Дизел VS Бензин
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Дизел VS Бензин
Дизел нов и то само при ежедневно каране на дълги разстояния .Някак си не ми се вижда много ОК да си купиш дизел втора ръка за едни пари и след година да ти изпуши я турбина ,я демпфер ,я някоя пиезокристална дюза .Тогава ходиш с диазепам в джоба ,със сигурност този дето ти я продава няма да е сменял нищо от изброеното или цената на колата ще е нереално висока .Друг проблем е карането в градски условия на къси разстояния ,особенно зимата палиш сутринта колата след малко слизат жената и децата ,возиш ги кой на училище кой на работа ,след 10-15 минути тря я гасиш щото и ти си пристигнал ,а тя още не е достигнала работна температура .Друг проблем е периодичната автоматична регенерация на ДПФ-а ,тогава става интересно :) И да не забравяме качеството на дизела по нашите ширини .За градско каране до 10 000 км годишно само бензин ,поддръжката на запалителната система на бензинов автомобил -бобина/и ,кабели и свещи е на цената долу-горе колкото една пиезо-кристална дюза .Все пак и сервизите трябва да се хранят от нещо де :)
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
И бензина като е с директно впръскване - ойде коня у ряката. Ще пиеш още повече диазепам. Ама като смениш AGN-а с нещо по модерно ново бензиново на 150к+ км. ще разбереш за какво става въпрос и рЕзко ще си промениш мнението за дизела.
Re: Дизел VS Бензин
Освен потенциален проблем за задръстване/образуване на нагар на всмукателни клапани ? Какво по-точно е драматичното в модерен бензинов мотор с директно впръскване ? Тук нали говорим глобално, не само за VAG ? Ако си вземеш мотор проектиран на предела и го караш, все едно си го откраднал, нормално е да се обаждат неща. Е6 дизелите са изключително много задушени докато загреят, заради емисии. Ква ти е файдата да правиш регенерации през 300км и постоянно да мислиш дпф-а, щот и без него не е точно решен проблема. Икономията не я включвам грам, на 1.4tgdi мотор на Хюндай/Киа разликата от еквивалентен дизел е около 0.5л извънградско и макс 1.5 градско /преки наблюдения на този агрегат имам/. Но при кофти масла/филтри/горива при дизела потенциалните проблеми са по-тежки, заради по-високото термично натоварване и безхабериеро на собствениците. На Рено 1.5 прословутия дизел, като му дават тук 2г или 30к км и го караш на заварка по магистралите с 160-180 и след 100к в какво здраве да е мотора ??? Същото важи и за другите агрегати, ако искаш да настъпваш трябва да си наясно, че компромис с поддръжката не трябва да има, щот после се реве по форумите, малеее той дизела ми скъса джоба, малееее баси тракащите боклуци и т.н. За всеки влак си има пътници.
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
Както съм казвал и преди. Директното впръскване при бензина създава много повече проблеми отколкото решава.
Бензинова кола с директно впръскване е в пъти по капризна на гориво отолкото дизелов еквивалент пак с директно впръскване.
Бензинова кола с директно впръскване е в пъти по капризна на гориво отолкото дизелов еквивалент пак с директно впръскване.
Re: Дизел VS Бензин
Не ми се мисли, ако почнем да сравняваме дизелов еквивалент, който да не е с директно впръскване. Не съм напълно съгласен, че бензин с директно е по-капризен от дизел. Може ли да се обосновеш ? :) При положение, че бензина е с компресия около 10-11, пък дизела е поне 50% повече и дизела за да върви зависи от самовъзпламеняването, в какво по-точно се изразява "капризността" изразена от качеството на горивото ? Склонността за "чукане" /възпламеняване не в ГМТ/ се проявява при лошо качество на горивото/лоши горивоподаване /дюзи/ както и висока компресия, което е прилежащо за дизелов автомобил. Също така при нас нафтата общо взето е по-податлива на промени в "качеството" от колкото бензина. Както и нека сравняваме масов потребител, не ентусиасти. Oще повече, ако беше толкова зле, защо дяла на продадени автомобили не е в полза на дизела в Европа? Като сложим и потенциалните проблеми с екологията, която много пряко е зависима и от качеството на горивото, ми е любопитно да чуя твоята мнение колега fur1ous :)
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
Почти си си отговорил сам, по капризен е и то много бензина с директно впръскване, но това не се усеща по простата причина,че бензина няма с каква гняс да го смесят за разлика от дизела където може да го смесят с почти всичко.
Ама уцелиш ли веднъж кофти бензин пиеш диазепам както спомена колегата по горе, но ако бензина е без директно впръскване дори да сипеш гадно гориво най много да не върви като хората или да го изгори много бързо. т.е няма да има щети за разлика от бензин с директно впръскване където шанса да има щети от кофти гориво е огромен.
Пак повтарям аз не съм някъв твърд фен на дизела, имал съм и имам все още бензинов автомобил, не съм го написал в профила защото го карам сравнително рядко.
И пак казвам директното впръскване създава много повече проблеми отколкото решава, това е целия проблем за мен лично, затова няма как да го харесвам, затова и основната ми кола е дизелова в момента.
Ама уцелиш ли веднъж кофти бензин пиеш диазепам както спомена колегата по горе, но ако бензина е без директно впръскване дори да сипеш гадно гориво най много да не върви като хората или да го изгори много бързо. т.е няма да има щети за разлика от бензин с директно впръскване където шанса да има щети от кофти гориво е огромен.
Пак повтарям аз не съм някъв твърд фен на дизела, имал съм и имам все още бензинов автомобил, не съм го написал в профила защото го карам сравнително рядко.
И пак казвам директното впръскване създава много повече проблеми отколкото решава, това е целия проблем за мен лично, затова няма как да го харесвам, затова и основната ми кола е дизелова в момента.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Дизел VS Бензин
Не съм чел някой да е споменал ДВГ с директно впръскване :) ,а и повечето подобни имаха разни проблеми заради недомислици ,които в последствие бяха отстранени .Дори някои производители се връщат към многоточковия инженцион ,а някои като Дачия даже спряха да произвеждат дизелови автомобили .Един бензинов двигател колкото и да е мъчен и изтормозен ,колкото и калпави да са му запалителните свещи и кабели все ще те прибере до сервиза ,докът дизела угасне ли ти на пътя може само да запалиш цигарка и да чакаш пътна помощ .И ако се абстрахираме от тежки повреди и започнем да смятаме консумативи за обслужване и цени е ясно ,че дизеловия автомобил ти е далеч по-скъп за джоба .Парите дето уж си ги спестил от гориво ги умножаваш по 3-4 и започваш да гледаш умно и да си задаваш екзестенциалния въпрос "Къде сбърках "
- Stivi
- Мнения: 8295
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Дизел VS Бензин
thanis написа: Oще повече, ако беше толкова зле, защо дяла на продадени автомобили не е в полза на дизела в Европа?
Само не си мисли, че това се дължи на рязкото "влюбване" на клиентите в бензиновите коли Те в Европа хората и ваксините за Ковид много "харесват" , ама като ти кажат, че ще те уволнят ако не се набоцкаш, кво правиш !? Та и с бензинките е горе-долу така А иначе, ако хипотетично от утре се забрани използването на пропан-бутан за двигатели, изведнъж дизелите ще поскъпнат с 50%
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
Ивайло Димов написа:Не съм чел някой да е споменал ДВГ с директно впръскване :) ,а и повечето подобни имаха разни проблеми заради недомислици ,които в последствие бяха отстранени .Дори някои производители се връщат към многоточковия инженцион ,а някои като Дачия даже спряха да произвеждат дизелови автомобили .Един бензинов двигател колкото и да е мъчен и изтормозен ,колкото и калпави да са му запалителните свещи и кабели все ще те прибере до сервиза ,докът дизела угасне ли ти на пътя може само да запалиш цигарка и да чакаш пътна помощ .И ако се абстрахираме от тежки повреди и започнем да смятаме консумативи за обслужване и цени е ясно ,че дизеловия автомобил ти е далеч по-скъп за джоба .Парите дето уж си ги спестил от гориво ги умножаваш по 3-4 и започваш да гледаш умно и да си задаваш екзестенциалния въпрос "Къде сбърках "
Малко сектантско се изказваш, ама има 1Z мотори неотваряни по милион и половина (да не кажа два) километра с което горе долу почти никои бензин не може да се похвали , а доста дизели могат освен 1Z. Камиона си е камион правен е да кара много повече , цялата идея му е такава да се въртят яко километри и да няма проблем с това.
Ако се върна в годините назад да ти кажа честно за бензинови ми коли съм давал повече пари за поддръжка отколкото за дизеловите ми, та всичко е относително и до дадения екземпляр. А не е като да съм имал малко коли.. За последните 12 години - 5 бензинови коли (нито една с директно впръскване, защото както вече казах не съм фен) и 3 дизелови.. честно да ти кажа от дизела съм по доволен. В момента съм запазил само едната бензинова и двата дизела от профила.
Edit: само за инфото, нито една от колите не ме оставяла на пътя. Имах проблем с една от бензинките обаче, която не искаше да пали когато загрее и я изгасиш, трябваше да изчакаш да изстине за да запали, но не го считам като оставяне на пътя.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Дизел VS Бензин
Stivi написа:thanis написа: Oще повече, ако беше толкова зле, защо дяла на продадени автомобили не е в полза на дизела в Европа?
Само не си мисли, че това се дължи на рязкото "влюбване" на клиентите в бензиновите коли Те в Европа хората и ваксините за Ковид много "харесват" , ама като ти кажат, че ще те уволнят ако не се набоцкаш, кво правиш !? Та и с бензинките е горе-долу така А иначе, ако хипотетично от утре се забрани използването на пропан-бутан за двигатели, изведнъж дизелите ще поскъпнат с 50%
Има решение и на такъв проблем.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Дизел VS Бензин
fur1ous написа:За последните 12 години - 5 бензинови коли (нито една с директно впръскване, защото както вече казах не съм фен)
Не си им фен, не си карал, пък ги сравняваш с дизел и мулти пойнт инжекцион, а са несравними.
Бензин с директно впръскване отнася плявата на всякакъв еквивалентен дизел по всички параграфи, като да кажем има само една идея по висок разход на гориво, но не много.
Какво имам предвид, да речем бутало комплект за 1,6 екобууст и 1,6 ХДИ и в мото пфое и в пежо са на приблизително еднаква цена, лагерите на колянов вал и биелните също са с приблизително еднакви цени. Отиваме към проблемната периферия в повечето случаи- На бензиновия може би е малко по скъпа веригата, но изкарва повече от ремъка на дизеловия. Рециклиране на бензинова турбина е с около 30% по евтино от дизеловата, най малкото щото дизеловата се нуждае от променлива геометрия, пък бензиновата не. Оригинални 4 дюзи за директно впръскване в мото пфое са около 1000 лв, да казвам ли колко струва дизелова дюза? Помпа за високо налягане на бензиновата е 300 до 500 лв. Цена на комън рейл помпа нова!? Мога да продължавам още, но няма смисъл. Сега за дръпките по светофарите, всеки си прави сметката и изводите, но аз предпочитам бензина и за там, защото е по високо оборотен и въпреки това в пъти е по тих от дизела.
- fur1ous
- Мнения: 1345
- Регистриран на: Пет 14 окт 2011 15:21
- Автомобил: Golf3 - Seat Exeo - Seat Leon
- Двигател: 1Z - CFMA - AUQ
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
Карал съм ги, но не съм ги притежавал. Защото са ми ненадеждни.. независимо кое колко струва, специално при бмв, че имам опит с тях, сгъне ли една дюза на бензинка с директно впръскване, там си оставаш, тръгване няма. А те сгъват и то често особено на първо поколение дюзи. И помпата сгъва и не е 500 лева ами х3. Може много да изброяваш ама може дизела да не е CR има PD има роторна помпа там цените са други, а и аз вече казах за моя си опит факт е че съм дал приблизително двойтно повече пари за поддръжка на бензин (и то с многоточково) отколкото на дизел.. дизели съм карал и от трите вида роторна, помпа дюза и CR, та както казах всичко е относително. Никога не съм имал проблеми с дизела, нито с дюзи, нито с помпа, нито с турбо, дори 1Z-та ми дето е на над 350к км. е с оригиналната си турбина на и нищо и няма..
На CR-то гледам, че към 200к км им сменят дюзите ама аз докато ги стигна най вероятно няма да е в мен колата и ще съм взел следващата
На CR-то гледам, че към 200к км им сменят дюзите ама аз докато ги стигна най вероятно няма да е в мен колата и ще съм взел следващата
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Дизел VS Бензин
Аз не съм противник на дизеловите автомобили,в моето мнение съм изложил аргументирано просто факти .Последния читав дизелов мотор произведен от автоиндустрията е 1.9 sdi на VAG ..маса таксиджии навъртяха на фабиите си по 600-700 хил км без никви грижи по ДВГ .Да мотора е слаб ,ужасно при това но пък е буквално нечуплив .Старите дизели от 90-те на Пежо и Мерцедес също бяха здрави кучета .Сега всичко е леща направено да навъртиш 250 хил км и на моргата щот нали поддръжката ти е безумно скъпа .За тва дизелче ново от магазина ,като ти се кара евтинко ,което е малко спорно дали е по-евтино от на газ ;) .Но приемаме ,че вашите коли са уникално икономични ,миришат нафтата .Хората ,които се колебаят и четат подобни форуми трябва да могат да вземат информирано решение какъв автомобил да си купят ,та че да се придържаме към фактите .Щот нали масово хората не си купуват нови коли ,а употребявани и трябва да знаят кви разходи да очакват по поддръжка щото то рано или късно се налага .
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7821
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
Сигурно съм го писал по-назад, но аз смених Пасат Б8 2.0ТДИ с Артеона 2.0ТСИ, на първо място заради мотора. Харесвам дизели, вървеше приятно, харчеше малко. Но просто са проектирани според нуждите на големите компании и масовия оперативен лизинг. 3 години експлоатация, по 30 000-50 000км годишен пробег. От прес релииз на ФВ преди доста години, си спомням, че и LL интервалите са "съобразени с изискванията на нашите корпоративни клиенти". Реално тези коли минават през първия си собственик с 3-4 обслужвания и минимални други разходи. Лично при мен проблема, при 15 000км годишен пробег, от които само 5-6К градско, бяха регенерациите. И то не само като дискомфорт, да не гасиш колата още 10-15мин на всеки 3 дни. В градски цикъл ми се случваха на всеки 140-150км. 2 месеца без пътувания, 1500км навъртяни в града и нивото на маслото скачаше с 0,3-0,5л. Това ме бъгваше прекалено.
- Ивайло Димов
- предупреждение за БАН
- Мнения: 1519
- Регистриран на: Пон 31 май 2021 19:02
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: 1800 -20V -AGN -1999
- Местоположение: Шумен
Re: Дизел VS Бензин
Честите регенерации са заради калпавата нафта в БГ ,на брата 3 годишната Шкода Рапид за 250 км по магистрала влезе два пъти в регенерация .Служебните Логан още на 3 тия месец вътре ставаше цветомузика
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tyl и 101 госта