Задно Окачване - Мост или Многораменно ?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
stoev87
Мнения: 353
Регистриран на: Чет 21 яну 2010 21:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София Ignore List: Escap3 ,Pirogov,Soldier90

Задно Окачване - Мост или Многораменно ?

Мнениеот stoev87 » Сря 05 мар 2014 20:23


Колеги моля споделете в тази тема предимствата и недостатъците на двата типа задни окачвания !
Интересно е да се коментират както принципните и теоретични различия така и практическите.

Ето някои за които аз знам:

Торсионна греда (заден мост)

предимства
1.) Висока здравина и надеждност
2.) Евтина поддръжка
3.) Комфортна возия
недостатъци
1.) По-ниска стабилност и накланяне на купето в завой при динамично шофиране

Многораменно независимо

предимства
1.)По-добра стабилност и по-слабо накланяне на купето в завой при динамично шофиране


недостатъци
1.) По-скъпа поддръжка и по-бързо износване
2.) По-тежко




Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Задно Окачване - Мост или Многораменно ?

Мнениеот silent » Сря 05 мар 2014 21:51


Според мен комфорта на возене е по голям при независимото окачване ...но не съм ан 100% сигурен. По отношение на стабилността незвисмото е по добре но май освен комфорта това му е единственото предимство. Като се има впредвид факта че нормален човек няма да тръгне да тества стабилността на окаването си по улици и шосета с движение. То изключая комфорта друго предимство не виждам.


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Задно Окачване - Мост или Многораменно ?

Мнениеот forski » Сря 05 мар 2014 22:27


stoev87 написа:Колеги моля споделете в тази тема предимствата и недостатъците на двата типа задни окачвания !
Интересно е да се коментират както принципните и теоретични различия така и практическите.

недостатъци
1.) По-скъпа поддръжка и по-бързо износване
2.) По-тежко


Моята кола е с такова окачване отзад, до момента недостатъци не намирам, подръжката ми за две години е 30лв. за тампон на дясна надлъжна щанга.
По-тежко...два напречни носача, стабилизираща щанга и две надлъжни П-образни щанги да тежи, да тежи, колко да тежи? :biggrin
За стабилността, не мога да преценя дали и с колко е по-стабилна в завои и при по-динамично шофиране, това някой мастер на спорта трябва да го обясни по-подробно :mhihi
Няма драми, няма грижи с независимото окачване оТзад, поне при моята кола!


Потребителски аватар
mitko85
Мнения: 753
Регистриран на: Сря 16 яну 2008 23:58
Автомобил: E91
Двигател: M47
Местоположение: София

Re: Задно Окачване - Мост или Многораменно ?

Мнениеот mitko85 » Сря 05 мар 2014 22:40


Въпроса за цената на поддръжката е много относителен. Има коли, на които всички втулки на щангите са не повече от 50 лева,а има и такива, на които не може да се смени само втулката и едната щанга започва от 80-90 лева. При торсионната греда положението е същото. Като ти кажат 135-140 лева за тампон за моста на пасат5 или 5,5 за едната страна, свят ще ти се извие. На голф4 са не повече от 60 лева, двата. И не на последно, при раменно задно окачване, винаги се прави реглаж на двата моста, като се започва от задния, и съответно е по-скъпа процедурата. Аз съм за независимо, неравности и дупки по пътя се поемат по-добре, и по-малко се усещат и предават в купето.


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Задно Окачване - Мост или Многораменно ?

Мнениеот lent » Сря 05 мар 2014 22:47


Предишната ми кола беше с независимо задно окачване и при преминаване през неравности те се усещаха съвсем по-слабо,за разлика от настоящата ми кола,която е 18 години по-нова от старата.Конструкцията на задното окачване представляваше надлъжна греда и напречен полувал(задно задвижване).При целия заден мост монтажните и експлоатационни ъгли на колелата са заводски определени,докато при независимото окачване подлежат на корекция в определени граници.


Потребителски аватар
genata82
Мнения: 534
Регистриран на: Чет 29 юли 2010 22:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Задно Окачване - Мост или Многораменно ?

Мнениеот genata82 » Сря 05 мар 2014 22:58


stoev87 написа:
Торсионна греда (заден мост)



Не разбрах за кое говорим - за заден мост с торсиони или за заден мост цяла греда?
Щото на тоя първия въобще не му е евтина поддръжката, но за сметка на това комфорта е на ниво.

Така че според мен има повече от два вида.


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Задно Окачване - Мост или Многораменно ?

Мнениеот radi_nrj » Чет 06 мар 2014 11:26


На Фолксвагение за които знам, че са с цял мост отзат самия мост действа точно като торсионна греда и 2-те задни колела на са абсолютно монолитно свързани едно с друго. Даже GT и GTI имат допълнителна щанга, която да намали усукването на моста.

Иначе и аз съм на мението на колегите, че многораменното вози по-комфортно освен ако не е на някоя бегачка, която умишлено е с твърдо окачване.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Задно Окачване - Мост или Многораменно ?

Мнениеот myrshavija » Чет 06 мар 2014 11:52


stoev87 написа:Торсионна греда (заден мост)
1.) По-ниска стабилност и накланяне на купето в завой при динамично шофиране
Според мен, накланянето в завой зависи най-вече от твърдостта на окачването, а не от типа.


Потребителски аватар
Asko VW
Мнения: 838
Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
Автомобил: VW Passat-B6 Variant
Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
Местоположение: Sofia

Re: Задно Окачване - Мост или Многораменно ?

Мнениеот Asko VW » Чет 06 мар 2014 12:22


Почти всички автомобили, които съм карал и карам са с мост, но имах и възможност да управлявам един с независимо до Чепеларе. Като комфорт не отстъпваше на мостоваците, а по-голямата стабилност в завоите е осезаема и без да се правя на състезател. Карах 4 човека в напълно непознат чужд автомобил, нямаше как да се правя на състезател, даже собственика (возеше се до мен) все мрънкаше, че карам бавно, но определено чувствах разликата в стабилността.
Колкото до поддръжката, както казаха колегите, зависи от марката и конкретната разновидност, ако е от онези френските торсиони с вградените в моста пружини с лагери не е много евтина.


tabu_bg
Мнения: 116
Регистриран на: Пон 02 авг 2010 10:08
Автомобил: Nissan Navara
Двигател: yd25ddti
Местоположение: Козлодуй/София

Re: Задно Окачване - Мост или Многораменно ?

Мнениеот tabu_bg » Чет 06 мар 2014 19:53


Карам на цял мост (заден диференциал) с ресиори и спокойно бих казал че ма бие в гърбината... обаче няма чупене :D :D



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 39 госта