Измиване на двигател

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
drotomir
Мнения: 626
Регистриран на: Съб 27 окт 2012 20:30
Автомобил: Polo 9N3 2008 1.4 16V
Двигател:
Местоположение: warna

Re: Спирачната течност-подменяте ли я редовно?

Мнениеот drotomir » Нед 04 юни 2017 11:57


Миенето на двигател освен ако не е свален от колата и разглобен е твърде непрепоръчително , освен ако не скучаете и си търсите да си създадете проблеми за отстраняване.




Потребителски аватар
siso_k
Мнения: 1221
Регистриран на: Вто 10 авг 2010 9:29
Автомобил: 1999 VW Golf
Двигател: AKL
Местоположение: Ветровития град
Контакти:

Re: Спирачната течност-подменяте ли я редовно?

Мнениеот siso_k » Нед 04 юни 2017 18:51


A с пароструйка?


Потребителски аватар
beuchat
Мнения: 1934
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
Автомобил: 1990 Golf 2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Ямбол

Re: Спирачната течност-подменяте ли я редовно?

Мнениеот beuchat » Нед 04 юни 2017 22:13


TheBlackening написа:Не сменям. Обезвъздушаването е кофти процедура, а въздух в системата е опасен.
muns61 написа:Миете ли си двигателите с водоструйка?

Не. Двигател не се мие. Ако чистя - ползвам парцал с разредител. Водата не мие масло смесено с прах.

Пръскаш обезмаслител,чакаш малко и всичко се маха.


lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Спирачната течност-подменяте ли я редовно?

Мнениеот lion_heart002 » Пон 05 юни 2017 19:34


Като заговорехме за миене на двигатели... Винаги съм имал проблеми ако мия двигател в миналото, или ще прекъсва или направо няма да пали. Това на фолксвагени, аудита, опели, руски автомобили и други подобни които съм имал през годините (15-ина автомобила). Обаче преди около 4-5 години си купих първия японски автомобил- Хонда 6-а генерация с D15Z6 мотор. Та при този двигател ВСИЧКО, включително и капачката на делкото е уплътнена перфектно и не пропуска вода. Ама никъде. Реших да мия мотора, при един приятел на една автомивка. Викам- мий навсякъде с водоструйката под налягане, така както е,нищо няма да покривам и пазя-няма проблем. Той ми вика-никога няма да запали, всеки ден поне двама трима така реват-луд ли си ? Та хванахме се на бас на 50 лева-ако запали- мие колата отвътре, отвън и мотора безплатно. Ако не запали му давам 50 кинта допълнително. Та пръска човека където можа да вкара накрайника, с идеята,че няма да запали около 20 минути сигурно (капачка, кабели, абс помпа, табло бушони, абе каквото се сетите. Бях сменил кабели и капачка профилактично. Хондата запали и заработи така,всякаш нищо никъде не е мокрено, и даже за момент не опита да загасне или да прекъсва, никакъв проблем. Изводите за вас.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Спирачната течност-подменяте ли я редовно?

Мнениеот muns61 » Пон 05 юни 2017 19:45


lion_heart002 написа:Като заговорехме за миене на двигатели...

Същото мога да покажа на колата от аватара ми.
Въпросът ми за миенето имаше друг смисъл - при миене с водоструйка през отдушника на капачката влиза вода в казанчето и оводнява спирачната течност. А тя не е масло, а алкохол. Подобна е на антифриза. А работникът на автомивката не го боли фара къде набива струята, важното е да измие мръсотията.


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8114
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Измиване на двигател

Мнениеот Bai Sando » Пон 05 юни 2017 21:40


Bai Sando написа:Аз преди да сложа кората под мотора,редовно при каране в дъжд целия мотор ми беше мокър,но проблеми с динамото не съм имал за сега.
Даже имах драми с напукана бобина и в голям гьол колата гаснеше.
Ако ще миете двигателя е хубаво да го правите в топло време и да се остави с отворен капак на слънце.
Аз поне веднъж годишно му удрям една пароструйка и един обезмаслител.
После е радост за очото :mhihi
Изображение

Две години по-късно двигателя ми изглежда пак така.
Онзи ден го измих и докато бях свалил капачката с кабелите,забелязах,че имам страшен нагар по централния кабел.Направо се чудя как е работила тая кола.Но така е когато караш с капачка от 1.6 и кабели за 2.0 :redface


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Измиване на двигател

Мнениеот forski » Вто 06 юни 2017 7:43


Моя го забърсвам само с парцала, чат-пат
Прикачени файлове
DSC_5299.JPG


Потребителски аватар
beuchat
Мнения: 1934
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
Автомобил: 1990 Golf 2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Ямбол

Re: Измиване на двигател

Мнениеот beuchat » Сря 07 юни 2017 14:52


Явно тия 15 коли дето си ги имал всичките са били досущ с проблеми по запалителната система.Колата от профила съм я мил обилно с водоструйката и веднага след това паля и няма признаци zа неравномерна работа или нещо такова,така че моля без реклами на японски косачки :mhihi


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Измиване на двигател

Мнениеот Vlad777 » Сря 07 юни 2017 22:20


От темата изчезнаха мненията, които нямат общо. Който иска - да си мие двигателя. Кои сте вие, че да му давате наклон дали трябва или не?! Всеки сам си решава как да си живее живота.

Аз лично предпочитам да си измия двигателя всеки път когато предстои да правя нещо по/над/под/в страни от него. Много по-лесно се работи, когато е измит.

Освен това много по-лесно може да се идентифицира теч, когато двигателят е чист.

Последно мих двигателя на Аудито когато беше разглобен на съставни части и беше излязъл извън коша. Основно почистване на блока и главата отвън и отвътре, както и останалите части.

Измих го с препарат на 4MAX - Engine Cleaner - на цена 28 лв за 5 литра в Intercars.

Това е много силен препарат. Докато търках цилиндрите с гъбичка от вътрешната страна ми изгоря ръката, където се е опирала в цилиндъра и се е втрил препарата, така че трябва да се внимава. Но пък за сметка на това всичко стана като ново. По блокът имаше отлагания от масло, които напълно изчезнаха.

Двигателят на Голф двойката (1.8 моно) пък го мих съвсем наскоро със същия този препарат - налях го в пулверизатор, напръсках всичко обилно, изчаках 5 мин, напръсках след това отново и минах всичко с водоструйката. Нямах никакви проблеми с паленето веднага след това, освен че от изпускателните колектори започна да излиза пара от водата, която се стича по него.


Потребителски аватар
$100
Мнения: 942
Регистриран на: Нед 18 мар 2012 20:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: Измиване на двигател

Мнениеот $100 » Сря 07 юни 2017 22:31


Vlad777 написа:Който иска - да си мие двигателя. Кои сте вие, че да му давате наклон дали трябва или не?!

Значи има За и Против миенето, но щом ти си За, значи всички против са "кои сте вие". Защо се смяташ за висша инстанция, която си налага мнението? И не е единствен случай това тук. Това как си ремонтираш двигателя си е твоя работа, няма какво да ни обясняваш кое как се прави. Вижда се, че живееш в някакъв свой свят, но е добре от време на време да се събуждаш. PS: И побързай да ми изтриеш мнението преди да са го прочели повече хора.


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Измиване на двигател

Мнениеот Vlad777 » Сря 07 юни 2017 22:40


Форумът е за взаимопомощ. Който иска да му е чист двигателя - ако имаш с какво - можеш да му помогнеш със съвет. В случая взаимопомощта от твоето мнение е нула. Затова получаваш и предупреждение за спам.


Потребителски аватар
beuchat
Мнения: 1934
Регистриран на: Вто 20 май 2008 21:01
Автомобил: 1990 Golf 2
Двигател: 1.6 EZ
Местоположение: Ямбол

Re: Измиване на двигател

Мнениеот beuchat » Чет 08 юни 2017 9:37


Добре бе,аз в началото на темата виждам въпрос какви са възможните последствия от миене на двигател.
Ясно е,че никога не си си мил двигателя на колата,т.е нямаш какво да кажеш по темата.Отделен въпрос е,че упорито се противиш на всеки който иска да го направи.
Аз лично когато не съм компетентен в дадена тема във форума,или не ми харесва какво се пише в нея,просто я подминавам и не изказвам мнение.
А това за измисления свят,явно ти имаш прекалено свободно време да се противиш на всеки изказал се положително за миенето в тази тема :mhihi .

П.С.За да не бъде спам.Моя двигател го мих със силно концентриран обезмаслител за промишлеността,с който ме снабди приятел.Ефекта върху кожата е същия като при колегата.Най-хубавото е ,че не съм си цапал ръцете да търкам с четки и тем подобни блока,който беше силно замърсен с масло,прах и какво ли още не.
Меглио и тем подобни не са лоши,но са по-скоро за леки замърсявания,за силни такива си мисля,че трябва да играя и четката и да се търка доста.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6152
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Измиване на двигател

Мнениеот ktamen » Чет 08 юни 2017 9:52


Първо да кажа, че 100те долара ми е изключително антипатичен и честичко ме нервира с тъпизмите си, последния пример е само преди седмица в друга тема.
Обаче с последното му мнение в тази тема съм 100% съгласен.
Форумът е за взаимопомощ и е важно и да се знаят възможните рискове от миенето.
Градски, аз съм мил двигателя на стария ми голф, същия като твоя EZ и добре помня колко трудно го запалих след това. Това че ти си нямал проблеми след миенето не гарантира същия резултат винаги и при всички :exclaim
radotom написа:
ktamen написа:Дали има някакъв риск за двигателя от рязкото загряване?

Според дебелите книги има! :(
Забранява се заливането на двигателя зимата с гореща вода защото от рязката температурна разлика се появяват микропукнатини по блока и главта. Вземи някоя от старите книги-наръчници за автомобилисти - пише го във всяка от тях (в новите не го пише, защото се предполага, че нямат проблеми с паленето новитв коли)
Виждал съм АУДИ с пукнат блок.
След доста въпроси какво и кога е ставало, прегряван ли е и т.н. се стигна до извода, че белята е станала след като пича, връщайки се от 90километрова разходка, включваща лек ОФФ-Роуд, решил да измие колата и двигателя на водоструйка.
Естествено - недоказуемо е, че това е причината, ама...

Цитатът е от темата ми за бойлера, хубаво е да се знае и този риск :exclaim


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 19698
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Измиване на двигател

Мнениеот Vlad777 » Чет 08 юни 2017 10:42


Ако имаш аргументи защо не трябва да се мие двигателя и до какво води това е едно, а ако просто в няколко поредни мнения твърдиш, че щом си миеш двигателя, значи си тъп, защото нямало смисъл - това е друго. Надявам се да схванете разликата.

И пак казвам - като си си написал веднъж мнението в дадена тема - това е достатъчно, освен ако няма уточняващи въпроси към него. Не е нормално да се повтаря едно и също нещо след всяко мнение, което е различно от вече написаното. Това дразни всички и превръща темата в чат и спам.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11917
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Измиване на двигател

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 08 юни 2017 20:51


Преди време с една мазда която карах имах сериозни проблеми след измиване на двигателя, бобината се оказа спукана и от водоструйката влязла вода в нея. Трудно запали на 1-2-3 цилиндъра, а тъкмо бях минал на специален стенд за реглаж на два карбуратора.В сервиза в който добутах изгасналата ми кола ми смениха бобината и докато му кажа на онзи да не ръчка с отверката и развъртя реглажа на карбураторите, а чаках почти цял ден да ми ги направят.
Тогава се бях зарекъл двигател да не мия, но преди 3-4 години след някакъв ремонт и многото кал покрай мотора се навих да го измия. Използвах обезмаслител Цунами на индустриална химия. Разрежда се 1:10, пръска се с пулверизатора, минава се с водоструйката и става като нов. С изправна бобина, капачка, кабели и свещи никога до сега не съм имал проблем с паленето



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: CECOTO111 1, DrugiaBliznak, simo7, Каспър и 245 госта