TESLA електромобил...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4614
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот hvp800 » Чет 27 яну 2022 12:47


Не гледам черно-бяло , дори не съм фен Мъск ( представяш ли си ) но посоката е зададена и връщане едва ли ще има.
А при свършване на петрола ( хипотетично) пак ли ще си искаш избора ?
При масово затваряне на бензиностанциите ( ако намалеят колите с ДВГ) пак ли ще си искаш изборът , или просто ще ти се наложи ?
Има и още въпроси , но спирам , че ще прозвучат като заяждане , а не е по никакъв начин.
В крайна сметка ще се повторя и ще спра да пиша по темата ...хубаво е , че там някъде на запад не се интересуват кво мислим ние тук.




Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот 777 » Чет 27 яну 2022 12:50


VWGT написа:Сега някой ще те спре ли да си вземеш слушалка?

За слушалката (не-смарт телефон) те спира пълната липса на избор. Всички налични модели са супер недодялани и орязани. Примерно Нокия модел от 2005г е много по-изпипан и с разнообразни функции спрямо кой да е модел/марка от 2021г. Говори се за пазар, търсене, предлагане, а изглежда съвсем умишлено не се правят обикновени не-смарт телефони. Все едно новите бензинови коли да са само 3 цилиндрови хечбеци с 45 конски сили без климатик и да казват "ами хората искат EV, с течно гориво никой не търси".

Последна промяна от 777 на Съб 29 яну 2022 12:00, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот VWGT » Съб 29 яну 2022 9:26


https://www.auto-motor-und-sport.de/ver ... tvjAd2YM3M

А това ми отговаря на въпроса с малкото суперчарджъри у нас: https://insideevs.com/news/563205/tesla ... ed-cables/



Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот toraborat » Нед 30 яну 2022 21:25




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Нед 30 яну 2022 23:12


Корозирали спирачки, лошо регулирани фарове ...

Тея немци от ТЮФ си нямат проблеми май и само с глупости се занимават :Mr Green Fun

Много ни липсват качествени данни и класации тук в Европа :confused
Американците са светлини години напред в това отношение.

Тук Голф е номер едно, защото фаровете му добре светели на ТуФ-а, а в щатите веднага светва, че арчи масло, колкото и бензин...
Как? Защо?
Имам trust issues!


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Пон 31 яну 2022 7:13


Двигателите в щатите са различни. Ако харчи масло това ще се види на газанализатора, който е част от техн. преглед. Ако искаш ела да видиш колко масло харчи т-рока, който е на няма 4 г. Напъвай го колкото искаш...

Ето повече подробности за англоговорящите: https://car-recalls.eu/tuv-report-2022/


thanis
Мнения: 1336
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Пон 31 яну 2022 9:21


Нека като се споменава TUV и всякакви други организации се има предвид, че в тези статистики май се пропуска един интересен елемент.
А именно на каква база изминати км се случват въпросните повреди. Едно е Porsche 911 където я измине 5к я не, друго е някой Passat, който нормално под 20 не пада. Ама в класациите Passata е по-назад.

В тези статистики трябва и малко мисъл да се вкарва. Боли ме фара, ако автомобила се чупи "2 пъти повече" ако ремонтите не налагат престой в сервиз (т.е. колата няма да седи 1-2-3-5 дена) и цената на отстраняване на проблема е ниска, от колкото да имаш Mercedes който не се чупи, ама като го направи се сменя всичко, защото са навързани нещата и ми то не може само ето това да махнем. По спецификация трябва и това и това и цената ви е 2000 Евро.

Тесла в момента имат няколко неприятни проблема, за който не се говори много.

1. Недай си боже да ти трябват части, заради някакъв ремонт - Чакаш почти с месеци, защото всичко произведено си отива в нови коли, а не поддържат толкова голяма база от резервни части на склад.
2. Тъй като са прекалено нови и "уникални" няма алтернативи за части.
3. Customer service-a им е в общия случай лош, ако трябва да се занимаваш с тях за ремонтна дейност

Едно лирическо отклонение: За електричките, когато имаш такова ускорение и тежиш доста, общо взето не се съобразяваш с пътната настилка и дупки/легнали полицаи и всякакви неравности си ги вземаш малко на магия.
Пък после окачването не било окей. Мини с ДВГ-то си през всяка дупка/легнал полицаи с 70 всеки път и горе-долу ефекта ще е същия. Електричка не се кара, както ДВГ. Пък ако изключиш реген-а, си е като нормална кола и не те "дърпа" и ще си ползваш спирачките.

Та високотехнологични неща за ползватели, които нямат нито желание, нито капацитет да ги разберат и после да се плюят въпросните технологии е смешно. Тука по нашенско, кат вземаш кола "Искам всички екстри" и после се почва от къде се пуска масажа на колата - Не знам. Как да си регулирам окачването - Не знам, Как да си наглася подгрева на задните седалки - Не ме интересува, аз карам, тия от заде не ме вълнуват. Как да си вържа телефона към колата. ооо много е сложно, аз не го ползвам това. и т.н. и т.н. и т.н.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Пон 31 яну 2022 12:08


Големият губещ е Tesla Model S, който се представя най-зле от четирите електромобила. При него резултатът е цели 10,7%. Това означава, че всеки един от 10 Model S на възраст между 2 и 3 години се проваля при първата обща проверка. Проблемите са в светлините – както в късите, така и при фаровете за мъгла, но често страдат и рамената на окачването.


Журналистическа пръдня и напомпване на никаква новина.
Тия рамена на окачване от ковид ли страдат? Какви са тея рамена?
Всъщност колко често - става ли ясно?

Това е търсене на сензация, където я няма.


Владо достатъчно доволно харчещи масло двигателчета има VW през последните години, че да трябва да пояснявам откъде идва примера ми.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Пон 31 яну 2022 14:15


Преводът - рамо - носач. от там идват рамене. Ако не вярваш на журналистите - чети оригиналния репорт.

Колко често - то си пише в % от автомобилите, произведени през 2018-2019 г., които са се явили на технически преглед.

За момента липсват данни за тези автомобили като станат на повечко години, но и това ще се случи с годините.

Ето структурата:
https://www.tuvsud.com/de-de/publikatio ... hlerriesen

Групират се колите до 3,5,7,9,11 години. Ще видим когато тесла влезе в графата до 7 и до 9 години къде ще бъде в сравнение с другите авотмобили на тази възраст.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Пон 31 яну 2022 15:51


Проблемите са в светлините – както в късите, така и при фаровете за мъгла, но често страдат и рамената на окачването.


Една част се 'провалят' заради късите, друга заради фарове за мъгла. И колко често от тези 10.7% е заради 'рамена'?
Не са 10.7%, колкото и да се опитва пишещия да придаде фатализъм.

Точно пък за Теска има най-много информация и от най-дълго време. Дори началната дата на тази тема го показва.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19695
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Пон 31 яну 2022 16:02


истината е, че до 2019 г. TESLA беше екзотика в Европа. Ето ги продажбите в Германия

2013: 204
2014: 814
2015: 1582
2016: 1908
2017: 3332
2018: 1905
2019: 10711

Просто няма как на базата на 200 продадени автомобила да се прави статистика повредите при за 9-годишните тесли...

Тепърва ще стават по-масови и ще влизат в подобни класации и тестове за издържливост и проблеми при дългогодишна употреба.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 31 яну 2022 18:08


Наскоро ми попадна една статия в нета ,явно преписана от немско онлайн издание ...та в нея се обръщаше внимание на сервизите ,които обслужват ЕV автомобили .Оказва се ,че извън официалните представителства много рядко има случаен сервиз който има сертификат да ремонтира и обслужва електрички .Изисква скъпо обучение на персонала ,а повечето собственици не им се инвестира поради твърде малкото EV коли .Рано или късно коли с ДВГ ще спрат да се продават в ЕС ,но прехода нито ще е лесен нито бърз .


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6154
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот VWGT » Пон 31 яну 2022 18:26


Аз за това пуснах клипчето с гумата, защото се замислих колко ли гумицентрове у нас могат да сменят такава гума? Или и за това трябва да се ходи до Виена/Атина?!

Нищо де, има 5-6 години време сервизите и гумаджийниците да наваксат и да почнат да обслужват електрички, които до тогава според ангажиментите ни трябва да са мега масови. Нашият кмет обеща до 2 години пред всеки блок в квартала да има поне 2 зарядни станции. Всеки собственик на евро1 кола ще получи 12 000 лв субсидия, за да я смени с електричка, което също е добро решение. Тези хора едвам издържат с поддръжката на старите си коли вече и с нетърпение очакват този момент.


Потребителски аватар
Ивайло Димов
предупреждение за БАН
Мнения: 1519
Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
Местоположение: Шумен

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Ивайло Димов » Пон 31 яну 2022 18:32


Никой не може да ти даде толкова колкото аз мога да ти обещая - стар политически лаф

На въпроса за ЕV и обслужването им ,до колкото знам ,нямат крик късаш гума след дупка и викаш репатрак ....Не може да си я вдигнеш пред блока си менкаш зимни с летни .....Много вода ще изтече ,ще влязат нови технологии ,ще трябва да се промени и мисленето /сам да си човъркаш/


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот 777 » Пон 31 яну 2022 18:43


Ивайло Димов написа:На въпроса за ЕV и обслужването им ,до колкото знам ,нямат крик късаш гума след дупка и викаш репатрак

Струва ми се, че смесваш понятията EV и Tesla. Tesla може да имат екзотични претенции да не се ползва крик, но ще излязат и по-народни EV без такива измислици.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта