Дизел VS Бензин

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Дизел VS Бензин

Мнениеот group® » Съб 05 яну 2019 22:39


Идеята на тази тема е да събере полезна информация при избор на автомобил (за съответния раздел).
Тук не става дума за лични предпочитания и нужди, а за информация!
Моля въздържайте се от провокиране и влизане в спорове! (има и други такива теми, където се водят по-разпалени дискусии; може да приложите и линкове)
Целта е да сме полезни със знанията си на потребители (основно нови такива), които нямат нужния опит и знания.
На много от нас ни се струват изтъркано банални някои въпроси, но всъщност има много хора, които не знаят защо избират дадени нещо в един автомобил.


Избор на дизелов или бензинов автомобил:
1. в зависимост от годишен пробег и начин на ползване - при какъв пробег си заслужава едно от двете, къси и дълги разстояния;
2. в зависимост от експлоатационни разходи - поддръжка, ремонти, гориво;
3. в зависимост от представянето на автомобила - мощност, комфорт;
4. в зависимост от екологични нагласи - кое и кога по-малко замърсява;
5. бензинов мотор с газова уредба(LPG или CNG) - плюсове и минуси;

(Предлагам да коментираме по точки, като може да добавим и още критерии)

Желателно е да се борави с достоверна информация - статии, проучвания и изследвания.




Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот group® » Съб 05 яну 2019 22:48


1. Говорили сме си много пъти, че при малък пробег и кратки дистанции предпочитаме бензин. За другото дизел. Но колко пробег, какво са кратки дистанции?
2. Битува нагласа, че дизелът е по-скъп за поддръжка - с колко и защо? Дизела харчи по-малко, но кога това компенсира по-скъпата поддръжка?
3. Това са субективни критерии и няма нужда да спорим - има ли данни за вибрации и шум при различните двигатели?
4. Имаше едно клипче на едни пичове, които мериха различни коли - дизел, бензин със и без катализатор, LPG пак със и без катализатор. Данните бяха интересни, макар да не претендират за научна достоверност. Не мога да го открия, ако на някой му попадне ще е полезно.
5. Тук въпросът пак не е до лични предпочитания, а малко сметки. Начална инвестиция, разходи по експлоатация, проблеми свързани с употребата, дали и кога си струва, след като теглим чертата.


Потребителски аватар
hooligans
Мнения: 18715
Регистриран на: Пет 30 мар 2007 19:22
Автомобил: VW Polo Harlekin 1996
Двигател: 1.6 AEE
Местоположение: София

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот hooligans » Съб 05 яну 2019 22:48


Темата може да стане много интересна и лично ще я следя за спам.


Потребителски аватар
Ronin
Мнения: 1025
Регистриран на: Съб 10 юни 2006 16:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив Kia ceed 16V 109 к.с
Контакти:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот Ronin » Съб 05 яну 2019 22:54


По точка 1 ,смятам че е грешка,за голям пробег бензин със газ.По отношение на разход в лева,бензин с газ,няма начин дизела да го бие,нито на къси,нито на дълги разстояния.

Към дискусията трябва и да се добави типа на автомобила.Какъв е дизела, товарен камион,джип или лека кола,ван или баничарка.
Дизела също дали е предкамерен GDI или комънрейл...щото дизел и дизел не са едно и също.

Карам дизелов джип,който 11-12 нафта е долната идеална граница.

Същевременно карам работна баничарка комънрейл със разход 6.5-7.5 който ако ще и пода да изкъртя от натискане,няма да подмине 8 /100 нафта.А за вървенето върви .


Потребителски аватар
vlado_tonev
Мнения: 5497
Регистриран на: Нед 18 ное 2007 1:54
Автомобил: GOLF MK4 1.9TDI
Двигател: ALH 2000
Местоположение: София
Контакти:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот vlado_tonev » Съб 05 яну 2019 23:20


Карах 8 години Голф 1.8 ABS.
Само на бензин.Пробега ми беше около 6-7000 за година.Не съм имал проблем с мотор, скорости или друг скъп агрегат.Евтина подръжка и достатъчно тяга.Разхода е бил винаги около 10 в града и около 7 извънградско.
От 4 години имам Голф 1.9 ALH 2000 година.
В началото имах мерак и доста неща му пооправих, докато започне да ми харесва.Като цяло, най-скъпото нещо което съм сменил е маховик със съединител.
Труда и при двете винаги е бил от мен!
Дизела определено ми е по-приятен за каране.Него също не мога да му мина повече от 8000 кю за година, защото имам служебен автомобил.
Но ако сравня двете горива, с дизела ми идва малко по-евтино....


Потребителски аватар
PlamenDimitrov1
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 11 дек 2017 19:58
Автомобил: golf 3 GTI _ 1Y
Двигател: ABF 95 _ 1Y 93

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот PlamenDimitrov1 » Нед 06 яну 2019 0:04


Интересна тема
,но
няма как да се отговори точно в нашите условия, според мен.
Причините:
- прекалено общо е само с типа гориво като критерия за неща като обслужване и чупене - има сполучливи и кирливи двигатели и от двата вида, лесни и/или евтини за поддръжка както и обратното.
- без определен период за сравнение няма как да стане - например чист дизел от 90 и някоя година, правен да е вечен, и нещо ново което е изчислено след края на гаранцията да е на кламери или за основен ремонт.
- много голям процент от автопарка ни е вече използван което прави предложената точка 2 доста зависеща от късмета и "какво ти се падне".
-твърдоглавието и личните предпочитания - в крайка сметка заклетия фен на едното никога няма да смени и ще държи, че неговото е по-добро.

По точка 1 и 4 нямам мнение.
За точка 2 вече казах.
Toчка 3: Чувал съм (нови) бензини да ручат като дизели и тихи дизели - пак субективно кои поколения гледаме.
Точка 5: Плюс: цената за изминат километър пада. Минуси: голяма първоначална инвестиция, поддържане на две горивни системи изправни, гарантирани главоболия в (близкото) бъдеще.

Дори това което написах пак е субективно за какво сравняваме.
Точни резултати без 2 коли, с близки характеристики, взети директно от завода и пуснати на полигон някъде (с дрги думи еднакви условия на ползване), няма как.

Моето лично предпочитание между двете ми налични за ползване коли (и двете са голф 3ки с двигатели 1.9 чист дизел и 2.0 16 клапана бензин/газ) е лятото дизела, зимата бензина, само дето не става защото дизела се крепи на свети кръпки и няма климатик....
Въпреки, че са в еднакво купе, пак няма място за сравнение между двете - разликата е от земята до небето. Бензина върви, по-тих, по-чист, по-досаден и по-ненадежден в пъти повече от дизела, който пък най-големият му недостатък е, че е бавен. Разхода на двете коли е що-годе еднакъв поради факта, че бензина има АГУ.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот group® » Нед 06 яну 2019 0:17


Ronin написа:По точка 1 ,смятам че е грешка,за голям пробег бензин със газ.По отношение на разход в лева,бензин с газ,няма начин дизела да го бие,нито на къси,нито на дълги разстояния.


Тук ще кажа, че принципно съм съгласен и лично аз следвам тази логика.
Но има един друг момент и той е, че рядко си правим стриктна сметка. Караме го на общи сметки и усещане. Идеята на темата не е да обсъждаме въпросът по баналния начин, а някак по-емпирично.

Прилагам един цитат за сметката при газ от друг форум. В случая за джип, но няма значение това, важна е самата методология. Цялата тема е интересна и води до някои изводи. По натам в тази темата, ако се развива нормално, ще допълня този въпрос с личен опит:

Технически данни.
Изчисления.

И сега, за да не хвръкне темата в раздел "общи приказки" да прибегнем до по-конкретни цифри , та даже и до любимата на всеки ученик математика.
Модел: Toyota FJ cruiser 2008 година
Двигател: 4.0 V бензин 24 valve
Скорости: автоматик с 4 скорости + принудително 4-тч,3-та, 2-ра, 1-ва. Когато си на принудителна 4-та просто махаш овърдрайфа и пуснеш ли газта, колата забавя на мотор като ръчка.
Трансмисия: задно с превключване от механичен лост на двойно. Кара се само на задно по път. Двойното за 55хил км е включвано 2-3 пъти при вадене на някого от калта.
Тегло: около 1890кг. без газовата.
Разход преди конвертирането: градско 13.7 - 13.8л/100 (Става дума за периферно градско) Извънградско 10.9л/100км (скорост 90 по селски път и 110-130 по магистрала)
Пробег на колата до момента: 35500Мили = 56800км.
Газова уредба: Газов инжекцион със самостоятелен компютър BLUEMEC

Подавам тези данни, защото с конвертирането на ГАЗ се опитваме да постигнем по нисък разкод, като стойност за единица пробег. Всяко нещо има значение в този случай, и трансмисията, и стила на ползване "задно-двойно", и възрастта на автомобила към датата на преработката, и състоянието на филтри, свещи и т.н. Не е без значение и стартовия разход и въобще всяко нещо което би могло да повлияе на крайния резултат.

Данни от първо засичане:
Пробег 256км
Изразходвана ГАЗ 37 литра
Изразходван бензин 7 литра
Данните са доста верни макар че може да мърдат с десети от литъра.
Още нещо - това е първа бутилка. Възможно е да измърда за в бъдеще. И за това ще продължа да засичам и да подавам цифри докато се стабилизира и неколкократно покаже е дни и същи резултати или поне резултати с пренебрежимо отклонение.

Въз основа на тези данни можем да изчиалим ефективността на Газта по отношение на Бензина.
1. Първа методика:
Изчисляваме директно стойността на горивото за километър в лева.
37 литра газ х 1.27лв/л = 46.90лв.
7 литра бензин х 2.35лв/л = 16.45лв.
-------------------------------------
Общо = 63.44лв

Сега делим общата стойност на двете горива : на изминатия пробег и получаваме стойността на всеки изминат километър

63.44лв / 256км = 0.25лв/км

За сравнение не е лошо да пресметнем при същата цена на горивата колко би изразходвала джипката само на бензин
разход градско 13.7л/100км х 2.35лв/л = 0.32лв/км

Е има напредък 25 стотинки срещу 32 стотинки от преди конвертирането означават икономия от около 7ст/км
При цена на уредбата 2300лв и икономия от 7ст/км ако нищо не се прецака уредбата ще се изплати за около 33000км
Е , няма да стане точно така ама за това ще ви държа в течение по отношение бъдещите разходи за поддръжка на уредбата.

2. Втора методика
Включване на изразходвания бензин към разхода на газ, чрез преизчисляване на бензина в литри газ през цената на литър гориво от двата вида.
Нещо като да сте похарчили по малко от две различни валути и да го пресметнете само в едната.
Тогава нещата стоят така:
7л бензин х 2.35лв/л = 16.45лв
16.45лв обърнато в литри газ е 16.45/1.27лв/л = 12.95л газ
Приравненият към газ разход излиза че е :
37л.газ + новите 12.27 л газ = 49.95л.газ за 256км
256км : 49.95л = 19.5л/100 газ приравнен разход

Окей, и сега стигаме пак до същото, до изчисляване икономията за километър.
19.5/100 газ х 1.27 = около 25ст/км
13.7/100 бензин х 2.35 = около 32ст/км
икономия около 7ст/км
Изплащане на уредбата за около 33000км пробег.
Демек пак същото като при първата методика.

Страшен кеф.
При мен това ще стане за около 3 години.


източник: https://www.offroad-bulgaria.com/showth ... p?t=114220


Към горното бих добавил в сметката и цена на катализатори. Личния ми опит и споделения такъв от майстори е, че се скъсява значително живота катализаторите при каране на газ. Естествено може да се махнат и т.н. магарии, но обсъждаме само случаите за поддържане на изряден автомобил. Тоест и DPF се сменя, и катализатори и т.н.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот group® » Нед 06 яну 2019 1:20


Така нека малко систематизираме нещата, за да тръгнем от някъде:
Бензинови мотори:
1. атмосферни
2. с принудително пълнене
3. ставащи на газ
4. по-трудно ставащи на газ

Оптимална комбинация от финансова гледна точка е 1 и 3.
Предимства:
Сравнителна проста поддръжка, евтина цена на километър, сравнително надежден.
Недостатъци:
Поддръжка на две горивни системи, по-къс живот на катализатори и ламбда сонди, при някои коли се профилактика на глава след продължителна експлоатация на газ. Изисква се по-често зареждане.
(допълвайте)

Комбинация 2 и 4 се отнася предимно за по-новите коли. (има по-запознати от мен хора, които да опишат плюсовете и минусите)

Дизелови мотори:
(как бихте опростили нещата тук? какво избираме и какви са плюсове и минуси?)

Нека малко систематизираме и после да сравняваме.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1511
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот Кайзен » Нед 06 яну 2019 1:29


group® написа:Избор на дизелов или бензинов автомобил:
1. в зависимост от годишен пробег и начин на ползване - при какъв пробег си заслужава едно от двете, къси и дълги разстояния;
2. в зависимост от експлоатационни разходи - поддръжка, ремонти, гориво;
3. в зависимост от представянето на автомобила - мощност, комфорт;
4. в зависимост от екологични нагласи - кое и кога по-малко замърсява;
5. бензинов мотор с газова уредба(LPG или CNG) - плюсове и минуси;
Моите мисли породени от малко по други гледни точки, с добавяне на някои актуални горива/задвижвания:
1. пробег
1.1. до 5-7км в посока - градски транспорт, колело, е-колело, хибрид, нетурбиниран бензинов двигател (или такъв без директно впръскване), e-auto.
1.2. 7-20км в посока - хибрид, нетурбиниран бензинов двигател (или такъв без директно впръскване, напр. MPI), турбиниран бензинов двигател (напр. TSI), e-auto.
1.3. над 20км в посока - дизел, турбиниран бензинов двигател (напр. TSI)

2. моята класация за поддръжка, ремонти, гориво
2.1 хибрид - изключително евтина поддръжка, нисък разход на гориво.
2.2 e-auto - изключително евтина поддръжка, скъпи батерии.
2.3 нетурбиниран бензинов двигател (или такъв без директно впръскване, напр. MPI), може и с газова уредба(LPG или CNG) - нормална поддръжка, евентуални разходи по газова уредба(LPG или CNG)
2.4 турбиниран бензинов двигател (напр. TSI) - скъпа поддръжка, честа смяна на масло (понякога на всеки 3 000км) заради попадане на бензин в картера, наличие на EGR, OPF.
2.5 дизел - скъпа поддръжка, честа смяна на масло (понякога на всеки 5 000км) заради попадане на био-дизел в картера, добавяне на Ad-Blue, наличие на EGR, DPF.

3. мощност, комфорт
3.1 дизел - достатъчна мощност, леки вибрации, над 1 000км с едно зареждане
3.2 турбиниран бензинов двигател (напр. TSI) - достатъчна мощност, без вибрации, по-малко км с едно зареждане
3.3 хибрид - тих в града, мощност съизмерима с 3.4
3.4 нетурбиниран бензинов двигател - неудобство от често зареждане на LPG или CNG
3.5 e-auto - тих, но с малък пробег, липса на достатъчно зарядни станции

4. екологични нагласи
4.1 e-auto - не ми се навлиза в дискусии, все пак става дума за нагласи
4.2 хибрид
4.3 бензин - без значение от двигателя (с/без турбо) и горивото (бензин, LPG или CNG)
4.4 дизел - не е по-зле от някои бензини, но все пак тава дума за нагласи

5. бензинов мотор с газова уредба(LPG или CNG)
плюсове - по-дълъг пробег поради наличие на две горива, евтин LPG или CNG
минуси - допълнителна уредба за поддръжка, намалено багажно пространство, малък пробег на алтернативно гориво, примитивно евтино придвижване
Разполагал съм/разполагам с автомобил с АГУ+ламбда контрол, друг с ГИ, дизел, бензин и хибрид.
Ето моята класация за разход на гориво за 100км:
1. хибрид - 3.9-4.2л/100км, изминати над 25 000км
2. дизел - 4.2л, изминати над 100 000км.
3. АГУ+ламбда контрол - 7.5л LPG + 0,4л бензин, изминати над 200 000км
4. ГИ - от 8л LPG + 0.5л бензин до 9л LPG + 0.5л на три различни автомобила, общо над 200 000км
5. турбиниран бензинов двигател (напр. TSI) - от 5.2л (Honda Civic 1,0i-VTEC Turbo) до около 8л (2.0TSI)
6. нетурбиниран бензинов двигател без LPG или CNG - около 7.2л

Това са моите лични впечатления събрани от автомобили произведени от 1983 до 2018г.

Изключително съм доволен от хибрида, но е на малко километри и все още не е представителна извадка, дори за мен.
След него бих сложил дизела, но е сравнително нов и преди няколко месеца подмина 100 000 безпроблемни километра.
Веднага следват автомобилите с ГИ - честото зареждане и смяна на газови филтри е малко изнервяща, при недостатъчно ценово предимство пред дизела.

П.П.: Ако автора на темата или друг прецени, че съм излязъл от заложените критерии в темата, то нека всички останали задвижвания/горива да бъдат игнорирани/изтрити. Ако на някой не му допадат моите виждания, бих се радвал на културни коментари. Заядливи подмятания ще бъдат неотразявани от мен.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот group® » Нед 06 яну 2019 1:37


Кайзен написа: ...

Просто ... :bowdown
Благодаря за усилията!


Потребителски аватар
Lupender
Мнения: 708
Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
Автомобил: SEAT Cordoba
Двигател: TDI 1.9 ASV
Местоположение: Благоевград

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот Lupender » Нед 06 яну 2019 16:10


Има нещо отровно и магнетично в турбо дизела! Когато му потече на човек дизел във вените, после трудно се връща към бензина. При мен това се случи през 2005 година. До тогава съм имал и карал само бензинови коли, като само едната и до днес няма (БМВ Е36 320). Започвам с моите наблюдения и опит по точките:
1. в зависимост от годишен пробег и начин на ползване - при какъв пробег си заслужава едно от двете, къси и дълги разстояния;
Автомобилите ги ползвам като служебни и лични с годишен пробег 35-40 хиляди. На газ определено е по-евтино, но и по-неудобно, макар да карах на едната кола с 60 литров бойлер, а на другата с кръгла в легена на резервната гума. Разликата в пари обаче, не е чак такава, каквато изглежда на пръв поглед! Пряката разлика е от порядъка на 2,50-3.00 лева, но като се добавят разходите по обслужване и прегледи на газовата, нещата придобиват друг вид.
2. в зависимост от експлоатационни разходи - поддръжка, ремонти, гориво;
Като поддръжка мога да кажа, че са относително идентични нещата и зависи от конкретните марки и модели. Когато карах на газ, още нямаше инжекционни газови уредби, нещата все не бяха доизкусурени - много зависеше от къде каква газ ще сложиш, зависеше какво ще е времето (дори атмосферното налягане и влажността), ту вървеше, ту не вървеше, често кихаше, даже два пъти сериозно изтрещя (кутия на филтър и колектор лом), за 7 години две генерации съм сменил... Веднъж ми напълниха багажника с пяна (газ), веднъж щях да се запаля (изпусна клапана и двигателя побеля). След една катастрофа на жената (не ми се навлиза в подробности, спомена е кошмарен) приключихме в семейството и във фирмата с газта завинаги.
3. в зависимост от представянето на автомобила - мощност, комфорт;
По този показател дизела бие. Той дава по-потребителски ориентиран перформанс - тяга като си по-натоварен и ряз точно когато ти трябва, без да вкарваш мотора в лютеницата. На магистрала пък "къкри" на тихи обороти и почти не се чува.
4. в зависимост от екологични нагласи - кое и кога по-малко замърсява;
Едната е Евро 4, другата Евро 5... тука не ми се навлиза в тая тема, понеже съм малко подозрителен по отношение на истерията около дизела и може да предизвикам спорове с мнението си, затова няма да коментирам.
5. бензинов мотор с газова уредба(LPG или CNG) - плюсове и минуси;
За мен най-добре е бензиновия мотор да си работи на бензин! Ако фабрично е направен за газ - О.К., аз съм ЗА.
Но, ако можех да избирам, а и да си го позволя - бих карал високообемен, многоцилиндров атмосферен двигател в лимузина...


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 9869
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот group® » Нед 06 яну 2019 17:00


Малко да обобщим и систематизираме:
Действително има голямо значение за нов или употребяван автомобил става дума.
Лично аз при покупка на нов автомобил не бих се водил от личните си предпочитания (бензин), а от нуждите си. При къси дистанции (под 20км), малък общ пробег (под 20, дори 25х. км.), бих заложил на бензин. В другия случай дизел. Повече за тази телема може да се види в тази тема - viewtopic.php?f=87&t=472803 . Изключително полезно четиво с много ценни мнения. Дано авторът продължи да пише във форума.

При покупка на употребяван нещата стават по-сложни. То се вижда и в разнообразните мнения. Там освен според нуждите, се налага да съобразяваме и много други неща:
- състояние на автомобила - традиционно дизеловите коли са с по-голям пробег и следователно има повече неща, които могат да се объркат.
- личните предпочитания - едни харесват удобството да заредиш веднъж и да не мислиш дълго време за това, както е при дизела, други харесват по-ниската цена на газта. Едните обичат усещането при дизела, други спокойната и тиха работа на бензина. Патили от дизела, патили от бензина. Свикнали на дизел, свикнали на бензин. Такива са общите противоречия в темата до момента. Никой няма да си промени мнението по тези въпроси, защото друг е казал иначе. Затова нека оставим избиращия читател сам да си прецени тези фактори.
- ремонти и поддръжка - тук има обективни фактори, които са различни за всяка кола, поколение и т.н. Турбо, дюзи, горивна система, etc. - всеки елемент трябва да се има предвид при избор и е необходимо предварително запознаване с тях.
Все пак и тук водещо би трябвало да е нуждите и вида експлоатация.


По въпросът с еко нагласите - намерих клипчето, което тъсих - https://www.facebook.com/djabirov/video ... 827656467/
За съжаление само във Facebook, дано да се отваря.
Интересно е icon_idea


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2163
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот buller » Нед 06 яну 2019 18:41


Хубава тема се е заформила... Адмирации за колегата group® :smile
Преди да си кажа мнението и да започнат да ме критикуват всезнайковците, ще кажа че аз бях един от най-запалените почитатели на турбо + дизел, докато не открих турбо + бензин. Карал съм 8+ години турбо дизел; 1-2 години атмосферен бензин (6-цилиндров) и 8+ години турбо бензинова кола на газ.
Отговорите ми по-долу ще се базират на коли 2-ра ръка, защото това е масовата кола в България. Така ще бъде, докато не ни настъпят с екология, данъци и някакви облекчения за новите коли.
Ако държавата ме застави да си пенсионирам дъртата кола, ще се насоча към нещо от сорта на Opel Astra 1.6 115 к.с. бензин или Kia Ceed 1.4 бензин. Т.е. задължително бензинова кола, ако има как и с турбо :cool
А защо? Защото бензиновите автомобили доближиха много разхода на 100 км. на дизеловите и няма логика човек да купува дизел - по-скъпо гориво, по-висока цена за нов автомобил; по-скъпи части (маховик; турбо; дюзи; горивна помпа); по-капризна зимата; по-честа смяна на акумулатор; дискомфорт от вибрации, замърсява повече и т.н. Хората масово не осъзнават, че карайки тарикатския си дизел, който е на поне 400-500к км., с изкорубен катализатор, DPF и харчещ масло, тровят себе си и децата си. Особено в гнусен град като София, където зимата мъглите ни захлупват.
За нова кола аз бих заложил на бензин с или без турбо.

А сега към въпросите :smile

1. в зависимост от годишен пробег и начин на ползване - при какъв пробег си заслужава едно от двете, къси и дълги разстояния;
България е сравнително малка страна и според мен, всичко под 10 000 км. - бензин. Някои биха казали и 15 000 км. Също така, много зависи къде ще се кара - ако е градско, аз бих предпочел бензин - по-малко замърсява, по-бързо загрява, но за сметка на по-висок разход. Дизел - ако ще се правят 30-50к км. и колата ше се купува дългосрочно (т.е. над 7-8 години), защото на теория един дизелов мотор би трябвало да издържи много повече километри.
2. в зависимост от експлоатационни разходи - поддръжка, ремонти, гориво;
Котка в чувал - каквото случи човек. Най-малки би трябвало да са разходите по малолитражен бензин, без турбо. Респективно и най-малко карана. Най-бездънните ями са комби + дизел + автомат + Горубляне :mhihi В нашата действителност, най-разумно е човек да търси максимално запазен 4-цилиндров бензинов мотор, който не се слави като проблемен/скъп (кой е скъп за отремонтиране мотор - Алфа Ромео имат много опит в това :mhihi ).
3. в зависимост от представянето на автомобила - мощност, комфорт;
Въпрос на предпочитания. Ако си карал турбо кола, трудно би се качил на атмосферна такава. Затова естественото "развитие" след TDI е турбо-бензин. А подобни мотори стават все по-масови. Дори БМВ клекнаха и започнаха да турбинират бензиновите си мотори - това е най-лесният начин да качат мощност, без да качват значително разхода.
От гледна точка на комфорт - редови, надлъжен бензинов 6-так е най-добре за извън града. Няма вибрации, няма шум, няма тракане, няма турбо жужене. Най-приятно съм пътувал с БМВ 5-ца, 1997-ма, 6-цилиндров бензин (важи само за извън града, в града е скръб).
4. в зависимост от екологични нагласи - кое и кога по-малко замърсява;
Ако колата е с всички налични катализатори, DPF при дизела и картерна вентилация - най-екологично би било метан; след това газ, бензин и накрая дизел. Тук изключвам водородни, електрически и хибридни автомобили. При 2-ра ръка коли, аз бих избягвал дизелите - DPF се задръства много, повечето го махат, същото се случва и с катализаторите, но аз се надявам в един момент това да се промени и ГТП да си вършат работата. По-горе написах, че всички ние дишаме тези отрови. Тук попадат и мятащите калба от дим, горящи масло кочини, които минават прегледите по 2-рия начин.
Най-екологичната кола е метановата, но има тежки бутилки (вече не толкова). Бавно се зарежда, сравнително малък капацитет и метанстанциите са по-нарядко. Аз бих заложил на сравнително икономичен бензин или кола с ГИ, но монтиран нов, а не влязла от чужбина с ГИ, защото ще е милионник.
5. бензинов мотор с газова уредба(LPG или CNG) - плюсове и минуси;
Тук може да се каже много.
Ако една кола работи без проблеми на бензин и има отзиви, че се газифицира успешно + се монтира качествена система от добър майстор, то няма логика да се кара на бензин... Плюсове - удря джоба по-малко; замърсява по-малко; пълниш гушата на Лукоил по-малко; имаш значително по-голям пробег (резервоар с бензин + бутилка с газ); имаш възможност да продължиш шофирането, ако ти умре бензиновата помпа и т.н.
Недостатъци - намеса във фабричния вид на мотора и т.н. Риск от некачествен монтаж; по-често сервизиране; по-често зареждане; риск от взрив или запалване, макар и минимален; проблеми при капризните мотори (FSI; японки).

За себе си съм направил своя избор - 2-ри пореден 1.8Т, на газ. В момента колата гори средно 10/100 газ, което са 9 лева + 3-4 лв. за бензин. Ако се кара извън града - разходът на бензин е 0, но все пак при градското на 100 км/ може и 3-4 литра да отидат...
И един апел към тарикатите без катализатори и т.н., хора уважавайте себе си, децата си и другите хора край вас. Ако колата ви пуши на умряло, харчи масло като Вартбург - или я ремонтирайте, или я сменете. После ще се чудим защо хората страдат от рак на дробовете...


vocil
Мнения: 249
Регистриран на: Пон 14 апр 2008 12:58
Автомобил: Рено Меган
Двигател: K4M760 2004
Местоположение: София

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот vocil » Нед 06 яну 2019 20:56


Всеки щом има възможност, автомобила отговаря на изискванията и го кефи да кара каквото иска.Дизел , бензин, каквото ще, той си решава,той си плаща.
Лично за мен :
1, 5)Пробег-до около 10х км на година няма толкова относително тегло цената на горивото, спрямо пробега. Та бензин, дизел, каквото ни харесва. Лично аз бих предпочел бензин, заради по-бързото загряване. Всичко на горе като пробег бензин+lpg. Колкото повече километри, толкова относителното тегло на цената на горивото става по-голяма.Пример с мен :8.5л газ средно на сто км х 0.9 лв=7.65лв на сто,200км дневно=15.30лв.При дизел 5 на сто(мн оптимистично) х 2.20лв х 2=22лв на ден. Не мисля че разликата от 7 лв на ден е малко, 20 р.д. =140лв на месец.Колкото повече километри, толкова повече ще е тя.
2)Поддръжката може би горе долу еднаква, ремонтите божа работа и двете наблъскани с електроника и сложни, със скъпи части, но като искаме що годе нормални автомобили го преглъщаме.
Гориво-е това мн ме дразни, вс ден зареждам и губя време, все се каня да сложа още една бутилка.
3)Комфорт-зависи си от колата, не от горивото.
4)Екология-ако вс е изправно, не би трябвало да има голям проблем. Един тец на мазут, завод или кораб дали не замърсяват повече? Но са се хванали с автомобилите защото е най-лесно и могат да се изкарат мн пари.
Щях да забравя метана-също мн по икономично, но тежки стандартни бутилки, малко станции и още по често зареждане.
Като заключение мога да кажа, че всеки е свободен да си избира каквото му харесва и са ми чудни тези спорове кое върви повече, кой се бил прецакал и тн. Разни хора, разни идеали.
Повече трябва да се радваме, отколкото да спорим :beer


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот DoH_KuXoT » Пон 07 яну 2019 14:22


group® написа:1. в зависимост от годишен пробег и начин на ползване - при какъв пробег си заслужава едно от двете, къси и дълги разстояния;
2. в зависимост от експлоатационни разходи - поддръжка, ремонти, гориво;
3. в зависимост от представянето на автомобила - мощност, комфорт;
4. в зависимост от екологични нагласи - кое и кога по-малко замърсява;
5. бензинов мотор с газова уредба(LPG или CNG) - плюсове и минуси;



Имал съм Москвич Алеко на газ - като първа кола
Passat b4 2000сс 115hp с газов инжекцион
Audi A3 sportback 1.9tdi 105hp
Passat B5.5 2000cc 115hp с газов инжекцион
VW caddy mk1 1.6d 54hp
Passat b7 1.6tdi 105hp

1/ За кратки разстояния или дизел с печка или ел.отоплител или бензинов двг - относно топлината на купето за кратко време. Относно разход при кратки да речем в моя случай 3км маршрути дали е дизел с 7-8/100км или газ с 3-4 бензин + 11-12газ нещата са равни като разход.

2/ Като цяло дизела е по-скъп за обслужване, но зависи от дизела, някой са с ангрнаж комплакт към 500лв , но новите комън рейл не са никак по-скъпи от нормална бензинка.

3/ Дизела е по-шумен при еднакъв клас купета и обезшуменост, но пък по-приятен за потегляне и усещане за лекота на придвижване , заради по-големия въртящ момент, турбото и т.н.

4/ По-еко от газта няма , но пък Дизел с налични всички еко филтри и т.н. с високо евро в повечето случаи има по-добри показатели от болшинството бензинови.

5/ Основния недостатък е допълнителния разход от 800-1200лв за газова уредба , заемането на багажното пространство, кратките разстояния, които могат да се изминават с едно зареждане, липсата на газови колонки по доста бензиностанции извън БГ, съпътстващи проблеми по самата уредба за газ, по-скъп преглед, разход на бензин , който повечето не смятат , но той си върви и то при кратки разстояния може да е на равно и изразходваното количество газ. Иначе откъм пари по-евтино от газта е само метана.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 89 госта