EDIT: Сега видях, че съм изял едно "Т" в заглавието - извинявайте за което.
Здравейте колеги!
Потърсих нещо по темата, но основно мнения за очила за нощно каране ми излизат. Понеже си говорехме с един колега, ми стана интересно да видя по-опитните хора тука на какво мнение са.
Като цяло се опитам да избягвам нощно каране по магистралата по няколко причини:
1) Чувствителни очи или някакъв проблем... Като цяло добре виждам в тъмното и никога не цъкам лампа примерно като ставам посред нощ. Та по тази причина, се чудя дали това е причината, че така ме заслепяват всякакви фарове (независимо от идващите в другата посока или каращи зад мен)? Или просто масово всеки си слага мощни крушки без да се съобразява + се карат по-високи коли и от там проблема с фаровете?
2) Магистралата е тъмна и ми създава психологическото усещане, че съм в някакъв тунел... Като цяло много подтискащо чувство, което го нямам при нощно шофиране в града. Та тук си мислех, защо не се слагат през някой километър по един стълб, малко да осветява за разнообразие? Така ли е и по магистралите в другите държави?
За нощното шофиране по магистрала Тракия
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Чет 11 май 2017 16:13
- Автомобил: Volkswagen Passat
- Двигател:
За нощното шофиране по магистрала Тракия
Последна промяна от mbogdanov2 на Вто 25 юни 2019 13:54, променено общо 1 път.
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
1) свикваш да не гледаш във фаровете. В Бг реално няма контрол на светлините и никой не им обръща внимание.
2) осветление на м/уградска магистрала съм виждал само при interchange (там където се пресичат две магистрали). Иначе това за чувството вече трябва сам да го пребориш. Пусни си музика, светни си слаба лампа зад теб в купето.
Най-неприятно ми е да карам в сумрак. Нощно време имам проблеми с умората на очите, и то само при трафик, като се редува постоянно светло с тъмно. Предпочитам да карам по супер тъмен пуст път на моите си фарове.
Ако условията са кофти, няма видимост, или умората ме е налегнала, си хващам някой който да ме води на прилична дистанция и карам по него.
2) осветление на м/уградска магистрала съм виждал само при interchange (там където се пресичат две магистрали). Иначе това за чувството вече трябва сам да го пребориш. Пусни си музика, светни си слаба лампа зад теб в купето.
Най-неприятно ми е да карам в сумрак. Нощно време имам проблеми с умората на очите, и то само при трафик, като се редува постоянно светло с тъмно. Предпочитам да карам по супер тъмен пуст път на моите си фарове.
Ако условията са кофти, няма видимост, или умората ме е налегнала, си хващам някой който да ме води на прилична дистанция и карам по него.
-
- Мнения: 233
- Регистриран на: Вто 04 окт 2016 13:00
- Автомобил: vw golf mk5 2006
- Двигател: 1_6i BSE
- Местоположение: София
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Много са факторите дето тябва се променят за да се избегне това което си констарирал.
Колко от колите са с правилен реглаж на светлините,колко от каращите наслагаха всевъзможни ламБи от боклук по боклук,няма никакво осветление по самите магистрали,ксенони монтирани на обикновен рефлектор/най-го мразя това/лед ламБи-същата работа.Друго за толкова години неможаха да наслагат някакви пана или да залесят пространството между самите ленти,за да може поне да си караш на дълги.
Колко от колите са с правилен реглаж на светлините,колко от каращите наслагаха всевъзможни ламБи от боклук по боклук,няма никакво осветление по самите магистрали,ксенони монтирани на обикновен рефлектор/най-го мразя това/лед ламБи-същата работа.Друго за толкова години неможаха да наслагат някакви пана или да залесят пространството между самите ленти,за да може поне да си караш на дълги.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10081
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Оставам настрани нерегулираните фарове и другите въпроси.
Относно заслепяването, можеш да направиш няколко неща:
- най-важното - да си наложиш избягване на заглеждането във фарове. Това е грешка, която много хора правят несъзнателно. Само за миг да погледнеш, оставаш 'сляп' за още няколко мига. При нощно каране трябва да преценяваш отдалеч идващи светлини и да се фокусираш върху пътя, избягвайки директната светлина.
- Зениците при нощно каране са отворени и се стремят да улавят всяка светлина. Така са устроени очите. Оставяне на лека светлина в купето може да притвори зеницата и да намали чувствителността. Но трябва да внимаваш, защото това ти намалява видимостта в тъмното. Експериментирай с намаляне и увеличаване на светлината на таболото.
Принципът е с нагласа на окото и всъщност твоите фарове и мястото на фокусиране на погледа са по-важни за чувствителността на окото ти. Трябва да пробваш различни неща и да си намериш своята техника.
Относно заслепяването, можеш да направиш няколко неща:
- най-важното - да си наложиш избягване на заглеждането във фарове. Това е грешка, която много хора правят несъзнателно. Само за миг да погледнеш, оставаш 'сляп' за още няколко мига. При нощно каране трябва да преценяваш отдалеч идващи светлини и да се фокусираш върху пътя, избягвайки директната светлина.
- Зениците при нощно каране са отворени и се стремят да улавят всяка светлина. Така са устроени очите. Оставяне на лека светлина в купето може да притвори зеницата и да намали чувствителността. Но трябва да внимаваш, защото това ти намалява видимостта в тъмното. Експериментирай с намаляне и увеличаване на светлината на таболото.
Принципът е с нагласа на окото и всъщност твоите фарове и мястото на фокусиране на погледа са по-важни за чувствителността на окото ти. Трябва да пробваш различни неща и да си намериш своята техника.
-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Чет 11 май 2017 16:13
- Автомобил: Volkswagen Passat
- Двигател:
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
group® написа: да си наложиш избягване на заглеждането във фарове.
Мерси за препоръките - насрещните някакси успявам вече. Но виж тия зад мен... и двете ми огледала стават неизползваеми (което е странно, понеже преди ми се затъмняваше това за обратно виждане вечер, ама май от известно време не се)
- Pet_rov
- Мнения: 4492
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Когато има фарове в насрещното, аз съм свикнал да гледам банкета вдясно. Така за мен ефектът за заслепяването е по-малък. относно психологическия ефект от каране в тъмното, мен това не ме притеснява. По ме притеснява дали автомобилът ми е изправен, за да не закъсам нощно време. 

- dermeister
- Мнения: 805
- Регистриран на: Пет 15 сеп 2006 16:51
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Маркировката не е като хората.
Няма колчета със светлоотразители или е имало, ама са мръсни или счупени.
Общо взето карането през нощта по БГ пътища си е абсолютно като в тъмен тунел...
Няма колчета със светлоотразители или е имало, ама са мръсни или счупени.
Общо взето карането през нощта по БГ пътища си е абсолютно като в тъмен тунел...
- PlamenDimitrov1
- Мнения: 67
- Регистриран на: Пон 11 дек 2017 19:58
- Автомобил: golf 3 GTI _ 1Y
- Двигател: ABF 95 _ 1Y 93
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Че масово се карат с много по-ярки крушки това е факт. По-досадни са ми тези които карат и на всякакви допълнителни дневни или за мъгла....
За мен лично ми е най-готино да карам по Тракия след 10 вечерта петък вечерта, че така избягвам трафика към морето :D Тогава обикновенно карам с едни жълти очила, закупени от Малашевци от един дядо за 7 лева (същите като тия по бензинджийниците за по 20) и да си призная има голяма разлика откъм заслепяването, но ми орязват и моите фарове много ясно.
Преди две години като си взех книжката бях същия - след първото ми нощно каране което беше 10-15 минути и се разминахме с една кола всичко - очите ми изтекоха. Първо, че фаровете бяха с някакви умряли крушки и се кьорих постоянно да видя пътя, второ не бях свикнал. Бащата, да е жив и здрав, като ми даде старата голф 3ка ми зареждаше цял резеовар всеки месец - да се трупа опит. Почти всяка вечер излизах и малко по малко очите ми свикнаха. Сега вече пътя София-Стара Загора не го усещам дори и след 8 часа кьорене на една умряла работа и тръгване по тъмно.
Последното нещо което колегите вече казаха е и достатъчно силни и регулирани крушки да виждаш пътя без да се напрягаш и при разминаване определно да не гледаш във фаровете - както казва моя "гледай си маркировката или края на пътя и не го мисли - не им позволявай да те заслепят".
За мен лично ми е най-готино да карам по Тракия след 10 вечерта петък вечерта, че така избягвам трафика към морето :D Тогава обикновенно карам с едни жълти очила, закупени от Малашевци от един дядо за 7 лева (същите като тия по бензинджийниците за по 20) и да си призная има голяма разлика откъм заслепяването, но ми орязват и моите фарове много ясно.
Преди две години като си взех книжката бях същия - след първото ми нощно каране което беше 10-15 минути и се разминахме с една кола всичко - очите ми изтекоха. Първо, че фаровете бяха с някакви умряли крушки и се кьорих постоянно да видя пътя, второ не бях свикнал. Бащата, да е жив и здрав, като ми даде старата голф 3ка ми зареждаше цял резеовар всеки месец - да се трупа опит. Почти всяка вечер излизах и малко по малко очите ми свикнаха. Сега вече пътя София-Стара Загора не го усещам дори и след 8 часа кьорене на една умряла работа и тръгване по тъмно.
Последното нещо което колегите вече казаха е и достатъчно силни и регулирани крушки да виждаш пътя без да се напрягаш и при разминаване определно да не гледаш във фаровете - както казва моя "гледай си маркировката или края на пътя и не го мисли - не им позволявай да те заслепят".
- Lupender
- Мнения: 770
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Въпросните жълти очила за каране при ограничена видимост са добро решение, особено ако са с качествено антирефлексно покритие. Карам с такива не само нощем, но и при дъжд, мъгла и сумрак. Вършат работа и за афтърмаркет ксенона и всякакви заслепяващи фарове. Нощем карането си е предизвикателство, но аз лично го предпочитам, не само по магистала, понеже пътя е доста по-разтоварен.
Относно концентрацията и монотонията, препоръчвам дъвка - поддържа съзнанието будно и в кондиция. Ако пътуването е повече от 3 часа, редбула има обратен ефект - след първоначалното освежаване, после следва отпадналост и на човек направо брутално му се приспива. Принципно ориентацията трябва да става посредством осевата и габаритните линии на платното, но те не се поддържат в изправност, а някъде липсват и е добре да се включат и халогените (макар да е заранено ползването им в нормални условия, на мен ми вършат работа в неочертан път).
Относно концентрацията и монотонията, препоръчвам дъвка - поддържа съзнанието будно и в кондиция. Ако пътуването е повече от 3 часа, редбула има обратен ефект - след първоначалното освежаване, после следва отпадналост и на човек направо брутално му се приспива. Принципно ориентацията трябва да става посредством осевата и габаритните линии на платното, но те не се поддържат в изправност, а някъде липсват и е добре да се включат и халогените (макар да е заранено ползването им в нормални условия, на мен ми вършат работа в неочертан път).
- Stivi
- Мнения: 8370
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Lupender написа:Принципно ориентацията трябва да става посредством осевата и габаритните линии на платното, но те не се поддържат в изправност, а някъде липсват и е добре да се включат и халогените (макар да е заранено ползването им в нормални условия, на мен ми вършат работа в неочертан път).
При нормални условия /без мъгла/ и стандартно настроени халогени,те осветяват пътя на до 2-3 метра пред колата,не виждам как ти помагат да държиш пътя със скорост 90км/ч ?? Надявам се че ги ползваш само на безлюдни пътища,за да не ставаш едно от НЛО-тата от които се оплакват всички !
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
фаровете за мъгла помагат, светят на широко. Аз също ги ползвам, когато маркировката е зле.
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Да не са ти слаби фаровете (примерно стъклата да плачат за шлайфане)? Най-зле според мен е по здрач и с мокро платно. Извън града включвам фаровете за мъгла - подобряват видимостта в десния край на пътя.
- Бай Иван
- Мнения: 538
- Регистриран на: Пет 22 авг 2008 7:42
- Автомобил: Skoda Fabia I Seat Alhambra
- Двигател: ASY AWC
- Местоположение: София
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Зимата последно минавах магистралата през ноща. Почти никакъв трафик. Настилката на места е отврат, на места е много добре, даже имаше и от "звуковата" маркировка.
П.с.
За тези с пуснати фарове за мъгла в ясна вечер веднага им пускам дългите и когато е двупосочен пътя, а не магистрала и могат да ме видят им показвам сложната конфигурация от три пръста....
П.с.
За тези с пуснати фарове за мъгла в ясна вечер веднага им пускам дългите и когато е двупосочен пътя, а не магистрала и могат да ме видят им показвам сложната конфигурация от три пръста....
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12116
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Единственото смислено е да се гледа в банкета при разминаване. Така се избягва заслепяването. Иначе нито можем да оправим на тези отсреща фаровете, нито да насадим храсти в средата на магистралите. Гръцките магистрали и скоростни пътища, поне тия по които аз съм се движил са разделени с бетонни прегради и фаровете не пречат.
Сега, случват се и ситуации в които и добре настроен и стандартно светещ фар заслепява, като пример, хълм на който се срещат 2 коли преди да го преодолеят, и двамата се заслепяват заради разположението на колите, тогава си трябва колегиалност, няма нужда от запалване на тениската с всички налични фарове.
За тези отзад, много отдавна вътрешното огледало го изхвърлих, не го ползвам а само ме заслепява. Страничните ако съм на дълъг път вечерно време ги свалям ниско долу, за да не ми светят директно в очите, но все пак да се вижда ако има светлина зад мен и като се наведа мога да видя къде е колата.
Сега, случват се и ситуации в които и добре настроен и стандартно светещ фар заслепява, като пример, хълм на който се срещат 2 коли преди да го преодолеят, и двамата се заслепяват заради разположението на колите, тогава си трябва колегиалност, няма нужда от запалване на тениската с всички налични фарове.
За тези отзад, много отдавна вътрешното огледало го изхвърлих, не го ползвам а само ме заслепява. Страничните ако съм на дълъг път вечерно време ги свалям ниско долу, за да не ми светят директно в очите, но все пак да се вижда ако има светлина зад мен и като се наведа мога да видя къде е колата.
Re: За нощното шофиране по магисрала Тракия
Заслепяване може да има само, ако се спускаш отвисоко за тоя който идва отдолу. Но тогава късите му светят като двойни дълги. Английската концепция е странна - идеята на фар за мъгла е в гъста мъгла да успееш да видиш осовата линия и края на пътя. Затова са долу да светнат по-отблизо. Насрещните не мисля, че имат шанс да видят тях, а не стандартните фарове. Да не е ставало дума за задния фар за мъгла (в габарита)?
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 50 госта