Колеги, наскоро спуках маркуч, водно съединение и досега спорихме с едни приятели. Те твърдят че това се дължало поради работата на газ на двигателя тя изгаряла при по-висока температура оттам загрявала всичко повече и в бъдеще ще сменям и други водни съединения. Аз твърдя че е просто от възрастта на колата и маркуча е вече остарял. Те обаче, фенове на дизела ми твърдят че дизела не можел да даде такива проблеми и ако ги вкараме в едно задръстване сега лятото в София например бензина щял да прегрее първи. Дизела не можел да загрее така. Незнам колко е вярно. За в бъдеще ще си търся кола и ако това е действително така ща не ща ще търся дизел.
Темата няма за цел да се превръща в дизел срещу бензин, а просто дали гореописаното е вярно.
Малко размисли относно загряване на двигатели
- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Маркучите е ясно, че са се скапали от газта. А на мен ми се скапа ръчната от тая гадна газ. И на един комшия му изгоряла крушката на левия фар, и той е на газ.
Тая газ много скапва всичко по колата.
Тая газ много скапва всичко по колата.
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Не е вярно. Изправен автомобил няма как да прегрее.
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
И аз това се опитвах да им обясня, ако всичко е ок перката си включва и се охлажда двигателя. Те ми твърдят че самия дизел бил по "студен" двигател поради по-високото си кпд не отделял толкова топлина и нямало как да прегрее лятно време в задръстване за разлика от бензиновия.
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
А колата ти беше ли прегряла,когато се спука маркуча? Предполагам че не ,щото темата щеше да е с друго заглавие.Температурата на горене не оказва пряко влияние конкретно в/у водните съединения.Затова инжинерите отдавна са внедрили охладителната система,част от която са и съединенията.И в контекста на заглавието -да порассъждаваме малко:Имаш автомобил,който е бензин/газ.Охладителната система е изчислена да поддържа опр. работна темп. на ДВГ-то,която не трябва да бъде надвишавана над 110гр.например ,и то моментно.Затова са разните му термостати,големи,малки кръгове,две перки на голяемия радиатор и тем подобни.На таблото раб.темп.е пр. 90гр.,а има оставен аванс до 110гр. примерно.Това означава че при проблем в охл. система имаш някакъв реален шанс да реагираш и предотвратиш по-сериозна авария. Т.е.-конструкторите са ти дали някакъв температурен (достатъчно широк) "аванс".За да сработи този аванс при една такава нежелана ситуация с прегряване означава че компонентите в охл. система също трябва да издържат на означената макс. температура,макар и не за дълго.
Така че според мен това ,което са ти наговорили твоите приятели си е глупост.За да ти се спука водно съединение заради по-висока темп.,означава че трябва да си карал буквално с прегрят ДВГ ,и ако си се оттървал само със съединение си шанс 1:5000...с още много нули.
Вярно че газта е с по-висока темп. на горене,т.е. прави пълно изгаряне,но ако ДВГ-то ти загрява ,значи имаш проблем не с темп. на горене ,а с охладителната система на колата.
п.с. Виждам че докатo съм писал този пост са се включили други колеги,така че ако повтарям нечие мнение -извинявам се.
Така че според мен това ,което са ти наговорили твоите приятели си е глупост.За да ти се спука водно съединение заради по-висока темп.,означава че трябва да си карал буквално с прегрят ДВГ ,и ако си се оттървал само със съединение си шанс 1:5000...с още много нули.
Вярно че газта е с по-висока темп. на горене,т.е. прави пълно изгаряне,но ако ДВГ-то ти загрява ,значи имаш проблем не с темп. на горене ,а с охладителната система на колата.
п.с. Виждам че докатo съм писал този пост са се включили други колеги,така че ако повтарям нечие мнение -извинявам се.
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
gergeto написа:Вярно че газта е с по-висока темп. на горене,т.е. прави пълно изгаряне,но ако ДВГ-то ти загрява ,значи имаш проблем не с темп. на горене..
В тази връзка желая да поставя следните три въпроса:
1. Каква е температурата на горене на дизела в цилиндъра при стехиометрична смес?
2. Каква е температурата на горене на бензина в цилиндъра при стехиометрична смес?
3. Каква е температурата на горене на пропан-бутана в цилиндъра при стехиометрична смес?
- gergeto
- Мнения: 3344
- Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Кайзен написа:В тази връзка желая да поставя следните три въпроса:
1. Каква е температурата на горене на дизела в цилиндъра?
2. Каква е температурата на горене на бензина в цилиндъра?
3. Каква е температурата на горене на пропан-бутана в цилиндъра?
Е тука ме хвана натясно-никога не съм се замислял ,конкретно в цилиндрите каква е темп.

Каква е ? Искаш да кажеш че е еднаква при трите типа гориво ли?
-
- Мнения: 840
- Регистриран на: Вто 14 авг 2012 22:48
- Автомобил: Golf IV
- Двигател: AKL 2000
- Местоположение: Plovdiv
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Правилно са ти казали, че дизела е с по-високо КПД и по-бавно загрява. Може да ги питаш как е зимата и кога им идва топлото. Ще ти кажа на мен какво ми се скапа. За 100 000 км на газ изгоря гарнитурата на главата /заради по-високата темп на горене на газта/. Майстора каза, че 100 000 на газ и нова гарнитура. Дали е така назная, но е факт.
Видях въпросите.
При бенз и диз, горивото охлажда цилиндъра, при газта с изпарител няма как да стане. При течната фаза е съвсем друго.
Видях въпросите.
При бенз и диз, горивото охлажда цилиндъра, при газта с изпарител няма как да стане. При течната фаза е съвсем друго.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
[quote="batmit"][/quote]
Рязана краставица...
Рязана краставица...
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Колата не беше прегряла, а пропуснах да отбележа ча самия маркуч се беше скъсал точно където го захваща металната скоба, ако има някакво значение, изрязахме дефектното парче около 1 см, и го донатъпкахме така стигнахме до най близкия сервиз.Та твърдението на въпросните момци е че понеже газта гори при по висока температура и оттам скапва всичко по пътя си, на мен ми е трудно да имповярвам защото лично на въпросната кола само аз съм им навъртял 320хил.км само на газ.
А и каквото и да стане вече се е изплатила. Въпроса е ако по-модерните дизели нямат проблем с прегряването например AVF 131 коня да си търся дизел, въпреки че не съм им хич фен но това е отделна тема.
А и каквото и да стане вече се е изплатила. Въпроса е ако по-модерните дизели нямат проблем с прегряването например AVF 131 коня да си търся дизел, въпреки че не съм им хич фен но това е отделна тема.
- Zerga3GT
- Мнения: 1276
- Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
- Автомобил: Golf A3
- Двигател: ABU 94
- Местоположение: ВТ
- Контакти:
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
https://en.wikipedia.org/wiki/Adiabatic_flame_temperature
Логика българска...
То не беше изсушаване на клапани то допълнителни уреди за омазняване. И най лошото е че това продължава десетилетия.
LPG до края.
Логика българска...
То не беше изсушаване на клапани то допълнителни уреди за омазняване. И най лошото е че това продължава десетилетия.
LPG до края.
- stefan4o
- Мнения: 19315
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
eng написа:Колата не беше прегряла, а пропуснах да отбележа ча самия маркуч се беше скъсал точно където го захваща металната скоба, ако има някакво значение, изрязахме дефектното парче около 1 см, и го донатъпкахме така стигнахме до най близкия сервиз.Та твърдението на въпросните момци е че понеже газта гори при по висока температура и оттам скапва всичко по пътя си, на мен ми е трудно да имповярвам защото лично на въпросната кола само аз съм им навъртял 320хил.км само на газ.
А и каквото и да стане вече се е изплатила. Въпроса е ако по-модерните дизели нямат проблем с прегряването например AVF 131 коня да си търся дизел, въпреки че не съм им хич фен но това е отделна тема.
Ще кажа само три думи - бабината им трънкина. Маркучът ти се е скъсал, щото вече му е дошло времето, или просто скобата е била зверски пренатегната. Това може да се случи на всяка кола, без оглед на типа гориво, което се ползва.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12120
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
batmit написа:Правилно са ти казали, че дизела е с по-високо КПД и по-бавно загрява. Може да ги питаш как е зимата и кога им идва топлото. Ще ти кажа на мен какво ми се скапа. За 100 000 км на газ изгоря гарнитурата на главата /заради по-високата темп на горене на газта/. Майстора каза, че 100 000 на газ и нова гарнитура. Дали е така назная, но е факт.
Видях въпросите.
При бенз и диз, горивото охлажда цилиндъра, при газта с изпарител няма как да стане. При течната фаза е съвсем друго.
220 хиляди на газ и смених ганритурата не защото беше изгоряла, а защото за това време и години ми казаха, че си е тръгнала гарнитурата и по добре да сменя превантивно. Майстора беше прав, за това време беше поизгнила около отворите за антифриза и беше въпрос на не много време да смеси антифриз и масло. И това няма нищо общо с газта. Тя си върви по тръбата от бутилката, през клапаните в цилиндъра, изгаря и излиза през ауспуха. Нищо, ама нищо общо с другите компоненти на мотора.
На колегата тоя маркуч се е скъсал заради пренатегната скоба и така както са го скъсили със сантиметър е можело да си кара още десетина години с правилно стегната скоба
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Да и аз това се опитвах да им обясня на моите хора , но те твърдяха друго,Както и да е да си знам за мен си че съм прав.
- slaveiko67
- Мнения: 2120
- Регистриран на: Сря 03 ное 2010 10:23
- Автомобил: Golf 3 GT TDI
- Двигател: AFN 96g
- Местоположение: Montana
Re: Малко размисли относно загряване на двигатели
Една интересна тема,според мен-https://mercedes-bg.info/index.php?topic=414.0
Ако са верни разсъжденията на автора,действително при работа на газ,двигателя е най-натоварен температурно в сравнение с другите горива.Но това едва ли се отразява на годноста на съединенията по охладителната система.По-скоро стареенето на гумените връзки и неподходящи скоби оказва основно влияние върху здравината им...
Ако са верни разсъжденията на автора,действително при работа на газ,двигателя е най-натоварен температурно в сравнение с другите горива.Но това едва ли се отразява на годноста на съединенията по охладителната система.По-скоро стареенето на гумените връзки и неподходящи скоби оказва основно влияние върху здравината им...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта