Здравейте,
Задава се зима и паленето сутрин ще става все по-трудно, а и акумулаторът ми не е в цветущо състояние. Затова ми предложиха да си сменя повечето крушки с някакви енергоспестителни, които изразходвали по-малко ток. Примерно за светлините на номерата няма огромно значение, но за фаровете и стоповете не бих рискувал ако няма да светят по същия начин. Някой има ли идея дали е възможно подобно нещо без да се променя ефективността? Става въпрос за Golf MK4 1.6 AKL 2000г. 100 к.с.
Благодаря ви предварително и весело посрещане на новата година! :)

Смяна на крушките с енергоспестителни
- nebeto
- Мнения: 988
- Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
- Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
- Двигател: AFN 1996
- Местоположение: Варна
Re: Смяна на крушките с енергоспестителни
Ксененовата система е малко по-енергоспестяваща от обикновенните крушки,ксенона си всети доста по-добре.Има и светодиодни "крушки",които незнам как светят.Най-безболезният начин е да поработи колата(около минутка-две) след като си я паркиркирал без никакъви консулматори.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Смяна на крушките с енергоспестителни
За акумулатора не е от значение какви са ти крушките. Не се занимавай с глупости щото ще си строшиш колата 

- vovo6808
- Мнения: 344
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
- Автомобил: VW GOLF MK3
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: РУСЕ
Re: Смяна на крушките с енергоспестителни
Колега да не са ти сложили електромер на колата
.А сега сериозно,ако всичко по ел инсталацията ти е наред няма смисъл от тия гимнастики.Щом акумулатора ти е пътник нищо няма да ти помогне.На мен вчера Дядо Мраз ми донесе нов. 


Последна промяна от vovo6808 на Сря 31 дек 2014 23:22, променено общо 1 път.
Re: Смяна на крушките с енергоспестителни
nebeto написа:Ксененовата система е малко по-енергоспестяваща от обикновенните крушки,ксенона си всети доста по-добре.Има и светодиодни "крушки",които незнам как светят.Най-безболезният начин е да поработи колата(около минутка-две) след като си я паркиркирал без никакъви консулматори.
Пълна простотия с тоя ксенон. Такива коли не трябва да бъдат допускани до ГТП. Да сложиш ксенон на фар с рефлектор = на това да вадиш очите на хората. Хората нямат вина, недей да им пречиш на пътя с тъпия си ксенон.
- stefan4o
- Мнения: 19319
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Смяна на крушките с енергоспестителни
Към автора - прегледай всичко по схемата акумулатор-генератор - връзки, клеми,зачистване, притягане на маса, плюс (предполагам, че и при по-новите минава през стартера кабелът?). Виж какво тръгва от алтернатора, после виж какво пристига на клемите на акумулатора. Ако всичко е ок, зарядният волтаж е около 13.8-14.2-14.5, то свали и зареди акумулатора. Така ще пали по-лесно колата ти, особено ако караш на къси разстояния като мен е повече от задължително през зимния сезон да се зарежда. Не ме питай, откъде го знам... 

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Смяна на крушките с енергоспестителни
@ Ditrih
Не знам дали има при теб чек за изгоряла лампа.Ако нямаш спокойно може да си смениш сл. лампи със светодиодни:
предни габарити, задни / не съм се заглеждал дали са единични/ , за осветление на задния номер. В купетон и по вратите.
Но ще дадеш пари за ЛЕД лампите. За плафоните по тавана е препоръчително смяната с ЛЕД за четене вечер. Има готови плочки с по12/15/18 светодиода за цокли Т10 и Т11.Бяла светлина.
Ако имаш проблеми с микроключетата почти е задължителна смяната на лампите по плафони по вратите и тавана за да не осъмнеш с изтощен акумулатор от останали да светят лампи.
За Варна мога да ти препоръчам м-н на "Елимекс" на ул Дрин с/у бившия дом на красотата.
От Гарвана хем им са скъпи лампите ,хем не са дълговечни.
Не знам дали има при теб чек за изгоряла лампа.Ако нямаш спокойно може да си смениш сл. лампи със светодиодни:
предни габарити, задни / не съм се заглеждал дали са единични/ , за осветление на задния номер. В купетон и по вратите.
Но ще дадеш пари за ЛЕД лампите. За плафоните по тавана е препоръчително смяната с ЛЕД за четене вечер. Има готови плочки с по12/15/18 светодиода за цокли Т10 и Т11.Бяла светлина.
Ако имаш проблеми с микроключетата почти е задължителна смяната на лампите по плафони по вратите и тавана за да не осъмнеш с изтощен акумулатор от останали да светят лампи.
За Варна мога да ти препоръчам м-н на "Елимекс" на ул Дрин с/у бившия дом на красотата.
От Гарвана хем им са скъпи лампите ,хем не са дълговечни.
- vovo6808
- Мнения: 344
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
- Автомобил: VW GOLF MK3
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: РУСЕ
Re: Смяна на крушките с енергоспестителни
А не е ли по добре вместо да си дава парите за щуротии ,да донади някой лев и да си купи нов акомулатор.Дори и да смени крушките акомулатора няма да възкръсне.Пак ще се чуди ще запали ли нямали.
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Смяна на крушките с енергоспестителни
при палене/стартиране контактния ключ изключва всички ненужни консуматори,така че няма значение какви са ти крушките
след като запали двигателя генератора почва да произвежда нужния ток
след като запали двигателя генератора почва да произвежда нужния ток
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Смяна на крушките с енергоспестителни
когато се кара на къси разстояния е важно какви са ти консуматорите...така че всеки спестен ват е важен...алтернативата е всичко лед без тези на фаровете -те с ДЛР ( допълнителни светодиодни ДЛР) или сваляне периодично на акумулатора за дозареждане....аз гледам чат пат да карам на габарит за да живва по малко акуто и в града не ползвам големи консуматори като нагревател на задно стъкло.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Смяна на крушките с енергоспестителни
Наистина всеки спестен ват е от значение, ама не за зареждането на акумулатора, а за зареждането на резервоара.
Ако колата е изправна за акумулатора не е от значение какви са крушките
Ако колата е изправна за акумулатора не е от значение какви са крушките

-
- Мнения: 188
- Регистриран на: Сря 26 юни 2013 16:51
- Автомобил: Polo 6N1
- Двигател: 1.6L 55kW AEE
- Местоположение: zhe internetz
- Контакти:
Re: Смяна на крушките с енергоспестителни
Тъй е, откакто сложих Osram NBU крушки и разхода ми скочи с 4/100 

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Смяна на крушките с енергоспестителни
ktamen написа:Наистина всеки спестен ват е от значение, ама не за зареждането на акумулатора,

от 8.2011 аъм с ЛЕД дневни светлини.Габаритни също ЛЕД. Сума ти лампиони по таван ,врати ,багажник -всичко е ЛЕД,Акумулатор досега не съм дозареждал.много често карам на кратки разстояния
- vovo6808
- Мнения: 344
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 21:11
- Автомобил: VW GOLF MK3
- Двигател: ABS 1992
- Местоположение: РУСЕ
Re: Смяна на крушките с енергоспестителни
Е аз като съм със обикновени крушки и карам по 5-6км.на ден сигурно га зареждам ден през ден.Пълни глупости са това.Със 44а.ч.акумулатор съм и изкара 4години без да го дозареждам.
Последна промяна от vovo6808 на Сря 31 дек 2014 23:23, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Смяна на крушките с енергоспестителни
ЛЕД крушките така светят, че все едно ги няма. Аз си върнах старите, а ЛЕД-а ги изхвърлих.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: CARDI и 40 госта