До идеята

Извинявам се ако има друга подобна тема, но не открих.
Давам пример > ЦЪК

Инфото в сайта е много обещаващо.
Изходящ ток: 12V, 1.35 - 1.55W (максимум 180 mA)
bobocamaro написа:И върти вентилатора за опресняване на въздуха в купето, докато си на пазар.
Много хора задават въпроса – защо повечето електрически автомобили нямат соларни клекти по покривите, които да зареждат батерията. Изглежда като най-логичното решение – покривът е свободно място, което ще се оползотвори най-добре като енергиен колектор. И все пак „the bottom line“ е, че инвестицията не е оправдана на сегашните цени и ниво на развитие на фотоволтаичните клетки.
Не е тайна, че новата Toyota Prius е оборудвана със соларни клетки на покрива. Енергията която генерират се използва за охлаждане на автомобила в горещите летни дни. Но защо повечето останали електрически автомобили (а и не само електрически) нямат такива панели? Най-малкото могат да зареждат акумулатора или радиото.
Ето една сметка – цената за инсталация на соларни клетки, които покриват целият Prius е $1500, най-малко. Тези панели могат да произвеждат от 150 до 200 вата електричество, а цената на по-голямата батерия, която да поеме този капацитет е около $1000 (за около 1 киловат). Дори и да не се добавя по-голяма батерия, цената на самият панел не е достатъчно ниска, за да оправдае ефективността му. Това се дължи на факта, че фотоволтаичните панели имат много ниска ефективност (около %20), в сравнение с другите соларни технологии, които достигат %80-%90 (например концентрираните соларно-термални системи). Колкото и груби да са сметките ми, панел монтиран върху покрив на автомобил не може да се насочва към слънцето, за максимална ефективност – нещо което не е проблем при стационарните приложение.
MMX написа: А тоя вентилатор е пълна порнография, но важното да си купиш дрънкулка.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 38 госта