"Клинична смърт" на едно POLO

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

"Клинична смърт" на едно POLO

Мнениеот emo-gar » Съб 30 юни 2012 23:09


Денят си започна напрегнато още от малките часове,нещо ме въртеше рамото(травмичка)-та се омотавах с чаршафите още от 1-2 през нощта.Другият ми дразнител-жената,"шушка" се насам-натам из нощите,зер рано с приятелка ще тръгват на път(ние сме малко "модерно" семейство и кратките отпуски си ги планираме включвайки само персоните си eusa ).Уж раничко,към 3 часа ще тръгват с "новата" кола на другото момиче(барабар с чавенце и прикачен инвентар за него).Колицата-Поло..ся точно мотора е май 1.4,8в.,'99г. с..климатик..(допълнение-код APQ,с верижка на маслената помпа).Съответно бе предпочетено средство пред бензиновия ABS на жената,щото е поочукан "ботур".
Е,нейсе към 7 сабахле се изнизаха,аз си изпих един аулин за рамото и след 20-на минути си спях спокойно(нали е и събота).Колко да спя в събота..ами в 10 вече правех кросче из парка(белким не ме повтори рамото довечера..)..тук-там и към 12 на обед се звъни..ма на "пожар" :shock .Мойте хора,вече около Пловдив(бах'ти скоростта,ба'ти туткавата работа..женска)-ама проблееем-колата казала "ПИУ,ПИУ..." и лампа като "лейка" мигааа.Понеже знам,че имат познати в региона,съветвам да минат през сервизче и да им огледат маслена система,да замерят там налягане..и т.н.Сервизчето в Пловдив(по инфо от тях ) е "Дани"-ни го знам ни нищо,но хората мерили,датчик свалили и открили под него коричка старо нагоряло масло,направили един Ваг_Ком,и ги отпратили по живо-здраво.Нашите докладват:"караме към Ст.З.-130-140,всичко е наред.."...да,ама не!Някъде около С.З. колата пак казва "пиу",ама този път и мотора казва "мяу"!Трака на дизел и е ясно,че така не става...пак познати(господ само здраве и пари да им дава!)-попритеглили ги и ся..кво!?Ами,казват ми,пали Голфа и тръгвай да сменяме превозното средство!И аз ,кво да кажа,извадих си "тайната" 50-левка,сипах горивце и газ към Пловдив...Начи,не бях го надувал тоя Голф..колко му е душицата-90-на коня,но тоя път на места ги впрягах всичките(нал е на жената :Mr Green Fun ),мога да твърдя-на моменти съм бил най-бързия Г3 на тракия,защото малко преди Пловдив се закотвих на 160+ и само в лява лента.Зер ся ми е паднал,да го тествам..та да видят що е то "сигурна" кола...гърненце малко припърда,ма не е болка.Та лети "белият бойлер"(набор '92,градско добиче),подминава Пловдив и малко преди Чирпан почвам да ровя за ГСМ-а,да уточним къде са в Ст.З.Поотпуснах малко оборотите...и... :shock -Голфа също каза "ПИУ" и му мигна "лейката"-един или два пъти..никога не съм го виждал за 6 години!Та ги осведомявам за "извънземни" ,които събират голфове и поло в Ст.Загора,за претопяване ли....извънземна му работа,но карам натам още един mhihi
Свалих леко режима,малко парно на "+35 градуса на сянка" :Mr Green Fun ,лека почивка на OMV-Чирпан и белият лебед продължи сякаш нищо не е станало...след около 40-на минути ги намерих на едно "ЕКО" на входа на СТ.Загора.
Претовариха багажи,мен ме върнаха до Пловдив да си гоня рейс за София(а се надявах тайно..дали пък няма да стигна до морето чак :screwy )....

Сюжет за малък разказ,безмислен...НО,аз имам ИЗВОД!И той е:магистралата е "убиец" за стари коли!Ако някой нещо иска да си купи на старо-нека да прежали лев и да я пусне 100-на километра в такъв режим..ако има нещо-ще се покаже,такъв тест никакъв компютър не може да направи!!!Голфа-горе-долу го удържа(но си знам,че не става вече дъртюхата),ама Половера получи инфаркт!
Ако бях написал само последните 4-5 реда,едва ли ще звучи сериозно,затова започнах отдалеч.
А ко се сметне за досадно-трийте,но мисля че има някакъв емпиричен опит,нужен като се купува стар автомобил.
Последни сведения_Голфа се "пече" някъде около Влас вече,но по пътя си е изпърдял ауспусите facepalm ,та около Айтос някъде са ги сменяли..абе луда работа ,ви казвам :screwy Това да му е "кусурът",че май ще прави круиз и през цяла Северна България на връщане(ми каза едно пиле..)...оффф,ако оцелее-ще го измия собственоръчно.

Някъде след Вакарел,около 13ч..ако още някой е видял смазаният моторист..не разбрах,това до мотора каската ли беше или част от тялото,с кръгла форма death

Последна промяна от emo-gar на Нед 01 юли 2012 22:36, променено общо 2 пъти.




Uneek
Мнения: 1606
Регистриран на: Пон 15 май 2006 16:14
Автомобил: 1998 VW Polo Variant
Двигател: APQ
Местоположение: Благоевград

Re: "Клинична смърт" на едно POLO

Мнениеот Uneek » Съб 30 юни 2012 23:19


Хареса ми разказа ти, само жалко за полото, но много увлекателно си го описал :)


ivan topalov
Мнения: 74
Регистриран на: Вто 12 яну 2010 15:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: "Клинична смърт" на едно POLO

Мнениеот ivan topalov » Нед 01 юли 2012 0:19


хахахах и мен ме забавлява :) браво


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: "Клинична смърт" на едно POLO

Мнениеот lion_heart002 » Нед 01 юли 2012 0:42


Некачественото масло с неподходящ вискозитет при тези обороти и температури постоянно,става на чорба.Оттам всичките проблеми. Просто нещо а причинява големи главоболия.Дори и да си взел скъпо и уж качествено масло,гаранция,че е истинско няма!


Потребителски аватар
znainainai
Мнения: 5287
Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
Автомобил: Golf4
Двигател: MK 4 98 AHF
Местоположение: Русе

Re: "Клинична смърт" на едно POLO

Мнениеот znainainai » Нед 01 юли 2012 6:55


Мдааа за гоуфу ясно щот си го форал яко и си направил маслото на вода.
За половера същото със разликата че ако го беше карал ти сигурно щеше да е сред живите :roll:


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: "Клинична смърт" на едно POLO

Мнениеот emo-gar » Нед 01 юли 2012 9:14


Така е,Голфа малко или повече го знам що за стока е и съвсем съзнателно го напънах.Маслото-да ,оредяло е от топлината(стрелката се държа "особено" подозрително-над 140 показваше по-малко и леко преминаваше 90 при около 110).Със абсолютно същото масло карам и друга кола,часове наред на пределни обороти,подобна скорост,подобни условия...няма дертове,ама е НОВА-ако ще да е Фиат,че и служебна!Но аз визирам нещо друго-поддържането на такъв режим в продължение на час,че и повече...Какво се случва,според мен:ако изпържиме мотора на място(демек си пробваме колата на паркинга или някоя която сме решили да купим)-колко ще продължи..минута,две..три?!Не е достатъчно за да се постигне температурното разширение на шийки,лагери..целото железо.Защото ако "изпищи" на "полевия" тест-много,ама много е зле!Но ако издържи в реални условия-това дава някакво бъдеще.Натам "бия" с разказа,който май бях пуснал на неправилно място(за което извинете!)


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: "Клинична смърт" на едно POLO

Мнениеот radi_nrj » Пон 02 юли 2012 15:47


Емо, моя стария е 92-ри набор с прекрасния мотор ABD, с масло Mobil 1 10W40 е правил чудеса от храброст. Другия набор 94 AAZ и той е газен кат грозде за вино по Тракия само, че с масълце пълна синтетика 5W30 Long Life III. Ни зумер съм чувал, ни лейката ми е намигвала.

Та моя извод е: Или аз все читави коли си купувам или ти на кофти масълце си попаднал...


vw101
Мнения: 149
Регистриран на: Нед 10 окт 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: "Клинична смърт" на едно POLO

Мнениеот vw101 » Пон 02 юли 2012 16:27


Извинявам се за въпроса,но зумера който пищи при прегряване за маслото в двигателя ли е или в скоростната кутия?
Знам че въпросът ми е идиотски,но съм го чувал да пищи при изкачване на Хемус на АБД и АБС двигатели.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: "Клинична смърт" на едно POLO

Мнениеот radi_nrj » Пон 02 юли 2012 16:38


Става въпрос за моторно масло съответно е на двигателя.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: "Клинична смърт" на едно POLO

Мнениеот stefan4o » Пон 02 юли 2012 17:50


И при мен изпищя зумерът след 50-километрово каране 120-140 км/ч постоянна скорост. Но само еднократно и то след като намалих рязко скоростта, заради края на магистралата :wink: Със сигурност не е много нормално дори и при такива условия да писка, ама колите са стари, маслото е с НЕгарантиран произход и т.н. Освен това температурата му като я понапънах и покарах на 140 км/ч се качи до 118-120 градуса, после се задържа за постоянно на 106-108, като върнах малко газта. Карал съм с 10в40 и сякаш нямаше проблеми с него, докато не усетих, че съм му навъртял 14-15 000км... Сега карам с 15в50, но ще го махам на есен. С полусинтетиката колата беше по-тиха сякаш. Ще нашия 5в40 пълна синтетика на Кастрол на следващата смяна май, ако го гори, просто ще го сменя и без това ще ми дойде на доста примамлива цена офертата :lol:


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: "Клинична смърт" на едно POLO

Мнениеот lion_heart002 » Пон 02 юли 2012 18:00


Ще взема накрая да купя един бус и да почна да ви карам качествено масло на ниски цени! mhihi
В момента има на промоция Carlube 5 литра на 27 лева, 10W40 и 5W30 .


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: "Клинична смърт" на едно POLO

Мнениеот emo-gar » Пон 02 юли 2012 20:56


На проблемното Поло не знам маслото ,но на Голфа от разказа -знам,произхода е гарантиран..т.е. едно-двукратно пискане си беше от Голфа,но както писах-на зор малко беше и стана след отнемане на обороти,някои даже казват че е в допустимост.
Единственото съмнение относно мазането е ,че е от преди зимния сезон и беше натрупало доста "майонеза".Като се завърне ще го черпя едно масло..таман му идва времето.
След разговор с човека,който го е обслужвал и избирал(всъщност това е бащата на момичето-шофер),заредено е 10/40,марка не можа да каже-ама май не е по Vag-стандарт.Колата е "талянка" и явно е карана с минерално,промивали са я и е имало страшна гадост!Допускам да е била с добавка за маскиране на проблем.А може и самата промивка да е направила белята-тръгват едни миязми после...Ще го оправи,окомуш човек ми се видя...


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: "Клинична смърт" на едно POLO

Мнениеот emo-gar » Пон 02 юли 2012 21:00


vw101 написа:Извинявам се за въпроса,но зумера който пищи при прегряване за маслото в двигателя ли е или в скоростната кутия?
Знам че въпросът ми е идиотски,но съм го чувал да пищи при изкачване на Хемус на АБД и АБС двигатели.


Пищи ,колега,когато падне налягането при някакви обороти,това все още не значи ремонт,ама ако зачестява-със сигурност.А налягането защо пада..?Ей това може да е от доста неща.


Потребителски аватар
nokiangage
Мнения: 3374
Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
Автомобил: Passat B3 - 35i
Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
Местоположение: Плевен, Варна
Контакти:

Re: "Клинична смърт" на едно POLO

Мнениеот nokiangage » Пон 02 юли 2012 21:01


Uneek написа:Хареса ми разказа ти, само жалко за полото, но много увлекателно си го описал :)

+1 :bowdown


Потребителски аватар
Теодор
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
Двигател:
Местоположение: София

Re: "Клинична смърт" на едно POLO

Мнениеот Теодор » Пон 02 юли 2012 22:33


[quote="emo-gar"Ей това може да е от доста неща.[/quote]
    Едно от които е "качествени" датчици за налягането на маслото :idea:



    Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

    Кой е на линия

    Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 79 госта