Дизел VS Бензин

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19142
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот stefan4o » Нед 02 авг 2020 12:08


Ела да ти покажа бус на 16 000км дали има някакъв пушек. Недей говори наизуст, че и новите коли пушат. На ауспуха му не моЖ си изцапа пръста.




valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот valiosport » Нед 02 авг 2020 12:13


Недей вади от 100 кладенеца вода и да спориш неща които си много далече от тях. Аз говоря че двигателя не е възможно да не изкара черен пушек, това че катализатора неутрализира отровите е друг въпрос.
При дизела няма дросел, тук ускоряването става с увеличаване на порцията, на турбото му трябва определено време като натиснеш педала вкарваш гориво в цилиндъра но турбото не може мигновено да достигне нужния дебит и се получава обогатяване(черен пушек).

Буса ти има ДПФ филтър, сажди те се събират и като дойде момент за регенерация почва да се чисти и тогава ще видиш какви чернилки ще има Отзад докато се изчисти


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот cecoa1 » Нед 02 авг 2020 12:45


Абе в интерес на истината, читав дизел, особено пък с компютърно управление, чак черен пушек не е редно да изкарва. Това даже и без катализатор и DPF. До нещо все пак забележимо
леко по-тъмно сиво, според мен е ОК, но повече от това, не.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот silent » Нед 02 авг 2020 13:12


Съвременен CR дизел не само че е възможно да не вади черен пушек но е и задължително да го няма ....а дизел евро 6 ако искаш може да го запалиш да работи в гаража ти и да му дишаш газовете ....ако те кефи...обаче също така е факт че като влезе в регенерация Ес це ара вади пушилка в началото и през цялото време на регенерация смърди гадно...


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот инжектопляктор » Нед 02 авг 2020 13:17


silent написа:обаче също така е факт че като влезе в регенерация Ес це ара вади пушилка в началото и през цялото време на регенерация смърди гадно...

Значи забрана. LPG, CNG и дори бензин не вадят черен пушек. Вече са забранени в центровете на много градове дизелите.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19142
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот stefan4o » Нед 02 авг 2020 13:20


valiosport написа:Недей вади от 100 кладенеца вода и да спориш неща които си много далече от тях. Аз говоря че двигателя не е възможно да не изкара черен пушек, това че катализатора неутрализира отровите е друг въпрос.

Знам прекрасно, че дизелът няма дросел, говорех за педала на газта (явно е нужно да доуточня), който го натискаш, за да ускориш.
Не съм толкоз далече, колкото си мислиш. Знам прекрасно, че ДПФ неутрализира саждите (временно). Но и знам, че твоята кола прави пушилка отзад, а си тръгнал да обясняваш за колите на газ, че ги усещаш.

Последна промяна от stefan4o на Нед 02 авг 2020 17:06, променено общо 1 път.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот cecoa1 » Нед 02 авг 2020 13:54


Излишно се изостря спора. Не може ли просто да приемем, че има читави и нечитави варианти и в двата лагера?!


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот silent » Нед 02 авг 2020 13:55


Към момента дизела няма алтернатива в земеделските строителните машини в транспорта и корабоплаването...няма как да има забрана....макар че американците имат опити да слагат бензинови двигатели на някои малогабаритни машини при които според тях е по рентабилно да се сложи малък бензинов двигател отколкото да се кичи малък дизел с екологични утки майни...но в крайна сметка дизела няма алтернатива....


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот инжектопляктор » Нед 02 авг 2020 14:29


cecoa1 написа:Не може ли просто да приемем, че има читави и нечитави варианти и в двата лагера?!

Ако няма тЮнинг, не пуши като стар Икарус и е що-годе изправна - карайте си ги дизелите. Откъм Екология обаче трудно ще докарат емисиите на алтернативните горива. А със скъпа периферия за поддръжка и стар автопарк....Вие си знаете. На мен като ми пушеше колата я оправих. Гарнитура, гумички, пасване на клапани. И вече не пуши и фурчи. Тия с явно технически неизправните автомобили трябва да бъдат директно спирани от движение и бракувани. Няма как да е без генерация, да гърми, да пуши като...и да се движи по пътя. И забрана за всякакви чипове, че често след тях стават пушилките.
silent написа:строителните машини

Виждал съм мотокари на газ. Основният проблем на газообразните горива е, че се пренасят под налягане... С електромобилите пък е още по-страшно.

Последна промяна от инжектопляктор на Нед 02 авг 2020 14:39, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13433
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот kris11 » Нед 02 авг 2020 21:34


netizen написа:А за масларник на газ дето ти люти на очите какво трябва да се очаква? 5 цифрена глоба?


И тях .Тука идват с изчерпан ресурс и се купуват от зажаднелите за автомобил.

Блатен дух ли таласъм ли - не можеш да ме предизвикаш.
Спортния Вальо много си надалеч от истината . Вземи малко почети.
Проблеми и оплаквания от ГИ нямам вече над 120 к и пали ит раз на минус 18 гр и мъгла на надморска височина 1400 м, а прехвален модерен дизел не поиска да поработи :Mr Green Fun . Е запали на другия ден като напече слънцето и се вдигнаха температурите след дългичко въртене на стартера.
Капак на двигателя отварям за наливане на течност за чистачки. Масло не проверявам всеки ден или през ден.

ЗА Блатния дух - мога да си купя нов лъскав кенеф , но не ми трябва. там където ходя и минавам за 2 -3 дни ще е целия надран странично. Ако е нисък пък дъното ще е изпотърбушено от удари и триене.

Последна промяна от kris11 на Пон 03 авг 2020 20:15, променено общо 1 път.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот valiosport » Нед 02 авг 2020 22:51


kris11 написа:
Блатен дух ли таласъм ли - не можеш да ме предизвикаш.
Спортния Вальо много си надалеч от истината . Вземи малко почети.
Проблеми и оплаквания от ГИ нямам вече над 120 к и пали ит раз на минус 18 гр и мъгла на надморска височина 1400 м, а прехвален модерен дизел не поиска да поработи :Mr Green Fun . Е запали на другия ден

Никакъв експерт не си, вземи малко ти по прочети на какви минуси се тестват дизелите като излизат от заводите, не са предвидени да се карат само лятото, а това че на въпросния дизел е замръзнало "качественото" гориво не е виновна колата, щом 20 годишни ТДИ-та успяват да палят на - 18,значи и по новия ще може


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8382
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот samo_pechka » Нед 02 авг 2020 23:05


Читав Е6 дизел с работещ ДПФ не пуши . По време на регенерация има леко по-странен мирис, но леко, нищо сериозно и фрапиращо. Това за пищещите , че смърдяло, пушело и т.н.
Е6 дизел с премахнат ДПФ пуши под напън . Може да е леко , но се виждат черните и опушени следи по задната броня в зоната на ауспусите . Почти всеки дизел, махнат ли му е ДПФ-а , припушва под напън, ако ще и да е бил Е5/Е6. Вече ако е имало и намеса по софта, пуши здраво при стъпка.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот nikson85 » Пон 03 авг 2020 10:21


Направих си един икспиримент наскоро.
Понеже ми изгоря бензиновата помпа за пореден път я направих да върви само на газ. Центровката я направих на газ. Сега хем върви хем малко харчи.
Не мога да я кача над 8 газ смесено, а извън града с 90км даде разход 6 газ. И хем и върви нормално.
Не знаех че от една центровка може да се свали разхода толкова но го повярвах. Само че трябва да се кара само на газ.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19142
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот stefan4o » Пон 03 авг 2020 10:46


Твоята я знаем, че харчи по-малко от заводските данни и то на газ.


Потребителски аватар
katmai
Мнения: 315
Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
Двигател: 2000 BiTDI CUAA
Местоположение: София

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот katmai » Пон 03 авг 2020 11:28


kris11 написа:
netizen написа:А за масларник на газ дето ти люти на очите какво трябва да се очаква? 5 цифрена глоба?

...

Айде пък да не ми я хвалиш толкова много тая газ. 6 години я карах(140 000), редовно обслужване на рейка, смяна на филтри, зареждане от "хубави" бензиностанции, смяна на свещи и т.н. Колата на която я карах беше Passat B5.5 1.8T купен на старо на 70 000км от Германия. Газовата инсталация е ТРЪН в гащите. Там като се насадиш на някой проблем се почва едно ходене и всеки те прехвърля от газаджия към бензинаджия(майстори), и общо взето всеки вади боба и хвърля да гадае. Та', накрая смених глава щото се бяха износили леглата на клапаните. Сега някой ще каже , ама то предварения, ама то закъснения, ама то смеси, ама то на баба ви хвърчилото.... аз ще карам ли или ще ставам Проф. доктор по техническите науки.
Колкото до паленето, ей майко мила, ти ако си мислиш,че на неизправна газ ще ти запали колата при -20... смешно...
Разбира се, за тия 140 000 км съм спестил едни 10 000лв НО:
1. Като се тръгнеше на дълъг път се зарежда по N-пъти(45 литра бутилка, зарежда се на 38). Естествено газовата колонка е само една и пада ГОЛЯМО чакане, щото опашката 5 коли, пък и зареждането е 10 минути.
2. Бутилката заема място и кой, каквото и да си говори ТОВА ДРАЗНИ.
3. В подземни паркинзи и закрити помещения нямаш право да паркираш, и ако чичо Гошо не ходи по молове или живее на село...
4. Следенето нон-стоп на 2 системи.
Сега съм с Евро 5 и единственото нещо, което не ми харесва е миризмата на това чудо, тя дори не пуши, но някак гадостта дето излиза отзад е друга.

Като цяло тая тема е малко куца, защото са много факторите които могат да направят "преживяването" различно.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта