Подтикнат съм да пусна темата, тъй като видях коментари на колеги, които смело препоръчват автомобили от сорта на Пасат ЦЦ на хора с доход 1800лв.
Понеже знам философията на голяма част от българите или казано по-точно байганьовците, че с по 500 лева заплати карат коли за по 10 хилядарки (разбира се купени с кредит) ми е интересно да чуя и мнения като моето или различни такива. Как точно според вас /би трябвало да/се формира цената на автомобила(визираме средната пазарна според година, модел, екстри), който можем да притежаваме според месечния ни доход.
Месечният доход - отражение на автомобила, който караме...
- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
Имаше преди време подобна тема.
От УСА си изградих следната аритметика.
Караш такава кола, която не струва (покупателна цена) повече от 6 твои нетни заплати.
Т.е. имаш доход от 500 лв., караш кола до 3000 лв.
Взимаш 2000 лв., караш кола за до 12 000 лв. и т.н.
От УСА си изградих следната аритметика.
Караш такава кола, която не струва (покупателна цена) повече от 6 твои нетни заплати.
Т.е. имаш доход от 500 лв., караш кола до 3000 лв.
Взимаш 2000 лв., караш кола за до 12 000 лв. и т.н.
- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
Давам ти друго за размишление, защото ме сърбяха пръстите да го напиша в другата тема: Двете коли, дето ги гледаш под аватара ми, грубо без да тегля точно калема (защото спрях да ги смятам от едно време насам), струват на месец колкото чисто нова 3ка бмв от рода на 325д на лизинг. А за да се кача на базов фаетон има няма 100 евро месечно отгоре трябва да сложа. Как ти се струва, заслужава ли си?
- stefan4o
- Мнения: 19311
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
Дали си струва да смениш тези две коли с базов Файтон или с БМВ 3-та серия нова може да има две страни на въпроса. За един може да си струва, за друг - не. Предполагам ти си от втория вид, иначе досега да пишеше друго на аватара ти.
Само че не мога да се съглася с логиката на горния колега, щото тя не е общовалидна. Давам пример:
1. Вариант - вземаш 500 лева ама храниш жена и дете с тях, плащаш за наем, ток, вода, храна и т.н.
2. Вариант - вземаш 500 лева, ама си при мама и тате. Хранят те, поят те, ползваш всички благинки като на безплатен хотел с три безплатни яденета дневно.
Само че не мога да се съглася с логиката на горния колега, щото тя не е общовалидна. Давам пример:
1. Вариант - вземаш 500 лева ама храниш жена и дете с тях, плащаш за наем, ток, вода, храна и т.н.
2. Вариант - вземаш 500 лева, ама си при мама и тате. Хранят те, поят те, ползваш всички благинки като на безплатен хотел с три безплатни яденета дневно.
- crank1968
- Мнения: 105
- Регистриран на: Нед 18 ное 2012 20:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
Разни хора, разни идеали!


- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
Абсолютно елементарен пример ти давам към последния ти въпрос: Дали тия, дето блянуват някои тука, че сменят колите през 3-4 години, дават 6 нетни заплати за кола, или в БГ някой е дал 6 нетни за кола, са абсолютно несравними неща, защото разходите на "онова общество" (в което и аз живея) и на обществото в БГ на средностатистическата част са съвсем различни.
А и разберете, че наточените тупалки от среден клас рядко са платени на куп. Така че каращият ги ще скляпа на парцали, ако го питаш дали са му 6 нетни заплати. На него тази кола му е обикновено 1/10 до 1/7 от месечната брутна заплата.
П.С. Кога ще спрете с тия газови, газовата мога да си я сложа където си искам. Това, че кара мерцедес не значи, че си е бучнал газова за 600-800 лв. Ако ти кажа, че газовата му струва 3500 евро, по ли ще е пич в твоите очи?
А и разберете, че наточените тупалки от среден клас рядко са платени на куп. Така че каращият ги ще скляпа на парцали, ако го питаш дали са му 6 нетни заплати. На него тази кола му е обикновено 1/10 до 1/7 от месечната брутна заплата.
П.С. Кога ще спрете с тия газови, газовата мога да си я сложа където си искам. Това, че кара мерцедес не значи, че си е бучнал газова за 600-800 лв. Ако ти кажа, че газовата му струва 3500 евро, по ли ще е пич в твоите очи?
Последна промяна от Чудомир на Пет 08 ное 2013 21:54, променено общо 1 път.
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
е точно заради тези два варианта + още поне няколко като тях (има коли които са семейни, има коли които са "проекти" и тн, и тн) никога няма да получиш смислен за теб отговор, защото точно като твоя случай, може и да няма примерно.
- stefan4o
- Мнения: 19311
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
Ясно ми е, че ще получа различни гледни точки. Именно това е и целта на темата.
- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
Типична черта за БГ. Всеки гледа в чуждата чиния. Кой какво има?! Може да си го позволи и го има!
Тази черта ни е още от турско робство! Седят 4-ма пенсионери в един ресторант и сърбат супа топчета!
И един на друг си гледат в чиниите кой колко супа е изсърбал! Разбирам да му плащаме за колата разходите, да се притесняваме! И за да не съм ОФФ-ТОПИК, имам комшия МИТНИЧАР, който кара Голф 2-ка малкия джам чист дизел, преди 2 години я пребоядиса, и това е! Всяка монета има две страни!
И на мен да ми бяха отпуснали кредит за БМВ, сега нямаше да пиша тук
Ма пуст късмет 
Тази черта ни е още от турско робство! Седят 4-ма пенсионери в един ресторант и сърбат супа топчета!
И един на друг си гледат в чиниите кой колко супа е изсърбал! Разбирам да му плащаме за колата разходите, да се притесняваме! И за да не съм ОФФ-ТОПИК, имам комшия МИТНИЧАР, който кара Голф 2-ка малкия джам чист дизел, преди 2 години я пребоядиса, и това е! Всяка монета има две страни!
И на мен да ми бяха отпуснали кредит за БМВ, сега нямаше да пиша тук


- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
Всичко е относително тука но повечето от манталитета на българина е да покаже че има по и най голям ЧЛЕН.За съжаление се оказва че члена не му е по голям от този който напира от другата му страна(задния двор)
Докато гледаме в паничката на другия няма да се оправим.
Ако се погледна аз реално до сега можех да си купя с този доход нов курник(за този доход толкова)или колело,то реално с 500лв какво друго можеш да си купиш и подържаш
Но аз реших бавно и славно да си стегна и да си направя колата както аз искам,това го правя не само защото парите са малко,но и заради това че обичам курника си.Както и да ги погледнем нещата тука в бг нещата са малко по така(немотия, завист)






- Комшията
- Мнения: 441
- Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
- Автомобил: Passat B5.5
- Двигател:
- Местоположение: Haskovo
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
my heart iS iCe написа:Типична черта за БГ. Всеки гледа в чуждата чиния. Кой какво има?! Може да си го позволи и го има!
Тази черта ни е още от турско робство! Седят 4-ма пенсионери в един ресторант и сърбат супа топчета!
И един на друг си гледат в чиниите кой колко супа е изсърбал! Разбирам да му плащаме за колата разходите, да се притесняваме! И за да не съм ОФФ-ТОПИК, имам комшия МИТНИЧАР, който кара Голф 2-ка малкия джам чист дизел, преди 2 години я пребоядиса, и това е! Всяка монета има две страни!
И на мен да ми бяха отпуснали кредит за БМВ, сега нямаше да пиша тукМа пуст късмет
Колега всички митничари карат Голф


Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
Има и такива дето карат S-класите , 7 серия и S8 пък даже и не работят или поне нищо законно ! Колко е техния доход само мога да предполагам . Иначе според мен както и да се смета най-добрия вариант е наистина максимум 6 месечни заплати за кола и то ако си несемеен , за да имаш пари за гаджета и кафета
Иначе забелязвам по нашия край тенденцията ,че женен човек не си купува нова кола ... в смисъл купува си кола преди да се ожени и после ще - неще си движи с нея 
Забравих да каже,че познавам хора дето в стремежа си да са най най продават всяко МПС което имат ... купуват нещо от най-висок клас на изплащане като после 5 години са роби на банките , немат пари за кафе ама явно това си им харесва да си карат с хубавата и почти единствена кола из града


Забравих да каже,че познавам хора дето в стремежа си да са най най продават всяко МПС което имат ... купуват нещо от най-висок клас на изплащане като после 5 години са роби на банките , немат пари за кафе ама явно това си им харесва да си карат с хубавата и почти единствена кола из града

- Комшията
- Мнения: 441
- Регистриран на: Сря 09 яну 2013 14:01
- Автомобил: Passat B5.5
- Двигател:
- Местоположение: Haskovo
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
Някои дори не могат да изкарат до край и след това продават на половин цена и тогава почват се оглеждат за някой клон.
- brabus
- R-циклопедист на VW
- Мнения: 11164
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
- Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
- Двигател: 1991 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
Хем по темата, хем не.
Уважаван от мен познат до скоро караше А6 2006 или 2007 г. 3.0 TDI. Говоря за Verter. По-късно ще го цитирам.
За няколкото години, през които я ползва единственото нещо, което се обади беше отказа на системата за безключовото палене. Ремонтът!? Ами цял нов кормилен прът, защото механизмът, който отключва волана като натиснете бутона Старт върви комплект с него. Цена 1850 лв. без труд. Ще кажете - ама има морги. Да, има, но ако притежавате кола на 4-5 години и разчитате на моргите за части ... изобщо не сте готов за такава! А и тези по моргите не ядат доматите с колците и знаят какво продават.
Тези дни ремонт на W164 ML 320 CDI, една кола на 5 години, закупена от представителството и на 60 000 км. Проблем с изпускателни колектори и турбина. Теглим чертата и се оказват похарчени за един ден 3500 лв. за отстраняването (Гаранцията изтече).
До тук виждате ли възможност при поява на неочаквана повреда от този род, реално нищо кой знае какво и в двата примера, човек с доход 1000-1200 лв. на месец без проблем веднага да го разреши!? Аз не си го представям даже и след 4 месеца да успее, защото живота си тече. Има и други разходи.
Вадя цитати на Вертер от Ауди форума, защото винаги съм уважавал неговото мнение.
Докато Българина не разбере, че купувайки си кола на старо, която като нова е струвала да кажем 100 000 лв., на далавера за 20 000 лв и очаква по нея нищо да не се чупи и всеки ремонт да е с тел и пирон ще сме на това дередже.
Покрай моето Ауди А4 2003 г. разбрах едно - при тези коли 2000 лв. за нещо непредвидено понякога са нищо. А за 2 бона мога да сътворя чудеса по моята Голф 2-ка.
Уважаван от мен познат до скоро караше А6 2006 или 2007 г. 3.0 TDI. Говоря за Verter. По-късно ще го цитирам.
За няколкото години, през които я ползва единственото нещо, което се обади беше отказа на системата за безключовото палене. Ремонтът!? Ами цял нов кормилен прът, защото механизмът, който отключва волана като натиснете бутона Старт върви комплект с него. Цена 1850 лв. без труд. Ще кажете - ама има морги. Да, има, но ако притежавате кола на 4-5 години и разчитате на моргите за части ... изобщо не сте готов за такава! А и тези по моргите не ядат доматите с колците и знаят какво продават.
Тези дни ремонт на W164 ML 320 CDI, една кола на 5 години, закупена от представителството и на 60 000 км. Проблем с изпускателни колектори и турбина. Теглим чертата и се оказват похарчени за един ден 3500 лв. за отстраняването (Гаранцията изтече).
До тук виждате ли възможност при поява на неочаквана повреда от този род, реално нищо кой знае какво и в двата примера, човек с доход 1000-1200 лв. на месец без проблем веднага да го разреши!? Аз не си го представям даже и след 4 месеца да успее, защото живота си тече. Има и други разходи.
Verter написа:Колко ще ви струва поддръжката на Ауди А6 3.0 TDI 2006?
Ето списък с цени на консумативи за 3.0TDI купувани лично от мен от официалния сервиз и магазин:
-Въздушен филтър - 40лв
-Маслен филтър - 30лв
-Горивен филтър - 160лв
-Поленови филтри за купето 2бр. - 70лв
-Накладки пълен комплект - 560лв (със смяна)
-1,5л. антифриз - 26лв.
Течности със смяна:
-Антифриз - 150лв
-Спирачна течност - 80лв
-Хидравлична течност - 60лв
-Смяна масло на скоростите (типтроник) - 700лв
-Двигателното масло към 300-400лв според маслото.
Други:
-Смяна на обслужващ ремък+ ролки+ ремък на помпата са към 600лв
-Спирачни дискове - 250лв на бройка
-Гуми 18 цола (от 1200 до 1600лв комплекта)
-чистачки - 80лв
-Акумулатор - 600лв.
-Пълно каско е около 2000лв. на автомобил с цена 40-50хил.лв.
-Годишен данък за София от 380 до 711лв. в зависимост дали колата е над или под 5 години съответно.По старата е с по-евтин данък.
Колко ще харчат тези двигатели?
Разход на гориво според скоростните ограничения на пътя за 3.0тди:
-извънградско 6,5 - 7,5л.
-Магистрала 7,5-8.0л.
Градско (София) 13-14л.
(За хора с "тежък" десен крак, стойностите на разхода са нагоре) rolleyes.gif
За 2.7tdi тези стойности са малко по-ниски.
Verter написа:Здрасти,
писал съм тема по въпроса как се избира 4F, но нещата се промениха. Колите остаряха и няма как да купиш модел от първите години (2004-2006) и за такива пари с история.
Важно е да знаеш на какъв реален пробег я купуваш, обаче как ще стане това след като е излезнала от регистрите на Ауди нямам представа. От пробега зависи много състоянието, защото хем карана, хем стара такава кола си е бомба.
Кефът от покупката ти ще се изпари при първия проблем и сумата за отстраняването му.
Аз, ако бях на твое място не бих си взел такава кола с този двигател и за такива пари. Стигнал съм до извода, че такъв сложен дизел и бъкани с електроника коли не са добра покупка на старо. На старо по-добре е бензинов двигател. Под старо имам предвид над 6-7 години и над 250-300хил.км пробег. Съвременните автомобили леко като застареят не са толкова дълговечни и безпроблемни както предните поколения. 300 хил км и 7-8 години са достатъчни за да се превърне в гробница и постоянно опразваща джоба покупка.
Като цяло тази шестичка е скъпа за поддръжка и ремонти .
Ауди винаги са се стремяли да следват модата в автомобилостроенето и това е показателно. Всеки следващ модел на А6 ползва изцяло нова концепция и на практика допирните точки със предния модел са само в абривиетурата на модела.
Взимаш всичко скъпо, поддържаш скъпо и трудно продаваш като остарее с огромна загуба на средства.
Тези 1000лв на месец споменати в мненията по нагоре на пръв поглед изглеждат малко пресилени, но ако вникнеш по-дълбоко в нещата и теглиш чертата не са далеч от истината. Те не се отделят ежемесечно, но в крайна сметка губиш месечно по толкова.
Специално моята шестица смятах след като я продадох, че ми е излезнала по 10000лв на година. Тези сметки са без горивото и разни гъзарийки като джанти, екстрички и други такива.
Смятам само поддръжката + каско и данъци + обезценката + разходи за ремонти.
Всъщност правил съм само един сериозен ремонт - смяна на кормилна колона. Потенциалните скъпи ремонти не ме засегнаха, но за сметка на зверското обезценяване в първите години от покупката.
Аудито си го продадох точно на 170000км и на 7 години. Не са много, но не са и малко. Бяха ми се разтропали веригите на двигателя вече и имаше няколко дребни бъга касаещи електрониката.
С друго не съм имал проблем, ако изключим един развален DVD плеър.
Хубавата страна е, че А6 4F e страхотна кола, когато всичко и е наред. Никоя друга машина от тези които съм имал не ми е доставяла повече удоволствие и кеф.
Ако се сдобиеш с някой запазен екземпляр ще можеш да го оцениш, но рискуваш да си вземеш обект на ремонти, който ще ти скъса нервите и джобовете и ще намразиш Ауди като марка. Така няма да изпиташ кефа от това да караш една наистина класна немска кола.
Такива автомобили се поддържат с много свободни пари, така че да не те притесняват четири цифрени суми за ремонт.
Дали си заслужава зависи само от теб.
Аз бих търсил екземпляр с гарантирани по някакъв начин около 100000км пробег или най-много на150000км.
Нагоре ме е страх да взимам.
Вадя цитати на Вертер от Ауди форума, защото винаги съм уважавал неговото мнение.
Докато Българина не разбере, че купувайки си кола на старо, която като нова е струвала да кажем 100 000 лв., на далавера за 20 000 лв и очаква по нея нищо да не се чупи и всеки ремонт да е с тел и пирон ще сме на това дередже.
Покрай моето Ауди А4 2003 г. разбрах едно - при тези коли 2000 лв. за нещо непредвидено понякога са нищо. А за 2 бона мога да сътворя чудеса по моята Голф 2-ка.
- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Месечният доход - отражение на автомобила, който караме.
brabus написа: А за 2 бона мога да сътворя чудеса по моята Голф 2-ка.
Ето за това намеквам,за 2 бона така мога да си обзаведа полото че и мерцедес ще ми завиждат.За сравнение кормилен прът на голф,поло 1-2-3 без копче старт бутон като на ауди е скромните 10-20лв,ако сложим и бутон старт от кварталният електричарски магазин пръта ни излиза с още към 5-10лв отгоре


Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: gemballa и 55 госта