:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

подмяна на силови кабели

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
pufancho
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 17 яну 2014 15:31
Автомобил:
Двигател:

подмяна на силови кабели

Мнениеот pufancho » Съб 27 дек 2014 10:23


здравейте колеги интересуваме дали някой може да ми каже колко квадрата трябва да е кабела от алтернатора до акомулатора и стартера и кабела за масата




andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: подмяна на силови кабели

Мнениеот andro_ » Съб 27 дек 2014 12:40


Зависи от модела автомобил и от разстоянието алтернатор/стартер - акумулатор. На някои автомобили акумулаторите са под седалките.
На твое място аз бих си потърсил оригинални кабели от морга - кабелите ще са качествени и кербовани добре.
Иначе на мойто голфче 3, 1,6i, поне на външен вид кабелите ми изглеждат да са между 16 и 20 кв.мм.
На дизелово голфче 3, на приятел, кабелите изглеждат да са с по-голямо сечение.
Изчакай и други колеги, които са по-запознати да отговорят.


pufancho
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 17 яну 2014 15:31
Автомобил:
Двигател:

Re: подмяна на силови кабели

Мнениеот pufancho » Съб 27 дек 2014 15:32


колата е сеат ибиза 1,6 75 коня за оригинални кабели много трудно мога да намеря иначе алтернатора е 70А налага ми се да ги подменя защото малко ми се подпали кабела от алтернатора до акомулатора


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: подмяна на силови кабели

Мнениеот pas1.8mi » Съб 27 дек 2014 19:31


От Голф 3 трябва да ти свършат работа! По моргите е пълно с донори! icon_idea


pufancho
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 17 яну 2014 15:31
Автомобил:
Двигател:

Re: подмяна на силови кабели

Мнениеот pufancho » Съб 27 дек 2014 22:12


втръсна ми от български изпълнения вземи от тука и сложи там по добре да е нов а и си намерих силиконови кабели и просто ми трябва квадратурата на двата кабела


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: подмяна на силови кабели

Мнениеот muns61 » Съб 27 дек 2014 22:52


Ми премери...


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: подмяна на силови кабели

Мнениеот anrus » Съб 27 дек 2014 22:57


Маса: 25 mm².
Алтернатор-стартер: 6 mm².
Стартер-акумулатор: 16 mm².

Последна промяна от anrus на Съб 27 дек 2014 23:05, променено общо 1 път.


pufancho
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 17 яну 2014 15:31
Автомобил:
Двигател:

Re: подмяна на силови кабели

Мнениеот pufancho » Съб 27 дек 2014 23:02


благодаря много колега ей това му се вика точно кратко и ясно отново благодаря


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12125
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: подмяна на силови кабели

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 28 дек 2014 9:17


anrus написа:Алтернатор-стартер: 6 mm².

Не е ли малко това!? При мен този кабел е еднакъв със Стартер-акумулатор: 16 mm²


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: подмяна на силови кабели

Мнениеот andro_ » Нед 28 дек 2014 9:47


Слагай навсякъде 25 кв.мм и готово.
Аз си добавих към оригиналните кабели от алтернатор до стартер и масата, допълнителни такива по 25 кв.мм (дублирам оригиналните кабели, алтернаторът ми е 120А, от дизел), като използвах кабел за електрожен, българско производство, с хубава, гумена изолация. На самия кабел жичките са му тънки, гъвкав е. По принцип трябваше само масата да си увелича (слагах музики разни преди време, като имах мерак), но така и така имах парчета кабел...


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19711
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: подмяна на силови кабели

Мнениеот radotom » Нед 28 дек 2014 14:17


Тук с пълна сила важи максимата на Мечо Пух: 'Колкото повече- толкова повече!'
В автомобила напрежението е ниско и за да се достигне необходимата за консуматорите мощност, се налага да се подават големи амперажи.
Сметнете сами - за една 60W крушка у дома (на 220V) правим следната сметка:
60/220=0.272727...А
Т.е. тока е 270mA
За същата крушка в колата (една на дългите, на 12V) сметката показва следното:
60/12=5A!!!
Или иначе казано тока е 18 пъти!! по-голям!

Лично според мен 25мм2 кабел е минимума, който трябва да върви по трасето алтернатор-стартер-генератор и 'маса'-двигател, ако искате да имате стабилно зареждане и читав стартер.
Също много важно е добре керовани обувки на кабелите (всяка ремонтна група на електроснабдяванията има кербовачки) - срещу едно шишенце или 5лв никой няма да ви откаже услугата.
Или качествено наливане с тинол (запояване) с мощен поялник.
Разбира се, обувките и контактните клеми също трябва да бъдат почистени до блясък. Желателно е и обмазването с медна грес, за да се избегне бъдещо окисляване.

И най-вече - СТЯГАЙТЕ! :a045
Електрическата връзка трябва да бъде като социалистическото семейство - здраво и стегнато!


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12125
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: подмяна на силови кабели

Мнениеот К.Одаджийски » Нед 28 дек 2014 14:35


radotom написа:И най-вече - СТЯГАЙТЕ!
Ама по внимателно на стартера, че доста лесно болта излиза с все бакелита от шалтера :mhihi


Потребителски аватар
anrus
Мнения: 909
Регистриран на: Вто 13 ное 2007 18:08
Автомобил: Golf2 10Millionen и Golf2 Country
Двигател: RF-1988 и 1P-1991
Местоположение: Горна Оряховица

Re: подмяна на силови кабели

Мнениеот anrus » Нед 28 дек 2014 15:04


Колегата питаше за фабричните сечения на проводниците при неговия двигател, тях съм написал. Иначе който има желание, може и 100 mm² кабел да постави.


pufancho
Мнения: 16
Регистриран на: Пет 17 яну 2014 15:31
Автомобил:
Двигател:

Re: подмяна на силови кабели

Мнениеот pufancho » Нед 28 дек 2014 17:35


колеги при мен кабела не обикаля от динамото през стартера и тогава акомулатор а са два отделни взех един 25мм за стартера и един 16мм за алтернатора до акомулатора силиконови карбоването си го направих сам малко с голяма мъка но камион може да се тегли с него сега :redface благодаря на всички ще пиша какво съм сътворил или съм викал пожарната :icon_lol :icon_lol :icon_lol :icon_lol


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: подмяна на силови кабели

Мнениеот ktamen » Нед 28 дек 2014 17:50


Качествено кербоване ми се струва мисия невъзможна извън заводски условия. Кербовъчните преси с две челюсти, които масово се използват не само при ремонти лично според мен не осигуряват достатъчно добро стягане.
Сега всичко ти е наред защото медта е още нова и лъскава....
Аз бих запоил обувките, към акумулаторната клема бих ги стегнал с болтове без обувки.
Силиконовите кабели издържат по-висока температура, но не са така здрави като ПВЦто, за тази работа ПВЦто ми се струва по-добро.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: CARDI, golfmk1 и 38 госта