Внимание - "Необслужваем" акумулатор

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Внимание - "Необслужваем" акумулатор

Мнениеот dmitko » Пет 12 ное 2010 18:19


Наскоро си препатих от един "необслужваем" акумулатор и реших да споделя за да няма и други прецакали се.
Под необслужваем обикновенно се разбира акумулатор с двустранно обработени или покрити /с калций или сребро/ клетки, което води до нисък саморазряд, слаба сулфатизация и най-важното малка консумация на вода. Последното кара някой производители да "запечатат" тапите на клетките и да кажат този акумулатор няма нужда от обслужване. Да, ама не!
Поради лоша изработка или лоша херметизация или просто винаги става така - водата рано или късно почва да изчезва от него.
Конкретния пример /ще спомена фирмата защото за мен това е заблуда на клиента/ - Искра 62Аh Extreme Energy - необслужваем. Беше перфектен но изкара 4 год. /някой ще каже е какво повече искаш/. Яд ме е, че им повярвах, че е необслужваем - сдаде багажа за една седмица докато разбера какво става. Но реших да вида защо - отлепих му рекламните лепенки и отдолу естествено се виждат капачките на клетките, отворих ги и О изненада, ами аз не виждам нивото на електролита, допълвам с дестилирана вода - цял един литър и половина докато стигна заводското ниво /та той е бил на една трета празен/. Ако знаех, че може да бъде обслужен още на 2-та година щях да го отворя и да си доливам щеше да искара не 4 а 8 години. Както и да е държах го на заряд с отворени тапи 4 дни за по 12 часа на ден, възстанови част от гъстотата на електролита но далече от нормата- замина на вторични.
Извода за мен, и препоръка за останалите - купите ли си "необслужваем" акумулатор в момента в който изтече гаранцията му /на 2-та или 3-та година/ веднага махайте горната лепенка отдолу ще видите тапите на клетките - действайте както се прави с обикновенни акумулатори /проверка ниво и гъстота на електролита всеки месец а лятото и по-често/.
Сега съм /купих си/ Bosch Silver S5, като го гледам и той май е с тапи под лепенката след 3 години почвам да го "обработвам" за да изкара 8-10 години. Все пак не е работа на 3-4 години да даваш по 200 лв за нов.




Потребителски аватар
MaRtiNsKi
Мнения: 2542
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 21:00
Автомобил: GOLF V
Двигател: TDI
Местоположение: Радомир

Re: Внимание - "Необслужваем" акумулатор

Мнениеот MaRtiNsKi » Пет 12 ное 2010 18:22


Кой модел на бош силвър си взел :roll: Дай снимка да го погледна,защото някои от тях имат "уж" тапи,но са капсоловани и демек необслужваем ....


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Внимание - "Необслужваем" акумулатор

Мнениеот vw16v » Пет 12 ное 2010 18:32


Не искам да те плаша,ама точно акумулаторите на Бош карат точно 4,рядко 5 г.Аз съм със същия силвер 5 мисля ,че е и моя произведен 2006 г. и в момента е в края на житейския си път .Моя е капсулован и не се отвори отгоре,докато пробвах да го отварям.Още трима познати имам,които имат подобен опит с бош силвер 4 години и нов.Иначе докато са здрави хубава работа вършат,но са доста кекави.Сега ще си купя обслужваем и живот и здраве това ще е,на предната ми кола със старт ли там искра ли някъв български 6 г. без никакви ядова ,с редовно следене и доливане.На баща ми старата жигулка десета година е с един монбат и също никакви ядове.Никога повече Бош и какъвто и да е необслужваем шит.


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Re: Внимание - "Необслужваем" акумулатор

Мнениеот dmitko » Пет 12 ное 2010 18:33


Модела е S5, 63Ан - http://www.bosch.bg/bg/products/car_equ ... ies/s5.htm , ако няма тапи, добре значи водата няма къде да иде. Но това с капсуловането е за по-малките амперажи /44Ан/ май?


Потребителски аватар
dmitko
Мнения: 465
Регистриран на: Вто 21 дек 2004 14:51
Автомобил: Tiguan II 4Motion
Двигател: CZEA 2016
Местоположение: София

Re: Внимание - "Необслужваем" акумулатор

Мнениеот dmitko » Пет 12 ное 2010 18:35


vw16v написа:...Сега ще си купя обслужваем и живот и здраве това ще е,....


Прав си - това излиза, че е истината! Язък за всичките нови технологии...


Потребителски аватар
L&R
Мнения: 9371
Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
Автомобил: CCC
Двигател:
Местоположение: coffeeforums.bg
Контакти:

Re: Внимание - "Необслужваем" акумулатор

Мнениеот L&R » Пет 12 ное 2010 18:40


затова си купувам само с капачки :012:


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4704
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Внимание - "Необслужваем" акумулатор

Мнениеот tdi fen » Пет 12 ное 2010 18:44


необслужваеми са само по-време на гаранцията конструирани са да изкарат 2 или 3 години без да се пипат дакато са в гаранция по-нататък призводителите не ги интересува пък и нямат интерес акумулаторите им да карат по 10 години


Потребителски аватар
vw16v
Мнения: 568
Регистриран на: Вто 23 авг 2005 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Внимание - "Необслужваем" акумулатор

Мнениеот vw16v » Пет 12 ное 2010 18:52


Те технологиите са си хубави,лошо няма да караш и да хвърляш,вместо да се занимаваш с доливане,мерене,зареждане и т.н.,ами доходите ни за съжаление са далеч от нормалните и затова е и това реване от скъпа поддръжка и се правят всякакви цигании,на маймуни се обръщат повечето хора само и само да спестят някой лев,че то не трябват само за колата.Хората обаче са ги направили,точно колкото да изкарат гаранцията ,максимум лизинга и после следващия да му мисли .Все пак да се радваме,че имаме избор,щото има автомобили с тея необслужваемите дето са с гел някакъв вътре и се монтират легнали на изчанчени места и заради опцията да можеш да го поставиш както си искаш струват по 500 кинта нагоре,а не карат и те повече от 4-5 години.Кво да правиш продукти на консуматорското общество. :cry:


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Внимание - "Необслужваем" акумулатор

Мнениеот Matematiks » Пет 12 ное 2010 21:27


само ТопЛа със капачките отгоре-знаех си :deal


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Внимание - "Необслужваем" акумулатор

Мнениеот ktamen » Пет 12 ное 2010 22:43


dmitko написа:Модела е S5, 63Ан - http://www.bosch.bg/bg/products/car_equ ... ies/s5.htm , ако няма тапи, добре значи водата няма къде да иде. Но това с капсуловането е за по-малките амперажи /44Ан/ май?

Тапи няма, ама има отдушник и при презареждане оттам излиза водород защото водата вътре се разлага.
Необслужваем значи че не може да се долива вода, а не че не може да излезе водата (дори електролита да е в състояние на гел, а не течност).
Внимавайте колко ви зарежда алтернатора, ако карате повечко и 14V може да са му много на акумулатора, да не говорим за 14,4V.
Не мога да разбера хората, които си купуват необслужваеми акумулатори те с нищо не са по-добри от тези с капачки. Единственото им предимство е че не можеш да му налееш чешмяна вода и да го прецакаш.
И внимавайте каква вода наливате, аз не бих налял "дестилирана" вода от бензиностанция, защото не е достатъчно чиста.


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Внимание - "Необслужваем" акумулатор

Мнениеот Matematiks » Съб 13 ное 2010 0:01


чудя се дали водата от конденза на климатиците е чиста и става ли за акумолатори и да си разредиш антифриза с нея :roll:


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Внимание - "Необслужваем" акумулатор

Мнениеот ktamen » Съб 13 ное 2010 0:09


Водата за аккумулатори не трябва да е имала досег с метал, освен това въздуха около климатиците не е особено чист. Мисля, че е по-добра от тази по бензиностанциите, но не съм сигурен. На тази в бензиностанциите пише, че е дейонизирана, което май значи, че просто е преварена. Колкото повече замърсявания има в акумулатора толкова саморазреждането е по-голямо.


Потребителски аватар
Matematiks
Мнения: 3168
Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Внимание - "Необслужваем" акумулатор

Мнениеот Matematiks » Съб 13 ное 2010 0:19


откъде тогава по дяволите се купува ХУБАВА дестилирана/дейонизирана/чиста вода? :roll:


Потребителски аватар
MaRtiNsKi
Мнения: 2542
Регистриран на: Пон 09 апр 2007 21:00
Автомобил: GOLF V
Двигател: TDI
Местоположение: Радомир

Re: Внимание - "Необслужваем" акумулатор

Мнениеот MaRtiNsKi » Съб 13 ное 2010 0:20


Абе превари си вода на котлона и я остави да изтине после и си готов :)))


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Внимание - "Необслужваем" акумулатор

Мнениеот ktamen » Съб 13 ное 2010 0:24


Не знам откъде се купува. Аз използвам дъждовна вода събрана в чист леген. В училище като пробвахме най-чиста беше водата от сняг, после дъждовна и накрая "дестилираната". Най-добре да се внимава със зареждането и да не се долива.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 42 госта