За съжаление нашата малка държавица няма ресурс да развие това откритие при евентуален успех на проектирания агрегат.Човека явно се занимава от дълги години с проектиране на роторни двигатели. Спомена, че преди е работил в някакъв завод(явно по Бай Тошово време), където имало добра материална база и е изработи роторен двигател по свой проект.Този, който е патентовал сега, е осъвършенстван и изпипан до последния детайл и на теория нямало пречки да не работи както трябва(този който той е произвел и изпитал е бил крайно недодялан като замисъл).Чакам коментари
Български роторен двигател
- NovobranecGT
- Мнения: 2831
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Български роторен двигател
Чух за това българско изобретение случайно по радио Хоризонт.Много ме заинтригува, но за съжаление единствената информация, която намерих в нета, беше в тема на колегите от Mazda форума.Позволявам си да пусна тук снимка на статия посветена на българското изобретение, която не съм правил аз, а някой колега от Mazda форум, дано не се обиди
"Патентоваха наш роторен двигател"
За съжаление нашата малка държавица няма ресурс да развие това откритие при евентуален успех на проектирания агрегат.Човека явно се занимава от дълги години с проектиране на роторни двигатели. Спомена, че преди е работил в някакъв завод(явно по Бай Тошово време), където имало добра материална база и е изработи роторен двигател по свой проект.Този, който е патентовал сега, е осъвършенстван и изпипан до последния детайл и на теория нямало пречки да не работи както трябва(този който той е произвел и изпитал е бил крайно недодялан като замисъл).Чакам коментари
За съжаление нашата малка държавица няма ресурс да развие това откритие при евентуален успех на проектирания агрегат.Човека явно се занимава от дълги години с проектиране на роторни двигатели. Спомена, че преди е работил в някакъв завод(явно по Бай Тошово време), където имало добра материална база и е изработи роторен двигател по свой проект.Този, който е патентовал сега, е осъвършенстван и изпипан до последния детайл и на теория нямало пречки да не работи както трябва(този който той е произвел и изпитал е бил крайно недодялан като замисъл).Чакам коментари
- orgasmatron
- Мнения: 1333
- Регистриран на: Нед 29 яну 2006 19:47
- Автомобил: Passat B4 Syncro
- Двигател: AGG
- Местоположение: София
- Контакти:
Ванкеловия двигател е в много отношения по добър, единствения му недостатък е сравнително краткия живот, никъде в статията не прочетох колко км ще е живота на двигателя. иначе и братушките имаха техни разработки и са слагани ванкелови двигатели на лада самара.
Бях чел някъде или съм говорил с някого (не мога да си спомня в момента) че и в България са правени ванкелови двигатели но еденични бройки
Бях чел някъде или съм говорил с някого (не мога да си спомня в момента) че и в България са правени ванкелови двигатели но еденични бройки
- ACCELERATOR
- Мнения: 2979
- Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Враца
- Контакти:
Самаровия двигател пак е с триъгълен ротор. Краткия му живот идва точно заради това, че в ъглите на ротора натоварването и триенето са много големи. При двигателя на Лепоев доколкото разбирам точно този проблем е решен, като самия ротор е кръгъл, а има подвижни лопатки. Така че би трябвало този двигател теоритично да развива много по-високи обороти, защото е балансиран (при мазда в момента мисля, че се развърта двигателя до около 9000 об/мин), и освен това триенето и износването да са намалени. На снимката от патента почти нищо не се вижда, за съжаление, за да се разбере по-хубаво принципа на работа на тези лопатки. Стискам палци на нашия човек, дано му обърнат внимание, и дано да го е измислил хубаво 
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: opito2 и 63 госта
