


Прескачане на волана
-
- Мнения: 402
- Регистриран на: Чет 07 юли 2011 15:18
- Автомобил: Opel Astra G
- Двигател: DTI
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Прескачане на волана
Здравейте!От както взех колата Поло 1,9 сди,паля с голяма трудност и се оказа клеморед!Купих този клеморед-10лв и отивам да ми го сменят!Сваля се волана и се дърпа нещо си там с една скоба!Обаче тоя "майстор" няма тази скоба и почна да го чука с чука да излезе,но това нещо не излиза!Накрая взе на заем такава скоба и извади джаджата и всичко точно!Обаче сега като завъртя волана и нещо като че ли прескача и го усещам на педала на спирачката!Нещо като леко прескачане и прави "тък"!Възможно ли е като е бил с чука да е изкривил кормилен лост или нещо дръго!Усеща се,не много,но е дразнещо!Върнах се с колата ама нищо,щях да го бия!Дали е проблем да си карам така и какво може да е направил тоя нещастник!
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Прескачане на волана
Да се запиша и аз за темата, че и аз от абсолютно същото нещо и също толкова "находчив" майстор пострадах... 

- lent
- Мнения: 481
- Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Прескачане на волана
Най-вероятно ти е прецакал лагер на кормилния прът.Лагерите се намират в кормилната колона и са 2 мисля.Сменят се,обаче се разглобява цялата кормилна колона и е тегаво.Успех!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12126
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Прескачане на волана
Да ви кажа как днес реших същия проблем, който може при колегата да не е точно същия, но процедурата е горе долу такава.
Малко предистория, преди 4-5 дни тествахме колата с братчеда заради съмнения за прецакан съединител или лагер в скоростната кутия че нещо преръпват скоростите като позагрее при софийско градско каране, та докато си кара той вика, братчед карето на волана сигурно е станало за смяна че преплита все едно като въртя волана и се чува едно пукане.
Сменил съм 3-4 рейки, та карето го имах, захванах се да го сменя и докато съм се заврял там отдолу за да разкача карето се подпирам случайно на педала на съединителя и го натискам при което забелязвам че като се натисне, конзолата на която е закачен отива към педала на спирачките и бута цялата кормилна колона на дясно. Следва половин час залягане и набиване на коленца покрай колата при което установявам, че са се пукнали заварки на конзолата на педалите, но на място не може да се ремонтира т.е завари и трябва да се сваля. Цялата кормилна колона /тръбата и пръта с двата лагера/ се държи на два болта към купето горе под инструменталното табло и един болт със силиконова втулка на конзолата точно до педала на съединителя.
Ето я схемата

В кормилната колона има два лагера, единия е отбелязан на схемата с номер 5 и се продава като резервна част, ужасно трудно намируема, това е той

Другия лагер е горе в тялото с контактния ключ

Снимките на лагерите съм свалил от форума
Преди да взема да разглобявам изчетох малко форума и в една тема намерих написано от Ваското първи, че горния лагер който е в конзолата на ключа се охлабва като разширява алуминия на конзолата, а не се разбива самия лагер, като стигнах до него установих че наистина е така, при разклащане на пръта лагера мърдаше в тялото, затова препоръчаното лечение от същия майстор
беше приложено. Пробой или център или секач отстрани и счука приплескване лекичко да не го счупим алуминия и хлопането спира.
Като свалих конзолата с педалите, частта на която е съединителя действително се беше напукала и една от заварките беше изпаднала, в резултат планката е нестабилна и бута кормилната колона. След като комшията я мина с телчарката, събиране на цялата простотия и тестване.
Ами нито хлопа, нито тропа, нито захожда колата на една страна, а като че ли и съединителя омекна малко.
Малко разяснения и хронология как се сваля конзолата с педалите поне при моя пасат.
По трудния начин разбрах че трябвало първо да почна от барчето около ръчната спирачка,
-после топката на скоростния лост,
-барчето пред скоростния лост,
-лавицата от дясно под жабката,
-пластмасите около бушониерата и под волана,
-въздуховода на парното който разпределя въздуха в краката,
-отвива и се сваля волана,
-пластмасата и таблото с уредите,
-пластмасите около ръчките за чистачките и фаровете и около контактния ключ,
-премахване на ръчките за фаровете и чистачките, като се разкачат куплунзите с кабелите,
-отвиване и разкачване на каретата между кормилния прът и рейката,
-отвиване на болтовете които държат кормилната колона /№8 и 12 от схемата/ като 12 може и да не се отвива, но е по лесно да го няма там след което кормилната колона се изважда и отива за ремонт на лагерите,
- следва премахването на въздуховода който отива към лявото стъкло,
- накрая нещата опират до премахване на три пластини-зегерки които държат помпата на съединителя към педала, сервото към спирачния педал и третата е която държи педала на газта към конзолата.
- отвива се и ограничителя който е под педала на газта, че пречи да се дръпне мокета
- и най накрая остават да се отвият мисля 9 гайки които държат конзолата към купето с 13 камък и по дълги рамена на гидора, 3 от тях държат сервото, една е покрай помпата на съединителя, 3 са под мокета и една е чак в горния край точно под таблото с уредите
Снимки не съм направил много щото беше адска жега и не ми се занимаваше да снимам, само гледах да се изнеса на сянка
Ето това което снимах по време на една фас пауза

Малко предистория, преди 4-5 дни тествахме колата с братчеда заради съмнения за прецакан съединител или лагер в скоростната кутия че нещо преръпват скоростите като позагрее при софийско градско каране, та докато си кара той вика, братчед карето на волана сигурно е станало за смяна че преплита все едно като въртя волана и се чува едно пукане.
Сменил съм 3-4 рейки, та карето го имах, захванах се да го сменя и докато съм се заврял там отдолу за да разкача карето се подпирам случайно на педала на съединителя и го натискам при което забелязвам че като се натисне, конзолата на която е закачен отива към педала на спирачките и бута цялата кормилна колона на дясно. Следва половин час залягане и набиване на коленца покрай колата при което установявам, че са се пукнали заварки на конзолата на педалите, но на място не може да се ремонтира т.е завари и трябва да се сваля. Цялата кормилна колона /тръбата и пръта с двата лагера/ се държи на два болта към купето горе под инструменталното табло и един болт със силиконова втулка на конзолата точно до педала на съединителя.
Ето я схемата

В кормилната колона има два лагера, единия е отбелязан на схемата с номер 5 и се продава като резервна част, ужасно трудно намируема, това е той

Другия лагер е горе в тялото с контактния ключ

Снимките на лагерите съм свалил от форума

Преди да взема да разглобявам изчетох малко форума и в една тема намерих написано от Ваското първи, че горния лагер който е в конзолата на ключа се охлабва като разширява алуминия на конзолата, а не се разбива самия лагер, като стигнах до него установих че наистина е така, при разклащане на пръта лагера мърдаше в тялото, затова препоръчаното лечение от същия майстор

Като свалих конзолата с педалите, частта на която е съединителя действително се беше напукала и една от заварките беше изпаднала, в резултат планката е нестабилна и бута кормилната колона. След като комшията я мина с телчарката, събиране на цялата простотия и тестване.
Ами нито хлопа, нито тропа, нито захожда колата на една страна, а като че ли и съединителя омекна малко.
Малко разяснения и хронология как се сваля конзолата с педалите поне при моя пасат.
По трудния начин разбрах че трябвало първо да почна от барчето около ръчната спирачка,
-после топката на скоростния лост,
-барчето пред скоростния лост,
-лавицата от дясно под жабката,
-пластмасите около бушониерата и под волана,
-въздуховода на парното който разпределя въздуха в краката,
-отвива и се сваля волана,
-пластмасата и таблото с уредите,
-пластмасите около ръчките за чистачките и фаровете и около контактния ключ,
-премахване на ръчките за фаровете и чистачките, като се разкачат куплунзите с кабелите,
-отвиване и разкачване на каретата между кормилния прът и рейката,
-отвиване на болтовете които държат кормилната колона /№8 и 12 от схемата/ като 12 може и да не се отвива, но е по лесно да го няма там след което кормилната колона се изважда и отива за ремонт на лагерите,
- следва премахването на въздуховода който отива към лявото стъкло,
- накрая нещата опират до премахване на три пластини-зегерки които държат помпата на съединителя към педала, сервото към спирачния педал и третата е която държи педала на газта към конзолата.
- отвива се и ограничителя който е под педала на газта, че пречи да се дръпне мокета
- и най накрая остават да се отвият мисля 9 гайки които държат конзолата към купето с 13 камък и по дълги рамена на гидора, 3 от тях държат сервото, една е покрай помпата на съединителя, 3 са под мокета и една е чак в горния край точно под таблото с уредите
Снимки не съм направил много щото беше адска жега и не ми се занимаваше да снимам, само гледах да се изнеса на сянка
Ето това което снимах по време на една фас пауза






-
- Мнения: 402
- Регистриран на: Чет 07 юли 2011 15:18
- Автомобил: Opel Astra G
- Двигател: DTI
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Прескачане на волана
Мерси колега за полезния материал!То ако е нещо такова ще се ходи на майстор,защото е доста сложно!Мисалта ми е да ли мога да карам с този проблем и дали може да стане по-лошо,че не ми се набутва с още пари!
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Прескачане на волана
cekoman написа:Мисалта ми е да ли мога да карам с този проблем
Не.
Особено ако Одата се окаже прав.
Много е весело да палиш на скорост и да превключваш на оборот, ама доближиш ли светофар - става весело! Почваш да трептиш ще хванеш ли 'зелено' за да инеш или пак ще гасиш двигаъел и ще палиш на първа!

Хубавото при мен е че го правий на извънградско и имам само 1 (тогава - ненатоварен( светофар до вкъщи...

Но според мен проблема е друг: пак споменатото каренце, но се е изметнало при сглобката. Разхлабва се болта, то си се отпуска и пръта си заема нормалната си позиция и се стяга болта наново.
Впрочем - какво търси техническа тема в лаладжийски подфорум?
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта