На къде върви марката VW

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
stivenj
Мнения: 568
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D

На къде върви марката VW

Мнениеот stivenj » Сря 06 ное 2013 8:47


Разочарованието ми няма граници, всяка втора тема в дизелови агрегати е смяна на маховик или тресе съединителя,което е пак водещо на там.Не разбраха ли швабите, че този консуматив скапва легендарната здравина на колите с тази марка.Следващата ми кола няма да е VW= със сигурност.




Потребителски аватар
RoadRunner
Мнения: 4117
Регистриран на: Сря 26 ное 2008 19:32
Автомобил: VW Golf
Двигател: ASZ 2003
Местоположение: София

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот RoadRunner » Сря 06 ное 2013 8:57


Замислял ли си се, че в БГ предимно се внасят автомобили, които рядко са на по - малко от 350 000км?


batmit
Мнения: 840
Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
Автомобил: Golf IV
Двигател: AKL 2000
Местоположение: Plovdiv

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот batmit » Сря 06 ное 2013 9:08


То да беше само това. Турбини, зацапани геометрии, шестограми на маслени помпи, бензиновите - маслояди. Колкото по-нова толкова по-голям боклук. Криза, какво да се прави, на 5г трябва да се сменят, а след това да ги вземаме ние и да берем ядове. За 5г са навъртели минимум 300 000км., то почти толкова им е живота на по-масовите модели, най-много още 200 000 с голям зор и много средства. Лошо е, че неможем да си позволим чисто нови.


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот forski » Сря 06 ное 2013 9:17


Това се отнася за всеки един дизелов автомобил, особенно тези втора ръка на 10+++ години и м/у 500хил и 1млн. км. реален пробег!
Турбо, маховик, помпи, дюзи и т.н. няма нищо вечно, всеки един компонент особенно тези които са подложени на голямо натоварване рано или късно ( в зависимост от инжинерната мисъл) вложена в него се скапва. Това че ние купуваме автомобилите за скаб на Европа си е наш проблем. Изкарай си автомобила от магазина, плати си за удоволствието и остави този който ти го е продал да мисли за маховици и турбо, ти си карай и си гледай кефа :smile
Отделен е въпроса защо някой купува автомобил който не може да подържа, ако не си готов във всеки един момент да извадиш едни 1000лв. и да си смениш счупения маховик или турбо по-скоро проблема е в теб а не в автомобила който си купил.
Ако лежиш на тази кълка че марката VW ще ти е някаква гаранция за това че видиш ли само ще караш без да правиш то сметката ти е много грешна!
Не го приемай буквално като отговор лично към теб, много от хората са все още за Лади и Москвичи ако купуваха коли които реално имат възможност да подържат и експлоатират :mhihi


Потребителски аватар
Freakylol
Мнения: 927
Регистриран на: Нед 10 юли 2011 16:55
Автомобил:
Двигател: asz++
Местоположение: Русе

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот Freakylol » Сря 06 ное 2013 10:04


Нима има нещо странно за 10+ годишен милионник? Германия си изхвърля боклуците, а ние ах ох каква нова кола си купих. :no


DundyTheCroc
Мнения: 811
Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот DundyTheCroc » Сря 06 ное 2013 10:43


Всичко е направено да изкарва гаранцията с малко аванс, мина времето на колите, които се правеха да са вечни. Германеца има пари, кара си новата кола, като изтече гаранцията и не са дошли големите ремонти я продава и си взема нова, а ние почваме да си бием главата в стената. Не са скапани колите, така са направени :Mr Green Fun


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот forski » Сря 06 ное 2013 10:50


Сиромашки неволи ... :smile


IRRITATING
Мнения: 2102
Регистриран на: Чет 29 ное 2012 15:32
Автомобил: VW Passat
Двигател: AVF
Местоположение: София

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот IRRITATING » Сря 06 ное 2013 11:22


Явно добре си вървят след като са на 3 място по продажби за 2013г Проблема май е че ние сме спрели на едно място


golfmk1
Low rider
Мнения: 5573
Регистриран на: Сря 12 ное 2008 8:31
Автомобил: OLD
Двигател: OTO
Местоположение: СТАРА ЗАГОРА

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот golfmk1 » Сря 06 ное 2013 11:33


Имам колега който има голф 5 комби закупен чисто нов и смени турбо на 110000км.Определено колите не ги правят както едно време.Кой е сменял турбо на голф 2 да речем.Не, че няма такива но колко често се случва.Повечето отиват на скраб с оригиналните си турбини.Не вярвам технологията да е по-различна при направата им :mhihi


bmwww
Мнения: 911
Регистриран на: Сря 05 сеп 2012 10:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот bmwww » Сря 06 ное 2013 11:50


Това е положението .... машина сглобява машина която да бъде карана от човек ..... Темата е дълга ,но общо взето ще дам следния пример .... След изобретяването на електрическата крушка се събират неколко си там идиота и вземат решението електрическата крушка да има заложен живот от 1000 светвания ! Всеки един производител на крушки които не спази това бива изхвърлян от бизнеса чрез икономически манипулации .... на където и да се огледаме тази тенденция продължава и сега само,че със абсoлютно всичко както и с автомобилите !


stivenj
Мнения: 568
Регистриран на: Пон 20 апр 2009 15:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: veliko turnovo, VW Polo-1.9-D

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот stivenj » Сря 06 ное 2013 11:57


forski написа:Това се отнася за всеки един дизелов автомобил, особенно тези втора ръка на 10+++ години и м/у 500хил и 1млн. км. реален пробег!
Турбо, маховик, помпи, дюзи и т.н. няма нищо вечно, всеки един компонент особенно тези които са подложени на голямо натоварване рано или късно ( в зависимост от инжинерната мисъл) вложена в него се скапва. Това че ние купуваме автомобилите за скаб на Европа си е наш проблем. Изкарай си автомобила от магазина, плати си за удоволствието и остави този който ти го е продал да мисли за маховици и турбо, ти си карай и си гледай кефа :smile
Отделен е въпроса защо някой купува автомобил който не може да подържа, ако не си готов във всеки един момент да извадиш едни 1000лв. и да си смениш счупения маховик или турбо по-скоро проблема е в теб а не в автомобила който си купил.
Ако лежиш на тази кълка че марката VW ще ти е някаква гаранция за това че видиш ли само ще караш без да правиш то сметката ти е много грешна!
Не го приемай буквално като отговор лично към теб, много от хората са все още за Лади и Москвичи ако купуваха коли които реално имат възможност да подържат и експлоатират :mhihi

Колега, тук из коментарите прочетох,че Голф -2 си отива след дълга служба със старо турбо и т.н.ядосвам се , че тези 1000лв, не трябва да се дадат един път,ами няколко пъти.Кое им е наред по горивната система,изключвам легендата на 1.9 ТДИ-90 коня.Вярно ,че купуваме громилници,но съдбата ни е такава,исках да споделя ,че качеството на VW след 2000 год и то в частта на новите дизели е слаба,много е скъпа подръжката им ,а се чупят,като за световно,около мен повечето са с дизели на VW, ужас е, който влезе в сервиз по горивната система.Всеки сам си решава как да си съкрати живота, аз си позволих да споделя, че с всяка година стават все по чупливи.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот myrshavija » Сря 06 ное 2013 12:07


Ще споделиш ли дали се наблюдава подобно нещо и при другите марки?


drmilendd
Мнения: 1115
Регистриран на: Вто 30 авг 2005 23:02
Автомобил: Opel Vectra
Двигател: 22ZE 2009
Местоположение: София
Контакти:

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот drmilendd » Сря 06 ное 2013 12:42


Накъдето вървят всички производители на ВСИЧКО. За справка вижте в ютюб the story of stuff - има го и със субтитри. Обърнете внимание на "conceived obsolescence" (заложено овехтяване) мисля, че беше термина. Това е термин/подход/политика, при която целенасочено една вещ се прави да издържи определен (по-кратък) период от време, след което да се замени с нова, за да се поддържа flow of resources. И това нито е тайна, нито е световен заговор, а официален подход в индустриалния дизайн, навлязъл масово през 60-70 те години на миналия век. Съответно се търси баланса между това колко бързо да се счупи нещото, така че хем да се запази доверието в марката, хем да не спира производството.
Големите производители не могат да си позволят произведенията им да се чупят толкова често, колкото им е необходимо за поддържане на производство и flow of resources (потребителите ще загубят доверие в марката). Тук се намесва "придобитото овехтяване" - вещта работи добре, но вече не е "модерна" - има нова, с по добри характестики и т. Н. ( например - фейс лифт - типично придобито овехтяване - хем имаш същия модел, със същите характеристики, хем вече колата ти е "стара, овехтяла"
Та така... Стига с тези теми накъде отива фв, Мерцедес, Тошиба и света като цяло. Тези неща са ясни отдавна, част са от глобални икономически процеси, които нито са тайни, нито от вчера. Самата тема е толкова изтръпнала, че става само за ракия и салата (ама истинска, не виртуална) :beer


Потребителски аватар
110afn
Мнения: 1904
Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
Автомобил: Audi A6
Двигател: AFN
Местоположение: Враца

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот 110afn » Сря 06 ное 2013 12:50


Кратко (не баш кратко) , точно и ясно :exclaim


Потребителски аватар
plamikcho
Мнения: 775
Регистриран на: Чет 11 юни 2009 15:25
Автомобил: VW Passat B6
Двигател: BLS 2007
Местоположение: Sofia

Re: На къде върви марката VW

Мнениеот plamikcho » Сря 06 ное 2013 13:00


Както виждам, основната болка на повечето колеги е цената на обслужването и поддръжката идва малко тежка. Няма спор, новите коли са "подходящо проектирани" и след гаранция вероятността от проблеми нараства много сериозно. Но какъв избор имаме? Не особено голям. Здравите коли са твърде стари и трудно се намира читава, за пробег пък изобщо няма смисъл да се говори. По-новите 2005+ пък са скъпи за поддържка и по-калпави. Остават новите от магазина. Да, ама новата кола е скъпо удоволствие. Много от вас (аз включително) карат автомобили, които не могат да си позволят да закупят нови. Ще дам пример с моята кола:

Пасат Б6 2007 Трендлайн, закупен за 14000 лв преди 19 месеца. Колко ми струва досега това удоволствие досега (изваждам цените на консумативите като масла, филтри и накладки):
- Застраховки (ГО+Каско, за да не се изпари някоя нощ): ~ 2000 лв
- Летни гуми (бях късметлия и колата дойде със добри зимни гуми ДОТ хх10): 520 лв
- Първоначално обслужване (смяна на ремъци, ролки, филтри, помпи, и т.н.): 1000 лв
- Ремонти:
-- Проблем с DPF: принудителна регенерация 70 лв
-- Премахване на DPF: 600 лв
-------------------------
Общо: 4190 лв

Какво ме чака в близко бъдеще: маховик, съединител, дискове, окачване, турбо. Да кажем грубо 4000 лв.
Като съберем цените на колата и всичко изброено и добавим грубо още 3 застраховки по 1000 лв, се получава сума 25190 лв. Закръгляме на 26 000, тъй като е вероятно да има още разходи. Толкова струва да имам и карам тази кола 5г. Сега кажете, колеги, каква кола може да се закупи за тази цена? А като се добавят застраховките за 5г, какво става? Каквато и да е, няма да е нов Пасат Вариант, който струва повече от 50 000 лв. Същата сметка може да се направи и за други модели.

Ако всеки си направи подобна сметка (макар и без кръчмар), може да си прецени възможностите и да си избере автомобила, който му е подходящ. А не после да псува марката, немските инженери или късмета си. За мен единствения голям минус на старите коли е надеждността и само заради това бих се ориентирал към по-нова (или нова, ако имам възможност) кола.

Докато изпиша това, колегата drmilendd е отговорил на въпроса - накъдето върви всичко. VW не е изключение. Аз си харесвам марката и не мисля, че върви на "по-зле" от останалите.

П.П. Забравил съм да напиша данъка, но така или иначе е по-висок за нов автомобил



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 63 госта