



Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вреди?
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вреди?
Редовно сутрин минути след тръгването от къщи ми се налага да покарам известно време на 1-ва или 2-ра предавка в задръстване без допълнителна газ (и очевидно при още доста студен двигател)... т.е. колата си се влачи с минимума колкото да не загасне. Макар, че не виждам как може да се избегне в повечето ситуации ми е интересно дали има техн. причина подобно нещо да се избягва (двигател, скоростна....)? 

Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
Няма проблем стига да не я "ръчкаш" студена
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
Това е точно обратното на ръчкането :)
Иначе студена гледам да я държа винаги до под 3000 оборота (обикновено 2700-2800).
Иначе студена гледам да я държа винаги до под 3000 оборота (обикновено 2700-2800).
-
- Мнения: 63
- Регистриран на: Чет 07 ное 2013 16:04
- Автомобил: Skoda Superb 1.8T
- Двигател: AWT 2003
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
Не виждам проблем за двигателя. Аз точно зимата оставям колата да загрее 3-4 мин за да влезе в оптимална температура и тогава тръгвам.
- swir4o
- Мнения: 321
- Регистриран на: Чет 09 апр 2009 20:23
- Автомобил: VW Passat Variant Pacific
- Двигател: 1.8 ADZ
- Местоположение: Plovdiv
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
Това не е правилния начин на шофиране. Много хора оставят автомобила да работи на място 1-2 минути и тогава потеглят. Според д-р Ханс- Рюдигер Етцолд, инженер по автомобилна техника във VW, работата на място на мотора сутрин при студен старт вреди на 3 неща:
- на разхода на гориво
- на екологията
- на доброто смазване.
Относно оборотите на мотора, докато стрелката на температурата не започне да се движи, не е добре да превишават 2000
Безаварийно каране!
- на разхода на гориво
- на екологията
- на доброто смазване.
Относно оборотите на мотора, докато стрелката на температурата не започне да се движи, не е добре да превишават 2000
Безаварийно каране!
- IceHeart
- Мнения: 369
- Регистриран на: Пон 28 мар 2011 20:43
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: 1.8 AGN
- Местоположение: ๏̯͡๏
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
Пичове разбирам, да караме нови коли, да го мислите. Ние караме таралясници на по 10++ години, и не знайна ръка употребявани, и сега ще ги пазим. То ако предишния/те собственици, не са ги пазили, вие и да ги пазите няма да ги опазите, просто опит за удължаване на живота им. Карайте си както обикновенно и това е. Една кола/жена колкото и угаждаш, толкова повече се капе/недоволства.
Хубава е темата, не ме разбирайте погрешно. Но това което дискотирате, засяга нови коли, а не износени
Хубава е темата, не ме разбирайте погрешно. Но това което дискотирате, засяга нови коли, а не износени

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
bushido71 написа:....
Винаги изчаквам поне половин минута след палене преди да тръгна.
swir4o написа:...
Литър на час разход (при студен двигател) разделено на 60 минути прави 17 милилитра на минута. При изчакване около минута това е и екологичния и финансов "удар" - 17 милилитра изгоряло гориво равняващо се на под 5 стотинки. Финансовите и екологични последици от едно ненужно изпреварване са в пъти по-големи.
Нито една машина на този свят не се препоръчва да бъде натискана моментално след студен старт. Най-малкото термичния шок си казва своето.
Иначе под 2000 оборота...!? Интересно как се кара извънградско на под 2000 оборота при задръстване/динамично шофиране дори и с дизелов автомобил, камо ли бензинов. Мисия невъзможна. До 2500 звучи по-реалистично :)
IceHeart написа:...
В случая става дума за относително нов автомобил...
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
Карай си я в нормални обороти 2000-2500 както всеки друг автомобил преди да е достигнал работна температура!
Чак да я подгряваш и да я чакаш според мен е излишно, на 13-15 годишен кош тепърва да започваш да му пазиш двигателя ми се струва малко прекалено, при положение че този преди теб може да е тръгвал всяка сутрин с пилене на гуми и оборотомер в червеното
Чак да я подгряваш и да я чакаш според мен е излишно, на 13-15 годишен кош тепърва да започваш да му пазиш двигателя ми се струва малко прекалено, при положение че този преди теб може да е тръгвал всяка сутрин с пилене на гуми и оборотомер в червеното

- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
forski, мерси за мнението, но в темата питам за друго, а и личи, че не си я прочел. Виж поста точно преди твоя.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
Тези 17мл не ми стана ясно откъде дойдоха. На мен ми се струват занижени с поне няколкостотин процента.
Нищо и няма на колата като я караш студена.
ПП Напиши за каква кола става въпрос, като не искаш да се коментира колата от профила ти.
Нищо и няма на колата като я караш студена.
ПП Напиши за каква кола става въпрос, като не искаш да се коментира колата от профила ти.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
Може би трябва да повторя въпроса ми, въпреки, че той се съдържа и в заглавието:
Не става дума за тръгването след палене, не става дума и за максималните обороти докато загрее. Въпросът ми касаеше конкретно продължителното каране без (допълнителна) газ на първа/втора предавка въобще, а още повече при незагрял двигател! Т.е. на минимални обороти. Това подлага ли скоростната на повишено натоварване, подлага ли двигателя на нещо нежелателно докато е студен?
И все пак на въпроса ти:
Нормално всяка кола (без значение бензин или дизел) при загрял двигател в покой гори 0,5-0,8 л/час. При студен двигател тази стойност е 1-1,5 л/час. Ако вземем 1 литър на час като стойност (защото 1,5 бързо пада надолу, пък и дори и да тръгне човек моментално, разходът в първите минути продължава да е повишен), разделим на 60 минути за да видим колко е разхода за минута се получават 0,01666 л/минута или 17 милилитра на минута, което е под 5 стотинки разход. Сега разбра ли? Но това няма отношение към въпроса ми, беше просто обяснение защо никога не тръгвам веднага след палене, а чакам около половин до една минута, както и никога не гася двигателя веднага (оставям още 5-10 секунди след паркиране). Мисля, че всеки един от нас може да си позволи 2-3 стотинки всеки ден за да не подлага двигателя си (бил той и на "13-15 годишен кош" както някой се изрази) на ненужен стрес и амортизация, ако го е еня.
Не става дума за тръгването след палене, не става дума и за максималните обороти докато загрее. Въпросът ми касаеше конкретно продължителното каране без (допълнителна) газ на първа/втора предавка въобще, а още повече при незагрял двигател! Т.е. на минимални обороти. Това подлага ли скоростната на повишено натоварване, подлага ли двигателя на нещо нежелателно докато е студен?
И все пак на въпроса ти:
Нормално всяка кола (без значение бензин или дизел) при загрял двигател в покой гори 0,5-0,8 л/час. При студен двигател тази стойност е 1-1,5 л/час. Ако вземем 1 литър на час като стойност (защото 1,5 бързо пада надолу, пък и дори и да тръгне човек моментално, разходът в първите минути продължава да е повишен), разделим на 60 минути за да видим колко е разхода за минута се получават 0,01666 л/минута или 17 милилитра на минута, което е под 5 стотинки разход. Сега разбра ли? Но това няма отношение към въпроса ми, беше просто обяснение защо никога не тръгвам веднага след палене, а чакам около половин до една минута, както и никога не гася двигателя веднага (оставям още 5-10 секунди след паркиране). Мисля, че всеки един от нас може да си позволи 2-3 стотинки всеки ден за да не подлага двигателя си (бил той и на "13-15 годишен кош" както някой се изрази) на ненужен стрес и амортизация, ако го е еня.
Последна промяна от Haralampi на Пон 08 сеп 2014 19:19, променено общо 2 пъти.
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
Е нали ти отговорих още в първия ми пост - не вреди. И на първа и на втора, и на трета и т.н. Ако е работила 30 сек. (1 мин. зимата.) на място - тръгваш и се придвижваш леко няма проблеми.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
При движение на ниска предавка без газ или с малко газ двигателя работи с практически същото натоварване като на празен ход така, че дори е препоръчително да караш така дори и да няма задръстване. Инструктора на баща ми му е казал винаги като запали студения двигател първите 100м да кара на 1ва скорост. И тази препоръка ми се струва съвсем разумна. Няма нужда да гледаш особено внимателно в оборотомера, просто не я ръчкай студена.
Не знам откъде си ги взел тези данни за разхода на празен ход, ама аз много трудно бих повярвал в подобни числа - всъщност изобщо не бих повярвал особено за разхода на студените двигатели.
Не знам откъде си ги взел тези данни за разхода на празен ход, ама аз много трудно бих повярвал в подобни числа - всъщност изобщо не бих повярвал особено за разхода на студените двигатели.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Каране на скорост без газ при незагрял двигател.... Вред
Haralampi лятно време няма проблеми. Зимно пти минуси вс е скована.плане , малко работа на ПХ /няма да обеденеем/ , бавно тръгване/със смяна на предвакли ,без високи обороти.И маслото в ск. кути се попразбърква и двигателя се постопля.
Остави пшисанията да се тръгва веднага след палене - това е за екология.
По принцип сменям предваки на 2400/2500 об/мин при сегашната талига.Това е пика за въртящия момент.
"всъщност изобщо не бих повярвал особено за разхода на студените двигатели."
хах ха .Показанията на бордкомпа са ужасяващи
за разхода на студен двигател.
Остави пшисанията да се тръгва веднага след палене - това е за екология.
По принцип сменям предваки на 2400/2500 об/мин при сегашната талига.Това е пика за въртящия момент.
"всъщност изобщо не бих повярвал особено за разхода на студените двигатели."



Последна промяна от kris11 на Пон 08 сеп 2014 19:20, променено общо 1 път.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: IvanMan и 42 госта