Здравейте колеги,
Имам следния проблем, по-скоро ситуация:
Колата е Мерцедес ML W164, 320 CDI 2007г. Не е палена от средата на м. Април 2012г., поради ред причини независищи от мен. Когато за последно я карах и я паркирах й оставаха около 1 000 км., до сервизно обслужване на масла, филтри и т.н. През цялото това време седя на открито. Не е препалвана за това време нито веднъж. Към момента акумулатора е паднал до нула, като се наложи да я отключвам с металния ключ.
Дайте компетентно мнение как да процедирам и какви са рисковете. Ако й дам ток и я запаля, може ли да и стане нещо? /да се притеснявам ли за електрониките и скоростната кутия.
Или е по-добре на репатрак и директно в любимия ми Балканстар?



Колата не е палена 9 месеца. Как следва да процедирам-Решено
- versace
- Мнения: 735
- Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
- Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
- Двигател: 320 CDI 224 Hp
- Местоположение: Варна
Колата не е палена 9 месеца. Как следва да процедирам-Решено
Последна промяна от versace на Пет 04 яну 2013 19:54, променено общо 1 път.
Re: Колата не е палена 9 месеца. Как следва да процедирам?
По-добре нов акумулатор, ако не става - на репатрак и в Балканстар. От опит ти казвам, че можеш да изгориш някой ел.блок при подаване на ток с кабели или "биче".
- smurf
- Мнения: 918
- Регистриран на: Пон 13 фев 2006 19:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Димитровград
Re: Колата не е палена 9 месеца. Как следва да процедирам?
Или е по-добре на репатрак и директно в любимия ми Балканстар?
по-добре така, дори и за нов акумулатор, не е добре да я оставяш без никакъв, тоест трябва да е закачена към "количка", тогава се сваля падналия и се поставя новия....
- freestyler911
- Мнения: 2609
- Регистриран на: Съб 29 мар 2008 14:20
- Автомобил: VW polo
- Двигател: AEX 1996
- Местоположение: София
Re: Колата не е палена 9 месеца. Как следва да процедирам?
Ще забрави ума и дума ли не знам ...
Според мене, както на всяка друга кола, провери нивата на течностите (масло, антифриз, масло в хидравликата(ако не е с ел. рейка) ) свали акумулатора (без друго няма ток.... зареди си го добре , долей му вода ако позволява и монтирай/стартирай. Остави я да поработи на място докато достигне 90 градуса и си я карай. Тва да не е совалка ....
Ако толкова те е страх, звънни им един телефон на тия измамници да ти обяснят колко е важно да ти вземат 100 кинта и още една торба за нов акумулатор и как едва ли не колата вече е забравила коя е ... и на колко км. е .... стига с тия митове и легенди.
Зареждай, пали и карай тоя параход!
Според мене, както на всяка друга кола, провери нивата на течностите (масло, антифриз, масло в хидравликата(ако не е с ел. рейка) ) свали акумулатора (без друго няма ток.... зареди си го добре , долей му вода ако позволява и монтирай/стартирай. Остави я да поработи на място докато достигне 90 градуса и си я карай. Тва да не е совалка ....
Ако толкова те е страх, звънни им един телефон на тия измамници да ти обяснят колко е важно да ти вземат 100 кинта и още една торба за нов акумулатор и как едва ли не колата вече е забравила коя е ... и на колко км. е .... стига с тия митове и легенди.
Зареждай, пали и карай тоя параход!

- StS
- Мнения: 2400
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Колата не е палена 9 месеца. Как следва да процедирам?
genata82 написа:По-добре нов акумулатор, ако не става - на репатрак и в Балканстар. От опит ти казвам, че можеш да изгориш някой ел.блок при подаване на ток с кабели или "биче".
От дупене на кола от същата година гърмят кви ли не блокове, виж ако само с нов акумулатор запали, карай...ма по-добре да си я погледнат хората който разбират...
- RoadRunner
- Мнения: 4117
- Регистриран на: Сря 26 ное 2008 19:32
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: ASZ 2003
- Местоположение: София
Re: Колата не е палена 9 месеца. Как следва да процедирам?
Зареждай стария акумулатор или купувай нов, преглеждаш си течностите и си готов. Възможно е от някоя гарнитура да почне да сълзи, но дори да я закараш в Балканстар няма да ти кажат дали ще стане така или не.
- HAMELION
- Мнения: 328
- Регистриран на: Сря 27 фев 2008 20:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Колата не е палена 9 месеца. Как следва да процедирам?
въртиш и палиш
- inzovo
- Мнения: 1128
- Регистриран на: Нед 25 май 2008 15:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Ямбол
Re: Колата не е палена 9 месеца. Как следва да процедирам?
HAMELION написа:въртиш и палиш
по това ще си проличи Мерцедеса

- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: Колата не е палена 9 месеца. Как следва да процедирам?
HAMELION написа:въртиш и палиш

- MamaMy
- Мнения: 1040
- Регистриран на: Вто 27 юни 2006 22:33
- Автомобил: Galaxy
- Двигател: AUY 2003г
- Местоположение: Едно малко село край Плевен
Re: Колата не е палена 9 месеца. Как следва да процедирам?
Маздата на сестрата 323 не беше палена 2 години. Акумулатора беше свален в мазето, но въпреки това беше отишъл. Като и дигнах капака двигателя не се виждаше от шума и боклук. Ударих една метла акумулатора от моята и с показване на ключа запали и веднага заработи като швейцарски часовник. Няма да пуши, няма да тресе или да прекъсва. Всички течности си и бяха бистри. В купето едвам влязох от паяжини. щях да се обеся.
Купувача я хареса, но понеже нямаше прегледи застраховки винетки и каквото се сетиш още каза, че ще дойде с колесар да я вземе на другия ден. Дадох му талона и си стиснахме ръцете. Все пак е познат. На другия ден са се мъчили 3 часа докато я натоварят. Спирачките ръждясали и затегнали. Съединителя залепнал. Сестрата я била оставила и на ръчна. Въобще голямо приключение. В момента колата е в движение в перфектно състояние и нищо не е сменяно. Само е почиствано и раздвижвано. Предполагам, че за Мерцедеса това ще е все едно си го угасил вчера.
Купувача я хареса, но понеже нямаше прегледи застраховки винетки и каквото се сетиш още каза, че ще дойде с колесар да я вземе на другия ден. Дадох му талона и си стиснахме ръцете. Все пак е познат. На другия ден са се мъчили 3 часа докато я натоварят. Спирачките ръждясали и затегнали. Съединителя залепнал. Сестрата я била оставила и на ръчна. Въобще голямо приключение. В момента колата е в движение в перфектно състояние и нищо не е сменяно. Само е почиствано и раздвижвано. Предполагам, че за Мерцедеса това ще е все едно си го угасил вчера.
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: Чет 27 сеп 2012 10:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Gottingen Germany
Re: Колата не е палена 9 месеца. Как следва да процедирам?
слагаш нов акумулатор или с кабели и палиш няма какво да се плашиш
аз имах кола не палена 3 години почти запали с акумулатор нов от раз но спирачните ги освободих с сила и то бяха барабани и дискови в еднo , паркинг спирачката е на барабана а обикновената на диска ,как съм ги изтръгнал не знам всичко друго си работеше перфектно
аз имах кола не палена 3 години почти запали с акумулатор нов от раз но спирачните ги освободих с сила и то бяха барабани и дискови в еднo , паркинг спирачката е на барабана а обикновената на диска ,как съм ги изтръгнал не знам всичко друго си работеше перфектно
Re: Колата не е палена 9 месеца. Как следва да процедирам?
Като си преглеждаш течностите виж мишленцата да не са ти изяли някой друг кабел!
- versace
- Мнения: 735
- Регистриран на: Чет 08 дек 2005 19:57
- Автомобил: Ex Touareg present Mercedes ML
- Двигател: 320 CDI 224 Hp
- Местоположение: Варна
Re: Колата не е палена 9 месеца. Как следва да процедирам?
За паленето разбрах. Ще купя нова батерия.
Повече се притеснявам за двигателя. Маслото е старо, филтрите също. Може ли да е станало на грес и като запаля да прецакам двигател, турбо...! Масления филтър да е задръстен и да не пусне маслото към цилиндрите.
Може ли да е направила конденз вътре в цилиндрите от седенето и промяната на температурите навън? Чувал съм, че седелите дълго време бензинови двигатели им сваляли свещите и пълнели керосин в цилиндрите за да елеминират влагата докато керосина се изпари. Някаква такава процедура за дизел CDI
Повече се притеснявам за двигателя. Маслото е старо, филтрите също. Може ли да е станало на грес и като запаля да прецакам двигател, турбо...! Масления филтър да е задръстен и да не пусне маслото към цилиндрите.
Може ли да е направила конденз вътре в цилиндрите от седенето и промяната на температурите навън? Чувал съм, че седелите дълго време бензинови двигатели им сваляли свещите и пълнели керосин в цилиндрите за да елеминират влагата докато керосина се изпари. Някаква такава процедура за дизел CDI
Re: Колата не е палена 9 месеца. Как следва да процедирам?
Пак казвам, лично аз не бих подал ток на Мерцедес след 2004-та никога повече! Като видях тогава човека как с тъжен поглед си го качи към Балканстар
Колкото до мотора, не вярвам за 9 мес. да "запекат" сегментите и да създадат проблем. Едната ми кола не я бях палил 7 месеца миналата и тази година пък нямаше проблем. Маслото можеш да го видиш на пръчката. Освен това колата е доста умна и ако има нещо ще изреве.

Колкото до мотора, не вярвам за 9 мес. да "запекат" сегментите и да създадат проблем. Едната ми кола не я бях палил 7 месеца миналата и тази година пък нямаше проблем. Маслото можеш да го видиш на пръчката. Освен това колата е доста умна и ако има нещо ще изреве.
- yoan4o
- магистрален бандит
- Мнения: 4765
- Регистриран на: Чет 21 авг 2008 16:21
- Автомобил: 2018 Arteon R 335 + 2017 e-Up
- Двигател: Много газ и всичко ток
- Местоположение: София
Re: Колата не е палена 9 месеца. Как следва да процедирам?
Колега, в големи филми си се вкарал.
Според мен вземи нов акумулатор и директно пали, не би трябвало да имаш проблем, предполагам се кара с хубаво масло и сигурно е в добри параметри, така че да стане на грес при тия температури за мен е невъзможно.
Този период не е кой знае колко голям, това за което споменаваш ти за конденза е за консервиране.
Според мен вземи нов акумулатор и директно пали, не би трябвало да имаш проблем, предполагам се кара с хубаво масло и сигурно е в добри параметри, така че да стане на грес при тия температури за мен е невъзможно.
Този период не е кой знае колко голям, това за което споменаваш ти за конденза е за консервиране.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта