия, зарядна станция, подходяща партида, панели ..) И т.н. и т.н.
За това за мен Тесла (въпреки че има някой несгоди, като качество на интереиор, НЯМА теглич и тн) е най-смисления избор за електричка. Защото освен кола с голям пробег и читав софтуер, имат и зарядна мрежа, която е мислена и направена, така че да работи.
Мога да пожелая само успех и да завиждам благородно на всички собственици на Тесла във форума.
- Кайзен
- Мнения: 1528
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: TESLA електромобил...
Не зная защо си мислиш, че една неистина изречена много пъти би станала истина.VWGT написа:За това за мен Тесла (въпреки че има някой несгоди, като качество на интереиор, НЯМА теглич и тн) е най-смисления избор за електричка.
На 07.01.2022 приятел си поръча М3 и от сервизния център в Кьолн му потвърдиха, че ще си я получи с теглич.
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... NECTINGTOW
Re: TESLA електромобил...
Ми хубаво, значи отново ги продават с теглич. Радвам се за Тесла. Моята информация може да не е актуална, но не и неистина.
И точно пък в това изречение този "теглич" го включих заради шегата, съжалявам че и това трябва да обяснявам.
И точно пък в това изречение този "теглич" го включих заради шегата, съжалявам че и това трябва да обяснявам.
- Sarafov_03
- Мнения: 425
- Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Лошото от всичко това за нас е, че хем EV-тата са скъпи, хем "регулациите" отказват всички инвеститори от разширяване на бизнеса с горива, което води до трайно поскъпване на последните, въпреки нарастващото търсене. Вятърът вече е обърнал кораба в посока електрификация и няма път назад. Докато чакаме достъпни електрички с по- голям пробег, бензин и дизел уверено отиват в посока 4 лева за литър, пропан- бутан и метан ги следват с подобни темпове, така че трябва психически да се подготвим за това "розово" бъдеще, което за съжаление ще дойде по- скоро, отколкото ни се иска.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Повишението на цените на бензина и дизела в момента не мисля, че има нещо общо с EV.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19695
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
TESLA
- Пазарна капитализация $947.92 милиарда
https://companiesmarketcap.com/automakers/largest-automakers-by-market-cap/
Това е повече от останалите автопроизводители в топ 10 взети заедно! Близо 8 пъти повече от VW.
- Доставени автомобили за 2021 г. : 936 000 бр
https://ir.tesla.com/press-release/tesla-q4-2021-vehicle-production-deliveries
VW е доставил 8 882 000 бр автомобили през 2021 г, което е 9 пъти повече от TESLA.
Това продължава да е феномен, въпреки предсказанията за надутия балон и т.н. Е, този балон продължава да не се пука и да се засилва.
А за теглича - не разбрах защо му се обръща внимание. Golf R не може да се поръча с теглич, ако има каквото и да е значение.
- Пазарна капитализация $947.92 милиарда
https://companiesmarketcap.com/automakers/largest-automakers-by-market-cap/
Това е повече от останалите автопроизводители в топ 10 взети заедно! Близо 8 пъти повече от VW.
- Доставени автомобили за 2021 г. : 936 000 бр
https://ir.tesla.com/press-release/tesla-q4-2021-vehicle-production-deliveries
VW е доставил 8 882 000 бр автомобили през 2021 г, което е 9 пъти повече от TESLA.
Това продължава да е феномен, въпреки предсказанията за надутия балон и т.н. Е, този балон продължава да не се пука и да се засилва.
А за теглича - не разбрах защо му се обръща внимание. Golf R не може да се поръча с теглич, ако има каквото и да е значение.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Той и Енрон доста време е изглеждал истински. Със сигурност е имало и приказки, че е балон доста преди да гръмне. Тесла е нещо друго като дейност и мащаб, но безкрайното поскъпване на акциите е някаква прилика. Мераклии да забогатеят лесно без специални умения или голям капитал винаги е имало и ще има. Ще поживеем и ще видим.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Тесла е толкова балон, колкото и Епъл.
Да не забравяме, че Тесла включва от 2016 и Соларсити в нея.
И точно тази гъвкавост я прави компания, много по-близка до Епъл, Гугъл, Амазон, отколкото до VW.
Сегашната криза с чипове и т.н. доставки го показват много ясно.
Да не забравяме, че Тесла включва от 2016 и Соларсити в нея.
И точно тази гъвкавост я прави компания, много по-близка до Епъл, Гугъл, Амазон, отколкото до VW.
Сегашната криза с чипове и т.н. доставки го показват много ясно.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Да разбираме, че Епъл е еталон за обратното на балон ли? Ако капитализацията му стане 100 трилиона, пак ли така ще мислиш? Винаги има граница, над която супер хубавото нещо започва да става прекалено хубаво (оскъпено).
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Изобщо не съм казал такова нещо (или обратното).
Колко струва реално една компания е далеч от моите компетенции. Като цяло знам едно - цената на акциите на една компания е равна на доверието в бъдещето на същата.
Владо сравни някакви параметри на компании, които просто според мен са несравними
Тесла трябва да се равнява с такъв тип компании, зад които стои един визионер, борещ се с борда. А не с компания, която е само един борд.
Разликата се вижда ясно в биографиите на хора, като Форд, Джобс, Мъск, Безос и etc.
Разликата се вижда и в кризи.
Говоря за гъвкавост, която винаги е нещото, на което аз бих заложил.
пп. Епъл може би не е най-добрия пример към момента, защото се управлява от 2ри човек (не от Джобс), което в общия случай е максимума преди да стане компания борд, както VW. Ако вече не е...
п.с. Нямам акции на Тесла или друга от споменатите компании. Мнението ми не е финансов съвет
Колко струва реално една компания е далеч от моите компетенции. Като цяло знам едно - цената на акциите на една компания е равна на доверието в бъдещето на същата.
Владо сравни някакви параметри на компании, които просто според мен са несравними
Тесла трябва да се равнява с такъв тип компании, зад които стои един визионер, борещ се с борда. А не с компания, която е само един борд.
Разликата се вижда ясно в биографиите на хора, като Форд, Джобс, Мъск, Безос и etc.
Разликата се вижда и в кризи.
Говоря за гъвкавост, която винаги е нещото, на което аз бих заложил.
пп. Епъл може би не е най-добрия пример към момента, защото се управлява от 2ри човек (не от Джобс), което в общия случай е максимума преди да стане компания борд, както VW. Ако вече не е...
п.с. Нямам акции на Тесла или друга от споменатите компании. Мнението ми не е финансов съвет
Re: TESLA електромобил...
Да се говори, че Епъл е балон е тотална заблуда. Балон е нещо, което искуствено се надува. Епъл "честно" си печелят парите, просто прилагат всички трикове за да прецакат потребителите си и последното нещо което са е да са клиентски ориентирани. Те са най-добрия представител за капитализъм в света и всички копират от тях.
Тесла НЕ Е автомобилна компания, а технологична. Епъл не продават само телефони. Амазон не са само "магазин" и Микрософт не продават само windows.
За тъга или смях, точно Microsoft купиха Blizzard/Activision за GDP-то на България за 2020 година, а именно 69 милиярда долара.
Все пак на всички тези компании единствената цел и задача е да генерират profit.
Неразбирането на тези факти и погрешното им тълкуване води до необратима заблуда за това с какво се занимава дадена компания, коя е балон и какво изобщо означава market cap.
За финал, това са само публичните компании и изобщо не се засягат "богатствата" на някой личности на тоя свят.
Тесла НЕ Е автомобилна компания, а технологична. Епъл не продават само телефони. Амазон не са само "магазин" и Микрософт не продават само windows.
За тъга или смях, точно Microsoft купиха Blizzard/Activision за GDP-то на България за 2020 година, а именно 69 милиярда долара.
Все пак на всички тези компании единствената цел и задача е да генерират profit.
Неразбирането на тези факти и погрешното им тълкуване води до необратима заблуда за това с какво се занимава дадена компания, коя е балон и какво изобщо означава market cap.
За финал, това са само публичните компании и изобщо не се засягат "богатствата" на някой личности на тоя свят.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта