TESLA електромобил...
Re: TESLA електромобил...
С парите от електрическата кола ще си взема дизел и с останалите пари ще му врътна 500 000км. На фона на финансовата гледна точка електрическите автомобили ми се виждат като приказките от магьосника от Оз.
Re: TESLA електромобил...
Сега да, след 20-30 години ... ако все още има лични автомобили, ще е по-различно.
Днес видях, че СБА също предлагат услуга Мобилна зарядна станция.
Днес видях, че СБА също предлагат услуга Мобилна зарядна станция.
Re: TESLA електромобил...
Гледам, от днес Model S подновен, с по голям пробег и нов интериор
https://www.tesla.com/en_eu/models
https://www.tesla.com/en_eu/models
Re: TESLA електромобил...
nikson85 написа:С парите от електрическата кола ще си взема дизел и с останалите пари ще му врътна 500 000км. На фона на финансовата гледна точка електрическите автомобили ми се виждат като приказките от магьосника от Оз.
Колега, с парите от ел. кола ще си вземеш дизел и ще го обслужиш веднъж и ще си на нула с ел кола на примерно 50.000 км, разходите за поддръжка и експлоатация за ICE с в пъти повече от колкото за EV.
Само при оптимистичен разход от 6 литра за този период от теб 500.000км и при супер оптимистична цена на дизела от 1.5лв/л само горивото ти е. 1/2 от цената на колата. И нека сравняваме коли от еднакъв клас. Не да ми вземете Tesla model 3 и да я сравнявате с нова Дачия Сандеро 1.5 дизел и видиш ли, ел. колите нямат смисъл. Тесла модел 3 я сравнявайте с Ауди А4 най-малко. Харесай си Ел. кола и еквивалентна такава с ICE и ВИНАГИ разходите за 500.000км са в полза на EV.
Re: TESLA електромобил...
ел кола 500хил км трябва да имаш големи нерви, най-малкото ще прекараш половин година в чакане да се зарежда, оставямне настрана че едва ли батериите ще изкарат повече от 150хил
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Вече има тесли с милионни километражи.
Батерии сменят по гаранция (8г).
Карат си да ти кажа
Батерии сменят по гаранция (8г).
Карат си да ти кажа
Re: TESLA електромобил...
Може и аз да съм предубеден, имам непряк опис с два Приуса покрай мен и положението е меко казано трагично. На съсед с ZOE 7 месеца му правят колата в официален сервиз и обясняват как някакви елементрани детайли пострадали от удара не могат да се изкарат по номер в оригиналните програми, после се оказва, че били част от друг детайл , което не е описано. Говорим за един бутон на вратичката за зареждане отпред, който вървял в комплект с цялата решетка и някакви е такива щуротии в комплект , че в самото представителство това им беше първия автомобил ударен и никой не беше в час с модела ми е странно. В VW тепърва ще се обучават за модела а го продават и го гледат както и ние му се радваме но никой не знае какво го очаква. Скоро имах и достъп до цените на части за тесла и някак не мога да се съглася, че един подкалник струва 500лв лайстна за врата 300лв , врата 3000лв , при аналогични пак изкуствено завишени цени за същите детайли в Ауди А6 например но там цените са 3 пъти по-ниски. Но хората си има бизнес стратегия, която очевидно работи и това какво мисля аз слабо ги вълнува , но аз притежанието на такъв автомобил го имам по-скоро за етикет, аксесоар, реноме и тук сметки от сорта на малко харчи, няма разходи , евтино ми е, няма данък и спирам евтино на зелена зона са ми за хора дето не са за Тесла :) без никой да ми се обижа :)
Re: TESLA електромобил...
DoH_KuXoT написа:Може и аз да съм предубеден, имам непряк опис с два Приуса покрай мен и положението е меко казано трагично. На съсед с ZOE 7 месеца му правят колата в официален сервиз и обясняват как някакви елементрани детайли пострадали от удара не могат да се изкарат по номер в оригиналните програми, после се оказва, че били част от друг детайл , което не е описано. Говорим за един бутон на вратичката за зареждане отпред, който вървял в комплект с цялата решетка и някакви е такива щуротии в комплект , че в самото представителство това им беше първия автомобил ударен и никой не беше в час с модела ми е странно. В VW тепърва ще се обучават за модела а го продават и го гледат както и ние му се радваме но никой не знае какво го очаква. Скоро имах и достъп до цените на части за тесла и някак не мога да се съглася, че един подкалник струва 500лв лайстна за врата 300лв , врата 3000лв , при аналогични пак изкуствено завишени цени за същите детайли в Ауди А6 например но там цените са 3 пъти по-ниски. Но хората си има бизнес стратегия, която очевидно работи и това какво мисля аз слабо ги вълнува , но аз притежанието на такъв автомобил го имам по-скоро за етикет, аксесоар, реноме и тук сметки от сорта на малко харчи, няма разходи , евтино ми е, няма данък и спирам евтино на зелена зона са ми за хора дето не са за Тесла :) без никой да ми се обижа :)
Колега, първо Prius не е EV, a e hybrid. Общо взето customer satisfaction-a за точно тази кола е над 90%, което говори само по себе си Приус-а е грозничък, но пък е доста добра градска кола. Ако сте ги вземали втора употреба, Бог знае какво им е било и от къде са дошли. Второ проблемите по това Рено Зои не са от факта, че е EV, а административни. Не знам от къде си се сдобил с цени за части на Тесла, но ти гарантирам, че цена на врата с оборудване и окабеляване не е 1000 лева от А6. EV-тата имат доста недостатъци, но аргументи от сорта на, скъпо е са нелепи. Разходи за поддръжка на EV Винаги са по-ниски от тези на еквивалентен ICE. Просто хората масово не могат да направят обективно сравнение. При EV Имаш опция за почти нулеви разходи за зареждане. Ако си нормален западноевропеец, живеещ на "село" със соларни панели и зарядна станция в гаража и примерно работиш на 100-150 км от вкъщи, еми .... EV-то е по-разумното решение от финансова гледна точка. Истината е, че при нас сме грубо казано - последна дупка на кавала и за България това все още е екзотика. Не съм се обидил, искам здравомислещи хора да правят правилна преценка на нещата. Поздрави :)
Re: TESLA електромобил...
То тия панели излизат горе долу колкото да си плащаш тока. Идеята на тия панели е друга, идеята е да си независим, или да имаш ток там където не могат да ти го прекарат. То като сметнем и амортизацията на системата разликата не е много голяма дали ще правиш система или ще ползваш ток от енергото. Ако си направиш система идеята е добра за това че може например да си увеличиш мощността на домакинството без да имаш зимане даване с енергото.
Последна промяна от nikson85 на Чет 28 яну 2021 15:50, променено общо 1 път.
Re: TESLA електромобил...
thanis написа:DoH_KuXoT написа:Може и аз да съм предубеден, имам непряк опис с два Приуса покрай мен и положението е меко казано трагично. На съсед с ZOE 7 месеца му правят колата в официален сервиз и обясняват как някакви елементрани детайли пострадали от удара не могат да се изкарат по номер в оригиналните програми, после се оказва, че били част от друг детайл , което не е описано. Говорим за един бутон на вратичката за зареждане отпред, който вървял в комплект с цялата решетка и някакви е такива щуротии в комплект , че в самото представителство това им беше първия автомобил ударен и никой не беше в час с модела ми е странно. В VW тепърва ще се обучават за модела а го продават и го гледат както и ние му се радваме но никой не знае какво го очаква. Скоро имах и достъп до цените на части за тесла и някак не мога да се съглася, че един подкалник струва 500лв лайстна за врата 300лв , врата 3000лв , при аналогични пак изкуствено завишени цени за същите детайли в Ауди А6 например но там цените са 3 пъти по-ниски. Но хората си има бизнес стратегия, която очевидно работи и това какво мисля аз слабо ги вълнува , но аз притежанието на такъв автомобил го имам по-скоро за етикет, аксесоар, реноме и тук сметки от сорта на малко харчи, няма разходи , евтино ми е, няма данък и спирам евтино на зелена зона са ми за хора дето не са за Тесла :) без никой да ми се обижа :)
Колега, първо Prius не е EV, a e hybrid. Общо взето customer satisfaction-a за точно тази кола е над 90%, което говори само по себе си Приус-а е грозничък, но пък е доста добра градска кола. Ако сте ги вземали втора употреба, Бог знае какво им е било и от къде са дошли. Второ проблемите по това Рено Зои не са от факта, че е EV, а административни. Не знам от къде си се сдобил с цени за части на Тесла, но ти гарантирам, че цена на врата с оборудване и окабеляване не е 1000 лева от А6. EV-тата имат доста недостатъци, но аргументи от сорта на, скъпо е са нелепи. Разходи за поддръжка на EV Винаги са по-ниски от тези на еквивалентен ICE. Просто хората масово не могат да направят обективно сравнение. При EV Имаш опция за почти нулеви разходи за зареждане. Ако си нормален западноевропеец, живеещ на "село" със соларни панели и зарядна станция в гаража и примерно работиш на 100-150 км от вкъщи, еми .... EV-то е по-разумното решение от финансова гледна точка. Истината е, че при нас сме грубо казано - последна дупка на кавала и за България това все още е екзотика. Не съм се обидил, искам здравомислещи хора да правят правилна преценка на нещата. Поздрави :)
Говорим за гола врата на тесла но това е без значение , акцентирах доста високите цени за произволни детайли, за които разполагам с цена защото и това е част от картинката, сроковете за доставка и т.н. също не са като на масовите автомобили. EV към момента не се купува с цел икономия в масовия случая , а от чисто любопитство и желание да си в крак с модата, за хора с високи финансови възможности и интерес към актуалните нововъведения в света на автомобилите. Разбира се това си е лично мое мнение и не го натрапвам като вярно камо ли пък да убеждавам някой, че неговото е грешно. Говорим си просто
Re: TESLA електромобил...
nikson85 написа:То тия панели излизат горе долу колкото да си плащаш тока. Идеята на тия панели е друга, идеята е да си независим, или да имаш ток там където не могат да ти го прекарат.
Така е колега, примера беше просто да се покаже, че късаш с бензиностанциите и флуктуациите на горивата. Иначе ако имаш гараж си по-добре да си вземеш само зарядна станция и чрез "Енергото" Просто в България, при концепцията квартален блок - няма как да имаш EV и да си доволен. Аз съм бил свидетел на в София на ул. Цар Иван Асен II човек от 3тия етаж си е изкарал кабела и си зарежда колицата на улицата, ама това е по-скоро изключение и супер неприложимо в повечето квартали на България. Просто не виждам причина хора, които са против EV-тата да имат аргумент, че е по-скъпо в много дългосрочен план. Говорим за нормални избори. Когато си купуваш нова кола отиваш при дилъра на VW, не при този на Mahindra/Greatwall и после всички коли с ДВГ са зле.
Re: TESLA електромобил...
EV към момента не се купува с цел икономия в масовия случая , а от чисто любопитство и желание да си в крак с модата, за хора с високи финансови възможности и интерес към актуалните нововъведения в света на автомобилите. Разбира се това си е лично мое мнение и не го натрапвам като вярно камо ли пък да убеждавам някой, че неговото е грешно. Говорим си просто
Тук си изключително прав и го закова на място ! :) Говорим си и си споделяме, по възможност с аргументи, логика и разум. Просто към момента Tesla имат най-добрия BMS и от там идват бенефитите. VW не може да се конкурира когато десетилетия си правил хоризонтална интеграция и се опитваш да се конкурираш с вертикална веднага. Има какво да се учи от Tesla. Не е просто, купе, ел мотор, батерия и айде юрюш. Още повече е факт, че петрола ще се изчерпи, а нуждата от енергиен източник за мобилност - Не. Дали ще е EV, водородна клетка, ядрена енергия или бог знае какво, някак си по-добре от рано да почнеш да се преориентираш от колкото в последния момент. Не всички може да имат късмета на Нокиа.
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: TESLA електромобил...
group® написа:Вече има тесли с милионни километражи.
Батерии сменят по гаранция (8г).
Карат си да ти кажа
Преди време, може би две години бях гледал ревю на някакъв немец в ютуб който се хвалеше, че е минал 1млн км с тесла.
Оставям настрана, че изглеждаше като такси дачия от към захабяване на интериора. Но човека каза, че за тоя период няколко двигателя и батерийни комплекти е сменил. Ще го потърся клипчето.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: TESLA електромобил...
Аз имам спомен, че беше швейцарец
На 1 милион км нашите пасати ще са глътнали една тесла като пари.
Говори се за 8000лв за батерии и още няколко за мотор.
На нашите коли инжектори и дпф са батерията, рейката е двигателя, турбо -вратата, халдекс - 2бр подкалници
За ремонта на dsg ще си взема и рено зоя (или както е там) за да си го ползвам кат пауър банк
На 1 милион км нашите пасати ще са глътнали една тесла като пари.
Говори се за 8000лв за батерии и още няколко за мотор.
На нашите коли инжектори и дпф са батерията, рейката е двигателя, турбо -вратата, халдекс - 2бр подкалници
За ремонта на dsg ще си взема и рено зоя (или както е там) за да си го ползвам кат пауър банк
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 245 госта