неочаквано инфо директно от волфсбург!

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
vaskoto1
майстор Падна ли ми!
Мнения: 11995
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 16:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

неочаквано инфо директно от волфсбург!

Мнениеот vaskoto1 » Пон 07 мар 2011 22:14


приятели, тази вечер говорих с един човек, няма да го споменавам, но му имам пълно доверие.
той ми каза много интересни неща...
бил е на среща със завеждащия части на завода (може и да бъркам длъжността, но е най големия размер глава за частите всеки случай), който е направил следното излявление:
досега имахме 2 поточни линии:
1 части за първоначално вграждане
2 оригинални резервни части

отсега нататък се въвеждат 4 линии:
1 части за първоначално вграждане
2 оригинални резервни части
3 части олдтаймери
4 резервни части "иконъми" (?!?) :?

зададен бил въпрос: какво ще представлява "иконъми", на което е даден следния отговор: ами ако карате седем годишна кола, едва ли ще искате да влагате части, които да издържат още 10... (?!?) :shock :banghead:

оттук резонния въпрос: как ще се осъществява контрола върху разликата между оргиналните и "иконъми" частите?
отговора е бил че все още няма разработен механизъм за контрол на дистрибуторите какво продават и дали не представят едното за другото... :shock

задават се кофти времена... :banghead: :banghead: :banghead:

това не е слух!
подчертавам го дебело... death




Потребителски аватар
Alek
Мнения: 764
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 14:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: неочаквано инфо директно от волфсбург!

Мнениеот Alek » Пон 07 мар 2011 22:16


УжасТ...


Потребителски аватар
jrc2
Мнения: 161
Регистриран на: Нед 25 ное 2007 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: неочаквано инфо директно от волфсбург!

Мнениеот jrc2 » Пон 07 мар 2011 22:18


това ми беше ясно и без да се обявява "официално"...Е-класата не е това което беше 124-ката и МК5 не е това което беше МК2....


Потребителски аватар
дзвера
Мнения: 867
Регистриран на: Сря 07 ное 2007 9:21
Автомобил: ford escape
Двигател:
Местоположение: отвъд голямата локва

Re: неочаквано инфо директно от волфсбург!

Мнениеот дзвера » Пон 07 мар 2011 22:19


:No :sly :No


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19316
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: неочаквано инфо директно от волфсбург!

Мнениеот stefan4o » Пон 07 мар 2011 22:37


Доста интересна тема. Мен пък ми е интересна другата разлика - между заводските и оригиналните.


Потребителски аватар
golfer
The Мaster of PERNIK TUNING performancе
Мнения: 7369
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 9:55
Автомобил: Gandalf the Grey
Двигател: 368kw LPG
Местоположение: oberbayern
Контакти:

Re: неочаквано инфо директно от волфсбург!

Мнениеот golfer » Пон 07 мар 2011 22:51


vaskoto1 написа:3 части олдтаймери...

да пребъде :bowdown


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19316
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: неочаквано инфо директно от волфсбург!

Мнениеот stefan4o » Пон 07 мар 2011 22:52


Да предположа ли, че частите за олдтаймерите ще са на цената на оригиналните, че дори и повече mhihi


Потребителски аватар
Golf_Diesel_
Мнения: 2929
Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
Автомобил: Vw Golf 5 TDI
Двигател: BMM
Местоположение: Силистра

Re: неочаквано инфо директно от волфсбург!

Мнениеот Golf_Diesel_ » Пон 07 мар 2011 22:56


Е то си беше ясно че е така, ама и вече вътрешни хора го потвърдиха.


Потребителски аватар
vaso18
T.N.T.
Мнения: 2590
Регистриран на: Сря 18 юли 2007 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Троян

Re: неочаквано инфо директно от волфсбург!

Мнениеот vaso18 » Пон 07 мар 2011 22:58


golfer написа:
vaskoto1 написа:3 части олдтаймери...

да пребъде :bowdown

+1 :bowdown :bowdown


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: неочаквано инфо директно от волфсбург!

Мнениеот brabus » Пон 07 мар 2011 23:06


Че то и сега има такива части.

врата за Голф 2 - 468 евро
Да продължавам ли? mhihi


Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: неочаквано инфо директно от волфсбург!

Мнениеот pe6kata » Пон 07 мар 2011 23:18


а защо е имало две линии :screwy -части за първоначално вграждане и за резервни :screwy

Подочувал съм оттук-оттам че в соц. автомобилосторенето, всичко което не е влизало в стандарта е мнавало за резервни части- покупката на такива го е доказвала многократно... Това не означава че същото важи и тук, но самия факт че има разлика, ако е така, е притенителен.

иначе ще караме с оригинални първично вградени ползвани, мисля че ще е по-добре :lol:


Потребителски аватар
LiRiX
Мнения: 523
Регистриран на: Пет 02 май 2008 21:10
Автомобил: SEAT LEON
Двигател: AUS 2001
Местоположение: Търговище

Re: неочаквано инфо директно от волфсбург!

Мнениеот LiRiX » Вто 08 мар 2011 1:00


дзвера написа::No :sly :No

Ей тия направо ни пратиха в първи клас детската градина бе!

Някой може да ги карат по 7-8 години, ама тука още са тинейджъри на тая възраст бе :screwy


mufin
Мнения: 1019
Регистриран на: Пет 27 май 2005 8:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: неочаквано инфо директно от волфсбург!

Мнениеот mufin » Вто 08 мар 2011 6:47


E това е лоша новина само за тези, които влагат оригинални части в ремонтите.
За всички останали е добра новина, защото може да влагат икономи VAG производство вместо тюркиш like original :P


Потребителски аватар
Mihailov78
Мнения: 1112
Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
Автомобил: T3 Caravelle
Двигател: DG 1900cc Petrol
Местоположение: Sofia

Re: неочаквано инфо директно от волфсбург!

Мнениеот Mihailov78 » Вто 08 мар 2011 8:14


Това а абсолютно нормална политика на всяка една фирма която произвежда автомобили в днешно време. Не съм сигурен за процента, но голяма част (може би 50%) от печалбата на фирмата е от сервизни центрове и продажба на резервни части след гаранцията. Това е особено силно проявено при БМВ например.Конкуренцията е жестока и трябва да се оцелява. Какво се цели?

1. поточна линия "икономи" - целта е да се отнеме пазара на външните фирми предлагащи евтини резервни части (например турските).

2 поточна линия "олтдаймлер" - да се отнеме пазара на външните фирми произвеждащи части за старите модели на фирмата (много сладка и скъпа ниша).

Как се правят тези части "икономи"? Ако не знаете в момента са много актуални фирмите които работят за големи концерни и предлагат сложни компютърни програми които оптимизират детайлите. В какво се заключава подобна оптимизация? Например една планка с 2 отвора може да бъде просто едно стоманизирано парче метал с дебелина 10 мм. Софтуера го оптимизира по начин оребряване и на места планката става тънка 2мм - до 70% икономия на метал, но издържа същото натоварване. Тестват ги на брой усуквания например. При оригиналната част, ще бъде оптимизирана за милион усуквания например, а при "икономи" ще е направена по-слаба и ще издържа на половина по-малко. Това е просто пример как се залага къс живот на всеки един детайл.

Между другото съм чел статии, че Роувър е фалирал именно поради тази причина - не са искали да прилагат подобни методи в производството редуциращи качеството и са загубили печалбата от продажба на резервни части което е било фатално за фирмата.

Във всяка една кола днешно време е заложен определен живот, нещо което преди 20-30 години не е било практика. Вижте само колко пластмаса има във всеки един нов модел, а се знае, че пластмасата има къс живот. Вижте алуминиевите носачи които струват маса пари при смяна. А какво да говорим за смяна на лагер заедно с главина?! :screwy А за масивното оребряване на купето отдолу (НО!) от тънка ламарина вместо 2 здрави дебели греди? А за сложната електроника, която при тези условия живее 5-6 години и после иска подмяна струваща куфар долари? :screwy И да не искаш такава кола след 10 години ще ти струва колкото нова. Какво да кажем за ремонта? Всичко е направено така, че и да искаш няма как да си оправиш сам колата (ако пуснеш гайка при мотора няма как да изпадне, а за да отвиеш гайка ти трябва инструмент номер XXX по VAG) и трябва да посетиш сервиз на марката (айде още долари в концерна).А един "бийтъл" на 40 години се прави с руски лагери от 5 лв и 2 гаечни ключа. За това и старите коли са истински както се казва често, нещо което е напълно вярно. Само направете сравнение между един Шевролет от 1975 и един Спарк. :Mr Green Fun Живеем във време на безумните икономии и поклон пред всеки $ в джоба. :deal

Последна промяна от Mihailov78 на Вто 08 мар 2011 8:20, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: неочаквано инфо директно от волфсбург!

Мнениеот forski » Вто 08 мар 2011 8:16


Ммм дааа,то понеже всичко живо тук си ремонтира колата с оригинални части oт завода във Волфсбург,на дали ще се усети някаква промяна в най посещаваната верига магазини "автоморгата" mhihi



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта