Дизел VS Бензин
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1258
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: Skoda Kodiaq
- Двигател: DFHA
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Дизел VS Бензин
Понеже само моят цитат е оставен, да споделя, че с газовите уредби съм приключил някъде през 2007-ма. Заради подобни преживявания описани от @katmai , а не е като да не съм дал шанс на "алтернативното" гориво - над 200хил. км имам минати с различни автомобили.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
Пичове, темата е бензин vs дизел. Нищо за газ няма вписано в заглавието, айде малко по темата!
- Stivi
- Мнения: 8296
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Дизел VS Бензин
Ами то ако не се брои газта,темата ще стане малко монолог на "дизелистите" ,понеже каращите само на бензин /но не коли от магазина/ са много малко :)
Последна промяна от Spas на Пон 03 авг 2020 15:28, променено общо 1 път.
Причина: Ами това е темата, хубаво е да се спазва.
Причина: Ами това е темата, хубаво е да се спазва.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Дизел VS Бензин
Направете тогава темата; Дизел VS Бензин/газ ,че да продължат уроците по екология...
Re: Дизел VS Бензин
От Мазда са взели хубавото и от двете системи. Новият им двигател тръгва като бензинов и като загрее продължава като дизелов.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 11917
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
- Двигател: B207L + PF 1989
- Местоположение: София / Берковица
Re: Дизел VS Бензин
Stivi написа:Ами то ако не се брои газта,темата ще стане малко монолог на "дизелистите" ,понеже каращите само на бензин /но не коли от магазина/ са много малко :)
Аз карах пасатката 13 години на газ, като имаше моменти в които беше дори и без бензинов резервоар. Обикновена уредба на моно, след като смених диджифанта с моно от АБС, ядове съм имал само и единствено с добавените маркучи за антифриз към изпарителя, защото чак миналата година намерих хубав и издръжлив маркуч и с кабелните обувки, които често окисляваха. Вярно, пълнене през 200-250 км и на 20-30 хил нов турски изпарител, но пък не беше невъзможно при разход от 10 лв на 100 км.
Сегашната кола е само на бензин. Чудих се доста време дали да монтирам газ, но с моя годишен преход от 22-25 хил км се отказах. Вече не минавам 100 км с 10 лв, а с 20-25 лв според зависи от тежестта на десния крак и условията за каране, по както се казва, кеф, цена няма.
Защо се отказах от газовата уредба!? Първо, на тази кола мога само тороидална бутилка да ползвам, а това ме лишава от резервна гума или от място в багажника заради резервната гума в него. Колата е с много особена електроника и не търпи много чужди намеси. Има майстори, които ще я нагласят да работи, но съм зависим от тях при евентуални проблеми.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13434
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Дизел VS Бензин
[quote="katmai"]
Айде пък да не ми я хвалиш толкова много тая газ. 6 години я карах(140 000), редовно обслужване на рейка, смяна на филтри, зареждане от "хубави" бензиностанции, смяна на свещи и т.н. Колата на която я карах беше Passat B5.5 1.8T купен на старо на 70 000км от Германия. Газовата инсталация е ТРЪН в гащите.
@ като си се насадил на лоша газова или монтаж - аз ли съм ти виновен ? Нито рейка ,нито инжектори съм сменял досега - само ф-р газ, свещи на 60 к км с NGK по предписание ,А 1 път докато беше в гаранция още ГИ за калибровка . Редуктор не съм попал , никакви настрийки повече след калибрацията на 40к км,
Колкото до паленето, ей майко мила, ти ако си мислиш,че на неизправна газ ще ти запали колата при -20... смешно...
@ Някъде да съм писал ,че е палила на газ на -18 ??? ГИ е и си пали и в жега и в мраз на бензин без проблем и няма проблеми с клатене на обороти на ПХ
1. Като се тръгнеше на дълъг път се зарежда по N-пъти(45 литра бутилка, зарежда се на 38). Естествено газовата колонка е само една и пада ГОЛЯМО чакане, щото опашката 5 коли, пък и зареждането е 10 минути.
@ това са пълни глупости Кога е било това преди 2000г ли 320 км минавам градско , навън 350, понякога ама рядко 370 км ,ако се влача.
2. Бутилката заема място и кой, каквото и да си говори ТОВА ДРАЗНИ.
@ заема като ти е в багажника и си в случая с малък багажник на Пас Б5 5,5 все тая / там влиза само малка бутилка 30 тона л.
Моята е под купето и не ми пречи ама никак.
Относно подземни паркинги - мразя и не обичам да се вра под земята / не знам дали ще ме разбереш, но карай/ и по тази причина за мен не е проблем това,че с LPG.
Айде пък да не ми я хвалиш толкова много тая газ. 6 години я карах(140 000), редовно обслужване на рейка, смяна на филтри, зареждане от "хубави" бензиностанции, смяна на свещи и т.н. Колата на която я карах беше Passat B5.5 1.8T купен на старо на 70 000км от Германия. Газовата инсталация е ТРЪН в гащите.
@ като си се насадил на лоша газова или монтаж - аз ли съм ти виновен ? Нито рейка ,нито инжектори съм сменял досега - само ф-р газ, свещи на 60 к км с NGK по предписание ,А 1 път докато беше в гаранция още ГИ за калибровка . Редуктор не съм попал , никакви настрийки повече след калибрацията на 40к км,
Колкото до паленето, ей майко мила, ти ако си мислиш,че на неизправна газ ще ти запали колата при -20... смешно...
@ Някъде да съм писал ,че е палила на газ на -18 ??? ГИ е и си пали и в жега и в мраз на бензин без проблем и няма проблеми с клатене на обороти на ПХ
1. Като се тръгнеше на дълъг път се зарежда по N-пъти(45 литра бутилка, зарежда се на 38). Естествено газовата колонка е само една и пада ГОЛЯМО чакане, щото опашката 5 коли, пък и зареждането е 10 минути.
@ това са пълни глупости Кога е било това преди 2000г ли 320 км минавам градско , навън 350, понякога ама рядко 370 км ,ако се влача.
2. Бутилката заема място и кой, каквото и да си говори ТОВА ДРАЗНИ.
@ заема като ти е в багажника и си в случая с малък багажник на Пас Б5 5,5 все тая / там влиза само малка бутилка 30 тона л.
Моята е под купето и не ми пречи ама никак.
Относно подземни паркинги - мразя и не обичам да се вра под земята / не знам дали ще ме разбереш, но карай/ и по тази причина за мен не е проблем това,че с LPG.
Последна промяна от kris11 на Вто 04 авг 2020 12:42, променено общо 2 пъти.
- samo_pechka
- Мнения: 8385
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел VS Бензин
batjoro написа:.. Новият им двигател тръгва като бензинов и като загрее продължава като дизелов.
Не, не е точно така. Бензинов е мотора, на бензин си работи и на бензин си остава до последно , просто полват се някои идеи от диз. мотор като концепция ( компресионно палене с маалко специфично доработка, пали доп. със свещ ) има си свещ запалителна , в определени моменти ( при по-яка стъпка газ примерно ) минава за момент като напълно обикновен бенз. мотор , при редуцирана газ , почват разни "чалъми" , порции впръскване и последното "решаващо" впръскване . Чета, че има добра динамика, нещо смесено м/у дизел с турбо и бензин. Широк диапазон обороти . Определено не е прост, доста комплициран мотор като цяло.
- Кайзен
- Мнения: 1531
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Дизел VS Бензин
Prius IV
Изминато разстояние: 126км
Време на пътуване: 1:25ч
Средна скорост: 89км/ч
Денивелация: -43м
Разход: 3,25л/100км
Изразходвано гориво за пътуването: 4,1л
Ако поставим модерния хибрид в бензиновата група, то дизела няма почти никакви преимущества вече.
Изминато разстояние: 126км
Време на пътуване: 1:25ч
Средна скорост: 89км/ч
Денивелация: -43м
Разход: 3,25л/100км
Изразходвано гориво за пътуването: 4,1л
Ако поставим модерния хибрид в бензиновата група, то дизела няма почти никакви преимущества вече.
Re: Дизел VS Бензин
Ако бензиновия хибрид го причислим към бензинови двигатели, а дизелов хибрид към дизеловите, ще се отвори още една голяма тема, защото със сигурност някой ще газифицира бензиновия хибрид [emoji2].
Иначе, Приус са икономични, има супер Милър двигатели. Такъв разход на магистрала никога не съм виждал.
Иначе, Приус са икономични, има супер Милър двигатели. Такъв разход на магистрала никога не съм виждал.
- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дизел VS Бензин
Това е добра идея. Купувам си бензинов хибрид и го газифицирам. И направо избивам рибата с цена за километър.
- stefan4o
- Мнения: 19149
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дизел VS Бензин
Хората си им слагат газ.
- kijelmi
- Мнения: 117
- Регистриран на: Нед 21 мар 2010 13:13
- Автомобил: Passat R-Line BiTDI
- Двигател: CUAA 2020
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
За съжаление, лошата дизелова пропаганда докара нещата до подобни безумни дискусии. Гола кука на която кълват страшно много хора и дори не се опитват да проумеят, че зад това се крият страшно много икономически интереси, които не са в полза на масовият потребител.
- Spas
- Модератор
- Мнения: 3690
- Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
- Автомобил: VW Golf 2
- Двигател: 1800 RP
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
p_v_a написа:Ако бензиновия хибрид го причислим към бензинови двигатели, а дизелов хибрид към дизеловите, ще се отвори още една голяма тема, защото със сигурност някой ще газифицира бензиновия хибрид [emoji2].
Иначе, Приус са икономични, има супер Милър двигатели. Такъв разход на магистрала никога не съм виждал.
Имам приятел с точно такава на газ, реално може би е най-евтиният автомобил на 100 км..... но това не го оправдава, оправдава го само, че продава и монтира газови уредби.
- Кайзен
- Мнения: 1531
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Дизел VS Бензин
Най-евтиният автомобил в България за 100км е електрическия. Зареждайки само на нощна тарифа се постигат разходи от около 2,50-2,60лв/100км.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 238 госта