
Характеристики на двутактово масло
- levonik
- Мнения: 697
- Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
- Автомобил: T3 Caravele D
- Двигател: CS 1985
- Местоположение: Балчик
Характеристики на двутактово масло
Здравейте! Каква е разликата като характеристики да двете масла http://insa-motoroils.bg/motor-oils/INSA-2T-AGROMIX/INSA-2T-AGROMIX_10L и http://insa-motoroils.bg/motor-oils/INSA-2TMIX/INSA_2T_MIX_10_L? Интересува ме показателите Кинематичен вискозитет при 50°С, mm²/s и пламна температура в отворен тигел, °С. Имам автомобил дизел и резачка на дърва и бях решил да взема и за двете агромикса, но тези различни характеристики ме притесняват. И още нещо, защото явно ще вземе отношение и някой колега с резачка- маслото, кое да е от двете, става ли и за смазване на веригата на резачката?
-
- Мнения: 1204
- Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
- Автомобил: Passat B5 1999
- Двигател: 1.9 TDI AFN
- Местоположение: Плевен
Re: Характеристики на двутактово масло
За веригата на резачката можеш да сипеш и даже старото масло от двигателя на колата ти. След смяната на маслото си го събираш в туба и сипваш за веригата на резачката. Нищо и няма!
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Характеристики на двутактово масло
Употребявано масло не е добре да се ползва. Аз ползвам за веригата лятно време евтино диф. масло, при по-студено време ако е: М10. За бензина най-добре зеленото масло на Хускварна.
- Enigma07
- Мнения: 159
- Регистриран на: Сря 26 фев 2014 21:07
- Автомобил: VW Jetta mk5 2008
- Двигател: BMM
Re: Характеристики на двутактово масло
За веригата и аз използвам употребявано двигателно масло. Може би не е добре, ама от години насам не съм имал проблеми :D
- levonik
- Мнения: 697
- Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
- Автомобил: T3 Caravele D
- Двигател: CS 1985
- Местоположение: Балчик
Re: Характеристики на двутактово масло
Моля ви, обяснете какво е това :Кинематичен вискозитет при 50°С, mm²/s и пламна температура в отворен тигел, °С.Кинетичния вискозитет го оправих някакси, че е способността да се пличка, образно казано. Но второто е тъмна Индия
Последна промяна от levonik на Пон 20 юли 2015 15:45, променено общо 1 път.
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Характеристики на двутактово масло
За тези масла на Инса не знам, но тъстът ми има резачка Щил 900 нещо си - май се води полупрофесионална. При рязане на дърва винаги слагаме диф. масло ЕР 90. За бензина само червеното двутактово масло на Щил. Някъде из форума бях чел, че колеги го ползват като добавка за дизеловото гориво.
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Характеристики на двутактово масло
Сменете го с маслото на Хускварна, зелено е на цвят, не ме питай защо, занимавал съм се преди години профи с дърводобив, та...назнайвам доста за резачки и консумативи.Pet_rov написа:За бензина само червеното двутактово масло на Щил.
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Характеристики на двутактово масло
Сърдечно благодаря за съвета, при следващото рязане щ есе възползваме



-
- Мнения: 270
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
- Автомобил: VW BORA 2.0 115
- Двигател: AQY 1999
- Местоположение: Montana
Re: Характеристики на двутактово масло
Зеленото на Хускварна по-добро ли е от зеленото на Щил...?!?
...изглежда Хускварна са пуснали специално масло за машините Щил!
...изглежда Хускварна са пуснали специално масло за машините Щил!
- samo_pechka
- Мнения: 8980
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Характеристики на двутактово масло
чукча писатель чукча не читательpetar_a написа:Зеленото на Хускварна по-добро ли е от зеленото на Щил...?!?

Но не ми се спори

- levonik
- Мнения: 697
- Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
- Автомобил: T3 Caravele D
- Двигател: CS 1985
- Местоположение: Балчик
Re: Характеристики на двутактово масло
Какво ли ми трябваше да питам за масло за резачката!
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Характеристики на двутактово масло
Доколкото разбрах, пламната температура е чрез открит пламък на колко градуса се възпламенява. Може и да бъркам. Моля за извинение, ако съм ти оспамил темата, колега
- levonik
- Мнения: 697
- Регистриран на: Пон 15 авг 2005 19:58
- Автомобил: T3 Caravele D
- Двигател: CS 1985
- Местоположение: Балчик
Re: Характеристики на двутактово масло
няма проблем стига да стане ясно с тези характеристики. Благодаря за инфото!
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Характеристики на двутактово масло
А моят боб показва, че го слагаш маслото в отворена тенджера на котлона и чакаш да видиш при каква температура ще се запали.
-
- Мнения: 140
- Регистриран на: Пет 03 юли 2015 23:37
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Характеристики на двутактово масло
Не можах да разбера защо ти е да си изясняваш точно тези характеристики на 2т маслото. Това никъде не води. За разлика от другите масла, 2т маслото трябва да се разтваря добре и да "изгаря".В двутактовия мотор маслото е непосредствен участник в процеса на окисление (горене). Не е там само да смазва, а от него много зависи как ще тече горивния процес в мотора. Тези фактори ги няма в 4т мотора изобщо.
Сега към линковете-ако е за веригата, нямаш грижи. Но за друго, по-добре избягвай продукцията на тази фирма, както и на Верила. Има няколко примера, при това от не толкова далечното минало, когато в опаковки от антифриз е получавано веро, както и обратно. От описанието изглежда като едното масло да е правено за машини, работещи дълго време на постоянни обороти. Триони, резачки косачки....те са центровани да работят в зоната на максималния си въртящ момент и не достигат максимални обороти. Не им и трябва. Другото масло е за двигатели на превозни средства- имаш много време работа на празен ход, после средни, високи-там се ползва целия ресурс и като обороти, и като въртящ момент. Това определя и различни характеристики на маслото. В единия случай говорим за малки кубатури,малки детайли, малки инерционни сили, в другия за по-големи.Не е едно и също да смазваш лагери на колянов вал на резачка и на мотопед. Те и лагерите най-често са други.
Дано това те е ориентирало в разликите между двата продукта и в смисъла да си купуваш масло специално за косачка. Има. Голям!
Вискозитетите и защо не казва нищо този показател-има абсолюютен и кинематичен вискозитет.Абсолютният се установява опитно, в лаборатория, следят се няколко показателя, нанасят се стойностите им във формула и резултатът е абсолютният вискозитет.УЧастват различни сили-триене към повърхност, температура и т.н.
Кинематичният вискозитет е само математическа формула, там няма никаква реално съществуваща физическа сила и е съотношение на абсолютния вискозитет към плътността. Плътност, няма как да не си го учил... теглото за единица обем и т.н...май 7 клас физика беше. Проблемът с плътността при маслата е, че тя е много силно зависима от температурата. В картера на 4т мотора е лесно-като стане много топлината, която отива към маслото, слагаш една помпа, радиатор...и си лъв! В двутактовия няма как-маслото трябва да изгори, при това без да прави отлагания. Не може само да се изпари, защото ще отиде в атмосферата или ще кондензира там, където температурата рязко спадне, а това е изпускателната сиситема. Не трябва да се изпарява и защото една част от енергията на горивото ще я загубиш за изпаряване на маслото = загуба на мощност.
Това е най-общо с понятията. Но тъй като едва ли си разбрал нещо, а и да си разбрал, то няма как в този си вид да те доведе до някакъв практически резултат, ползвай по-лесния път-спазвай предписанията на производителя и помни, че по-скъпото почти винаги е по-добро. Щил и Хускварна не случайно имат собствени серии масла.
Сега към линковете-ако е за веригата, нямаш грижи. Но за друго, по-добре избягвай продукцията на тази фирма, както и на Верила. Има няколко примера, при това от не толкова далечното минало, когато в опаковки от антифриз е получавано веро, както и обратно. От описанието изглежда като едното масло да е правено за машини, работещи дълго време на постоянни обороти. Триони, резачки косачки....те са центровани да работят в зоната на максималния си въртящ момент и не достигат максимални обороти. Не им и трябва. Другото масло е за двигатели на превозни средства- имаш много време работа на празен ход, после средни, високи-там се ползва целия ресурс и като обороти, и като въртящ момент. Това определя и различни характеристики на маслото. В единия случай говорим за малки кубатури,малки детайли, малки инерционни сили, в другия за по-големи.Не е едно и също да смазваш лагери на колянов вал на резачка и на мотопед. Те и лагерите най-често са други.
Дано това те е ориентирало в разликите между двата продукта и в смисъла да си купуваш масло специално за косачка. Има. Голям!
Вискозитетите и защо не казва нищо този показател-има абсолюютен и кинематичен вискозитет.Абсолютният се установява опитно, в лаборатория, следят се няколко показателя, нанасят се стойностите им във формула и резултатът е абсолютният вискозитет.УЧастват различни сили-триене към повърхност, температура и т.н.
Кинематичният вискозитет е само математическа формула, там няма никаква реално съществуваща физическа сила и е съотношение на абсолютния вискозитет към плътността. Плътност, няма как да не си го учил... теглото за единица обем и т.н...май 7 клас физика беше. Проблемът с плътността при маслата е, че тя е много силно зависима от температурата. В картера на 4т мотора е лесно-като стане много топлината, която отива към маслото, слагаш една помпа, радиатор...и си лъв! В двутактовия няма как-маслото трябва да изгори, при това без да прави отлагания. Не може само да се изпари, защото ще отиде в атмосферата или ще кондензира там, където температурата рязко спадне, а това е изпускателната сиситема. Не трябва да се изпарява и защото една част от енергията на горивото ще я загубиш за изпаряване на маслото = загуба на мощност.
Това е най-общо с понятията. Но тъй като едва ли си разбрал нещо, а и да си разбрал, то няма как в този си вид да те доведе до някакъв практически резултат, ползвай по-лесния път-спазвай предписанията на производителя и помни, че по-скъпото почти винаги е по-добро. Щил и Хускварна не случайно имат собствени серии масла.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 53 госта