Здравейте,
От скоро ми се върти в главата идея да направя някой подобрения по автомобила. Не че не съм доволен от вървежа и разхода но просто идва един момент, в който свикваш с динамиката и ти се иска да събудиш нещо под капака. Идеята на темата е да изкажат мнение хора, който имат опит с тунинга/ще е + ако е на такъв двигател/ независимо на каква марка или модел автомобил е. Желанието ми е да се повиши малко силата на двигателя в оборотите над 3500 и ако може се направи да се разврърта още преди 2600 макар,че това освен ЧИП не знам как може по друг начин да се постигне/ нормално максималния въртящ момент АГГ достига едва при 2600 оборота/. Повишаване на въртящия момент също би било добре. Споделете свободно всякакви опити, който сте правили по автомобили с този двигател от /смяна на валове,маховици,колектори,генерации,въздушни филтри,чип тунинг и т.н./. Понеже двигателя е на близо 200 000км. (поне по километраж) и не съм правил ревизия на двигателя каква е ориентировъчната сума за тази процедура? До колкото съм запознат това включва/поправете ме ако греша/:
- лагери (биели основни)
- сегменти
- маслена помпа
- водна помпа
- верига (с всички ролки и т.н.)
- глава (шлайф, клапани, гумички, водачи)
- всички гарнитури (за главата по книга се купуват и нови болтове)
(масло и филтри не ги споменаваме тъй сега точно ми предстой това и се чудих дали първа да не направя ревизия на целия двигател). Темата е доста обща затова нека всеки да сподели това, с което се е сблъсквал.
Поздрави.



Идеи за тунинг на AGG /Ибиза/
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: Нед 04 апр 2010 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево/София
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Идеи за тунинг на AGG /Ибиза/
[quote="pistarkata"]Здравейте,
1. освен ЧИП не знам как - нищо фрапиращо - едва 3-5 к.с. повишение./ не си струва цената ,разпояването на промовете и запояването на нови. Най- много да си търсиш после нов компютър
2. /смяна на валове,маховици,колектори,генерации,въздушни филтри,чип тунинг и т.н./. Напразно наляти пари - смени си автомобила с друг с по-мощен двигател
3.Понеже двигателя е на близо 200 000км. (поне по километраж) - споко ще изкара поне още толкова , при редовна смяна на масло и филтри и непрегряване.
Пак са напразно наляти пари - по-евтино ти идва направо смяна на двигател.
4.каква е ориентировъчната сума - лагери (биели основни)
- маслена помпа 35-50лв
- водна помпа - 36-45 лв
- верига (с всички ролки и т.н.)нямаш верига - с ремък си.
ремък около 18 лв, 2 ролки -обшо около 50-52 лв.,семеринга разпр.вал. -4-5 лв.
- глава (шлайф клапани гумички- труд около 120 лв ,гумичките са около 8 лв к-т
- всички гарнитури (за главата по книга се купуват и нови болтове) около 35-40 лв. гарнитурата
5. се чудих дали първа да не направя ревизия на целия двигател). Хич не се чуди , ако не гори масло, не дими, не се занимавай с глупости.
1. освен ЧИП не знам как - нищо фрапиращо - едва 3-5 к.с. повишение./ не си струва цената ,разпояването на промовете и запояването на нови. Най- много да си търсиш после нов компютър
2. /смяна на валове,маховици,колектори,генерации,въздушни филтри,чип тунинг и т.н./. Напразно наляти пари - смени си автомобила с друг с по-мощен двигател
3.Понеже двигателя е на близо 200 000км. (поне по километраж) - споко ще изкара поне още толкова , при редовна смяна на масло и филтри и непрегряване.
Пак са напразно наляти пари - по-евтино ти идва направо смяна на двигател.
4.каква е ориентировъчната сума - лагери (биели основни)
- маслена помпа 35-50лв
- водна помпа - 36-45 лв
- верига (с всички ролки и т.н.)нямаш верига - с ремък си.
ремък около 18 лв, 2 ролки -обшо около 50-52 лв.,семеринга разпр.вал. -4-5 лв.
- глава (шлайф клапани гумички- труд около 120 лв ,гумичките са около 8 лв к-т
- всички гарнитури (за главата по книга се купуват и нови болтове) около 35-40 лв. гарнитурата
5. се чудих дали първа да не направя ревизия на целия двигател). Хич не се чуди , ако не гори масло, не дими, не се занимавай с глупости.
Последна промяна от kris11 на Нед 17 мар 2013 13:57, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: Нед 04 апр 2010 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево/София
Re: Идеи за тунинг на AGG /Ибиза/
Благодаря на колегата Kris11 за съветите и препоръката. Ще се радвам да чуя и още мнения и на др. хора.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Идеи за тунинг на AGG /Ибиза/
Няма какво да се добави. Атмосферния тунинг е нещо невероятно скъпо и резултатите са слаби с оглед налетите пари.
-
- Мнения: 792
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
- Автомобил: Polo 6C
- Двигател: DAJA
- Местоположение: София
Re: Идеи за тунинг на AGG /Ибиза/
Колега това е инжекцион нали?
Ако беше с карбуратор аз съм правил тунинг - стават чудеса с работа по или смяна на карбуратора - над 10коня може само с него да се вдигнат, полиране на колектор, смяна на колектор, по-агресивен разпределителен вал, по-агресивна настройка на аванса ако караш само високооктанов бензин или на газ..
Отделно може да сложиш спортен въздушен филтър, кит за студен въздух, генерация, олекотен маховик, но те са предимно като допълнение за сменения карбуратор, и той се рекалибрира след всяка допълнителна част с газоанализатор, за да се възползва от нея.
При инжекцион може ли да се смени дюзата, разпръсквача..? А и после как ще накараш ECU-то да се възползва от тях?
Ако беше с карбуратор аз съм правил тунинг - стават чудеса с работа по или смяна на карбуратора - над 10коня може само с него да се вдигнат, полиране на колектор, смяна на колектор, по-агресивен разпределителен вал, по-агресивна настройка на аванса ако караш само високооктанов бензин или на газ..
Отделно може да сложиш спортен въздушен филтър, кит за студен въздух, генерация, олекотен маховик, но те са предимно като допълнение за сменения карбуратор, и той се рекалибрира след всяка допълнителна част с газоанализатор, за да се възползва от нея.
При инжекцион може ли да се смени дюзата, разпръсквача..? А и после как ще накараш ECU-то да се възползва от тях?

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Идеи за тунинг на AGG /Ибиза/
AGG Simos - разделно впръскване ,модификация на ADY. Но много рядко срещан двигател.
Имах удоволстивето да карам Пас Б4 s ADY i AGG разлика в разхода никаква.
Имах удоволстивето да карам Пас Б4 s ADY i AGG разлика в разхода никаква.
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: Нед 04 апр 2010 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево/София
Re: Идеи за тунинг на AGG /Ибиза/
Поздрави на всички изказали мнение колеги. Относно промените, след като първо проверих състоянието на автомобила си в момента и смених всички консумативи с качествени без компромис, се насочвам по скоро към поста на колегата StrEagle. Разрових се из нета и попаднах на CAI ( cold air intake) на фирма INJEN. Имате ли впечатления от тях и насоки за аналози на техните продукти. Отдавна се каня да направя промяна и по генерацията, като идеята ми е да сложа нещо марково от doctora_gti /но май вече са го сложили в графа "нелегални търговци" в форума/. Предложете нещо и в тази насока. Идеята ми е колектор 4-2-1, защото 4-1 ще засили колата в високите обороти а аз я изпозлвам за ежедневка и си ми харесва да се развърта на 2600 още :), затова залагам на този колектор за да я засили във целия диапазон. Поправете ме ако греша. Генерацията мислех да е резонатор и крайно гърне но желанието ми е да не гърми прекалено много. Всяко мнение от хора с опит в някое от тези доработки по автомобилите ще ми бъде безценен.
Поздрави.
Поздрави.
- w_smith
- Мнения: 2303
- Регистриран на: Сря 27 апр 2005 15:31
- Автомобил: Golf 3_Volvo XC70
- Двигател: AHU 1997_D5244T10_2010
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Идеи за тунинг на AGG /Ибиза/
Доктора не е нелегален - направо е измамник 

-
- Мнения: 56
- Регистриран на: Нед 04 апр 2010 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево/София
Re: Идеи за тунинг на AGG /Ибиза/
Не мога да коментирам. Аз си бях поръчал от него амортисьори Монро и той ми даде подарък тампони и прахозаборници за тях. Знаете ли друг доверен съфорумник, който да продава генерации и колектори и да са оригинални?
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: Нед 04 апр 2010 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево/София
Re: Идеи за тунинг на AGG /Ибиза/
Каъв е размера за препоръчителна генерация на този двигател при липса на други намеси по автомобила? В момента е 50 (така май е стоково). Има ли смисъл от по-голям размер или просто смяна на средното гърне с резонатор и направо крайно марково гърне би оптимизирало извеждането на газовете( не ме притеснява ако се повиши леко звука)?
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Идеи за тунинг на AGG /Ибиза/
ф 55мм - Шаран , май и за Пасат Б4 ADY, AGG беше толкова , но не помня.
-
- Мнения: 56
- Регистриран на: Нед 04 апр 2010 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Севлиево/София
Re: Идеи за тунинг на AGG /Ибиза/
Ф55 не е ли стокова на АБФ и VR6?
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта