Не гледам черно-бяло , дори не съм фен Мъск ( представяш ли си ) но посоката е зададена и връщане едва ли ще има.
А при свършване на петрола ( хипотетично) пак ли ще си искаш избора ?
При масово затваряне на бензиностанциите ( ако намалеят колите с ДВГ) пак ли ще си искаш изборът , или просто ще ти се наложи ?
Има и още въпроси , но спирам , че ще прозвучат като заяждане , а не е по никакъв начин.
В крайна сметка ще се повторя и ще спра да пиша по темата ...хубаво е , че там някъде на запад не се интересуват кво мислим ние тук.
TESLA електромобил...
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
VWGT написа:Сега някой ще те спре ли да си вземеш слушалка?
За слушалката (не-смарт телефон) те спира пълната липса на избор. Всички налични модели са супер недодялани и орязани. Примерно Нокия модел от 2005г е много по-изпипан и с разнообразни функции спрямо кой да е модел/марка от 2021г. Говори се за пазар, търсене, предлагане, а изглежда съвсем умишлено не се правят обикновени не-смарт телефони. Все едно новите бензинови коли да са само 3 цилиндрови хечбеци с 45 конски сили без климатик и да казват "ами хората искат EV, с течно гориво никой не търси".
Последна промяна от 777 на Съб 29 яну 2022 12:00, променено общо 1 път.
Re: TESLA електромобил...
https://www.auto-motor-und-sport.de/ver ... tvjAd2YM3M
А това ми отговаря на въпроса с малкото суперчарджъри у нас: https://insideevs.com/news/563205/tesla ... ed-cables/
А това ми отговаря на въпроса с малкото суперчарджъри у нас: https://insideevs.com/news/563205/tesla ... ed-cables/
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Корозирали спирачки, лошо регулирани фарове ...
Тея немци от ТЮФ си нямат проблеми май и само с глупости се занимават
Много ни липсват качествени данни и класации тук в Европа
Американците са светлини години напред в това отношение.
Тук Голф е номер едно, защото фаровете му добре светели на ТуФ-а, а в щатите веднага светва, че арчи масло, колкото и бензин...
Как? Защо?
Имам trust issues!
Тея немци от ТЮФ си нямат проблеми май и само с глупости се занимават
Много ни липсват качествени данни и класации тук в Европа
Американците са светлини години напред в това отношение.
Тук Голф е номер едно, защото фаровете му добре светели на ТуФ-а, а в щатите веднага светва, че арчи масло, колкото и бензин...
Как? Защо?
Имам trust issues!
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19695
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Двигателите в щатите са различни. Ако харчи масло това ще се види на газанализатора, който е част от техн. преглед. Ако искаш ела да видиш колко масло харчи т-рока, който е на няма 4 г. Напъвай го колкото искаш...
Ето повече подробности за англоговорящите: https://car-recalls.eu/tuv-report-2022/
Ето повече подробности за англоговорящите: https://car-recalls.eu/tuv-report-2022/
Re: TESLA електромобил...
Нека като се споменава TUV и всякакви други организации се има предвид, че в тези статистики май се пропуска един интересен елемент.
А именно на каква база изминати км се случват въпросните повреди. Едно е Porsche 911 където я измине 5к я не, друго е някой Passat, който нормално под 20 не пада. Ама в класациите Passata е по-назад.
В тези статистики трябва и малко мисъл да се вкарва. Боли ме фара, ако автомобила се чупи "2 пъти повече" ако ремонтите не налагат престой в сервиз (т.е. колата няма да седи 1-2-3-5 дена) и цената на отстраняване на проблема е ниска, от колкото да имаш Mercedes който не се чупи, ама като го направи се сменя всичко, защото са навързани нещата и ми то не може само ето това да махнем. По спецификация трябва и това и това и цената ви е 2000 Евро.
Тесла в момента имат няколко неприятни проблема, за който не се говори много.
1. Недай си боже да ти трябват части, заради някакъв ремонт - Чакаш почти с месеци, защото всичко произведено си отива в нови коли, а не поддържат толкова голяма база от резервни части на склад.
2. Тъй като са прекалено нови и "уникални" няма алтернативи за части.
3. Customer service-a им е в общия случай лош, ако трябва да се занимаваш с тях за ремонтна дейност
Едно лирическо отклонение: За електричките, когато имаш такова ускорение и тежиш доста, общо взето не се съобразяваш с пътната настилка и дупки/легнали полицаи и всякакви неравности си ги вземаш малко на магия.
Пък после окачването не било окей. Мини с ДВГ-то си през всяка дупка/легнал полицаи с 70 всеки път и горе-долу ефекта ще е същия. Електричка не се кара, както ДВГ. Пък ако изключиш реген-а, си е като нормална кола и не те "дърпа" и ще си ползваш спирачките.
Та високотехнологични неща за ползватели, които нямат нито желание, нито капацитет да ги разберат и после да се плюят въпросните технологии е смешно. Тука по нашенско, кат вземаш кола "Искам всички екстри" и после се почва от къде се пуска масажа на колата - Не знам. Как да си регулирам окачването - Не знам, Как да си наглася подгрева на задните седалки - Не ме интересува, аз карам, тия от заде не ме вълнуват. Как да си вържа телефона към колата. ооо много е сложно, аз не го ползвам това. и т.н. и т.н. и т.н.
А именно на каква база изминати км се случват въпросните повреди. Едно е Porsche 911 където я измине 5к я не, друго е някой Passat, който нормално под 20 не пада. Ама в класациите Passata е по-назад.
В тези статистики трябва и малко мисъл да се вкарва. Боли ме фара, ако автомобила се чупи "2 пъти повече" ако ремонтите не налагат престой в сервиз (т.е. колата няма да седи 1-2-3-5 дена) и цената на отстраняване на проблема е ниска, от колкото да имаш Mercedes който не се чупи, ама като го направи се сменя всичко, защото са навързани нещата и ми то не може само ето това да махнем. По спецификация трябва и това и това и цената ви е 2000 Евро.
Тесла в момента имат няколко неприятни проблема, за който не се говори много.
1. Недай си боже да ти трябват части, заради някакъв ремонт - Чакаш почти с месеци, защото всичко произведено си отива в нови коли, а не поддържат толкова голяма база от резервни части на склад.
2. Тъй като са прекалено нови и "уникални" няма алтернативи за части.
3. Customer service-a им е в общия случай лош, ако трябва да се занимаваш с тях за ремонтна дейност
Едно лирическо отклонение: За електричките, когато имаш такова ускорение и тежиш доста, общо взето не се съобразяваш с пътната настилка и дупки/легнали полицаи и всякакви неравности си ги вземаш малко на магия.
Пък после окачването не било окей. Мини с ДВГ-то си през всяка дупка/легнал полицаи с 70 всеки път и горе-долу ефекта ще е същия. Електричка не се кара, както ДВГ. Пък ако изключиш реген-а, си е като нормална кола и не те "дърпа" и ще си ползваш спирачките.
Та високотехнологични неща за ползватели, които нямат нито желание, нито капацитет да ги разберат и после да се плюят въпросните технологии е смешно. Тука по нашенско, кат вземаш кола "Искам всички екстри" и после се почва от къде се пуска масажа на колата - Не знам. Как да си регулирам окачването - Не знам, Как да си наглася подгрева на задните седалки - Не ме интересува, аз карам, тия от заде не ме вълнуват. Как да си вържа телефона към колата. ооо много е сложно, аз не го ползвам това. и т.н. и т.н. и т.н.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Големият губещ е Tesla Model S, който се представя най-зле от четирите електромобила. При него резултатът е цели 10,7%. Това означава, че всеки един от 10 Model S на възраст между 2 и 3 години се проваля при първата обща проверка. Проблемите са в светлините – както в късите, така и при фаровете за мъгла, но често страдат и рамената на окачването.
Журналистическа пръдня и напомпване на никаква новина.
Тия рамена на окачване от ковид ли страдат? Какви са тея рамена?
Всъщност колко често - става ли ясно?
Това е търсене на сензация, където я няма.
Владо достатъчно доволно харчещи масло двигателчета има VW през последните години, че да трябва да пояснявам откъде идва примера ми.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19695
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
Преводът - рамо - носач. от там идват рамене. Ако не вярваш на журналистите - чети оригиналния репорт.
Колко често - то си пише в % от автомобилите, произведени през 2018-2019 г., които са се явили на технически преглед.
За момента липсват данни за тези автомобили като станат на повечко години, но и това ще се случи с годините.
Ето структурата:
https://www.tuvsud.com/de-de/publikatio ... hlerriesen
Групират се колите до 3,5,7,9,11 години. Ще видим когато тесла влезе в графата до 7 и до 9 години къде ще бъде в сравнение с другите авотмобили на тази възраст.
Колко често - то си пише в % от автомобилите, произведени през 2018-2019 г., които са се явили на технически преглед.
За момента липсват данни за тези автомобили като станат на повечко години, но и това ще се случи с годините.
Ето структурата:
https://www.tuvsud.com/de-de/publikatio ... hlerriesen
Групират се колите до 3,5,7,9,11 години. Ще видим когато тесла влезе в графата до 7 и до 9 години къде ще бъде в сравнение с другите авотмобили на тази възраст.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9873
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Проблемите са в светлините – както в късите, така и при фаровете за мъгла, но често страдат и рамената на окачването.
Една част се 'провалят' заради късите, друга заради фарове за мъгла. И колко често от тези 10.7% е заради 'рамена'?
Не са 10.7%, колкото и да се опитва пишещия да придаде фатализъм.
Точно пък за Теска има най-много информация и от най-дълго време. Дори началната дата на тази тема го показва.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 19695
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
истината е, че до 2019 г. TESLA беше екзотика в Европа. Ето ги продажбите в Германия
2013: 204
2014: 814
2015: 1582
2016: 1908
2017: 3332
2018: 1905
2019: 10711
Просто няма как на базата на 200 продадени автомобила да се прави статистика повредите при за 9-годишните тесли...
Тепърва ще стават по-масови и ще влизат в подобни класации и тестове за издържливост и проблеми при дългогодишна употреба.
2013: 204
2014: 814
2015: 1582
2016: 1908
2017: 3332
2018: 1905
2019: 10711
Просто няма как на базата на 200 продадени автомобила да се прави статистика повредите при за 9-годишните тесли...
Тепърва ще стават по-масови и ще влизат в подобни класации и тестове за издържливост и проблеми при дългогодишна употреба.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: TESLA електромобил...
Наскоро ми попадна една статия в нета ,явно преписана от немско онлайн издание ...та в нея се обръщаше внимание на сервизите ,които обслужват ЕV автомобили .Оказва се ,че извън официалните представителства много рядко има случаен сервиз който има сертификат да ремонтира и обслужва електрички .Изисква скъпо обучение на персонала ,а повечето собственици не им се инвестира поради твърде малкото EV коли .Рано или късно коли с ДВГ ще спрат да се продават в ЕС ,но прехода нито ще е лесен нито бърз .
Re: TESLA електромобил...
Аз за това пуснах клипчето с гумата, защото се замислих колко ли гумицентрове у нас могат да сменят такава гума? Или и за това трябва да се ходи до Виена/Атина?!
Нищо де, има 5-6 години време сервизите и гумаджийниците да наваксат и да почнат да обслужват електрички, които до тогава според ангажиментите ни трябва да са мега масови. Нашият кмет обеща до 2 години пред всеки блок в квартала да има поне 2 зарядни станции. Всеки собственик на евро1 кола ще получи 12 000 лв субсидия, за да я смени с електричка, което също е добро решение. Тези хора едвам издържат с поддръжката на старите си коли вече и с нетърпение очакват този момент.
Нищо де, има 5-6 години време сервизите и гумаджийниците да наваксат и да почнат да обслужват електрички, които до тогава според ангажиментите ни трябва да са мега масови. Нашият кмет обеща до 2 години пред всеки блок в квартала да има поне 2 зарядни станции. Всеки собственик на евро1 кола ще получи 12 000 лв субсидия, за да я смени с електричка, което също е добро решение. Тези хора едвам издържат с поддръжката на старите си коли вече и с нетърпение очакват този момент.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: TESLA електромобил...
Никой не може да ти даде толкова колкото аз мога да ти обещая - стар политически лаф
На въпроса за ЕV и обслужването им ,до колкото знам ,нямат крик късаш гума след дупка и викаш репатрак ....Не може да си я вдигнеш пред блока си менкаш зимни с летни .....Много вода ще изтече ,ще влязат нови технологии ,ще трябва да се промени и мисленето /сам да си човъркаш/
На въпроса за ЕV и обслужването им ,до колкото знам ,нямат крик късаш гума след дупка и викаш репатрак ....Не може да си я вдигнеш пред блока си менкаш зимни с летни .....Много вода ще изтече ,ще влязат нови технологии ,ще трябва да се промени и мисленето /сам да си човъркаш/
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: TESLA електромобил...
Ивайло Димов написа:На въпроса за ЕV и обслужването им ,до колкото знам ,нямат крик късаш гума след дупка и викаш репатрак
Струва ми се, че смесваш понятията EV и Tesla. Tesla може да имат екзотични претенции да не се ползва крик, но ще излязат и по-народни EV без такива измислици.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта