Дизел VS Бензин
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
Не, няма общо. От едикоеси Евро, са фиксирани на моточасове, поне при ВАГ. На около 5-6 моточаса. Извънградско ми регенрираше на 400-500км.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9872
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
hooligan_sk написа:Не, няма общо. От едикоеси Евро, са фиксирани на моточасове, поне при ВАГ. На около 5-6 моточаса. Извънградско ми регенрираше на 400-500км.
При еа288 след 2015 е така.
Очудвам се от тези интервали, които споделяш. В най-тежки задръствания си кара 280-300км.
Извънградско 800-1000.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
При Манасков със същия CRLB са абсолютно същите. И аз и той нямаме адблу. Но пък друг колега тук, с 2016 с адблуб, също ми е споделял подобни.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел VS Бензин
Масовия потребител на бензинови автомобили прави до около десетина хиляди километра на година. Съответно производителите нямат сметка да правят тези коли с голям ресурс.
Пак поради начина на ползване, производителите не правят дизелите да са безпроблемни и при малко каране на къси разстояния на градско.
Не, че не може да се направят по друг начин и двата вида двигатели, но приоритетите днес са други(даже вече от доста време). Тенденцията е да се накарат хората да си купуват нови автомобили, вместо употребявани, както вече това е прието за почти всички уреди, които ползваме. Доколко това е добро или лошо, е твърде дискусионен въпрос, но за настоящата тема е достатъчно просто да се приеме като факт.
И във връзка с горното, е добре да се правят коректни сравнения в тази тема, а не да се сравняват двигатели от различни времена. Освен това, въпреки опитите да се обобщава по темата, винаги ще се намира по някое и друго изключение, което ще се дава като опровержение. Просто е добре да бъдем достатъчно обективни без излишна фенщина.
Добре е също да се отчете, че за популярността на много бензинови мотори на вторичния пазар у нас, всъщност голяма роля играе и възможността за ползването им с алтернативни горива като пропан-бутан и метан. А пък за много от по-новите мотори, ползването на такива алтернативни горива е много затруднено или най-малкото доста по-неизгодно от при по-старите.
Аз лично съм фен на дизела, но при конкретни нужди и измежду конкретни двигатели, не изключвам възможността да се пробвам и с бензиново возило.
Пак поради начина на ползване, производителите не правят дизелите да са безпроблемни и при малко каране на къси разстояния на градско.
Не, че не може да се направят по друг начин и двата вида двигатели, но приоритетите днес са други(даже вече от доста време). Тенденцията е да се накарат хората да си купуват нови автомобили, вместо употребявани, както вече това е прието за почти всички уреди, които ползваме. Доколко това е добро или лошо, е твърде дискусионен въпрос, но за настоящата тема е достатъчно просто да се приеме като факт.
И във връзка с горното, е добре да се правят коректни сравнения в тази тема, а не да се сравняват двигатели от различни времена. Освен това, въпреки опитите да се обобщава по темата, винаги ще се намира по някое и друго изключение, което ще се дава като опровержение. Просто е добре да бъдем достатъчно обективни без излишна фенщина.
Добре е също да се отчете, че за популярността на много бензинови мотори на вторичния пазар у нас, всъщност голяма роля играе и възможността за ползването им с алтернативни горива като пропан-бутан и метан. А пък за много от по-новите мотори, ползването на такива алтернативни горива е много затруднено или най-малкото доста по-неизгодно от при по-старите.
Аз лично съм фен на дизела, но при конкретни нужди и измежду конкретни двигатели, не изключвам възможността да се пробвам и с бензиново возило.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
Правите си списък с изисквания....съпоставяте го с ежедневния си начин на живот и избирате коя кола е по подходяща за вас....няма единствен правилен избор...има правилен избор вас който е различен от избора Пешо и няма как да убедите Пешо и той вас колко всеки се е пре...ал....
Въобще никой не знае какво може производителя и какво защо прави...въобще се съмнявам че производителя нарочно прави колите чупливи за да се харчат...дори си мисля че това е поредна малоумна кръчмарска мантра ...те ще се харчат и ако не са чуливи.щото хората стават все по големи консуматори и все по големи сноби...просто ги натиска екологията и всичко се изпилва на макс за влезнат в нормитеи силно се съмнявам че въобще имат избор да направят нещата по друг начин...и отделно се гони макс безмислени екстри и минимум себестойност....е малкия ресурс идва от самосебе си без да е планиран....а малък малък колко да е малък....
Въобще никой не знае какво може производителя и какво защо прави...въобще се съмнявам че производителя нарочно прави колите чупливи за да се харчат...дори си мисля че това е поредна малоумна кръчмарска мантра ...те ще се харчат и ако не са чуливи.щото хората стават все по големи консуматори и все по големи сноби...просто ги натиска екологията и всичко се изпилва на макс за влезнат в нормитеи силно се съмнявам че въобще имат избор да направят нещата по друг начин...и отделно се гони макс безмислени екстри и минимум себестойност....е малкия ресурс идва от самосебе си без да е планиран....а малък малък колко да е малък....
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел VS Бензин
Всеки е свободен в каква степен да вярва в случайни неща.
В случая, ако човек има достатъчно представа от двигатели, и какви всъщност са проблемите при съвременните такива, доста трудно би повярвал, че са случайни грешки. Виж, прецизиране на ресурса, с цел и намаляване на себестойност - да.
В случая, ако човек има достатъчно представа от двигатели, и какви всъщност са проблемите при съвременните такива, доста трудно би повярвал, че са случайни грешки. Виж, прецизиране на ресурса, с цел и намаляване на себестойност - да.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9872
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
cecoa1 написа: Виж, прецизиране на ресурса, с цел и намаляване на себестойност - да.
Е това точно води до случайности + намаляване разходите за развойна дейност.
Нима Тойота е искала да се сблъска с всички проблеми на даунсайзинга с 1.2?
Нима VW са искали да всички проблеми на TSI, които ги прецакаха най-вече в щатите?
Или форд?
Всичко е от бързане и спестяване в желанието да се покрият нормите.
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел VS Бензин
Случайности може да има, но много по-малко, отколкото се смята.
- group®
- Темерут
- Мнения: 9872
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
Не знам, какво се смята, но ако извадим глави от гъза на VW и погледнем отвъд Европа, нещата са малко по-ясни относно бензина. (Който ми липсва много!)
Струва ми се, че застъпваш идеята за фрагментиране (бензин - дизел), на пазара от производителите, ама това не е така. То идва от потребителите. Производителите просто не смогват на потребителските капризи, в комбинация с нормите и различните пазари - оттам са грешките.
При тях (производителите), се вижда хаоса в електрификацията. VW да пусне модел, който не е завършен и да привиква за ъпдейти? И това в ера на онлайн ъпдейти и те да не могат да смогнат заради желанието да изпреварят? Мерцедес да набие милиарди в фирма балон?
Не виждаш ли общото?
Не смогват! От много години насам
Струва ми се, че застъпваш идеята за фрагментиране (бензин - дизел), на пазара от производителите, ама това не е така. То идва от потребителите. Производителите просто не смогват на потребителските капризи, в комбинация с нормите и различните пазари - оттам са грешките.
При тях (производителите), се вижда хаоса в електрификацията. VW да пусне модел, който не е завършен и да привиква за ъпдейти? И това в ера на онлайн ъпдейти и те да не могат да смогнат заради желанието да изпреварят? Мерцедес да набие милиарди в фирма балон?
Не виждаш ли общото?
Не смогват! От много години насам
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
Изцяло съм на мнението на колегата group. Мантрата с планираното остаряване е от 60те и 70те, като важи в различна степен за всеки артикул. Но не е "точно наука", особено при толкова сложно нещо като автомобила. Ако вземем последните 15г, най-големия гаф на ВАГ е именно EA888 Gen 2(1,8/2.0TSI 09-14г). Причината да харчи невероятно количество масло, още при 100 000км пробег, е само и единствено покриването на Евро 5 и гоненето на намалено триене. А и колко да е намален ресурса на бензиновите мотори? Като изключим някой гафове, като въпросния EA888 Gen 2, всички изкарват поне по 200К, а при по-читава поддръжка, 300, 400к и тн. Имал съм доста 90тарски бензини, и те хич не са цвете след 200К, дори 1,8 моно. За BMW M62 V8 да не отварям дума...
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Дизел VS Бензин
Аз лично единствената причина да си оставя Лагуна 1.8 моно е ръждата ,инак ДВГ и скоростна кутия са чук ,от смяна до смяна на масло не съм доливал повече от 100-200 мл.Седи пред дома за резерва .Обществото ни е консуматорско и на тази база и производителите предоставят стоки със определен жизнен цикъл .И докато в развитите държави масово хората могат да си позволят да си подменят автомобилите на 7-8 години с чисто нови ,тук в БГ тази привилегия едва ли имат и 10 %.За мен е важно една кола да не гние ,да има климатик,ABS ,ел съкла и поне по 1 Airbag за всеки пасажер .Всичко останало е просто човешка суета .За това и темата бензин vs дизел не е да плюем едното или другото ,а човек който е пред дилема кое да избере като употребяван автомобил да е информиран какво да очаква като бъдещи разходи по поддръжка .
- viksanlg
- Мнения: 893
- Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
- Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
- Двигател: пб
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Дизел VS Бензин
"За това и темата бензин vs дизел не е да плюем едното или другото ,а човек който е пред дилема кое да избере като употребяван автомобил да е информиран какво да очаква като бъдещи разходи по поддръжка ."
Re: Дизел VS Бензин
Само да вметна, че в признатите рекорди за най-много изминати километри. Първите 10, не са само дизели, ами напротив - само една е дизел /Номер 1 е на Ирв Гордън Волвото от 1966 с 5 милиона километра на 1 двг/. Мисля че, Mobil имаха тест с едно BMW е30 Където измина еквивалента на 1 милион мили на стенд и като свалиха двг и мериха, всичко си беше в заводски норми и нормално износване. Така че, по отношение на това кое е по-здраво. Има ли поддръжка и най-големия коптор да вземеш, ще те вози. Нехаеш ли - общо взето малко са моторите, дето могат да го толерират това. При нас така или иначе повечето хора, когато вземат автомобил и е с неясна история и състояние и когато нещо непроверено или първоначално зле се обади, се реве и плюе по едното и другото. За жалост това важи и за нови автомобили, просто много хубаво трябва да се гледа от къде се взема кола. Върната служебна на търговски представител, коще и с екстри да е, обслужвана в оторизиран сервиз на всеки 30к км по нашите пътища и въпросния човек да я е пържил по магистралите с 160-180, след това да гаси веднага, да пали и форсира веднага.... после що мотора е зле на 100-150к, а колата на 3г. Аз лично предпочитам дизела за дълго пътуване 400-500-600+ км, поради простата причина, че с бензина обхвата ти е повече ограничен. Лично съм се убедил, че нова кола дизел или бензин по магистрала с 140, общо взето разликата е под 1л, но тъй-като всички са с директно и вече не можеш да караш до изпарения - бензина почва да ти свети за гориво след 650км, дизела след 850-900. По-важно е да имаш читав сервиз/майстор от това, дали е бензин или дизел. Най-общо казано от финансова гледна точка нещата са грубо казано така:
Между 5 до 10к км - бензин без газ. /Не си заслужава потенциалните проблеми, ако слагаш газ, както и евентуалната възвращаемост на инвестицията е грубо след 3-тата година при тези км/
Над 10к км - бензин с газ. /Просто в тази гатегория спада много голяма част от населението. Липсата на контрол от оторизираните органи и монопола от газовите сервизи, масово неспазване на регулацията от ЕУ, карат всеки да прави каквото си иска./
Над 20к км - дизел /Дизела печели, защото за много хора е по-добре да сипят веднъж и да не се занимават от колкото да си абонат през 250-400км по бензиностанциите със съмнително качество газ за разлика от 2-3лв на 100км/
над 50к км - личен кинезитерапевт - Тук за жалост попадат голяма група от хора /грубо казано, професионални шофьори, куриери, търговски представители, таксита и т.н./ и когато служебно ти се налага да изминаваш такива разстояния, фирмите трябва да ги задължат да посещавате терапевти, за да няма после на 40г не мога да клекна/да се наведа.
Между 5 до 10к км - бензин без газ. /Не си заслужава потенциалните проблеми, ако слагаш газ, както и евентуалната възвращаемост на инвестицията е грубо след 3-тата година при тези км/
Над 10к км - бензин с газ. /Просто в тази гатегория спада много голяма част от населението. Липсата на контрол от оторизираните органи и монопола от газовите сервизи, масово неспазване на регулацията от ЕУ, карат всеки да прави каквото си иска./
Над 20к км - дизел /Дизела печели, защото за много хора е по-добре да сипят веднъж и да не се занимават от колкото да си абонат през 250-400км по бензиностанциите със съмнително качество газ за разлика от 2-3лв на 100км/
над 50к км - личен кинезитерапевт - Тук за жалост попадат голяма група от хора /грубо казано, професионални шофьори, куриери, търговски представители, таксита и т.н./ и когато служебно ти се налага да изминаваш такива разстояния, фирмите трябва да ги задължат да посещавате терапевти, за да няма после на 40г не мога да клекна/да се наведа.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Дизел VS Бензин
То ДВГ при дизела ти е най-малкия кахър ,проблеми създават периферията ,помпи ,дюзи.демпфери ,ДПФ ,турбо .....