Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
zdravkop64
Мнения: 223
Регистриран на: Сря 10 юли 2019 8:12
Автомобил: Passat B6 4motion
Двигател: AXZ 2009

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот zdravkop64 » Чет 25 фев 2021 16:13


Ето това е един коректен, ненатрапващ и разумен коментар, с който се съгласявам изцяло. Колегата Ateista го е казал много добре- "Колкото повече комфорт и сигурност имаш толкова по - добре." Аз ще добавя /като Мечо Пух/: колкото повече, толкова повече. От много глава не боли. Нека да си го имам 4х4, пък дали ще ми трябва за всеки ден, през ден и т.н.- няма значение.




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот ktamen » Чет 25 фев 2021 21:00


Ateista написа: Утре ще смениш работата или населеното място и ще се биеш по - главата защо не си взел 4х4 примерно.

Чувал съм, че имало хора, дето не се венчавали за колите си. И даже имало и такива дето сменяли по няколко коли през живота си. А един преател каза, че имало и такива дето са сменили десетина коли, ама аз не му повярвах.
Дали пък не е възможно, като си смениш населеното място да си смениш и колата :gruebel или религията не позволява такова светотатсво.
Въпросът за сигурността е нож с две остриета. Дали ще закъсаш някъде зависи от правилната преценка на водача, а не от способностите на колата. Донякъде е вярно, че ако си с двойно предаване ще минаваш без замисляне през места, които повечето шофьори с един двигателен мост биха избегнали, но точно от там идва поговорката, че после ще трябва да ходят твърде далеч за трактор.
Предполагам, че всички знаят, че най проходимата кола е прежалената. Аз имах такъв прежален голф, само с предно. Особено след като го оборудвах с макара в багажника минавах навсякъде без да му мисля, при проблем се самоизтеглях, без трактор.
Поне за мен голям минус е, че 4х4 има повече чаркове за разваляне, следователно и риска да те оставят насред път е по-висок. Ама при правилна поддръжка това нямало да се счупи и прочее не е за мен работа, колата е да ми служи на мен, а не за да и служа и да следя календара кога ще и дойде мензиса, че да и подсигуря превръзки и да не стават фалове.
Не съм любител на по-спортното каране, ама дори и там предимствата на 4х4 са твърде спорни и доста зависят от конкретната спортна дисциплина.
И накрая да уточня, че това са си моите размисли по въпроса и в никакъв случай не искам да убеждавам някой да се съгласява с мен. Всеки си има свои си критерии и си избира кола по негов си вкус. Не твърдя, че моите предпочитания са по-по-най и са единствените най-правилни и верни.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот group® » Чет 25 фев 2021 21:28


ktamen написа:Поне за мен голям минус е, че 4х4 има повече чаркове за разваляне, следователно и риска да те оставят насред път е по-висок.

Всичко си е твое мнение и вкус - няма какво да кажа.
Но цитатът, ми не е така.
4х4, само по себе си, няма как да те остави на пътя. Тоест колата. Можеш да останеш без един мост, но няма да закъсаш на пътя.

По вероятно е да се видиш в чудо заради панорамен покрив и да се чудиш какво да правиш, отколкото 4х4.
Споменаването на панорама не е случайно :biggrin
Струва почти колкото 4х4, а за поддръжка може да стане и по-скъпо. Но хора всякакви и някои си я искаме :Mr Green Fun
Е виж, за нея никой не може да си изкриви душата и да каже, че му е нужна. Освен ако не страда от някаква рядка форма на психично разтройство, смес между клаустрофобия и агарофобия :mhihi


Ateista
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 14 яну 2021 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот Ateista » Чет 25 фев 2021 22:32


@ktamen сам си противоречиш. Това е като да пуснем тема трябва ли ни макара в багажника. И принципно щом върши работа и може да те спаси защо да я нямаш. И макарата си има недостатъци ама си я возиш нали? Тогава защо отричаш една екстра спрямо друга? Това, че си с 4х4 или макара не значи, че трябва да качваш връх Ботев, камо ли с лека кола


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот ktamen » Чет 25 фев 2021 22:33


Мога да огъна кардана примерно, или да го откъртя от едното каре. Дали ще мога да продължа с крив кардан :rolleyes
С прежаления голф съм минавал през дълбока канавка, и на влизане и на излизане със стабилни удари в средната част на колата. Недей да подценяваш способностите ми да строша каквото и да е.
Повредите по една кола, дето могат да те оставят на пътя са много, допускаш ли примерно, че хидравликата на волана може да стане причина да останеш да пътя, на майка ми се е случвало, за щастие на 500м от вкъщи. И климатика може да те спре, а какво остава за толкова много чаркове по задвижването и окачването.
Още веднъж да повторя, че това е гледката от моята камбанария, в никакъв случай не твърдя, че ти или останалите привърженици на 4х4 сте в грешка, просто гледате от други камбанарии и затова виждте други пейзажи.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот cecoa1 » Чет 25 фев 2021 22:46


Е как ще изкривиш кардан, тука вече измишльотини.
И климатика и хидравликата на волана ще те оставят на пътя :eek :rolleyes :screwy Това е вече параноя.
При Торсен, ако скъсаш полуоска или счупиш каре, наистина оставаш там(както и с 4х2), но при Халдекс не е баш така. Имаше даже тема, как човек с такава кола разбра за повредата само защото колата не искаше да остане на място оставена "на скорост" при лек наклон(Халдекс не работи при изгасен мотор, а проблема беше предно каре, и всъщност се е движил на задно).


Ateista
Мнения: 3
Регистриран на: Чет 14 яну 2021 16:07
Автомобил:
Двигател:

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот Ateista » Чет 25 фев 2021 23:01


ktamen написа:Мога да огъна кардана примерно, или да го откъртя от едното каре. Дали ще мога да продължа с крив кардан :rolleyes
С прежаления голф съм минавал през дълбока канавка, и на влизане и на излизане със стабилни удари в средната част на колата. Недей да подценяваш способностите ми да строша каквото и да е.
Повредите по една кола, дето могат да те оставят на пътя са много, допускаш ли примерно, че хидравликата на волана може да стане причина да останеш да пътя, на майка ми се е случвало, за щастие на 500м от вкъщи. И климатика може да те спре, а какво остава за толкова много чаркове по задвижването и окачването.
Още веднъж да повторя, че това е гледката от моята камбанария, в никакъв случай не твърдя, че ти или останалите привърженици на 4х4 сте в грешка, просто гледате от други камбанарии и затова виждте други пейзажи.

Ако съм те разбрал правилно. Караш кола без хидравлика така ли? Знаеш ли колко части и прочие има там? Ми ако се строши.....


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот ktamen » Чет 25 фев 2021 23:25


Не, не си ме разбрал правилно.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот ktamen » Чет 25 фев 2021 23:33


cecoa1 написа:Е как ще изкривиш кардан, тука вече измишльотини.
И климатика и хидравликата на волана ще те оставят на пътя :eek :rolleyes :screwy Това е вече параноя.
При Торсен, ако скъсаш полуоска или счупиш каре, наистина оставаш там(както и с 4х2), но при Халдекс не е баш така. Имаше даже тема, как човек с такава кола разбра за повредата само защото колата не искаше да остане на място оставена "на скорост" при лек наклон(Халдекс не работи при изгасен мотор, а проблема беше предно каре, и всъщност се е движил на задно).

За хидравликата го написах като пример, че дори крайно малко вероятни повреди, все пак са възможни, това няма връзка с темата и не ми се влиза в подробности.
През въпросната канавка може да се мине само със засилка, колата застава два пъти на кантар и гумите увисват. Ударите никак не са слаби. Явно не си карал прежалена кола и не подозираш, че и така може да се кара. Ако голфа имаше кардан, едва ли щеше да остане невредим.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот group® » Чет 25 фев 2021 23:35


ktamen, аз те разбирам, но в това отношение 4х4 не отстъпва на единия мост.
Просто такива случаи са единици в световен мащаб и не е коректно да се изтъква, като недосгатък.
Достатъчно коректно съм отбелязал поддръжката, като недостатък и други. Но 'оставянето на пътя' не е такъв!

В случая, за това, не става дума за лично мнение, а обективна реалност.

Прежалена кола няма връзка с темата, макар да разбирам и тази ти идея.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот cecoa1 » Чет 25 фев 2021 23:43


Баш на лека кола да изкривиш кардан, трябва да е някакъв стърчащ камък с подходяща форма и размер, и на подходящо място, за да се наниже колата някак на него и баш да уцели кардана. Т.е. е много трудно, щото кардана е в тунел на купето. .


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот ktamen » Пет 26 фев 2021 0:32


Въпросната канавка е насред Родопите, там подобни стърчащи камъни не са рядкост.
Все пак в никакъв случай не твърдя, че възможни повреди са повод за някакво притеснение, те се случват крайно рядко. Но ако съберат вероятностите, рискът вече не е пренебрежим, пак не е болка за умиране, ама е добре да се има предвид.
Седмица след като взех първия си голф, съм спрял на светофар насред София. Няма канавки, камъни и пр. Светна зелено, ама голфа не ще да тръгне. Двигателя си работи - първа, задна, пета - не ще, стои си не мърда. Обадих се да ме дърпат, като ме закачиха и отдолу се чува някакво дрънкане. Едната полуоска се откачила от скоростите и се търкаля по асфалта. Предишния собственик беше сменил съединител, точно преди продажбата и не беше стегнал болтовете, развили се и полуоската паднала. И кардана се крепи на подобни болтове, и той може да падне на асфалта. Съгласен съм, че рискът от подобни проблеми е много нисък, ама пак е по-висок отколкото, ако в колата няма такива чаркове.
За мен и това е критерий.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9873
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот group® » Пет 26 фев 2021 1:07


ktamen, сори, уважавам мнението ти, но не искам някой четящ да помисли, че има възможност всичко това да има логика!

А твоята логика казва, че всяка кола със задно (точно така - задно) е по-вероятно да закъса, защото може да и падне кардана. Замисли се! Глупости си пишем вече :beer

Офф: Мит бъстърс имаха епизод, в който искаха да проверят дали паднал кардан може да обърне кола. Нали знаеш, как завършват епизодите, когато митът е мит? Правят простотии :mhihi


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6151
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот ktamen » Пет 26 фев 2021 8:36


group® написа:
А твоята логика казва, че всяка кола със задно (точно така - задно) е по-вероятно да закъса, защото може да и падне кардана. Замисли се! Глупости си пишем вече :beer

i

Не, логиката ми е повече чаркове, значи повече неща за разваляне и по-голям шанс за закъсване.
Примерно, ако влачиш двуосно ремарке, шанса да пукнеш гума е два пъти по-голям, защото ще имаш 8, а не 4 гуми. Това не означва, че ремаркетата са нещо лошо и който има ремарке значи ще лепи гуми на пътя, просто аритметика - повече чаркове, значи повече проблеми.
Кола с предно може да и падне полуоската и пак да закъса, а кола с двойно предаване може да има проблем и отпред и отзад.
Кардана е един от най-надеждните чаркове, дадох го за пример, защото дори и той може да е причина за проблем.
И в никакъв случай не твърдя, че с един двигателен мост е по-сигурно, просто написах, че монетата има две страни и очевидните плюсове на 4х4, понякога може да станат на минуси.
Канавката за която писах, можеше лесно да бъде обиколена, но само от кола с 4х4 - беше стръмно и хлъзгаво. Прекачането на канавки със засилка си е очевидно много рисковано и никак не се вписва в сигурността. Написах го само да те убедя в безграничните ми способности да троша дори и ,,нестрошаеми,, чаркове.
Предаването за кардана и аз го помня, те правеха големи простотии във всичките си епизоди, може би затова бяха интересни :beer


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот Lupender » Пет 26 фев 2021 9:30


Ами той и трактора, дето ще издърпа закъсалото 4х4, с 90% вероятност ще е само на задно ама...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 85 госта