Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
bobbyd
Мнения: 23
Регистриран на: Нед 18 юли 2010 20:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот bobbyd » Вто 16 фев 2016 22:43


nasko_85 написа:Здравейте,
Повдигам темата защото съм собственик от скоро на Passat 2.5TDi 4motion 4x4. И забелязах, че акумулатора се скапва много бързо и реших да видя да замеря отечката тази вечер. Показанието беше 0,07А, но странното е че ритмично на около 15 секунди тегли към 12, 13А за около една секунда и пак пада на въпросните 0,07А. Ако някой може да помогне какво го предизвиква, ще съм му много Благодарен!



Ако си изчакал необходимото време след заключване с алармата (т.е. около час за най-сигурно) направо си е проблем. А и щом казваш, че акумулатора се скапва, значи почти 100% е утечка.
Пробвай да замериш бушоните както съм описал горе (има и видео) - малко е пипкаво и бавно, но това си остава най-сигурния начин да идентифицираш веригата според мен - и след това на майстор (поне ще си му помогнал малко и няма той да се трепе да мери 1 по 1 бушоните и реално може ремонта да ти излезе по-евтино).




Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 658
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот Krasi » Вто 16 фев 2016 22:55


Поздравления към автора за полезната тема !
Съветвам обаче всички тръгнали по нелекия път да търсят отечката или оттечката, да се научат как се пише - може би шансовете да я намерят се увеличават.


Потребителски аватар
Lifeguard
Мнения: 662
Регистриран на: Пон 31 мар 2008 14:50
Автомобил: Passat B5 TDI_Lupo SDI
Двигател: AHU_AKU
Местоположение: Русе

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот Lifeguard » Пет 19 фев 2016 17:25


bobbyd написа:
Lifeguard написа:На моя голф 3 ГТИ - 2Е показва 0,06А,което е 60mA,нали?И това без включена аларма-забравих да измеря като е пусната.Доколко знам съм на границата,че и малко отгоре.Според вас да считам ли ,че има имам утечка някъде?



Здравей, колега!

Изпълни ли всички указания, които съм описал в оригиналния пост? И най-вече това, че трябва да изчакаш около час след като загасиш колата и тогава да мериш за утечка. Ако измериш веднага показанията ще са завишени - например моя Пасат показва 0.08 А веднага след загасване на двигателя (в моя случай продължават да работят комфорт модула + ABS модула). Чак след около 20 мин. пада на 0.02 А.

Ако ти показва 0.06 А след час покой, това означава, че имаш проблем (консумацията ти е 3 пъти над допустимата за твоя модел) и силно ти препоръчвам или сам да установиш откъде идва (ако разбираш достатъчно да се ровиш из кабеляците) или директно я карай на майстор.

Не съм чакал много време.Меря почти веднага и в началото за няколко секунди показва по-голяма консумация.После пада на 0,06А.Нямам конфорт модул и ABS,но се съмнявам в CD-то и усилватела вързан към него.Уреда и той не е професионален.


Потребителски аватар
vankata_passat
Мнения: 264
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
Двигател: AVF
Местоположение: Силистра

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот vankata_passat » Пон 29 авг 2016 11:07


Здравейте колеги и аз имам проблем с моя пасат б5.5 1.9тди 131 к.с АВФ. Имам голяма утечка замерих вижте колко показва на бушона на АБС-а.
Прикачени файлове
IMG_20160828_163030.jpg
IMG_20160828_163025.jpg


dig666666
Мнения: 1
Регистриран на: Пет 24 юли 2015 15:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот dig666666 » Нед 08 яну 2017 10:37


Страхотно обяснение по темата колега Много си се потрудил за да я обясниш на разбираем език за по босичките като мен Поздрави :beer


Потребителски аватар
biser.georgiev2
Мнения: 9
Регистриран на: Пон 16 яну 2017 22:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот biser.georgiev2 » Сря 01 фев 2017 22:46


Първо да благодаря за полезната и добре описаната тема още утре ще пробвам!

Та.. колата е пасат б5 1.9тди 115кс 2000г.. имам я от 4,5 месеца от време на време се появава някаква голяма утечка първия път карах 300,400км след това я оставих за няколко часа и вече акумулатора беше на нула направи го още веднъж отидох и смених акумулатора и там като замериха ми показа 3 Ампера консумация :confused докато отида до сервиза и вече я нямаше.. и така горе долу на месец се появява по един път да ми събори акумулатора и пак изчезва.. някой има ли си на идея откъде може да има такава голяма консумацията. Аз от утре вземам мултицет и ще дебна да го направи пак и да се опитам да хвана откъде е :cry


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12821
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот kris11 » Чет 02 фев 2017 10:45


biser.georgiev2 написа:Та.. колата е пасат б5 1.9тди 115кс 2000г.. имам я от 4,5 месеца от време на време се появава някаква голяма утечка


На 1 во време вдигни мокета под краката на водача, до седалката се намира в 1 пластмасова кутия комфорт модула. Мокета сух ли е ? ПОд мокета има ли вода или остатъци ? Огледай снопа към комфорт модула за изронена изолация, зеленясва ....
Огледай платката за бели налепи и следи от намокряне.


Потребителски аватар
vankata_passat
Мнения: 264
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
Двигател: AVF
Местоположение: Силистра

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот vankata_passat » Пет 03 фев 2017 9:41


vankata_passat написа:Здравейте колеги и аз имам проблем с моя пасат б5.5 1.9тди 131 к.с АВФ. Имам голяма утечка замерих вижте колко показва на бушона на АБС-а.

Колеги някой имал ли е такъв проблем.


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3841
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот Andonov » Пет 03 фев 2017 10:04


vankata_passat написа:Здравейте колеги и аз имам проблем с моя пасат б5.5 1.9тди 131 к.с АВФ. Имам голяма утечка замерих вижте колко показва на бушона на АБС-а.


Първо утечка не се мери върху предпазителя (ако е здрав) и второ прибора не се слага на волти.


Потребителски аватар
vankata_passat
Мнения: 264
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
Двигател: AVF
Местоположение: Силистра

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот vankata_passat » Пет 03 фев 2017 10:21


Колега кажи точно как се мери ако може.


Потребителски аватар
vankata_passat
Мнения: 264
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
Двигател: AVF
Местоположение: Силистра

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот vankata_passat » Пет 03 фев 2017 10:29


Andonov написа:
vankata_passat написа:Здравейте колеги и аз имам проблем с моя пасат б5.5 1.9тди 131 к.с АВФ. Имам голяма утечка замерих вижте колко показва на бушона на АБС-а.


Първо утечка не се мери върху предпазителя (ако е здрав) и второ прибора не се слага на волти.


Ако може да ми кажеш как се мери точно че сега съм свободен да търся от къде е.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5771
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот ktamen » Пет 03 фев 2017 11:00


Мултицетът показва, че имаш нищожна утечка, поне от този предпазител и ако стойността на дисплея е реална. Както добре е обяснено на първа страница и така може да се мери утечка, въпреки мнението на Андонов.
Другият начин е да махнеш предпазителя, да включиш мултицета на амперметър и да забучиш пробниците в гнездата на предпазителя. Ама като съдя по въпросите ти и по негодния ти мултицет, се съмнявам, че ще се справиш.
По-добре пиши защо реши да търсиш утечка, ако колата постои една седмица, после пали ли лесно?


Потребителски аватар
Andonov
Мнения: 3841
Регистриран на: Вто 06 мар 2007 8:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ямбол
Контакти:

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот Andonov » Пет 03 фев 2017 11:09


drotomir написа:Да допълня че при 0,05А или дори 100 ма консумация и късия път през който мерим пад на напрежение ако въобще има такъв в което аз силно се съмнявам че мултицета ще го хване .
Или нагледно ето
Специфично съпротивление на медта 0,017 ома мм2/м , приемаме че горе долу мястото където прогаря предпазиителя е 1 мм2 , дължината е 1 см най много , делим 0,017 ома на 100 за да намерим колко е съпротивлението за 1 см и то е 0,00017 ома.
Пада на напрежение е произведението от тока в ампери по съпротивлението в омове или 0,1х0,00017=0,000017 V или в миливолтове за да е по лесно 0,017 миливолта . На повечето мултицети в обхвата за мерене на миливолтове е до втората цифра след запетаята която дори без подадено напрежение се мени от 0 към 1 т.е забравете за тоя метод освен ако утечката не е повече от 5Ампера или не разполагате с някой уред дето мери микроволтове.


Колегата го е описал доста преди мен. На практика няма как да мериш пад на предпазителя, освен ако той не е проблемен и има по-голямо съпротивление различно от 0 (китайски боклук)
Все пак 0,00017 ома е 0.

Макар и малко късно да виждам темата, описаното в 1 пост няма как да свърши работа. Да мериш пад на нещо което е 0 няма как стане с мултицетите на пазара ни.
И утечка дори да е малка се мери ВИНАГИ на обхват 10/20А а не на мА.

Описаното в 1 пост е по-скоро насочващо (ако уреда е долу горе точен и предпазителя читав) от там нататък мерене на ток последователно а не пад паралалено.


Потребителски аватар
Благовест
Мнения: 2118
Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN
Местоположение: Пловдив

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот Благовест » Пет 03 фев 2017 11:19


Премери ли първо сумарната утечка на 'минуса' на акумулатора?Колата 'излъгана' ли е,че спи? :mrgreen
Утечка имам и аз,за протокола-0,25 А,измерена с най-пунтажния 'мултиметер'-(пет левовите-черни :mhihi ).Няколко дни откачах акумулатора,след което ми писна и тръгнах г/д да локализирам утечката.Проблема се оказа в задна,лява врата,откачих големия куплунг на 'машинката' и нещата се нормализираха до 20 мА.Сега карам така,(без централно).Развитие ще има като се стопли времето. :a014


Потребителски аватар
vankata_passat
Мнения: 264
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
Двигател: AVF
Местоположение: Силистра

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот vankata_passat » Пет 03 фев 2017 13:23


Колеги ако заключа колата с дистанционно за 72 часа примерно не я паля или карам акумулатора пада до нула. Отначало мислих че е от акумулатора купих нов викам сега вече се оправи оставих я два дена и половина отивам лампичката на шофьорската врата не мига колата заключена с новия акумулатор йок.ще съм благодарен на някой ако ми помогне за сега проблема е решен с откачане на минусовата клема.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта