Акумулатори - колко им е животеца?
-
- Мнения: 1039
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Е как колко, колкото се събере в кутията... Иначе по същество, 72-74-77AH. Ако искаш тънката лайсна, Кауфланд 99 лв, ако ще се мяташ на марково, Автозона 33 в София точно на Сточна гара на кръговото. Наскоро гледах за един приятел, възможно най-добри цени и човека много търпелив и внимателен.
- tdi fen
- Мнения: 4228
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
72-74 ah са най-масовите мой познати са доволни от gigawat цена/качество
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Днес студа ме изненада за съжаление - акумулатора сдаде багажа и не запали (решил съм да избутам някакъси до пролета с него и тогава да купувам нов). Слава богу съм на вилата и имам ток да си го заредя. Проблема е че изгубих 2-3 часа да го чакам да се зареди достатъчно. Въпроса ми е дали ако сложа щипките на зарядното директно на акумулатора, мога да ги ползвам като стартов ток. Познанията ми по електротехника са скромни, но поне от това, което разбирам зарядното поддава толкова ток, колкото алтернатора и акумулатора т.е би следвало да мога да запаля колата само през зарядното дори и да няма акумулатор. Може ли да ми кажете дали това не е противопоказно да се прави на колата.
-
- Мнения: 1039
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
НЕ, не може колега. Зарядното устройство дава да речем 6А - и това са мощните... А акумулатора отдава стотици за секунди...
Като се прибереш, ходи си купи един нов (макар и най-евтиния) и това е.
Като се прибереш, ходи си купи един нов (макар и най-евтиния) и това е.
-
- Мнения: 14
- Регистриран на: Сря 11 апр 2007 9:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Опасно е и паленето със зарядни или бустерни устройства без акумулаторът да е включен на мястото си в бордовата мрежа на автомобила.(независимо че е слаб или само изтощен).Една от важните му роли е да служи като баласт срещу внезапни покачвания на напрежението там.Опитите особено в съвременни автомобили натъпкани с електронни блокове е сигурен начин да си докараш проблеми.
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
ок, разбирам. А за моя случай дали има възможност да се купят кабели който да дадат ток на колата през нормален ток 220W от контакта
-
- Мнения: 1039
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Има такива устройства, стартерни станции, но струват колкото 3 нови акумулатора... Я не се излагай, ако толкова няма кой да ти помогне, бутни я тая кола (ако е с ръчна скоростна кутия) и я запали на скорост... Особено ако колата е някоя стара и простичка. Като запали НЕ гасиш докато не стигнеш до магазина за акумулатори и готово
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Аз не разбирам, защо държиш да изкараш зимата с проблемен акумулатор и напролет да сменяш? Тотален недостиг на 150лв ли? Ако беше юни и да искаш да избуташ лятото с лош акумулатор, как да е. Но точно зимата проблемният акумулатор се влошава, а ако е нов няма да се износи толкова трагично от студа.
- tdi fen
- Мнения: 4228
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
- Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
- Двигател: TDI AGR
- Местоположение: София
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
най-добрият вариант е нов акумулатор и изправен алтернатор
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
777 написа:Аз не разбирам, защо държиш да изкараш зимата с проблемен акумулатор и напролет да сменяш? Тотален недостиг на 150лв ли? Ако беше юни и да искаш да избуташ лятото с лош акумулатор, как да е. Но точно зимата проблемният акумулатор се влошава, а ако е нов няма да се износи толкова трагично от студа.
Да не ми се разрежда новия акумулатор на студа
Иначе акумулатора не е толкова зле, на топлото време си държи.
-
- Мнения: 626
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
- Двигател:
- Местоположение: warna
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Ако колата се кара всеки ден и се зарежда нормално , то щом не си запалил е ясно че акумулатора е много зле и скоро пак няма да запалиш. Редно е да се провери добра ли е зарядката от генератора и дали нямаш утечка на ток която да източва акумулатора.
Дефакто колко време въртя преди да се скапе акумулатора , ако си въртял 1-2 минути то може и проблема да е нещо по двигателя , подгревни свещи или друга повреда.
Дефакто колко време въртя преди да се скапе акумулатора , ако си въртял 1-2 минути то може и проблема да е нещо по двигателя , подгревни свещи или друга повреда.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3923
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Vincent1 написа:Да не ми се разрежда новия акумулатор на студа
е, той ша е нов дорде го монтираш, не го мисли толкова
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Vincent1 написа:Да не ми се разрежда новия акумулатор на студа
Иначе акумулатора не е толкова зле, на топлото време си държи.
Новият ще изкара 3-4г или повече. Това, че малко ще се влоши първата зима какво значение има? Важното е, че спираш да мислиш за акумулатори и дали ще запалиш. Няма смисъл да се вживяваш в това как ще се "развали" през текущата зима. Все едно да си купиш зимни гуми и да вземеш да ги мислиш как всяка седмица се изтриват с 1%. Работата му е да ти служи. Ако парите са на зор е друга работа - тогава стискаш зъби и дозареждаш, но предполагам това не е съществен проблем.
-
- Мнения: 75
- Регистриран на: Сря 13 яну 2010 21:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Jack Krauser написа:vinixxx написа:Някой опитвал ли е "десулфатизация"?
Ако може да опише процедурата накратко!
Да, аз. И процедурата завърши с успех.
Лека сулфатация от пластините се премахва чрез кипене на батерията при зареждане. За калциевите акумулатори това става при 15-16 волта напрежение. При силна сулфатация май е по-добре да се изхвърли.
На голфа имам акумулатор Gigawatt 60 ампер-часа, който е в експлоатация от декември 2016-та.
Преди няколко месеца стартерът започна да върти мудно. Напрежението на клемите на акумулатора в покой беше някъде около 12,4, но при включване на зарядно почти веднага започваше да кипи, все едно батерията е заредена.
Колата се кара предимно на къси разстояния и откакто е купена, батерията много рядко, или почти никак не е била зареждана.
Реших, че може би е сулфатизирала.
Забелязах, че в крайните две банки нивото на електролита беше спаднало под минимума. С игла и спринцовка долях дейонизирана вода и възстанових нивото до максималното. Капакът се пробива с игла учудващо лесно. (Батерията и без това е с изтекла гаранция)
Направих няколко цикъла заряд-разряд. Примерно 1 час заряд с кипене с 2 ~ 2.5 ампера, после разряд 1 час с 0,8 - 0,7 ампера.
Учудващо батерията се възстанови и сега имам акумулатор, който може да върти стартера по-яко, и по-продължително, отколкото когато го купих.
Изводът, който си направих от цялата процедура е, че такова нещо като необслужваем акумулатор не съществува. Всяка батерия след 2-3 години се нуждае от обслужване, иначе скоропостижно ще замине за боклука.
------------------
Същият акумулатор - Гигават 60, за който писах, че миналата година му направих обслужване, направи 5 години, и засега продължава да си бачка. В студеното време върти яко стартера. Гледам да го зареждам обаче редовно, защото колата се кара на не много дълги разстояния и генераторът няма възможност да го поддържа.
Тази седмица пак му направих годишна профилактика - свалих го от колата и му долях де-йонизирана вода със спринцовка през капака. И пак само крайните 2 банки(крайната лява, и крайната дясна) имаха нужда от доливане, средните банки все така си стоят пълни догоре.
След доливането го дозаредих с малък ток 0,5 ампера за няколко часа и това беше всичко.
Мога да кажа, че за сега съм много доволен от тази батерия. 5 години безпроблемна работа. Гигавата май ще се окажат читави батерии и добър избор цена-качество, но след изтичане на гаранцията трябва да се поддържат редовно.
- beuchat
- Мнения: 1931
- Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
- Автомобил: 1990 Golf 2
- Двигател: 1.6 EZ
- Местоположение: Ямбол
Re: Акумулатори - колко им е животеца?
Колега Vincent1,в Кауфланд в момента има промоция на акумулатори - 60 ампера,480А стартов ток и 72 ампера,640А стартов ток съответно за 80 и 100 лева.Вчера взех един за приятел,готиното е ,че имаш 2 години гаранция без да ходиш в сервиз да ти замерват алтернатора и може да си доливаш дестилирана вода на клетките,понеже е с капачки.Марката е TITAN.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Burner_inc, w_smith и 98 госта