качвах се наскоро във малките сувове на шкода и фв, абсолютно не разбирам защо има толкова хора, които си купуват толкова пластмасови коли.
ако за същите пари можеш да си вземеш читав голф или октавия (или сюпрб, ако жертваш още някой лев), защо подяволите си купуваш явно по-лош автомобил.
офроуд? - надали
седиш по-високо? - какво от това
повече място? - съвсем не
повече сигурност? - едва ли
СУВ vs стандартен лек автомобил
-
- VW експерт
- Мнения: 13383
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Т - rock 1,0 TSI 116 мнения
Petrolhead, лайк!
Re: Т - rock 1,0 TSI 116 мнения
Модерно е... И аз не бих си взел, но за да има подобна ниша при всеки бранд явно търсенето е налице.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Т - rock 1,0 TSI 116 мнения
Ако мястото за краката е повече от голф и седалката е по-висока бих го избрал пред голф. Иначе високите хора все шарани и бусове ли да карат...
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Т - rock 1,0 TSI 116 мнения
Абе не са лоши въпросните повдигнати хечбеци. Малко по-високи, малко по- широки, обема на багажника е малко по- голям. Между Поло и Т крос как да избера първото, като повдигнатата му версия е много по практична и удобна.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Т - rock 1,0 TSI 116 мнения
Въпрос на вкус както казала баба Меца... мен също не ме влекат джипчетата особено псевдоджипчетата, аеродинамика на тухла...шумни при висока скорост...по голяма разход...но дет се вика всеки сам си преценява какво иска..инак да модерно е гъзарско и респектират и какво от това....и да не съм голословен служебната ми кола е Офроудър "джип" нов и сравнително добра марка и изпълнение и не е като да не знам какво е да караш подобен тип автомобил...
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Т - rock 1,0 TSI 116 мнения
Ами пак не е точно така. В смисъл такъв че, въпросните автомобили нямат нищо общо с високо проходимите автомобили ( джип ) нито като замисъл, нито като възможности, нито като окачване, нито като нищо. Самият факт че купето е поставено в/у шасито на Поло или Пежо 208 и т.н. е достатъчно красноречиво. Да предлагат се и във вариант 4х4 под някаква форма, но самият факт че клиренсът е от порядъка на 16-18см. означава че това е по скоро един градски асистент, или зимен помощник, но в никакъв случай офф-роуд автомобил. Отделно според мен, това е по-скоро екстра която допълнително оскъпява автомобила с няколко хил.лева, качва малко разхода и теглото, и за типично градските условия в които се използва не е особенно нужна (лично мнение) Едва ли някой ще го вкара в гората, или в някой дълбок коловоз, а и да го направи едва ли ще успее да излезе от там. За разхода също не съм съгласен, защото в момента средният разход по борд който ми дава колата е 7.5/100 градско на бензин, което е повече от добре. За аеродинамиката и шума в купето съм съгласен, автомобила е малко по-шумен при скорост над 120км. но не бих казал че е нетърпимо или дразнещо. Автомобила е лек, много пъргав и маневрен, и се управлява с лекота, по-високата позиция както и увеличения пътен просвет от 18см. е голям плюс, както и увеличеното пространство в купето.
Последна промяна от forski на Чет 30 май 2019 8:52, променено общо 1 път.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Отделих този оффтопик за да можете спокойно да проведете дискусия по въпроса.
Не е гот да се води в темата на човек, който иска да си купи СУВ.
И да не съм Офф в Офф-а, като човек каращ само СУВ, в последните години, ще кажа:
Причини за покупка на СУВ има много. При повечето хора, които познавам, не става дума за гъзария и т.н. Не виждам нищо гъзарско в един Дъстър. Лоши пътища, ходене на къмпинг, риболов, вила с черен път, и т.н.
СУВ-четата може да не са създадени за оффроуд в смисъла на съответния форум, но могат неща, които един хечбек не може.
Все повече хора търсят природата под някаква форма, а до нея се стига често по черен път.
Малките СУВ са предпочитани за градски коли дори и ако не ходи човек сред природата. Причината е в лошите пътища. Има цели квартали с лунни пейзажи и ежедневното излизане/прибиране е кошмар с нормална кола.
Когато говорите за комфорт, имайте предвид, че комфорта има много различни измерения. Много конфортно се минава със СУВ през къдравия градски пейзаш. В същото време по магистралата далеч не се движат като Лада Нива! Да, в завой може да има лееееки недостатъци, но и те са пренебрежимо малки за нормален човек, без спортни амбиции.
И не на последно място, високата позиция на седене не е за пренебрегване. Удобно, смислено в градско каране, полезно за хора с болки в кръст/гръб.
Те така.

Не е гот да се води в темата на човек, който иска да си купи СУВ.
И да не съм Офф в Офф-а, като човек каращ само СУВ, в последните години, ще кажа:
Причини за покупка на СУВ има много. При повечето хора, които познавам, не става дума за гъзария и т.н. Не виждам нищо гъзарско в един Дъстър. Лоши пътища, ходене на къмпинг, риболов, вила с черен път, и т.н.
СУВ-четата може да не са създадени за оффроуд в смисъла на съответния форум, но могат неща, които един хечбек не може.
Все повече хора търсят природата под някаква форма, а до нея се стига често по черен път.
Малките СУВ са предпочитани за градски коли дори и ако не ходи човек сред природата. Причината е в лошите пътища. Има цели квартали с лунни пейзажи и ежедневното излизане/прибиране е кошмар с нормална кола.
Когато говорите за комфорт, имайте предвид, че комфорта има много различни измерения. Много конфортно се минава със СУВ през къдравия градски пейзаш. В същото време по магистралата далеч не се движат като Лада Нива! Да, в завой може да има лееееки недостатъци, но и те са пренебрежимо малки за нормален човек, без спортни амбиции.
И не на последно място, високата позиция на седене не е за пренебрегване. Удобно, смислено в градско каране, полезно за хора с болки в кръст/гръб.
Те така.
Re: Т - rock 1,0 TSI 116 мнения
При магистрална скорост със сигурност ще има по-висок разход от невдигнатия му аналог, НО поради особеностите на инфраструктурата в българия, тези автомобили си имат пазар. И аз ги заглеждам.
- Stivi
- Мнения: 8370
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
След една определена възраст хората започват да предпочитат по-високи коли /каквито са SUV/ най-малкото заради по-лесното качване в тях. Как с болки в колената да се напъхаш в нещо на което покрива му е под рамото ти
Иначе за мен истината е комби с голям клиренс тип Audi allroad,Scoda Scout и подобни
Хем комфортно,хем не се плашиш от дупките,място за багаж много,само дето малко по-скъпички идват !


- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Allroad класа силно ме влече, но за съжаление е слабо развит - VAG и Волво.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Нека вметна, че лошите пътища в България надали имат общо със световния тренд СУВ. По простата причина, че пазарите с лоши пътища са незначителни за автомобилните производители. Модата идва от САЩ, Германия, Китай, където малките кросоувъри не се налага да се борят с лунни градски пейзажи. Просто моден аксесоар.
На мен ми прави негативно впечатление, че освен по-ниското качество на интериора, Т-рок вози по-твърдо от Голф, Т-крос по-твърдо от Поло. Нормално, предвид по-високия център на тежеста. Положителни за мен са екстериорният им дизайн, по-лесното качване и малко по-добрата висимост.
На мен ми прави негативно впечатление, че освен по-ниското качество на интериора, Т-рок вози по-твърдо от Голф, Т-крос по-твърдо от Поло. Нормално, предвид по-високия център на тежеста. Положителни за мен са екстериорният им дизайн, по-лесното качване и малко по-добрата висимост.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
hooligan_sk написа:Модата идва от САЩ, Германия, Китай,....
Точно там, в развитите страни, е 'модерно' да се живее в покрайнините на града, сред природа.
Точно там хората най-много бягат от градската шумотевица.
Не казвам, че само тези хора вдигат пазарния дял, но са значима част.
п.с. специално за щатите - там СУВ е в друго измерение. Открай време обичат да имат място. Вероятно е свързано и с факта, че са номер 1 по затлъстяване

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Трябва да се уточним дали обсъждаме СУВ-ове с голям прикачен товар, 4х4 и тн. или модерните "СУВ", базирани на компактни и суб компактни автомобили, само на предно и прочие, на които по-коректно им викат крос оувъри. Мисля, че автора на темата го гложди смисълът от вторите. 

Re: СУВ vs стандартен лек автомобил
Petrolhead написа:качвах се наскоро във малките сувове на шкода и фв, абсолютно не разбирам защо има толкова хора, които си купуват толкова пластмасови коли.
ако за същите пари можеш да си вземеш читав голф или октавия (или сюпрб, ако жертваш още някой лев), защо подяволите си купуваш явно по-лош автомобил.
офроуд? - надали
седиш по-високо? - какво от това
повече място? - съвсем не
повече сигурност? - едва ли
Не разбрах под пласмасови какво имаш предвид - евтин пластмасов интериор или аналогия с пластмаса. Седиш по-високо - малко ли е? Повече място - по височина има. Сигурност - доколкото височината ти дава малко повече видимост, да.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта