със цифров мултицет не се измерва точно консумацията . Влияе се от батерията . Имам вяра на аналогов с огледална скала Ц4316 ; Ц 4353
П.П. Ама много не вдяват със сметките.
П.П. Има ли проблем със форума ?? До преди месец бях на Виваком - при пускане на мн ение , отговор върти по 15-20 сек . Минах на А1 и днес е пак същата история
Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Здравейте, дали меря правилно за утечка? Следвам инструкциите от първия пост, колата не беше палена отдавна. Разхлабих малко минусовата клема. На първата снимка черната сонда е на извода на акумулатора, червената на кабела в клемата.
На втората снимка сложих червената сонда там където са стегнати всички кабели към клемата и резултата не е добър. Дали контакта е лош и затова ми показва 0.06?
Доколкото знам до 0.08 е добре, но пак ми се струва много.
Като пуснах плафона показа 0.24
На втората снимка сложих червената сонда там където са стегнати всички кабели към клемата и резултата не е добър. Дали контакта е лош и затова ми показва 0.06?
Доколкото знам до 0.08 е добре, но пак ми се струва много.
Като пуснах плафона показа 0.24
- ktamen
- Мнения: 6164
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Грешно мериш Авторът на първият пост добре е споменал, че инструкциите от интернет не винаги са адекватни, но това се отнася и за неговите собствени препоръки, които ти така или иначе не си разбрал и не ги следваш.
Откачи ли клемата от акумулатора преди да гледаш показанията на мултицета
Прочети много внимателно цялата тема и се опитай да отсееш зърното от плявата.
От години се каня да направя клипчета как се мери утечка и температура, ама не знам дали някога ще се наканя.
Откачи ли клемата от акумулатора преди да гледаш показанията на мултицета
bobbyd написа:Реших да пусна тази тема, тъй като наскоро се сблъсках с проблем с утечка и установих, че голяма част от инструкциите, които витаят из интернет пространството по темата „как се измерва утечка“ са най-малкото заблуждаващи или непълни.
Прочети много внимателно цялата тема и се опитай да отсееш зърното от плявата.
От години се каня да направя клипчета как се мери утечка и температура, ама не знам дали някога ще се наканя.
-
- Мнения: 29
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 11:22
- Автомобил: VW T5 1.9 TDI
- Двигател: 2005 AXB
- Местоположение: Krefeld Germania
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
bobbyd написа:Реших да пусна тази тема, тъй като наскоро се сблъсках с проблем с утечка и установих, че голяма част от инструкциите, които витаят из интернет пространството по темата „как се измерва утечка“ са най-малкото заблуждаващи или непълни. Двете най-основни заблуди са, че трява да:
1.(ГРЕШНО) Разкачвате кабел от клема на акумулатор и след това да свържете мултицета последователно;
2.(ГРЕШНО) Вадите предпазители един по един с надеждата да се установи от коя верига идва утечката.
НЕ следвайте горепосочените указания, ако искате да установите максимално точно къде е проблема и да не се лутате.
(1). Ако разкачите кабел от акумулатора (независимо „плюс“ или „минус“ ) рискувате утечката да изчезне за момента и да не се появи при последователното свързване чрез мултицета – така може да се заблудите, че утечка изобщо няма и тя може да се появи след следващото запалване и да остане след като загасите и заключите.
(2). Ако вадите предпазителите един по един рискувате да получите „фалшиви“ данни. Това е обяснено много добре в приложения технически бюлетин на VW,в който се казва, че изваждането и връщането обратно на даден предпазител при автомобилните CAN- шини, може да „събуди“ системата и да предизвика консумация в друга верига (изпитах това на гърба си и мога да потвърдя, че е абсолютно вярно).
И така стигаме до същността на нещата – как да измерим утечката, така че да сме сигурни в крайния резултат ако сме въоръжени само с най-обикновен мултицет. Според мен е най-добре да се измери първо общата утечка, използвайки следния метод:
А. Измерване на обща утечка: след като загасите автомобила заключете с дистанционното и изчакайте най-малко 2 часа (вж бюлетина на VW по-горе, стр. 2) като преди това „излъжете“ алармата, че шофьорската врата и предния капак са затворени (бутнете щифта с отвертка, за всеки автомобил е различно, така че е добре да се поинтересувате как точно става за вашия). След това настройте мултицета да измерва ампераж (10 А) и поставете сондите му на правилните гнезда, както е показано на по-долната картинка.
След това разхлабете минусовия кабел на акумулатора, но не го откачвайте. Тук ще е най-добре да имате помощник до себе си, но с малко повече сръчност може да се справите и сами. С лявата ръка поставете сондата на мултицета отгоре отвесно директно върху клемата на акумулатора, а с дясната ръка хванете другата сонда и я допрете до самия кабел (на същата клема, който току-що сте разхлабили) като същевременно държите здраво кабела със същата дясна ръка. Бавно извадете минусовия кабел нагоре, така че сондата, която държите с лявата ръка да остане „вътре“ в „пръстена“ на кабела. Ако не ви става много ясно какво точно трябва да се направи, изгледайте долното видео (не е нужно да разбирате английски, само вижте действието).
https://www.youtube.com/watch?v=PYUoXApI89Q
По този начин в момента, в който октачите кабелът от клемата, токът продължава да тече през мултицета и не се прекъсва веригата, следователно няма опасност утечката да изчезне. След като вече токът минава през мултицета, погледнете какво показва дисплея: ако показанието е до 0.04 (или до 0.05 за Phaeton, вж. технически бюлетин на VW по-горе, стр.2) значи няма проблем – това е нормална консумация за автомобил VW, който е в „спящ“ режим. Ако стойностите са по-високи, тогава преминаваме към стъпка Б., описана по-долу. Сега върнете внимателно кабела върху клемата като внимавате да не ви се изплъзне сондата на мултицета (което ще доведе до нежелано прекъсне веригата). След това махнете мултицета и си затегнете минусовия кабел върху клемата на акумулатора.
Б. Установяване на веригата на утечката: Както написах в началото - не трябва да се вадят предпазители. Това, което следва да се направи оттук нататък е да се измери т.нар. пад на напрежението като се мине през всеки предпазител един по един. За да пристъпите към тази стъпка трябва да сте сигурни, че автомобилът е в „спящ“ режим от поне два часа, т.е.всичко е угасено и заключено и алармата е пусната. Ако сте минали през стъпка А., това вече е направено. Настройте мултицета да мери мили-волтове (не ампери, не волтове) както е показано на картинката по-долу.
Отворете таблото с предпазителите и се вгледайте в тях. Всеки предпазител има по 2 пин-а („метални точки“) в двата края. Поставете сондите на мултицета върху пин-овете както е показано на долната снимка (няма значение къде слагата черната или червената сонда):
За по-голяма яснота и повече детайли силно препоръчвам да изгледате долното видео (на английски е, но отново е доста добре онагледено).
https://www.youtube.com/watch?v=T6rDTtxaeJ4
Запишете си точните стойности за всеки един предпазител, за който мултицета покаже стойност различна от 00.0 mV. Стойностите различни от 00.0 mV показват, че през съответния предпазител в момента протича ток и трябва да се анализира дали това е в нормите (по-горе посочихме, че е нормално да има постоянна консумация от максимум 40 mA при „спящ“ режим). Измерените стойности на предпазителите не показват ампераж, а само пад на напрежението, който се измерва в миливолтове (mV). За да конвертирате mV в mA използвайте таблицата от 6-7 стр. на прикачения по горе технически бюлетин на VW. По-долу ще разгледам просто един пример от нея за да стане по-ясно. Ако например мултицета отчете 0.3 mV пад на напрежението на 5-Aмперов предпазител, то това означава, че през него протича ток от 20 mA. По-долната картинка илюстрира примера:
Сега сумирайте всички конвертирани стойности в mA. Ако сумата им е над 40 mA, значи има утечка. Разгледайте детайлно всички предпазители с най-големи конвертирани в mA стойности – най-вероятно проблемът е в някой от тях.
Надявам се да съм бил полезен!
Има нещо което пропуска темата. Откачането на клемата някой път е наложителна, ако утечката е външна или иначе казано нещо което не е огигинално и свързано към оригиналната бушониера. Както в този случай на това видео.
https://youtu.be/7h5gnhYGj5o
- stefan4o
- Мнения: 19159
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Дори и да не е свързано към бушониерата, нали минава през основния акумулатор. Освен ако не е нещо със собствено захранване.
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: RE: Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Това не е свързано към бушон, а директно тъй че е като шунтирано от бушониерата, ахмак го е слагал, никой с акъла си няма да свърже директно на генератора.bobi_barzia27 написа:bobbyd написа:Реших да пусна тази тема, тъй като наскоро се сблъсках с проблем с утечка и установих, че голяма част от инструкциите, които витаят из интернет пространството по темата „как се измерва утечка“ са най-малкото заблуждаващи или непълни. Двете най-основни заблуди са, че трява да:
1.(ГРЕШНО) Разкачвате кабел от клема на акумулатор и след това да свържете мултицета последователно;
2.(ГРЕШНО) Вадите предпазители един по един с надеждата да се установи от коя верига идва утечката.
НЕ следвайте горепосочените указания, ако искате да установите максимално точно къде е проблема и да не се лутате.
(1). Ако разкачите кабел от акумулатора (независимо „плюс“ или „минус“ ) рискувате утечката да изчезне за момента и да не се появи при последователното свързване чрез мултицета – така може да се заблудите, че утечка изобщо няма и тя може да се появи след следващото запалване и да остане след като загасите и заключите.
(2). Ако вадите предпазителите един по един рискувате да получите „фалшиви“ данни. Това е обяснено много добре в приложения технически бюлетин на VW,в който се казва, че изваждането и връщането обратно на даден предпазител при автомобилните CAN- шини, може да „събуди“ системата и да предизвика консумация в друга верига (изпитах това на гърба си и мога да потвърдя, че е абсолютно вярно).
И така стигаме до същността на нещата – как да измерим утечката, така че да сме сигурни в крайния резултат ако сме въоръжени само с най-обикновен мултицет. Според мен е най-добре да се измери първо общата утечка, използвайки следния метод:
А. Измерване на обща утечка: след като загасите автомобила заключете с дистанционното и изчакайте най-малко 2 часа (вж бюлетина на VW по-горе, стр. 2) като преди това „излъжете“ алармата, че шофьорската врата и предния капак са затворени (бутнете щифта с отвертка, за всеки автомобил е различно, така че е добре да се поинтересувате как точно става за вашия). След това настройте мултицета да измерва ампераж (10 А) и поставете сондите му на правилните гнезда, както е показано на по-долната картинка.
След това разхлабете минусовия кабел на акумулатора, но не го откачвайте. Тук ще е най-добре да имате помощник до себе си, но с малко повече сръчност може да се справите и сами. С лявата ръка поставете сондата на мултицета отгоре отвесно директно върху клемата на акумулатора, а с дясната ръка хванете другата сонда и я допрете до самия кабел (на същата клема, който току-що сте разхлабили) като същевременно държите здраво кабела със същата дясна ръка. Бавно извадете минусовия кабел нагоре, така че сондата, която държите с лявата ръка да остане „вътре“ в „пръстена“ на кабела. Ако не ви става много ясно какво точно трябва да се направи, изгледайте долното видео (не е нужно да разбирате английски, само вижте действието).
https://www.youtube.com/watch?v=PYUoXApI89Q
По този начин в момента, в който октачите кабелът от клемата, токът продължава да тече през мултицета и не се прекъсва веригата, следователно няма опасност утечката да изчезне. След като вече токът минава през мултицета, погледнете какво показва дисплея: ако показанието е до 0.04 (или до 0.05 за Phaeton, вж. технически бюлетин на VW по-горе, стр.2) значи няма проблем – това е нормална консумация за автомобил VW, който е в „спящ“ режим. Ако стойностите са по-високи, тогава преминаваме към стъпка Б., описана по-долу. Сега върнете внимателно кабела върху клемата като внимавате да не ви се изплъзне сондата на мултицета (което ще доведе до нежелано прекъсне веригата). След това махнете мултицета и си затегнете минусовия кабел върху клемата на акумулатора.
Б. Установяване на веригата на утечката: Както написах в началото - не трябва да се вадят предпазители. Това, което следва да се направи оттук нататък е да се измери т.нар. пад на напрежението като се мине през всеки предпазител един по един. За да пристъпите към тази стъпка трябва да сте сигурни, че автомобилът е в „спящ“ режим от поне два часа, т.е.всичко е угасено и заключено и алармата е пусната. Ако сте минали през стъпка А., това вече е направено. Настройте мултицета да мери мили-волтове (не ампери, не волтове) както е показано на картинката по-долу.
Отворете таблото с предпазителите и се вгледайте в тях. Всеки предпазител има по 2 пин-а („метални точки“) в двата края. Поставете сондите на мултицета върху пин-овете както е показано на долната снимка (няма значение къде слагата черната или червената сонда):
За по-голяма яснота и повече детайли силно препоръчвам да изгледате долното видео (на английски е, но отново е доста добре онагледено).
https://www.youtube.com/watch?v=T6rDTtxaeJ4
Запишете си точните стойности за всеки един предпазител, за който мултицета покаже стойност различна от 00.0 mV. Стойностите различни от 00.0 mV показват, че през съответния предпазител в момента протича ток и трябва да се анализира дали това е в нормите (по-горе посочихме, че е нормално да има постоянна консумация от максимум 40 mA при „спящ“ режим). Измерените стойности на предпазителите не показват ампераж, а само пад на напрежението, който се измерва в миливолтове (mV). За да конвертирате mV в mA използвайте таблицата от 6-7 стр. на прикачения по горе технически бюлетин на VW. По-долу ще разгледам просто един пример от нея за да стане по-ясно. Ако например мултицета отчете 0.3 mV пад на напрежението на 5-Aмперов предпазител, то това означава, че през него протича ток от 20 mA. По-долната картинка илюстрира примера:
Сега сумирайте всички конвертирани стойности в mA. Ако сумата им е над 40 mA, значи има утечка. Разгледайте детайлно всички предпазители с най-големи конвертирани в mA стойности – най-вероятно проблемът е в някой от тях.
Надявам се да съм бил полезен!
Има нещо което пропуска темата. Откачането на клемата някой път е наложителна, ако утечката е външна или иначе казано нещо което не е огигинално и свързано към оригиналната бушониера. Както в този случай на това видео.
https://youtu.be/7h5gnhYGj5o
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Добро описание как правилно се мери утечка, бих добавил да се провери и алтернатора ако стигнеш да положение при което си проверил всички бушони а утечка все още си има, логично няма да се хване и с проверка на волтов падеж на бушоните. Но пък ако се разкачи алтернатора и изчезне проблема е алтернатора, избил диод. И може да се потвърди с диоден тест с мултиметъра, от едната страна на корпус на алтернатора от другата на силовия изход, и после сменяш + и - , при едното положение ще имаш показание, при другото отворена верига, ако има показание и при двете- честито, избил диод.
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Здравейте.
Става въпрос за: Honda CR-V 3rd gen. 2007 2.2 i-CTDi N22A2
Акумулаторът ми падна след 2 дена престой. Проверих за "утечка" и се оказа, че имам огромна консулация от 0.53A.
(проверих я както е описано из много форуму и т.н.)
След като проверих се оказа, че идава от бушон №16, който по ръководството на колата с буквален превод отговаря за "задна предавка".
След махането му консулацията пада. Също след махането му огасна и мултимедията (оригинална навигация) и си помислих, че е от там тъй като преди седмица я бях сменял отново с оригинална, но след пълното разкачане на мултимедията и изчакване, консумацията си остава.
Проверих и вътрешните и вътрешните бушони и само на един о тях имаше показания в mV. (Бушонът беше за халогенни), но не е от там проблемът.
Махнах и крушката на осветлението в багажното - консумацията, не пада.
(Махах и бушонът за навигацията, интериорните светлини, халогенните от секцията за бушони в купето, но консумацията не пада.
Акумулаторът е на 10 месеца, изправен е, системата зарежда нормално.
Моля, за някакви съвети, идеи.
PS
Проблемът идва от неизправен HTF модул (Bluetooth).
Става въпрос за: Honda CR-V 3rd gen. 2007 2.2 i-CTDi N22A2
Акумулаторът ми падна след 2 дена престой. Проверих за "утечка" и се оказа, че имам огромна консулация от 0.53A.
(проверих я както е описано из много форуму и т.н.)
След като проверих се оказа, че идава от бушон №16, който по ръководството на колата с буквален превод отговаря за "задна предавка".
След махането му консулацията пада. Също след махането му огасна и мултимедията (оригинална навигация) и си помислих, че е от там тъй като преди седмица я бях сменял отново с оригинална, но след пълното разкачане на мултимедията и изчакване, консумацията си остава.
Проверих и вътрешните и вътрешните бушони и само на един о тях имаше показания в mV. (Бушонът беше за халогенни), но не е от там проблемът.
Махнах и крушката на осветлението в багажното - консумацията, не пада.
(Махах и бушонът за навигацията, интериорните светлини, халогенните от секцията за бушони в купето, но консумацията не пада.
Акумулаторът е на 10 месеца, изправен е, системата зарежда нормално.
Моля, за някакви съвети, идеи.
PS
Проблемът идва от неизправен HTF модул (Bluetooth).
- batkotivalio
- Мнения: 597
- Регистриран на: Съб 12 май 2007 20:56
- Автомобил: VW Golf TDI
- Двигател: AJM
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Ами ти си го открил, 0,53А е страшно много, приблизително 10 пъти над нормата! Ориентирай се към въпросния бушон! Виж какви консуматори са вързани на него (от някаква схема), започни, ако е възможно да ги откачаш един по един и ако не се оправя започваш да действаш по кабелни снопове обувки и т.н.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пет 22 яну 2010 12:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Без да меря утечка директно на клемите на акумулатора знам че имам защото акумулатора ми пада на 1 -2 дена ако не се кара колата .
Тръгнах да меря по бушоните и на два от тях имам 0.8 mV . От дадената таблица излиза че на
номер 14 - 10A бушон консумацията е 107 mA - това го разбирам че е за интериорното осветление (плафона , двете крушки над задните врати) . Като го махнах спряха да светят плафона и крушките . Стойноста я меря след като съм загасил всички лампи .
номер 38 - 15A бушон консумацията е 181 mA - този не разбрах точно каква лампа е нарисувана но като го махна , цъка модула на централното но не заключва вратите (следователно няма ток до машинките) .
Някой може ли да даде съвет от къде да започна за локализиране на голямата утчечка от тези два кръга .
Тръгнах да меря по бушоните и на два от тях имам 0.8 mV . От дадената таблица излиза че на
номер 14 - 10A бушон консумацията е 107 mA - това го разбирам че е за интериорното осветление (плафона , двете крушки над задните врати) . Като го махнах спряха да светят плафона и крушките . Стойноста я меря след като съм загасил всички лампи .
номер 38 - 15A бушон консумацията е 181 mA - този не разбрах точно каква лампа е нарисувана но като го махна , цъка модула на централното но не заключва вратите (следователно няма ток до машинките) .
Някой може ли да даде съвет от къде да започна за локализиране на голямата утчечка от тези два кръга .
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Смени си акумулатора, защото може да има пробита плочка или тръгнал да кристализира. Ако с друг акумулатор имаш същия проблем, по-добре върви на специалист на марката, защото търсене на утечка е изключително трудна работа. Най-честия проблем е с алармата на колата, ако е връзвана допълнително, GPS системата - ако е връзвана допълнително.
Успех !
Edit: Както колегата ktamen препоръчва нямах предвид да купиш нов, а ако имаш с кого да размените за 5 дена.
Успех !
Edit: Както колегата ktamen препоръчва нямах предвид да купиш нов, а ако имаш с кого да размените за 5 дена.
Последна промяна от thanis на Пон 29 яну 2024 17:31, променено общо 1 път.
- ktamen
- Мнения: 6164
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
Много подобни въпроси завършват с прецакани микроключета в бравите.
Няма да е зле да кажеш каква е колата.
Не бързай да купуваш акумулатор.
Няма да е зле да кажеш каква е колата.
Не бързай да купуваш акумулатор.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13443
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
ktamen написа:Много подобни въпроси завършват с прецакани микроключета в бравите.
Няма да е зле да кажеш каква е колата.
Утечка се измерва след време на заспиване според комфорт модула. При някои първа степен е след около 10 мин, следващата степен е около след 20-30 мин. Докато не заспи модула измерваш консумация.
-
- Мнения: 7
- Регистриран на: Пет 22 яну 2010 12:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)
ktamen написа:Много подобни въпроси завършват с прецакани микроключета в бравите.
Няма да е зле да кажеш каква е колата.
Не бързай да купуваш акумулатор.
Колата е пасат б5
Днес пробвах с ампер клещи на плюсовия кабел вадих всички бушони един по един . Утечката я дава 500-600 мА . Единственото като сваля предпазителя който захранва моторчета на вратите пада до към 400 мА което пак е много. Но при свален предпазител не може да заключи ключалките.
Едната брава съм я свалял че не можеше да заключи моторчето и презапоихспойкитр и се оправи. Сега другата машинка някой път успява да заключи някой път не . Трябва да отключа и да заключа последователно два пъти и успява да заключи.
Дали може проблема да е в тях въпреки че меря с ампер клещите кабелите които стигат до вратата и консумацията е 90 мА.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта