Филтър за купето
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Филтър за купето
Гледам разни поленови филтри (за купето) - има обикновени и с активен въглен. Цените обаче варират доста много. Въпросът е филтрите на MANN дали са по-специални като качества или просто си слагат добра надценка?
-
- Low rider
- Мнения: 5568
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Филтър за купето
Марката и съответно качеството струват пари 

- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Филтър за купето
В случая с филтъра качеството може да включва специални свойства, а не по-добре пресована хартия. Защото Bosch и Valeo пак звучат престижно, но MANN води в цената. Допускам, че може наистина да филтрират нещо повече от другите.
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3969
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Филтър за купето
едва ли филтрират повече. вземи си с активен въглен, по-добри са.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Филтър за купето
Вземи си евтин обикновен и го сменявай по-често....всичко друго е ала бализми....коментирано е много ...а от активния въглен файдата е кръгла нула....
-
- Low rider
- Мнения: 5568
- Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
- Автомобил: OLD
- Двигател: OTO
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: Филтър за купето
Предполагам не очакваш да има и други функции един филтър за купе?777 написа:В случая с филтъра качеството може да включва специални свойства, а не по-добре пресована хартия. Защото Bosch и Valeo пак звучат престижно, но MANN води в цената. Допускам, че може наистина да филтрират нещо повече от другите.
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Филтър за купето
Ако искаш най-добрият филтър то трябва да гледаш за:
1) Mahle and Knecht, серията CareMetix (за Голф 4 е LAO 63)
2) Mann, серията FreciousPlus (за Голф 4 е MANN-FILTER FP 2862)
3) Valeo, серията ClimFilter™ Supreme
4) Bosch, там серия няма, ама са маркирани като HEPA Filters
Активният въглен в плюс, ама не е най-важното. Хепа филтъра с активен въглен е най-добрият вариант.
Относно качеството - обикновено по-скъпите са по-качествени. И по-горното е пример за това :) .
1) Mahle and Knecht, серията CareMetix (за Голф 4 е LAO 63)
2) Mann, серията FreciousPlus (за Голф 4 е MANN-FILTER FP 2862)
3) Valeo, серията ClimFilter™ Supreme
4) Bosch, там серия няма, ама са маркирани като HEPA Filters
Активният въглен в плюс, ама не е най-важното. Хепа филтъра с активен въглен е най-добрият вариант.
Относно качеството - обикновено по-скъпите са по-качествени. И по-горното е пример за това :) .
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Филтър за купето
Да, филтрите за купе са важни. Качествените струват пари. Купувал съм и евтини , но проблем, уж за колата по номер, ала-бала, един такъв се гъне докато го напъхам в гнездото му. Дори съм имал и друг парадокс, размерът с маалко, но е по-голям, големи ядове и споменаване на родове. Филтърът се мачка, отварят се нежелани пролуки и т.н. . На Мале/Кнехт примерно са ми фафорит . Предпочитам тях .
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3969
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Филтър за купето
Потвърждение, че мненията са като задниците - всеки си има! И да не съм офф, да запитам предлагащите най-евтин вариант, такива ли избират за маслен и въздушен филтър при обслужване? Или пиша алабализми?
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Филтър за купето
За моя кош има 3 вида. Ето и каква е разликата в цената (това са OEM):
5Q0819669-Купе-антиалерген-47,00лв
5Q0819644A-Купе поленов-27,00лв
5Q0819653-Купе с въглен-38,00лв
Жената има алергия, а си обичам и децата - изборът ми е ясен
Едит: извън ОЕМ бих пробвал тези жълтите на Камока (май и цената е добра) - https://kamoka.pl/en/products/3_filters ... lters.html
5Q0819669-Купе-антиалерген-47,00лв
5Q0819644A-Купе поленов-27,00лв
5Q0819653-Купе с въглен-38,00лв
Жената има алергия, а си обичам и децата - изборът ми е ясен

Едит: извън ОЕМ бих пробвал тези жълтите на Камока (май и цената е добра) - https://kamoka.pl/en/products/3_filters ... lters.html
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Филтър за купето
Колко време мислите, че действа този тънък слой активен въглен? Та този въглен се окислява за нула време, който е позвал противогаз знае, че дихателния елемент има тапа, която предпазва от влизане на въздух. Тя се маха преди употреба.
Който се съмнява в написаното от мен, да се консултира с някой химик.
Който се съмнява в написаното от мен, да се консултира с някой химик.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Филтър за купето
По плътен по- добре. Мунс е прав за въглена.
Хоризонтален ф-р смяна на мин 6 месеца - засипва се от прахоляк. Вертикално монтиран изкарва 2-3 години.Прах, боклук се набива в долната част. От средата нагоре е почти като нов
Хоризонтален ф-р смяна на мин 6 месеца - засипва се от прахоляк. Вертикално монтиран изкарва 2-3 години.Прах, боклук се набива в долната част. От средата нагоре е почти като нов
Последна промяна от kris11 на Сря 24 юни 2020 19:49, променено общо 1 път.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Филтър за купето
In some cases, the charcoal/carbon material will be treated with additional chemicals during the activation process of this material – and this will be through the use of a chemical known as potassium permanganate. Potassium permanganate is used on activated charcoal filter media to help entice the reaction between the carbon media and oxidation of polar or lower molecular weight compounds. In addition, many manufacturers also use this chemical additive on carbon filters to help provide the filter with a longer service life for those Customers who do not wish to change out their filters on a more frequent basis.
В някои случаи материалът от въглен / въглерод ще бъде обработен с допълнителни химикали по време на процеса на активиране на този материал - и това ще стане чрез използването на химикал, известен като калиев перманганат. Калиевият перманганат се използва върху филтърна среда с активен въглен, за да подпомогне реакцията между въглеродните среди и окисляването на полярни или нискомолекулни съединения. В допълнение, много производители използват и тази химическа добавка върху въглеродни филтри, за да помогнат да се осигури на филтъра по-дълъг експлоатационен живот за онези клиенти, които не желаят да сменят филтрите си по-често.
https://enviroklenzairpurifiers.com/act ... r-filters/
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Филтър за купето
joro_kem написа:Потвърждение, че мненията са като задниците - всеки си има! И да не съм офф, да запитам предлагащите най-евтин вариант, такива ли избират за маслен и въздушен филтър при обслужване? Или пиша алабализми?
Колега слагай си квото искаш и си вярвай на квото искаш....
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3969
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Филтър за купето
Така и правя!
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта