Въпосче към по опитните в боядисването

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
googo
Мнения: 117
Регистриран на: Чет 01 мар 2007 14:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Въпосче към по опитните в боядисването

Мнениеот googo » Чет 22 мар 2012 19:16


Здравейте колеги!Имам питане към по опитни и професионални бояджии.Боядисвалвал съм много малко основно малко детайли по колата и други но от извесно време нещо не ми се получават нещата и немога да разбера къде греша пък и като питам някой мисли че ще му взема занаята а аз съм далеч от мисълта да ставам бояджия просто като ми се наложи нещо да си го пръсна в гаража.Та на кратко историята:Реших да си боядисам предния капак понеже беше целия в дупчици от камъчета и започнал да корозира.Първо свалих лака с шкурка 240,после изчистих ръждата до чиста ламарина и китосах след което загладих кита и шприцнах целия капак шприцкита беше доста гъст и го разредиш с бензин незнам дали е правилно.На другия ден с водна шкурка 1000 го изгладих и като изсъхна блеснаха недостатъците и затова ударих още една ръка и пак с 1000 докато ми хареса.Дойде време и за боята кадето е и проблема взех си 250мл.боя с втвърдител и разредител оптеделен от продавача които би трябвало като ги смеся да е готова за пръскане да ама не оказа се доста гъста и пистолета направо я плюеше и затова я разредих с кореселин.След нанасянето на първата ръка на места се получиха едни дупчици като "кратерчета"а кита там беше гладък,изчаках около 15мин.и нанесох втората ръка като се опитах да запълня дупчиците но каточели боята се отдръпваше и пак зейваха на какво се дължи това.С обикновена боя автоемайл лак съм нямал такива проблеми.Дюзата е 1.4 и пръскам на 4бара.Боята стана на места като портокалова кора за което си мисля,че още е трябвало да разредя боята.Това е благодаря предварително чакам съвети!




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Въпосче към по опитните в боядисването

Мнениеот muns61 » Чет 22 мар 2012 20:35


Кратерчетата са мазни капки - от разредителя, от замърсяване, или от въздуха от компресора. Шкурка 1000 е излишна.
Бояджийството е най-трудната работа по автомобила, добре дошъл в този филм! :applause:


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8110
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Въпосче към по опитните в боядисването

Мнениеот Bai Sando » Съб 25 юни 2022 18:41


Да повдигна малко темата :biggrin Взех си една s-line броня за аудито,която не беше в много добро състояние.Това за мен не е проблем.Изшкурих всичко,китнах,шприцнах и дойде време за боята.Поръчах си боя по кода.Пръснах я,всичко точно.Дойде време за лака.Смесих го с втвърдителя минах я една ръка,после втора,стана много добре.Остана още малко лак и си викам ще я мина трети път...да ама не взе да страва на кратерчета буквално дълбоки по 1-2мм.
Ос*ах работата баш на края. :stumm
От прочетеното стигнах до извода,че явно от компресора е тръгнало масло или конденз.Но според мен е масло.
Компресора е чисто-нов 50 литра от не много скъпите.Да пръснеш броня ,калник става според мен.
Сега ще я правя на ново но искам да разбера как да не се получи пак същото?
Поръчал съм филтър и кондензоуловител(едно като прозрачно филтърче което се завива на входа на пистоета),освен това и голям фитър който се слага на компресора преди маркуча още.
Ще ми свършат ли работа и как мога да предотвратя образуването на тези кратерчета?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 45 госта