Дизел VS Бензин
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дизел VS Бензин
Ела да ти покажа бус на 16 000км дали има някакъв пушек. Недей говори наизуст, че и новите коли пушат. На ауспуха му не моЖ си изцапа пръста.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Дизел VS Бензин
Недей вади от 100 кладенеца вода и да спориш неща които си много далече от тях. Аз говоря че двигателя не е възможно да не изкара черен пушек, това че катализатора неутрализира отровите е друг въпрос.
При дизела няма дросел, тук ускоряването става с увеличаване на порцията, на турбото му трябва определено време като натиснеш педала вкарваш гориво в цилиндъра но турбото не може мигновено да достигне нужния дебит и се получава обогатяване(черен пушек).
Буса ти има ДПФ филтър, сажди те се събират и като дойде момент за регенерация почва да се чисти и тогава ще видиш какви чернилки ще има Отзад докато се изчисти
При дизела няма дросел, тук ускоряването става с увеличаване на порцията, на турбото му трябва определено време като натиснеш педала вкарваш гориво в цилиндъра но турбото не може мигновено да достигне нужния дебит и се получава обогатяване(черен пушек).
Буса ти има ДПФ филтър, сажди те се събират и като дойде момент за регенерация почва да се чисти и тогава ще видиш какви чернилки ще има Отзад докато се изчисти
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел VS Бензин
Абе в интерес на истината, читав дизел, особено пък с компютърно управление, чак черен пушек не е редно да изкарва. Това даже и без катализатор и DPF. До нещо все пак забележимо
леко по-тъмно сиво, според мен е ОК, но повече от това, не.
леко по-тъмно сиво, според мен е ОК, но повече от това, не.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
Съвременен CR дизел не само че е възможно да не вади черен пушек но е и задължително да го няма ....а дизел евро 6 ако искаш може да го запалиш да работи в гаража ти и да му дишаш газовете ....ако те кефи...обаче също така е факт че като влезе в регенерация Ес це ара вади пушилка в началото и през цялото време на регенерация смърди гадно...
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дизел VS Бензин
silent написа:обаче също така е факт че като влезе в регенерация Ес це ара вади пушилка в началото и през цялото време на регенерация смърди гадно...
Значи забрана. LPG, CNG и дори бензин не вадят черен пушек. Вече са забранени в центровете на много градове дизелите.
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дизел VS Бензин
valiosport написа:Недей вади от 100 кладенеца вода и да спориш неща които си много далече от тях. Аз говоря че двигателя не е възможно да не изкара черен пушек, това че катализатора неутрализира отровите е друг въпрос.
Знам прекрасно, че дизелът няма дросел, говорех за педала на газта (явно е нужно да доуточня), който го натискаш, за да ускориш.
Не съм толкоз далече, колкото си мислиш. Знам прекрасно, че ДПФ неутрализира саждите (временно). Но и знам, че твоята кола прави пушилка отзад, а си тръгнал да обясняваш за колите на газ, че ги усещаш.
Последна промяна от stefan4o на Нед 02 авг 2020 17:06, променено общо 1 път.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел VS Бензин
Излишно се изостря спора. Не може ли просто да приемем, че има читави и нечитави варианти и в двата лагера?!
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
Към момента дизела няма алтернатива в земеделските строителните машини в транспорта и корабоплаването...няма как да има забрана....макар че американците имат опити да слагат бензинови двигатели на някои малогабаритни машини при които според тях е по рентабилно да се сложи малък бензинов двигател отколкото да се кичи малък дизел с екологични утки майни...но в крайна сметка дизела няма алтернатива....
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дизел VS Бензин
cecoa1 написа:Не може ли просто да приемем, че има читави и нечитави варианти и в двата лагера?!
Ако няма тЮнинг, не пуши като стар Икарус и е що-годе изправна - карайте си ги дизелите. Откъм Екология обаче трудно ще докарат емисиите на алтернативните горива. А със скъпа периферия за поддръжка и стар автопарк....Вие си знаете. На мен като ми пушеше колата я оправих. Гарнитура, гумички, пасване на клапани. И вече не пуши и фурчи. Тия с явно технически неизправните автомобили трябва да бъдат директно спирани от движение и бракувани. Няма как да е без генерация, да гърми, да пуши като...и да се движи по пътя. И забрана за всякакви чипове, че често след тях стават пушилките.
silent написа:строителните машини
Виждал съм мотокари на газ. Основният проблем на газообразните горива е, че се пренасят под налягане... С електромобилите пък е още по-страшно.
Последна промяна от инжектопляктор на Нед 02 авг 2020 14:39, променено общо 1 път.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13433
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Дизел VS Бензин
netizen написа:А за масларник на газ дето ти люти на очите какво трябва да се очаква? 5 цифрена глоба?
И тях .Тука идват с изчерпан ресурс и се купуват от зажаднелите за автомобил.
Блатен дух ли таласъм ли - не можеш да ме предизвикаш.
Спортния Вальо много си надалеч от истината . Вземи малко почети.
Проблеми и оплаквания от ГИ нямам вече над 120 к и пали ит раз на минус 18 гр и мъгла на надморска височина 1400 м, а прехвален модерен дизел не поиска да поработи . Е запали на другия ден като напече слънцето и се вдигнаха температурите след дългичко въртене на стартера.
Капак на двигателя отварям за наливане на течност за чистачки. Масло не проверявам всеки ден или през ден.
ЗА Блатния дух - мога да си купя нов лъскав кенеф , но не ми трябва. там където ходя и минавам за 2 -3 дни ще е целия надран странично. Ако е нисък пък дъното ще е изпотърбушено от удари и триене.
Последна промяна от kris11 на Пон 03 авг 2020 20:15, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Дизел VS Бензин
kris11 написа:
Блатен дух ли таласъм ли - не можеш да ме предизвикаш.
Спортния Вальо много си надалеч от истината . Вземи малко почети.
Проблеми и оплаквания от ГИ нямам вече над 120 к и пали ит раз на минус 18 гр и мъгла на надморска височина 1400 м, а прехвален модерен дизел не поиска да поработи . Е запали на другия ден
Никакъв експерт не си, вземи малко ти по прочети на какви минуси се тестват дизелите като излизат от заводите, не са предвидени да се карат само лятото, а това че на въпросния дизел е замръзнало "качественото" гориво не е виновна колата, щом 20 годишни ТДИ-та успяват да палят на - 18,значи и по новия ще може
- samo_pechka
- Мнения: 8382
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел VS Бензин
Читав Е6 дизел с работещ ДПФ не пуши . По време на регенерация има леко по-странен мирис, но леко, нищо сериозно и фрапиращо. Това за пищещите , че смърдяло, пушело и т.н.
Е6 дизел с премахнат ДПФ пуши под напън . Може да е леко , но се виждат черните и опушени следи по задната броня в зоната на ауспусите . Почти всеки дизел, махнат ли му е ДПФ-а , припушва под напън, ако ще и да е бил Е5/Е6. Вече ако е имало и намеса по софта, пуши здраво при стъпка.
Е6 дизел с премахнат ДПФ пуши под напън . Може да е леко , но се виждат черните и опушени следи по задната броня в зоната на ауспусите . Почти всеки дизел, махнат ли му е ДПФ-а , припушва под напън, ако ще и да е бил Е5/Е6. Вече ако е имало и намеса по софта, пуши здраво при стъпка.
Re: Дизел VS Бензин
Направих си един икспиримент наскоро.
Понеже ми изгоря бензиновата помпа за пореден път я направих да върви само на газ. Центровката я направих на газ. Сега хем върви хем малко харчи.
Не мога да я кача над 8 газ смесено, а извън града с 90км даде разход 6 газ. И хем и върви нормално.
Не знаех че от една центровка може да се свали разхода толкова но го повярвах. Само че трябва да се кара само на газ.
Понеже ми изгоря бензиновата помпа за пореден път я направих да върви само на газ. Центровката я направих на газ. Сега хем върви хем малко харчи.
Не мога да я кача над 8 газ смесено, а извън града с 90км даде разход 6 газ. И хем и върви нормално.
Не знаех че от една центровка може да се свали разхода толкова но го повярвах. Само че трябва да се кара само на газ.
- stefan4o
- Мнения: 19142
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дизел VS Бензин
Твоята я знаем, че харчи по-малко от заводските данни и то на газ.
- katmai
- Мнения: 315
- Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
- Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
- Двигател: 2000 BiTDI CUAA
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
kris11 написа:netizen написа:А за масларник на газ дето ти люти на очите какво трябва да се очаква? 5 цифрена глоба?
...
Айде пък да не ми я хвалиш толкова много тая газ. 6 години я карах(140 000), редовно обслужване на рейка, смяна на филтри, зареждане от "хубави" бензиностанции, смяна на свещи и т.н. Колата на която я карах беше Passat B5.5 1.8T купен на старо на 70 000км от Германия. Газовата инсталация е ТРЪН в гащите. Там като се насадиш на някой проблем се почва едно ходене и всеки те прехвърля от газаджия към бензинаджия(майстори), и общо взето всеки вади боба и хвърля да гадае. Та', накрая смених глава щото се бяха износили леглата на клапаните. Сега някой ще каже , ама то предварения, ама то закъснения, ама то смеси, ама то на баба ви хвърчилото.... аз ще карам ли или ще ставам Проф. доктор по техническите науки.
Колкото до паленето, ей майко мила, ти ако си мислиш,че на неизправна газ ще ти запали колата при -20... смешно...
Разбира се, за тия 140 000 км съм спестил едни 10 000лв НО:
1. Като се тръгнеше на дълъг път се зарежда по N-пъти(45 литра бутилка, зарежда се на 38). Естествено газовата колонка е само една и пада ГОЛЯМО чакане, щото опашката 5 коли, пък и зареждането е 10 минути.
2. Бутилката заема място и кой, каквото и да си говори ТОВА ДРАЗНИ.
3. В подземни паркинзи и закрити помещения нямаш право да паркираш, и ако чичо Гошо не ходи по молове или живее на село...
4. Следенето нон-стоп на 2 системи.
Сега съм с Евро 5 и единственото нещо, което не ми харесва е миризмата на това чудо, тя дори не пуши, но някак гадостта дето излиза отзад е друга.
Като цяло тая тема е малко куца, защото са много факторите които могат да направят "преживяването" различно.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 78 госта