А)Какво трябва да имам в колата?
1.Първо и най-важно е да имаме хубави гуми.Галоши НЕ вършат работа

2.Следващо по важност са веригите...Ако имате хубави гуми не разчитайте само на тях, сложете си вериги в багажника .Не се знае кога може да дотрябват


В случай на закъсване трябва да имаме подходящите материали за измъкване от ситуацията.
1.Въже за теглене - ако се закопаете и ситуацията е безнадеждна нямате друг избор, освен да търсите за помощ друг автомобил.Той може да няма, съответно пак греда.За това е хубаво да си имате ваше собствено

2.Лопатка - също е много важно да имате, за да може в случай на "окопаване да поразчистите снега около гумите, за да може да излезете нормално.
3.Метличка - Препоръчително е при обилен снеговалеж преди потегляне да отмитаме снега от колата, не само че е по-приятно, а и е по-безопасно..Преди известно време бях чел тема как колега за малко да претърпи ПТП в следствие на паднал сняг от тавана върху предното стъкло.Повярвайте, не е по-готино и гъзарско да правите мъгла от сняг след вас.Лично аз се чувствам по-добре, когато ми е чиста колата.
4.Торбичка с пясък или сол(най-добре и двете


5.Стъргалка за лед - почистените прозорци играят голяма роля през зимата(а и през другите сезони).Понякога е жизнено важно да има добра видимост.Доста често през последните дни срещам коли, на които е изчистен само предния прозорец в лявата част.Ако не за себе си, то създавате и опасност за другите.
Б)Какво трябва да направя по колата?
1.Вижте как е антифриза, че ние патихме с едно Рено 19 поради малко количество антифриз.Една смес на около EDIT:колегите казаха концентрат... мисля, че е достатъчна.В Метро 4 литра антифриз са 15 лева.
2.Течност за чистачки и хубави чистачки - те също спомагат за по-добрата видимост, аз лично като са ми замръзнали прозорците карам на тръни.
3.Проверете налягането на гумите, около 2 атмосфери мисля е достатъчно, пренапомпените или недостатъчно напомпени гуми влошават устойчивостта на автомобила и предизвикват опасни ситуации(не дай боже).
4.Гледайте да има поне 10тина литра гориво в резервоара!
В)Други дреболии - ако пътувате междуградско си вземете повечко вода за пиене, повече дрехи, а в краен случай и одеало (не съм добре нали

Ако имате всичко описано по-горе може да сте спокойни и да имате усещане за сигурност.Ако нямате - гледайте да си набавите - полезно ще ви бъде


Ако съм забравил нещо, допълнете, няма да се разсърдя

Надявам се темата да е полезна за други колеги и да не съм писал напразно.
Желая ви леко и безаварийно шофиране

+ добавка :
feersum написа:...
Аз бих добавил - кабели за запалване. Винаги са полезни.
И разбира се, GSM със заредена батерия!
...
zdravko_dimitrov1986 написа:Аз бих добавил и няколко номера, които използвам при шофиране на сняг:
1. Първо гледам да карам на малко по-високи обороти примерно около 2700-3000, за да мога да контролирам до известна степен скоростта си с помощтта на педала на газта, без ненужно да настъпвам спирачката.
2. Също когато е възможно и има добра видимост, следя какво е пътното покритие примерно на около 50-70м. пред мен, и ако ми се налага спиране, прилагам спирачното усилие върху настилката с по -голям коефициент на сцепление.
...
ChimeyJimmey написа:И още:- Да се спира изключително чрез "двигателната спирачка";
...
- Колкото се може по-малко употреба на съединител, по-скоро
...
marianchev написа:И за да не превъртат гумите като изкачвате баир гледайте да карате на по-висока предавка с ниски обороти. Иначе ако карате в обороти когато колата има най-голям въртящ момент или мощност и малкото трепване на крака върху педала на газта може да ви остави да висите на баира.
Това важи особено ако е заледено и на баир.
А ако се спускате карате с високи оборти на малка предавка без газ и спирачка по възможност.
Предвиждайте отдалече да можете да спрете ако пред вас след завой изскочи закъсал автомобил, камион или каквото и да е препятствие...
Избягвайте да превключвате предавки когато сте на баир или склон
...
Dpop написа:Да подсетя само за един може би познат номер при такива условия. Ако гумите(на движещите колела) макар и зимни не са добри им поизпуснете въздуха, за да се получи по добро сцепление при прибуксуване(ако сте се окопали и няма кой да помогне), има до известна степен ефект на вериги.
После да не забравите да го донапомпате.
...
theultimate написа:Много хора подценяват зимата. Дори за градско е важно да са наред всички дреболии - всички светлини, реотани, чистачки (с достатъчно силна зимна течност), парно, термостат. При пътуване нощем задължително пълен резервоар, за да може ако стане авария, която все пак не пречи на двигателя да се грееш до сутринта.
...
BeckoTDI написа:Тази зима съм закъсвал 2 пъти:
Първия път заради летни гуми на снягВтория със новите зимни на един много лош лед, но тогава нямах торбичка пясък, а вече си набавих за всеки случай. Хубаво е течноста за чистачките да се допълва редовно, защото е много кофти като свърши, а си на магистралата примерно и постоянно някой ти цапа стъклото - през километър съм слизал да си меря стъклото със снежни топки да овладея ситуацията. Други неща от арсенала в багажника са брадва, лопатка и кирка. Особено след дълго каране по снега винаги си чистя подкалниците с лопатката, защото е много кофти като замръзне после. От скоро ми се намира и половин литър домашарка в багажника, ама от тая където става само за мазане
![]()
Дали ще се разтрива премръзнал крайник с нея или недай си боже закъсам някъде и трябва да се стопля, хубаво е да я има благата течност с мен.
...
Jogo_1 написа:аз съм се подготвил по следния начин, 4-ри зимни /нови/гуми, вериги, шанцов инструмент,винаги си зареждам телефона на макс преди да излеза извън града, добавка на нафтата задължително, и резервоар над половината към пълен, и винаги казвам на жената накъде съм, и звънкам от време на време ей така да е в час къде съмЩото 1000км седмично из родината винаги има шанс да се метнеш някъде
Пясък не нося, но ми прави впечатление особенно около врачанско че на всеки 50-100метра има купчини с чакъл, и пътя е доста добре навсякъде, дори и в малките населени места
...
vasstop написа:И зарядно за кола за негоfeersum написа:И разбира се, GSM със заредена батерия!...
Следва продължение