
подмяна на силови кабели
подмяна на силови кабели
здравейте колеги интересуваме дали някой може да ми каже колко квадрата трябва да е кабела от алтернатора до акомулатора и стартера и кабела за масата
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: подмяна на силови кабели
Зависи от модела автомобил и от разстоянието алтернатор/стартер - акумулатор. На някои автомобили акумулаторите са под седалките.
На твое място аз бих си потърсил оригинални кабели от морга - кабелите ще са качествени и кербовани добре.
Иначе на мойто голфче 3, 1,6i, поне на външен вид кабелите ми изглеждат да са между 16 и 20 кв.мм.
На дизелово голфче 3, на приятел, кабелите изглеждат да са с по-голямо сечение.
Изчакай и други колеги, които са по-запознати да отговорят.
На твое място аз бих си потърсил оригинални кабели от морга - кабелите ще са качествени и кербовани добре.
Иначе на мойто голфче 3, 1,6i, поне на външен вид кабелите ми изглеждат да са между 16 и 20 кв.мм.
На дизелово голфче 3, на приятел, кабелите изглеждат да са с по-голямо сечение.
Изчакай и други колеги, които са по-запознати да отговорят.
Re: подмяна на силови кабели
колата е сеат ибиза 1,6 75 коня за оригинални кабели много трудно мога да намеря иначе алтернатора е 70А налага ми се да ги подменя защото малко ми се подпали кабела от алтернатора до акомулатора
- pas1.8mi
- Мнения: 5208
- Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: 1.8T AEB 1999
- Местоположение: София,Плевен
Re: подмяна на силови кабели
От Голф 3 трябва да ти свършат работа! По моргите е пълно с донори! 

Re: подмяна на силови кабели
втръсна ми от български изпълнения вземи от тука и сложи там по добре да е нов а и си намерих силиконови кабели и просто ми трябва квадратурата на двата кабела
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: подмяна на силови кабели
Ми премери...
- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: подмяна на силови кабели
Маса: 25 mm².
Алтернатор-стартер: 6 mm².
Стартер-акумулатор: 16 mm².
Алтернатор-стартер: 6 mm².
Стартер-акумулатор: 16 mm².
Последна промяна от anrus на Съб 27 дек 2014 23:05, променено общо 1 път.
Re: подмяна на силови кабели
благодаря много колега ей това му се вика точно кратко и ясно отново благодаря
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12125
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: подмяна на силови кабели
anrus написа:Алтернатор-стартер: 6 mm².
Не е ли малко това!? При мен този кабел е еднакъв със Стартер-акумулатор: 16 mm²
-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: подмяна на силови кабели
Слагай навсякъде 25 кв.мм и готово.
Аз си добавих към оригиналните кабели от алтернатор до стартер и масата, допълнителни такива по 25 кв.мм (дублирам оригиналните кабели, алтернаторът ми е 120А, от дизел), като използвах кабел за електрожен, българско производство, с хубава, гумена изолация. На самия кабел жичките са му тънки, гъвкав е. По принцип трябваше само масата да си увелича (слагах музики разни преди време, като имах мерак), но така и така имах парчета кабел...
Аз си добавих към оригиналните кабели от алтернатор до стартер и масата, допълнителни такива по 25 кв.мм (дублирам оригиналните кабели, алтернаторът ми е 120А, от дизел), като използвах кабел за електрожен, българско производство, с хубава, гумена изолация. На самия кабел жичките са му тънки, гъвкав е. По принцип трябваше само масата да си увелича (слагах музики разни преди време, като имах мерак), но така и така имах парчета кабел...
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: подмяна на силови кабели
Тук с пълна сила важи максимата на Мечо Пух: 'Колкото повече- толкова повече!'
В автомобила напрежението е ниско и за да се достигне необходимата за консуматорите мощност, се налага да се подават големи амперажи.
Сметнете сами - за една 60W крушка у дома (на 220V) правим следната сметка:
60/220=0.272727...А
Т.е. тока е 270mA
За същата крушка в колата (една на дългите, на 12V) сметката показва следното:
60/12=5A!!!
Или иначе казано тока е 18 пъти!! по-голям!
Лично според мен 25мм2 кабел е минимума, който трябва да върви по трасето алтернатор-стартер-генератор и 'маса'-двигател, ако искате да имате стабилно зареждане и читав стартер.
Също много важно е добре керовани обувки на кабелите (всяка ремонтна група на електроснабдяванията има кербовачки) - срещу едно шишенце или 5лв никой няма да ви откаже услугата.
Или качествено наливане с тинол (запояване) с мощен поялник.
Разбира се, обувките и контактните клеми също трябва да бъдат почистени до блясък. Желателно е и обмазването с медна грес, за да се избегне бъдещо окисляване.
И най-вече - СТЯГАЙТЕ!
Електрическата връзка трябва да бъде като социалистическото семейство - здраво и стегнато!
В автомобила напрежението е ниско и за да се достигне необходимата за консуматорите мощност, се налага да се подават големи амперажи.
Сметнете сами - за една 60W крушка у дома (на 220V) правим следната сметка:
60/220=0.272727...А
Т.е. тока е 270mA
За същата крушка в колата (една на дългите, на 12V) сметката показва следното:
60/12=5A!!!
Или иначе казано тока е 18 пъти!! по-голям!
Лично според мен 25мм2 кабел е минимума, който трябва да върви по трасето алтернатор-стартер-генератор и 'маса'-двигател, ако искате да имате стабилно зареждане и читав стартер.
Също много важно е добре керовани обувки на кабелите (всяка ремонтна група на електроснабдяванията има кербовачки) - срещу едно шишенце или 5лв никой няма да ви откаже услугата.
Или качествено наливане с тинол (запояване) с мощен поялник.
Разбира се, обувките и контактните клеми също трябва да бъдат почистени до блясък. Желателно е и обмазването с медна грес, за да се избегне бъдещо окисляване.
И най-вече - СТЯГАЙТЕ!

Електрическата връзка трябва да бъде като социалистическото семейство - здраво и стегнато!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12125
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: подмяна на силови кабели
Ама по внимателно на стартера, че доста лесно болта излиза с все бакелита от шалтераradotom написа:И най-вече - СТЯГАЙТЕ!

- anrus
- Мнения: 909
- Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
- Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
- Двигател: RF-1988 и 1P-1991
- Местоположение: Горна Оряховица
Re: подмяна на силови кабели
Колегата питаше за фабричните сечения на проводниците при неговия двигател, тях съм написал. Иначе който има желание, може и 100 mm² кабел да постави.
Re: подмяна на силови кабели
колеги при мен кабела не обикаля от динамото през стартера и тогава акомулатор а са два отделни взех един 25мм за стартера и един 16мм за алтернатора до акомулатора силиконови карбоването си го направих сам малко с голяма мъка но камион може да се тегли с него сега
благодаря на всички ще пиша какво съм сътворил или съм викал пожарната






- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: подмяна на силови кабели
Качествено кербоване ми се струва мисия невъзможна извън заводски условия. Кербовъчните преси с две челюсти, които масово се използват не само при ремонти лично според мен не осигуряват достатъчно добро стягане.
Сега всичко ти е наред защото медта е още нова и лъскава....
Аз бих запоил обувките, към акумулаторната клема бих ги стегнал с болтове без обувки.
Силиконовите кабели издържат по-висока температура, но не са така здрави като ПВЦто, за тази работа ПВЦто ми се струва по-добро.
Сега всичко ти е наред защото медта е още нова и лъскава....
Аз бих запоил обувките, към акумулаторната клема бих ги стегнал с болтове без обувки.
Силиконовите кабели издържат по-висока температура, но не са така здрави като ПВЦто, за тази работа ПВЦто ми се струва по-добро.