Здравейте, смених си водната помпа, при което изтече антифриза от блока на двигателя. Как да обезвъздуша двигателя?
Колата е с 2.0 бензин 116 коня
Обезвъздушаване на двигател
- joro_kem
- VW експерт
- Мнения: 3970
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
- Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
- Двигател: AXR DFFA
- Местоположение: Пловдив
Re: Обезвъздушаване на двигател
ако е VAG мотор, няма нужда от някакви особени процедури. наливаш антифриз до максимума в казанчето, парното на минимум и палиш на място (или караш на късо разстояние), докато ДВГ достигне работна температура. пускаш парното на макс, изчакваш минута-две и гасиш. изчакваш мотора да изстине, отваряш капачката на разширителния съд и доливаш антифриз до максимума.
-
- Мнения: 653
- Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Обезвъздушаване на двигател
Само да допълня тъй като и аз сменях антифриз и се сблъсках с обезвъздушаването.
Напълних до макс разширителния съд , затворих капачката и запалих мотора ,изчаках на 2000 оборота докато пусне веднъж перките на радиатора , антифриза леко спадна малко под минимума. След като поизстина малко мотора отворих и допълних до макс отметката.
Супер бях притеснен че няма пробки за обезвъздушаване никъде и процедурата се извършва с специализирана апаратура , страх ме беше да не прегрея мотора , но се оказа че е фасулска работа.
Колата е поло 9Н3 1.4 16 клапана.
Напълних до макс разширителния съд , затворих капачката и запалих мотора ,изчаках на 2000 оборота докато пусне веднъж перките на радиатора , антифриза леко спадна малко под минимума. След като поизстина малко мотора отворих и допълних до макс отметката.
Супер бях притеснен че няма пробки за обезвъздушаване никъде и процедурата се извършва с специализирана апаратура , страх ме беше да не прегрея мотора , но се оказа че е фасулска работа.
Колата е поло 9Н3 1.4 16 клапана.
Re: Обезвъздушаване на двигател
Пред мен изключително добър майстор го направи по съвсем друг начин.
Пусна двигателя на празен ход, парното на максимум и постепенно доля готовия антифриз в разширителния съд до нормалното ниво.
Във всички случаи следващите няколко дни се следи нивото на антифриза и при необходимост се долива.
Надявам се знаете, че никога не се развива капачката на загрял и работещ двигател двигател! След спирането се изчаква малко и се отвива много бавно и внимателно.
Пусна двигателя на празен ход, парното на максимум и постепенно доля готовия антифриз в разширителния съд до нормалното ниво.
Във всички случаи следващите няколко дни се следи нивото на антифриза и при необходимост се долива.
Надявам се знаете, че никога не се развива капачката на загрял и работещ двигател двигател! След спирането се изчаква малко и се отвива много бавно и внимателно.
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Обезвъздушаване на двигател
Не се притеснявай, както ти казват колегите двигател ВАГ сам се обезвъздушава.
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Обезвъздушаване на двигател
Да ама не някой път не е точно както си мислите справка на 4-ката от профилът ми. Всичко е наред няма никъде запушване а обезвъздушаването е приключение. Точиш 5л наливаш 2л и до там палиш мотора форсираш нищо. Хванах и цаката вадя малкият маркуч на разширителя затапвам извода за него и надувам през самия разширител докато протече през връщащото маркуче. Разбира се доливам докато не спре да "взема" антифриз. Последно сменях термостат преди седмица и така го обезвъздуших иначе не става. Не знам защо обаче съм забелязал това явление най вече при дизелите.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 29 госта