Новите коли и ниския разход - възможно ли е?
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?
Напредък има огромен. При еднаква кубатура, новите мотори са много по-икономични. Това че заводските данни нямат нищо общо с реалноста е отделен въпрос.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?
Малка кубатура-много коне- изцеден мотор. На 200-250 000 -пълен гроб.
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?
Таман когато стане време да дойдат при нас нали..Отделно и заради еко изискванията и ДПФ-ите , се налага да се слагат масла с недостатъчно присадки ( по-точно непълен набор ) , това допълнително им разказва играта...
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?
Водния дух1 написа:Малка кубатура-много коне- изцеден мотор. На 200-250 000 -пълен гроб.
От къде знаеш?
Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?
Даже вече искат да спрат ДВГ, но при електрификацията все още акумулаторите оскъпяват доста работата...
- Курт Деликуртев
- предупреждение за БАН
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Нед 17 сеп 2017 12:40
- Автомобил: Passat Variant 2001
- Двигател: AWT
- Местоположение: Филибето майна/ Щурград
Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?
Водния дух1 написа:Малка кубатура-много коне- изцеден мотор. На 200-250 000 -пълен гроб.
Така бяха BMW-тата преди години, при това с доста високи обороти, форсирани мотори, в резултат гробниците тъдява бяха пълни с тях!
- group®
- Темерут
- Мнения: 9875
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?
Накрая всички ще дойдат на американския акъл, но по презокеански начин и ще се дефорсират големи двигатели по японски
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?
pe6kata написа:Разходът е напълно постижим, ако се кара икономично. Ако някой си мисли, че ще впрегне всичките 220коня и ще гори 5/100. - няма начин.
pe6kata написа:Mishonti написа:Това ми е абсолютно ясно... но при смесен 5.5/100 означава, че трябва да гори под 4 извън града с 90... следователно със 130 около 6 макс... а не близо 10 :)
е тук си в много голяма грешка.
Малък бензинов мотор, всеки 10 км/ч над някаква базова скорост (70-90км/ч), започва си качва разхода с по около 1 литър.
Да подкрепя Пешката. Моят 1.8 заводски астматик на 30 години, ако се кара до 120 км харчи 8 на 100 газ, мина ли обаче 3 хил оборота към 130 и нагоре километри разхода се качва около и над 10. Братчеда наскоро си взе волво V70 2013 година 2 литра бензинов екобууст с директно впръскване 241 к.с. Градско разхода се върти около 12 на 100 бензин с каране на студено /4 км му е от тях до работата/ Въпреки всичко колата за мощността си е с доста нисък разход ако се кара икономично. Излязохме на магистралата да я пробваме, за едно ускорение до 200 и 2 минути на такава скорост отчете над 20 на 100 разход.
Т.е, ако не ползваш всичките коне постигаш нисък разход, но няма как да гори 5 или 6 на сто при натискане и ползване на всичките 240 коня.
Другият момент е скоростната кутия. 6 степенен автоматик, 140 на темпомат на магистралата, колата стои на 2300 оборота, така ще е по икономична при всички случаи от малолитражка с ръчна кутия, която при тази скорост е на 4 хиляди и отгоре обороти
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?
group® написа:Накрая всички ще дойдат на американския акъл, но по презокеански начин и ще се дефорсират големи двигатели по японски
- Petrolhead
- Мнения: 2116
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?
2.0 BiTDI, 180 коня, 1860 килограма празна, среден разход за малко повече от 100 километра смесено каране.
-
- Мнения: 1834
- Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
- Автомобил: C220
- Двигател: CDI 2007
- Местоположение: Бургассс
Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?
К.Одаджийски написа:pe6kata написа:Разходът е напълно постижим, ако се кара икономично. Ако някой си мисли, че ще впрегне всичките 220коня и ще гори 5/100. - няма начин.pe6kata написа:Mishonti написа:Това ми е абсолютно ясно... но при смесен 5.5/100 означава, че трябва да гори под 4 извън града с 90... следователно със 130 около 6 макс... а не близо 10 :)
е тук си в много голяма грешка.
Малък бензинов мотор, всеки 10 км/ч над някаква базова скорост (70-90км/ч), започва си качва разхода с по около 1 литър.
Да подкрепя Пешката. Моят 1.8 заводски астматик на 30 години, ако се кара до 120 км харчи 8 на 100 газ, мина ли обаче 3 хил оборота към 130 и нагоре километри разхода се качва около и над 10. Братчеда наскоро си взе волво V70 2013 година 2 литра бензинов екобууст с директно впръскване 241 к.с. Градско разхода се върти около 12 на 100 бензин с каране на студено /4 км му е от тях до работата/ Въпреки всичко колата за мощността си е с доста нисък разход ако се кара икономично. Излязохме на магистралата да я пробваме, за едно ускорение до 200 и 2 минути на такава скорост отчете над 20 на 100 разход.
Т.е, ако не ползваш всичките коне постигаш нисък разход, но няма как да гори 5 или 6 на сто при натискане и ползване на всичките 240 коня.
Другият момент е скоростната кутия. 6 степенен автоматик, 140 на темпомат на магистралата, колата стои на 2300 оборота, така ще е по икономична при всички случаи от малолитражка с ръчна кутия, която при тази скорост е на 4 хиляди и отгоре обороти
Хюндая на 140 е с 4000 оборота - 6 степенен автомат. Какъв е смисълът от подобна кола тогава??? Да я караш с 70-80 за да може да ти гори 5-6/100....
Отделно съм против тия буустнати мотори - малки кубатури с мноого коне - страшна глупост. Още повече пък сложени на големи коли.
Последна промяна от Mishonti на Сря 18 апр 2018 8:38, променено общо 1 път.
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?
group® написа:Накрая всички ще дойдат на американския акъл, но по презокеански начин и ще се дефорсират големи двигатели по японски
На 95% съм съгласен , щото и самите производители "виждат" какво се получава при турбиниран мотор и директно впръскване . ФПЧ-те са завишени драстично спрямо атмосверен със сходна мощност . Турбинираните бензини с ДИ са "новите" дизели. В момента са се забатачили по този казус и не се знае какво ще става и с тях.
Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?
Така си е, като цяло ДВГ достига предела на своите възможности по отношение на разхода, пряко свързано с предела на неговото КПД. За да има голямо КПД един ДВГ, се прибягва основно до следните съвременни двигателни фокуса - даунсайзинг, даунспийдинг, турбо и ДИ. Въоръжен с тези много скъпи мерки, съвременния ДВГ наистина е по-икономичен. Икономия, която не оправдава практически в голяма степен високата технологична цена за постигането й. Дори всичко това принципно води до спадане на ресурса на ДВГ, защото просто това си е едно екстремно форсиране на двигателя, което даже води след себе си до нови екологични проблеми - азотни окиси, твърди частици и т.н. Като цяло тук нещата са в един омагьосан кръг, а именно - голямото КПД, постигано на висока производствена цена, е за сметка на намаляващ ресурс в по-дългосрочен план, водещо след себе си до нови екологични проблеми. Отговор на въпроса, как ще го преодолее всичко това ДВГ, не е ясен. А може би е ясно, че нещата лека-полека отиват към електрификация...
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?
Намаляване на теглото и на скоростта.
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Новите коли и ниския разход - възможно ли е?
Колата харчи малко ако е малка кубатурата, и е по-високотехнологична. Конете нямат много общо
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 273 госта