Да разкарам ли Маздичката или напротив

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
ivailo_georgiev
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 16 ное 2011 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Да разкарам ли Маздичката или напротив

Мнениеот ivailo_georgiev » Вто 03 юли 2012 22:07


Здравейте, колеги! Имам нужда от съвет и най-вече от безпристрастен съвет. Затова и пиша тук. Карам една стара Mazda 323F със срамежливите фарове '91 набор. Това е първия ми автомобил и съм с него вече повече от година. Автомобилът е хубав, има слабости, но аз си го харесвам. Салонът му е изключително запазен. В началото бях изключително доволен, но последните няколко месеца започна да ми създава обаче грижи - имах проблеми с празния ход, ходовата част, смених термостат, покрай него и радиатор и датчика за температурата, включващ вентилатора, нов акумулатор, нови свещи, два пъти сменям гарнитурата на капака на двигателя... :077: Разделих се за кратко време с известна сума пари, което не ми се нрави. Лошата новина е, че старческите болести продължават да се показват. Стрелката на скоростомера чат пат потрепва при по-ниските скорости (знам - жило), съединителят прогресивно все по-отгоре отделя, стъпкото моторче си замина, гумите ми са за коша, радиото се губи понякога като мина през дупка.... Най-страшното, което тотално ме отказа е, че имах малко ръжда по задните вежди на калниците и по праговете. Реших да я поизкърпя и като разбутах въпросните места се уплаших, оказа се че колата е била козметично замаскирана... както и да е почти са излекувани вече, но ръждата е тръгнала здраво нагоре и не само по купето. Маздите имат отвратителна ламарини по принцип, но когато са и от Австрия...! Знам, ефекта от кърпенето е временен, спасение няма. :013:
Няколко месеца след като купих колата я оборудвах с обикновена метанова уредба, макар че сега вече съм попрочел и знам, че тази уредба изобщо не е подходяща и строго непрепоръчителна за пълна инжекция с дебитомер. Доста време и средства отделих докато я накарам да върви почти както на бензин, то бяха аванс-процесори, мембрани, дифузьори и т.н. Сега е пушка и съм много доволен! Предвид описаното състояние на автомобила сега съм изправен пред следната дилема - да вложа още някой лев и да стегна колата и да си покарам още година-две или сега като и понаправя външния вид, ако успея да я продам на добра цена (което е почти невъзможно) да си взема друга, на която да прехвърля метана. Естествено бюджета ми е силно ограничен и в най-добрия случай мога да си позволя кола до 3-4000 лв. Но какво мога да си взема за тия пари и най-вече заслужавали си?!
Фен съм на японските коли. Най-много харесвам Хонда, но не можах да си харесам от това което видях и си избрах Маздата. Много уважавам и Тойота, може би най-здравите и качествените коли са те. VW - много уважавам тази марка, превърнала се в еталон за качество и надеждност, признал съм я, но никога не ме е спечелвала с никой от моделите си. Нито като екстериор, нито интериор. Единствено новите Пасати и Корадото правят изключение. Не ме убивайте за това мнение, но е факт. Въпрос на вкус. Същото ми е мнението и за братовчедите на VW, без Audi и новите модели на Seat. Тях си ги харесвам и то много. :) Та да се върнем на въпроса какво мога си взема дето за тия пари, да спортно (все пак съм на 26 и харесвам спортни коли), да е по-ново, да става лесно за метан и да не е френско или италианско (предубеждения). И така се спрях на Hyundai Coupe 2000 г (евтино и става за метан, казват че било здраво), после минах през любимите ми Хонди (които в тия години хич не ми харесват като дизайн) и осъзнах, че най-много искам Тойота Селика пак от тия години. Но там май ще има проблеми с метана, дори и с газта, а и цената и е x2. Тази кола не е създадена за това. Осъзнах и че спортен автомобил на метан е :048: . Преглътнах Пасат Б4 - здраво окачване (за бутилките), голям, прост и удобен. Части за него бол, масова кола, евтинийка. Има вариант с 90 коня моно (само местя уредбата и не се занимавам с ГИ,т.е. никакви разходи по газта) и супер. Само дето е 5-6 години по-нов от Маздата, липсва му младежкото излъчване, по-тромав ще е от нея и т.н. и заслужава ли си? Питам защото тук в този форум има изключително запознати и интелигенти хора, от които не веднъж съм формирал мнението си и съм решавал доста проблеми. В нашия форум алтернативните горива никак не са на почит, докато тук има много много големи маниаци на тая тема и подхождат с разбиране към човек, който иска да се вози евтино. Да наливам ли още пари в колата си и да си карам докато събера пари за нещо по-ново и по-читаво или да се оттървам.




Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Да разкарам ли Маздичката или напротив

Мнениеот radi_nrj » Сря 04 юли 2012 10:37


Ако искаш автомобил който да създава минимум проблеми и лесно се газифицира определено B4 с 1,8 моно е твоята кола. С 4 бона и с малко повече търпение ще намериш такъв с по-новия мотор ADZ мисля, че беше и бъкан с екстри.

Последна промяна от radi_nrj на Сря 04 юли 2012 16:31, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Dragon
Мнения: 880
Регистриран на: Сря 05 окт 2005 8:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Да разкарам ли Маздичката или напротив

Мнениеот Dragon » Сря 04 юли 2012 10:41


От чисто любопитство - защо не харесваш Ауди?
Иначе и аз съм фен на Мазда и Хонда


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Да разкарам ли Маздичката или напротив

Мнениеот hooligan_sk » Сря 04 юли 2012 11:00


Тук ми намирисва на класически случай на лов на маймуни с трици. Маймуните не обичат трици, колега. Както и читавите коли не обичат обикновените ти метанови бутилки. Освен пасат с 1,8 моно... нямаш голям избор :012:


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 838
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Да разкарам ли Маздичката или напротив

Мнениеот Asko VW » Сря 04 юли 2012 13:30


Здравей колега,
Тази твоя дилема съм я имал и аз (преди три години), тогава карах Кадетче на LPG, което след дълга и вярна служба, започна постоянно да дава малки (а и по големи), но постоянно следващи един след друг проблеми(ръждата и гниенето да ги споменавам ли, все пак е Опел :) ). И аз като тебе започнах да наливам пари, като си мислех, че ще вкарам малко парички, но ще си я стегна и ще карам още 2-3 години що годе читав автомобил, който си познавам, вместо да взема нещо което не познавам и ще трябва тепърва да стягам.
Да ама Не, тази кола все повече се оказваше "яма за пари", щом оправех нещо, друго се обаждаше, започна да ме оставя и на пътя и загубих доверие в нея - не смеех да тръгна на дълъг път(а с компанията обичаме да обикаляме страната, вкл. да ходим на палатки). Така се стигна до ситуацията да преглътна вложените вече пари и да я подменя с друга (виж гаража), за щастие новата се оказа в отлична (пу, пу, да не й е уруки :lol: )
Така като гледа, твоята Мазда е тръгнала по същият път.
Моят съвет е спри с наливането на пари докато не си се вкарал с много и си вземи нещо по-ново и запазено. Какво точно да взимаш, аз няма да ти давам акъл, тук има хора разбиращи от коли с метан, които ще те ориентират. Аз лично, нямах съмнения какво искам и си взех точно такова :lol:
Успех :да:


Потребителски аватар
ivailo_georgiev
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 16 ное 2011 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Да разкарам ли Маздичката или напротив

Мнениеот ivailo_georgiev » Сря 04 юли 2012 13:47


Dragon написа:От чисто любопитство - защо не харесваш Ауди?
Иначе и аз съм фен на Мазда и Хонда


Не сме се разбрали колега. Аудито е изключителен автомобил :)
[quote=ivailo_georgiev]Същото ми е мнението и за братовчедите на VW, без Audi и новите модели на Seat. Тях си ги харесвам и то много.[/quote]

И аз съм на това мнение, че Пасатора Б4 ADZ се вписва чудесно в поставените от мен изисквания и останалите ми фаворити, най-вече Селиката, са добри, но не са създадени за тия извращения, като метана, които им готвя или поне не са за конвенционална уредба. Но и той губи по една позиция, с което ме печели Хюндая - годинките. Притеснява ме, че каквото и да взема за тия пари в тия години няма да е много по-различно Маздата, но ето колегата с кадета е останал много доволен. :)


Потребителски аватар
eng
Мнения: 1098
Регистриран на: Пет 16 фев 2007 23:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бг

Re: Да разкарам ли Маздичката или напротив

Мнениеот eng » Сря 04 юли 2012 15:53


Колега аз ако съм на тебе с тия ръждиви тенекии веднага бих я разкарал, знам и аз какво ти е защото по същия начин едно време влагах толкова парици в един кадет.Разкарвай я за някой лев но заедно с метановата уредба, така като чета описанието реално повече от 7-800 лева едва ли ще и вземеш (дай боже и повече разбира се), каза че си отделил 3-4к. за кола прибавяш и тези от маздата грубо 1000 лева и веднага ти казвам каква кола ще си вземеш (щом искаш младежко излъчване и спорт), единия вариант мазда 323 Ф БА модела с 1,8 мотора с газов инжекцион, ще се впишеш чудесно в тая сума.Другото предложение за кола която е наистина рафинирана е Сивик 6-та генерация 1,5 витек 115 коня-върви сериозно иска по-високи обороти-салона е доста добре изпълнен и не е типа сапунерка.Колата както и 323-ката е супер устойчива по завойте.Тя също е за газов инжекцион но там ще трябва да се бръкнеш още по-надълбоко.Френски и италиански автомобили не ги и поглеждам.Другото предложение е Корола с кръглите фарове Е11 мисля се водеше пак с ГИ, но там май са други цените.Ако искаш не толкова фън, и с по-здрава тенекия търси Голф 3 с 1,8 моното на газ.Това са моите предложения но определено не бих наливал повече в маздата.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Да разкарам ли Маздичката или напротив

Мнениеот lion_heart002 » Сря 04 юли 2012 19:35


Зависи колко е изгнила,но аз лично отдавна да съм я засилил и да съм взел някое хубаво 80 б4,или пък 100 !


Потребителски аватар
ivailo_georgiev
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 16 ное 2011 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Да разкарам ли Маздичката или напротив

Мнениеот ivailo_georgiev » Сря 04 юли 2012 20:38


Не е толкова изгнила, к'во ме направихте вие. maikomila Има малко задните вежди и най-са зле праговете - там има дупки. Но прагове се сменят. Сега като я изкърпих няма никакви забележки по вида. Иначе навсякъде си е 6. Вътре е по-запазена от доста 10 годишни автомобили. Пътното и поведение е без забележки, бегачка си е с това малко купе и 107Hp, макар и на метан. То това ми е болката, тая кола адски върви и това и е най-хубавото. Доста колеги от клуба са я харесват и казват, че колата е много запазена и гледана. Но всеки ден губи своята стойност, а поддръжката й е сравнително по-скъпа и наливането на пари в нещо дето се обезценява и е с голям данък се превръща във въпрос на упоритост и мания, отколкото на рентабилност.
Иначе за 700-800 лв само мога си продам метана - имам пазар, но не искам. То си е благодат дето го имам. Взех го много тънко и едва ли ще го намеря пак на такава цена. Иначе стойността на колата без уредбата варира 1200-1600 лв в зависимост от състоянието или поне за толкова се продават и знам, че все още се харчат на тая цена. Външния й вид е атрактивен, макар възрастта и който попитам и дава поне 6-7 години повече.
За 3-4000 лв, :) с които изобщо не разполагам, а евентуално бих събрал от някоя заплата + продажбата на колата не знам какво бих си позволил, но за тия пари едва ли ще нещо фрапиращо, по-скоро някой като мен дето си продава 5-6 години по-новото возила по същите съображения. :D


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Да разкарам ли Маздичката или напротив

Мнениеот stefan4o » Сря 04 юли 2012 21:19


Колкото по-рано решиш дали да наливаш в тази или да купиш друга (и евентуално да наливаш в нея, щото няма да е идеална), толкоз по-добре за теб. Аз съм пред подобна дилема, само дето проблем с ръждата нямам такъв сериозен. Просто се ослушвам и пасувам - чакам някоя интересна оферта. Съветвам те ако си събрал лев да поизчакаш и да огледаш хубаво. Говорим за стари коли, а там по-скоро е важно състоянието, отколкото марката. Ако искаш да се возиш евтино ФВ. Инак Мафиота си продава тойотата, която ако е читава е на прилична цена, но не е тип спортна кола :Mr Green Fun


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Да разкарам ли Маздичката или напротив

Мнениеот lion_heart002 » Сря 04 юли 2012 21:59


Карай си я и това е.След като и пари заделени нямаш,не виждам какво се колебаеш.Пък и не се знае на какво ще попаднеш.Даже ако съм на твое място сигурно няма и да я правя,един мотор ще поддържам колкото да върви още 2-3 години и после свалям метана и я пускам на 500лв да се продаде и ще се продаде веднага,независимо от състоянието а дотогава ще си събрал пари за друга! Няма какво да се оплакваш,колата хем ти върви,хем е на метан! :beer


Потребителски аватар
ivailo_georgiev
Мнения: 11
Регистриран на: Сря 16 ное 2011 11:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Да разкарам ли Маздичката или напротив

Мнениеот ivailo_georgiev » Сря 04 юли 2012 22:18


Питам се не е ли крайно време с колегата stefan4o да пием бира?!. Не стига, че сме от един град ами и говорим на един и същ общ език :). Този човек, толкова ми е помогнал с опитите ми с моето АГУ-метан, че може цяла вечер да пиша по тая тема. Много ценя мнението му, като каже нещо знам, че мога напълно да му се доверя. Ако трябва да съм искрен в момента дори чета неговите мнения в една тема за всесезонните гуми :oops: . Той, Мафиота, който спомена, машината и оня колега с жълтата лада на аватара са ми едни от най-добрите приятели из форумите за автомобили, без те да ме познават дори :) . И пак съм на същото мнение
stefan4o написа: Просто се ослушвам и пасувам - чакам някоя интересна оферта.n
Все пак макар и да ме ядосва напоследък доста си я обичам кочинката и мисля да поналея още някой лев в нея (а именно гуми :roll: ). Пък ако се появи някой ентусиаст да я взема на добра цена... Още повече, че наскоро имахме събор на Мазда Клуба и се запознах с доста готини колеги, които доста положително ме заредиха. Не ги питам защото знам, че ще ми препоръчат 323F BA или 626, тези от тях които са имали моята дилема вече са го направили, но на мен ми се иска пробвам някоя друга марка. Ни най-малко съм разочарован от Мазда, напротив впечатлен съм, някой ден пак ще си взема Мазда, но Мазда 6 8) , но годинките си казват думата. Вече имам и доста подробна литература за моя модел и е въпрос на желание и мерак доста от нещата да си ги правя сам. Все пак тази кола я купих с учебна цел. Но ако се превърне в бездънна яма за средства ще я махна и следва
stefan4o написа:Ако искаш да се возиш евтино ФВ.
Иначе засега ще направя както е написал lion_heart002, а и нямам много избор.Благодаря за мненията колеги! Искам да отбележа, че съм много приятно изненадан от толерантността към японската техника и не получих нападки към малко по-различния си поглед към VAG. Благодаря!


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Да разкарам ли Маздичката или напротив

Мнениеот forski » Сря 04 юли 2012 22:31


Карай си колата и изчакай по-добри времена за покупко-продажба, през това време събирай пара, ти квот ни засили че е изгнила аз си помислих че е пред разпад :)
Маздата е корава машина, няма да се даде толкова лесно mhihi :да:


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Да разкарам ли Маздичката или напротив

Мнениеот lion_heart002 » Сря 04 юли 2012 22:34


forski написа:ти квот ни засили че е изгнила аз си помислих че е пред разпад

Именно,точно това си помислих и аз! Щом не е толкова зле положението я карай и това е.После като дойде време да се отървеш от нея,просто я пусни на ниска цена и ще видиш,как бързо ще я продадеш,този който ще я вземе ще му е ясно,че е на доизживяване и ще и е последния собственик и така... Но не прави грешката да набиваш още пари в нея,както сам каза,тръгне ли сериозно ръждата,спасение няма!
Филтри,масла,ремъци и гуми и карай,това е моя съвет.Все пак говорим кое е финансово оправдано.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19314
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Да разкарам ли Маздичката или напротив

Мнениеот stefan4o » Чет 05 юли 2012 9:41


ivailo_georgiev написа:Питам се не е ли крайно време с колегата stefan4o да пием бира?!. Не стига, че сме от един град ами и говорим на един и същ общ език :)

Ами не си ме поканил бре, колега mhihi Аз на никого не отказвам, пък ако си руса с големи очи хич няма да те върна :lol:
Сега сериозно. Щом не е толко зле работата с ръждата, колкото беше първоначалното впечатление останало явно не само у мен, то карай я и събирай левчета, като гледай да НЕ инвестираш в неща, които биха "потънали" с продажбата на колата. Примерно нови гуми и джанти не спадат в тоя списък, щото да речем можеш да ги караш и на "новата" си кола, когато я вземеш, ако разбира се е със същите размери де mhihi Щом колата си върви и гори нормално без да ти прави проблеми можеш да си я караш още известно време. На твое място бих изяснил със себе си каква точно кола да търся, щото от Хюндай Купе, до Пасат Б4 не е като да са в един клас автомобили. Гледай да посещаваш минимално сервизите и да пестиш от труд, доколкото е възможно. Понеже парите похарчени за труд няма как да бъдат върнати дори и 1% :Mr Green Fun



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 22 госта