Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
biser.georgiev2
Мнения: 9
Регистриран на: Пон 16 яну 2017 22:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот biser.georgiev2 » Пет 03 фев 2017 17:03


Днес пак ми беше акумулатора на нула..мерих и нямах никаква утечка.. проверих си комфорт модула и всичко беше сухо и нямаше никакви проблеми с него. Предишния собственик явно е имал музика и бяха прокарани кабели за стъпало и днес ги махнах случайно да не е от тях.. ии продължавам да търся проблема ..




Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5771
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот ktamen » Пет 03 фев 2017 20:56


Andonov написа:
drotomir написа:Да допълня че при 0,05А или дори 100 ма консумация и късия път през който мерим пад на напрежение ако въобще има такъв в което аз силно се съмнявам че мултицета ще го хване .
Или нагледно ето
Специфично съпротивление на медта 0,017 ома мм2/м , приемаме че горе долу мястото където прогаря предпазиителя е 1 мм2 , дължината е 1 см най много , делим 0,017 ома на 100 за да намерим колко е съпротивлението за 1 см и то е 0,00017 ома.
Пада на напрежение е произведението от тока в ампери по съпротивлението в омове или 0,1х0,00017=0,000017 V или в миливолтове за да е по лесно 0,017 миливолта . На повечето мултицети в обхвата за мерене на миливолтове е до втората цифра след запетаята която дори без подадено напрежение се мени от 0 към 1 т.е забравете за тоя метод освен ако утечката не е повече от 5Ампера или не разполагате с някой уред дето мери микроволтове.


Колегата го е описал доста преди мен. На практика няма как да мериш пад на предпазителя, освен ако той не е проблемен и има по-голямо съпротивление различно от 0 (китайски боклук)
Все пак 0,00017 ома е 0.

Макар и малко късно да виждам темата, описаното в 1 пост няма как да свърши работа. Да мериш пад на нещо което е 0 няма как стане с мултицетите на пазара ни.
И утечка дори да е малка се мери ВИНАГИ на обхват 10/20А а не на мА.

Описаното в 1 пост е по-скоро насочващо (ако уреда е долу горе точен и предпазителя читав) от там нататък мерене на ток последователно а не пад паралалено.

Колегата наистина е обяснил добре защо меренето на пада върху бушона не е от най-чувствителните и точни методи. Ама дали ще се променят сметките му, ако сечението на предпазителя не е 1мм2 :gruebel щото един квадрат е 50 амперов бушон.....
На картинката се вижда, че бушона е китайско алуминиево менте, 5 амперово и сметките съвсем се объркват.
biser.georgiev2 написа:Днес пак ми беше акумулатора на нула..мерих и нямах никаква утечка.. проверих си комфорт модула и всичко беше сухо и нямаше никакви проблеми с него. Предишния собственик явно е имал музика и бяха прокарани кабели за стъпало и днес ги махнах случайно да не е от тях.. ии продължавам да търся проблема ..

Недей да мериш, потърси някой друг да измери утечката.
ПП Купувайте си предпазители от морга, като не ви се дават пари за истински бушони.


Потребителски аватар
vankata_passat
Мнения: 264
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
Двигател: AVF
Местоположение: Силистра

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот vankata_passat » Пет 03 фев 2017 21:18


По принцип не давам на някой да се учи да ремонтира на моята кола за това питах тук.


Потребителски аватар
calidad
Мнения: 496
Регистриран на: Вто 16 авг 2011 21:02
Автомобил: Golf 4
Двигател: 2.0 AZH 4motion
Местоположение: София-Шумен
Контакти:

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот calidad » Пет 03 фев 2017 21:23


записах се


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5771
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот ktamen » Пет 03 фев 2017 21:48


vankata_passat написа:По принцип не давам на някой да се учи да ремонтира на моята кола за това питах тук.

Не е толкова сложно, но не е и просто.
Обяснявал съм 100 пъти едно и също и ми е писнало да се повтарям, но ще обясня още веднъж.
Намираш си две парчета подходящ кабел и ги слагаш на мястото на пробниците на мултицета. На повечето мултицети за 10 амперовият обхват единият пробник се мести в друга дупка. Слагаш жиците на 10 амперов обхват и включваш мултицета на обхват 10 ампера. Откачаш едната клема и я връзваш за единия кабел, другият кабел го връзваш за акумулатора на мястото на откачената клема. После заключваш колата, ако предният капак има копче го натискаш по някакъв начин за да си мисли колата, че е паркирана. После гледаш какво показва мултицета в продължение на поне половин, един час.
После пишеш тук какво е показал мултицета и ще ти обясня какво да правиш по нататък.


Потребителски аватар
vankata_passat
Мнения: 264
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
Двигател: AVF
Местоположение: Силистра

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот vankata_passat » Пет 03 фев 2017 23:39


ktamen написа:
vankata_passat написа:По принцип не давам на някой да се учи да ремонтира на моята кола за това питах тук.

Не е толкова сложно, но не е и просто.
Обяснявал съм 100 пъти едно и също и ми е писнало да се повтарям, но ще обясня още веднъж.
Намираш си две парчета подходящ кабел и ги слагаш на мястото на пробниците на мултицета. На повечето мултицети за 10 амперовият обхват единият пробник се мести в друга дупка. Слагаш жиците на 10 амперов обхват и включваш мултицета на обхват 10 ампера. Откачаш едната клема и я връзваш за единия кабел, другият кабел го връзваш за акумулатора на мястото на откачената клема. После заключваш колата, ако предният капак има копче го натискаш по някакъв начин за да си мисли колата, че е паркирана. После гледаш какво показва мултицета в продължение на поне половин, един час.
После пишеш тук какво е показал мултицета и ще ти обясня какво да правиш по нататък.


Добре утре сутринта ще го направя и ще пиша какво е станало. Благодаря за обяснението. :beer


Потребителски аватар
biser.georgiev2
Мнения: 9
Регистриран на: Пон 16 яну 2017 22:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот biser.georgiev2 » Съб 04 фев 2017 2:03


Недей да мериш, потърси някой друг да измери утечката.
ПП Купувайте си предпазители от морга, като не ви се дават пари за истински бушони.[/quote]

В първи си коментар бях написал, че утечката се появява когато си поиска гъта ми акумулатора за минимум време и докато отключа и пробвам да запаля и изчезва. Затова от сервизите ми казват, че по този начин няма как да я хванат докато не стане постоянна, а тя не става... и затова съм си взел мултицет за да може по всяко време да проверявам и да се мъча да я хвана :neutral :c020


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5771
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот ktamen » Съб 04 фев 2017 8:04


Такава утечка не мисля, че имаш шанс да я откриеш самостоятелно. Аз бих си сложил истински нискоомен амперметър на самият акумулатор и подходяща аларма, която да се задейства от стрелката му.
Обикновено причината за подобни непостоянни утечки е в микроключетата на вратите.

Последна промяна от ktamen на Съб 04 фев 2017 9:27, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
vankata_passat
Мнения: 264
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
Двигател: AVF
Местоположение: Силистра

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот vankata_passat » Съб 04 фев 2017 9:26


Колега направих както ми каза вързах единия на клемата другия кабел на самия акумулатор от самото начало ми показа 0.02 след 30секунди показа 0.01 задържа около 5 минути и после постоянно стой на -0.00 по твоя начин както обясни. А виж какво ми показва като превключа дали преминава ток или дали има прекъсване това с зумерчето дето пищи. Отначало показа 1.0 после 0.09 после пада на 0.06 и после заковава на 0,05. Незнам вече.
Прикачени файлове
IMG_20170204_094538.jpg
IMG_20170204_094704.jpg

Последна промяна от vankata_passat на Съб 04 фев 2017 10:10, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5771
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот ktamen » Съб 04 фев 2017 9:34


Бъди по-подробен. Колко показва в началото, след колко време стана 0,00 и прочее.
За да мериш на 200мА трябва да заголиш кабелите по средата и да ги вържеш един за друг. После да превключиш на обхват 200мА, като не забравиш да прехвърлиш единия кабел в съответната дупка. После чакаш, и когато мислиш, че първоначалният голям ток вече е спрял, трябва да развържеш кабелите и мултицетът ще ти покаже реалната утечка. Ако не си внимателен мултицетът ще се прецака.


Потребителски аватар
vankata_passat
Мнения: 264
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
Двигател: AVF
Местоположение: Силистра

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот vankata_passat » Съб 04 фев 2017 10:44


Колега с заголени кабели свързани по средата показва 0.04
Прикачени файлове
IMG_20170204_104006.jpg


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5771
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот ktamen » Съб 04 фев 2017 21:00


0,04 или 00,4? И какво показва 0,4, краставици или круши?
Изрично помолих да си по-подробен. На какъв обхват е включен мултицета на снимката? Какво показва като развържеш жиците? Сигурен ли си че мултицетът е изправен?


Потребителски аватар
Пешо2004
Мнения: 159
Регистриран на: Нед 14 дек 2008 10:15
Автомобил: VW Passat Variant 5.5
Двигател: AVF 2004
Местоположение: София

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот Пешо2004 » Съб 04 фев 2017 21:35


Ако правилно съм видял на снимката колегата мери омове. На него май му трябват милиампери, доколкото разбрах от темата. И май някой друг който знае какво се прави с мултицета.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 5771
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот ktamen » Съб 04 фев 2017 21:48


Наистина са омове, на горната снимка се вижда по-добре. Прав си и за нуждата от друг, дето знае какво се прави с мултицет.


Потребителски аватар
vankata_passat
Мнения: 264
Регистриран на: Вто 08 дек 2015 13:30
Автомобил: Vw Passat 1.9 tdi 131 hp
Двигател: AVF
Местоположение: Силистра

Re: Измерване на утечка - правилният начин (и някои заблуди)

Мнениеот vankata_passat » Съб 04 фев 2017 22:50


Колеги на милиампери показва 0.00 0.01. Както и да е ще намеря някой който да види проблема и да премери правилно.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта