Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
gogogo79
Мнения: 252
Регистриран на: Пон 02 яну 2017 1:24
Автомобил: Kia Ceed x-ecutive
Двигател: 1600 126 hp 2010 year
Местоположение: Варна

Re: Автокъща КЕНТАВЪР.....София

Мнениеот gogogo79 » Вто 28 сеп 2021 17:12


milmar написа:Мотор 100 коня и 4x4 ?? За какво, колко силици има, че да ги разпределя на 4 колела, излишни потенциални проблеми според мен. Има смисъл ако ще качваш Шипка зимата пред снегорина :-) . Другото - съвсем.

То си им е традиция на VW да си слагат 4motion и на по- малките мотори. Мисля ,че имаше 4motion при Golf 4 даже и на 1.9 tdi 90hp. При Octavia , която е по тежка , със сигурност има доста 1.9 tdi 101 hp... добре ,че носи доволно на тунинг... От групата мисля ,че само на Audi A3 не съм виждал 4x4 на по- малките дизели.




Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1316
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Автокъща КЕНТАВЪР.....София

Мнениеот fur1ous » Сря 29 сеп 2021 15:02


4х4-то е много повече от това да качиш Шипка зимата, от както карам предимно четворно не искам и да чувам за коли на един мост.
Имал съм коли на заден, на преден мост и 4х4. По добро от 4х4-то няма. За вандалски изпълнения задното е с предимство.
Преди да купя 4х4 и аз много се дърпах, след като покарах един месец разбрах колко съм грешал.
От всичко дето съм карал и имал предното е възможно най кофти.

По темата: Кентавър е възможно най лошата автокъща в страната ни. Доказала се е в годините, здрава кола не съм сигурен дали някога са продавали въобще. Следващата в класацията по трагичност е аско 96


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12769
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Автокъща КЕНТАВЪР.....София

Мнениеот Zdravko Zankov » Сря 29 сеп 2021 20:19


Викаш,тия къде караме само на един моС сме яко преевани,и не знаАаме кво а караме?
А по-кротко с крайните заключения,а?


Потребителски аватар
fur1ous
Мнения: 1316
Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
Местоположение: София

Re: Автокъща КЕНТАВЪР.....София

Мнениеот fur1ous » Сря 29 сеп 2021 20:36


Това си е лично мое мнение след като съм имал и карал коли от трите вида които изредих.
Ако имахме нормален асфалт може би и на един мост щеше да е ок, но на тоя лъсналия нищо не става.
Предното не просто недозавива, а и изправя завоите което е още по лошо.

Другото е,че съм имал коли 180+ коня и може би това е една от причините на един мост да не ми е ок.


fighter-interceptor
Мнения: 317
Регистриран на: Пон 09 дек 2013 20:57
Автомобил: Golf 4
Двигател: AHW 2000
Местоположение: София

Re: Автокъща КЕНТАВЪР.....София

Мнениеот fighter-interceptor » Сря 29 сеп 2021 20:49


Много интересни размишления.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2207
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Автокъща КЕНТАВЪР.....София

Мнениеот Каспър » Чет 30 сеп 2021 9:28


При мотори с ниска мощност (до 120-130 коня) 4х4 системите са само излишно тегло, разходи за поддръжка и спъват мотора излишно. При мотори със средна мощност (130 до 200 коня) е хубаво ако е 4х4, но не е особен проблем ако го няма. При автомобили със сравнително висока мощност (над 200 коня) 4х4 система е силно препоръчително да има защото с нея се шофира много по-сигурно и приятно. Разбира се много зависи и от стил на шофиране, как и къде ще използваш автомобила, бензин или дизел, с турбо или атмосферка, тегло на автомобила (130 коня на купе 1100 кг. не е никак ниска мощност) и куп други фактори. Горните "конски" граници съм посочил много грубо. Но като цяло лек автомобил с ниска мощност и 4х4 или автомобил 200+ коня и само на предно или задно са безсмислени комбинации според мен. Говоря за ежедневен автомобил, не за пистова кола или такава за забавление (със задно предаване). Горенаписаното е лично мнение.


Потребителски аватар
Tsankovski
Мнения: 360
Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
Местоположение: Русе

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот Tsankovski » Чет 30 сеп 2021 13:29


4х4 си е хубаво но на Пасат Б5.5 и Ауди с надлъжно разположен мотор с Торсен -Quattro задвижване постояно зацепено много стабилно поведение при всякакви метеорологични условия.
Халдекса е за напречни мотори и се управлява от елетроника, не са малко случаите когато се остава само на предно от несработил халдекс през зимата,има си облсужване на всеки 30000км


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот Vlad777 » Чет 30 сеп 2021 13:52


Tsankovski написа:не са малко случаите когато се остава само на предно от несработил халдекс през зимата,има си облсужване на всеки 30000км
Тенденцията е всичко от VAG групата да е с Халдекс, включително тупалките RS на Audi. Това води до икономия на гориво, защото не се задвижва допълнителен мост в 99% от времето, през което не се ползва.

Карам Passat B8 190 hp с Haldex и T-Roc 150 hp на предно. Определено като сменяме колата на жената и тя ще е с Haldex, не че е задължително, но е по-приятно :mhihi


Потребителски аватар
Tsankovski
Мнения: 360
Регистриран на: Пон 25 юли 2016 10:14
Автомобил: VW Passat B5-5 Variant Тiptronic
Двигател: AMX 2005 2-8 4motion Exclusive
Местоположение: Русе

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот Tsankovski » Чет 30 сеп 2021 14:33


Vlad777 написа: Това води до икономия на гориво,
:mhihi



Опреденело на колконка разликата е осезаема спор няма, но пък икономията до някъде я изгаря облсужването на Халдекса. Важното е да не сме затънали някъде по чукаците. Както се казва кефа цена няма :)


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19676
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот Vlad777 » Чет 30 сеп 2021 15:01


Както сами се досещаме, автопроизводителите се стремят да намалят вредните емисии, а не разходите за поддръжка на автомобилите и печалбите си :mhihi

Имаме тема за смяна на масло и ф-р на Haldex генерация 1. Актуалната цена за масло и филтър е 141 лв. Това се сменя на 60 000 км. На 30 000 се сменя само масло. Т.е. за 60000 ще смениш 2 пъти масло и 1 филтър за общо 200 лв. (Ако си го сменяш сам трябва и ключ за смяна на филтъра за 20-30 лв.). Това прави по около 33 стотинки на 100 км пробег, което за мен не е голямо перо.

При съвременния Haldex, който имам на Passat B8, смяната на маслото, заедно с прочистване на цедката е 240 лв в сервиз. Ако не се чисти цедката е по-евтино. VW препоръчват на 60 000, но е хубаво да се прави на 30 000. Това прави по около 80 стотинки на 100 км разход или 160 лв на година при 20 000 км годишно. На фона на цената на колата, застраховки, обезценка и др. разходи по нея това е нищожен процент (Около 1-1.5% от общия разход за притежание и употреба на колата на годишна база).

В тази връзка, от чисто финансова гледна точка по време на експлоатацията, не виждам причина да си купя кола с един мост, вместо с 2. За мен ползите са много повече от съпътстващите разходи.

Проблемът е, че на пазарът на употребявани автомобили изборът не е толкова голям, а и първоначалната цена на придобиване е по-висока при колите с 4x4. За някои хора този фактор е решаващ.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот cecoa1 » Чет 30 сеп 2021 17:33


Преекспонира се разликата в разхода между Халдекс и Торсен. Има я, но е минимална.
Това, че се изключва единия мост, не значи че хептен се изключват загубите от него, понеже всичките части по задвижването му си се въртят. Но да, леко намаляват. Освен това, Халдекса може неща, които Торсена не може и по отношение на задвижването. За сметка на това, Торсен е прост, надежден, и с минимално обслужване.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2207
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот Каспър » Чет 30 сеп 2021 18:55


Не знам при VW как е, но Insignia-та която карам в момента е с Haldex 4-та генерация и там при равномерно движение в режим Normal или Tour тягата е разпределена 90% отпред и 10% отзад, тоест няма изключен заден мост никога. При ускорение, до 90% от тягата се прехвърля отзад. Тоест при градско тип "спри тръгни" задния мост никак не бездейства. При включване на режим Sport също се прехвърля повече тяга към задния мост. При завой с висока скорост също се прехвърля повече тяга към едно от задните колела.
Мисълта ми е че, задния мост работи доста повече отколкото се смята и не се активира само при превъртане на някое от предните колела. Тоест икономия на гориво при Haldex спрямо Torsen има, но не мисля че е толкова съществена.
Иначе като цени за обслужване:
- филтър за Халдекса комплект с гарнитури на Borg Warner - 170 лв
- масло оригинално за VAG до 4-та генерация Haldex - 77 лв. Това за Опел е същото, но цената е около 250 лв. литъра.
- масло раздатка - 26 лв.
- масло заден диференциал eLSD - 41 лв.
- работа по смяната на маслата - 140 лв.
За нещо което се прави на няколко години, не мисля че е сериозно перо. Аз шофирам около 8-10к на година. За тези които правят 30-40к на година може да се усеща вече като сериозен разход всяка година да даваш по 500 лв. само за смяна на масла, а при такъв пробег и повредите няма да се забавят.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8352
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот samo_pechka » Чет 30 сеп 2021 20:30


Имам неприязън към система тип халдекс. Предпочитам торсен тип , механичен тип предаване 4х4 .
Нещо не се сещам много конкретно за някакви плюсове на халдекс спрямо торсен, може би в някакви редки пътни ситуации с недозавиване/презавиване . Останалото е само минуси . Но светът се "развива" , автоиндустрията мрази неща от дето не падат парички и няма как , така ще е.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот group® » Чет 30 сеп 2021 20:34


Каспър написа:.. Normal или Tour тягата е разпределена 90% отпред и 10% отзад, тоест няма изключен заден мост никога. При ускорение, до 90% от тягата се прехвърля отзад.

Това не е реално така, а е маркетинг.
В нормал не отиват повече от 5%, даже на места се говори за 2-3% (имаше едни формули за смятане). При спорт малко повече. А повече от 50-50 е невъзможно физически да стане.
Маркетинговия трик е, че се говори за самия халдекс - вход и изход, а не за преден-заден мост. Има разлика. Голяма.

Разликата между торсен и халдекс не е толкова малка.
От една страна е теглото.
От друга в броя и тежестта на въртящите се части.
На въртяща част всеки килограм е с пъти по-важен от килограм на купе.
Но е факт, че Торсен е много по-доброто!


Потребителски аватар
deodriver
Мнения: 275
Регистриран на: Нед 21 сеп 2008 15:26
Автомобил: Passat B7 DSG 4motion
Двигател:
Местоположение: ...

Re: Автокъща КЕНТАВЪР.....София

Мнениеот deodriver » Чет 30 сеп 2021 20:43


fur1ous написа:4х4-то е много повече от това да качиш Шипка зимата, от както карам предимно четворно не искам и да чувам за коли на един мост.
Имал съм коли на заден, на преден мост и 4х4. По добро от 4х4-то няма. За вандалски изпълнения задното е с предимство.
Преди да купя 4х4 и аз много се дърпах, след като покарах един месец разбрах колко съм грешал.
От всичко дето съм карал и имал предното е възможно най кофти.


До същите изводи стигнах и аз.Задно,предно и накрая с 4х4 се родих.Да не казвам голяма дума,но повече на кола без двойно да не виждам.За съжаление ми се налага да карам същевременно и буса(задно) и чат-пат Октавиа 1(предно) и ми е доста кофти,особено зимата.Доста ситуации ми спестява двойно на този лъскавия асфалт,дето го слагат при нас.
И не конските сили,а нютон метрите са важни на един двигател,за нуждата от 4х4.За мен колата с над 250-300Нм без двойно си е загубена кауза.Пълна лиготия на пътя,особено предното.Задното е малко по-добре.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 91 госта