Смяна на ангренаж - сваляне на демпферна шайба или зъбно колело колянов вал?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Смяна на ангренаж - сваляне на демпферна шайба или зъбно колело колянов вал?
Искам да попитам не е ли неправилен прийомът на майсторите да свалят зъбното колело на колянов вал вместо демпферната шайба при сваляне/смяна на ангренажен ремън?
- Pet_rov
- Мнения: 4491
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Смяна на ангренаж - сваляне на демпферна шайба или зъбно колело колянов вал?
За ремъчната шайба ли питаш? Зъбното колело за ангренажния ремък на коляновия вал мисля, че е неправилно да се сваля. Маха се колелото, малката кора на подкалника, пистовия ремък и тоя за хидравликата, махат се капаците на ангренажа и нататък е ясно. Белези и т.н.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на ангренаж - сваляне на демпферна шайба или зъбно колело колянов вал?
Pet_rov написа:За ремъчната шайба ли питаш? Зъбното колело за ангренажния ремък на коляновия вал мисля, че е неправилно да се сваля.
На много места искат да ми сменят ангренажа на пасата, като развиват зъбното колело на колянов вал, което върти ангренажа, а не шайбата за аксесоарните ремъци, с което доста не съм съгласен. Предният VW го бракувах именно поради такова самоделие и дилетантство на майстор...

Другото е - когато колата е спряна на място и й е свален ангренажа, те белезите не си ли остават както са си били, следователно сменяш и тръгваш?

И последно - взех ангренажен комплект SKF - ролка и ремък - читав е, нали? Имаше един оптибелт, имаше Gates, но той дори беше по-евтин от SKF-а?
- Pet_rov
- Мнения: 4491
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Смяна на ангренаж - сваляне на демпферна шайба или зъбно колело колянов вал?
От приятел знам, че това зъбно колело на вала развиеш ли го, после има вероятност да се саморазвива. А ангренажа задължително се намества на белезите, преди да се свали за подмяна. Отпред на двата вала и отзад през отвора на камбаната на скоростната кутия.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Смяна на ангренаж - сваляне на демпферна шайба или зъбно колело колянов вал?
Само шайбата се сваля, ала този ти въпрос е итересен, предвид компетентността ти.
SKF комплекта с каква марка ремък е?
SKF комплекта с каква марка ремък е?
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на ангренаж - сваляне на демпферна шайба или зъбно колело колянов вал?
muns61 написа:Само шайбата се сваля, ала този ти въпрос е итересен, предвид компетентността ти.
SKF комплекта с каква марка ремък е?
Комплекта SKF е с ролка и ремък с щампа SKF. Нарочно взех комплект, защото не искам сбирщайн ролка.
Демпферната щайба само се сваля, ама всеки иска да сваля и зъбното колело, което върти ангренажа.
А за компетентността - какво имаш предвид? Ако е иронично - добре, не съм много. Разбирам от електроника, не от двигатели и ремъци.
- goppa
- VW експерт
- Мнения: 7907
- Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
- Автомобил: Sharan
- Двигател: AFN 1997
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: Смяна на ангренаж - сваляне на демпферна шайба или зъбно колело колянов вал?
Че защо някой ще иска да маха ремъчното колело на коляновия вал, за смяна на такъв ремък?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Смяна на ангренаж - сваляне на демпферна шайба или зъбно колело колянов вал?
Къде е заводът за ремъци на SKF?
- ktamen
- Мнения: 6361
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Смяна на ангренаж - сваляне на демпферна шайба или зъбно колело колянов вал?
В Китай разбира се
В същия завод се правят и лагери с щампа на Гейтс
И на мен не ми стана ясно защо някой ще сваля зъбчатката


И на мен не ми стана ясно защо някой ще сваля зъбчатката

- stefan4o
- Мнения: 19302
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Смяна на ангренаж - сваляне на демпферна шайба или зъбно колело колянов вал?
Няма смисъл да се сваля зъбчатката, която върти ангренажния ремък.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на ангренаж - сваляне на демпферна шайба или зъбно колело колянов вал?
muns61 написа:Къде е заводът за ремъци на SKF?
Какво ми предлагаш, да правя сбирщайн комплекти? Логично, щом ангренажният комплект на SKF включва ролка с техен лагер и ремък, който не са произвели, то марката уж дава някаква сигурност, че зад логото SKF на ремъка не стои най-долнопробното китайче.
ktamen написа:В Китай разбира сеВ същия завод се правят и лагери с щампа на Гейтс
И на мен не ми стана ясно защо някой ще сваля зъбчатката
И на мен, но много го правят.

- ktamen
- Мнения: 6361
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Смяна на ангренаж - сваляне на демпферна шайба или зъбно колело колянов вал?
Може и да бъркам, ама въпросният шведски производител на лагери, никога не е произвеждал ремъци, нито е надзиравал как ги произвеждат.
С други думи ремъкът е правен в китайски гараж. И производителят е надзираван от жена си.
С други думи ремъкът е правен в китайски гараж. И производителят е надзираван от жена си.
- stefan4o
- Мнения: 19302
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Смяна на ангренаж - сваляне на демпферна шайба или зъбно колело колянов вал?
Не е вярно, платено е на друг китаец да надзирава китаеца, дето ги произвежда 

- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Смяна на ангренаж - сваляне на демпферна шайба или зъбно колело колянов вал?
ktamen написа:С други думи ремъкът е правен в китайски гараж. И производителят е надзираван от жена си.
И понеже не произвеждат ги купуват от други производители и им слагат тяхното лого. Изядохте ме за тоя SKF. Какво, да бях взел Dayco или някой SWAG, който е още по-страшен пакетаж? Dayco - техен ремък за динамото го натягах 3 пъти и пак свиреше, иначе нямаше ядове или SWAG, които са пакетажна фирма и нито лагери, нито ремъци правят? Или FEBI, които са същата работа...
Не обичам да поръчвам ремъци и ролки, които да ми го донесат насипно в торбичка.

- ktamen
- Мнения: 6361
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Смяна на ангренаж - сваляне на демпферна шайба или зъбно колело колянов вал?
Кво лого бе човек. Хората правят и продават лагери. После що само твойта кола е счупена.
Те работят и в България. Звънни им или им пиши и ги питай дали твоя ремък има нещо общо с тях. https://www.google.bg/?gws_rd=ssl#q=SKF ... 0%B8%D1%8F
Те работят и в България. Звънни им или им пиши и ги питай дали твоя ремък има нещо общо с тях. https://www.google.bg/?gws_rd=ssl#q=SKF ... 0%B8%D1%8F
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: licho58 и 64 госта