Наложи ми се да сменя едната гума. Намерих си същата но с около 1 мм по износена. Въпроса ми дали при това положение гумите ще се износят равномерно и ще мога да ги сменя в комплект 4-те. Другото което ме интересува е къде е по подходящо да седи по износената гума - отпред или отзад.
И ако може да ми дадете кординати на читава гумаджийница/гумаджия които да разбират от вулканизация за да пробвам да си поправя спуканата гума
Въпрос за гуми и контакт на добър гумаджия
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за гуми и контакт на добър гумаджия
Слага се на мост без задвижващи колела, предполагам.
- Asko VW
- Мнения: 838
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Въпрос за гуми и контакт на добър гумаджия
Препоръчва се различната гума да се слага на задния мост, за да се избегне дисбаланс в сцеплението на предния мост при спиране, което може много лошо да те дръпне на една страна във възможно най-неподходящия момент.
Re: Въпрос за гуми и контакт на добър гумаджия
Добре ще я сложа отзад, аз съм с предно предаване. А да попитам нови летни гуми с каква дълбочина са и вие вашите летни гуми до какъв мм ги държите преди да ги смените. Препоръчителното е да се сменя гумата ма 3мм, вие спазвате ли го? Как върви колата между 1.6 и 3мм?
- stardreamer
- Мнения: 291
- Регистриран на: Пет 23 авг 2013 11:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: dreams
Re: Въпрос за гуми и контакт на добър гумаджия
Върви еднакво колега (при равни други условия) при липса на мокро/кално/снежно/песъчливо състояние на пътя.
Грайфеърт влияе само при горните условия (с малки изключения), на сухо е почти все тая (пак с малки изключения).
Написаното по-горе сравнява само грайфер, а не състояние на гумата - напукана, твърдост и други.
В момента минималното изискване за този сезон е 1.6мм по закон (без значение от вида на гумата), за зимата е малко по-различно - пак 1.6 за зимни или 4 за летни (всесезонните са сложни в коя категория са в момента, има казус с тях).
Грайфеърт влияе само при горните условия (с малки изключения), на сухо е почти все тая (пак с малки изключения).
Написаното по-горе сравнява само грайфер, а не състояние на гумата - напукана, твърдост и други.
В момента минималното изискване за този сезон е 1.6мм по закон (без значение от вида на гумата), за зимата е малко по-различно - пак 1.6 за зимни или 4 за летни (всесезонните са сложни в коя категория са в момента, има казус с тях).
Re: Въпрос за гуми и контакт на добър гумаджия
Благодаря ти за отговора. Мен ме интересуваше конкретно дали мога да ходя до морето другата година по магистралата и да си карам с 130-150 без да се притеснявам с 3 мм грайфер. Разбира се при наличие на дъжд или мокър асвалт ще мина на 80-90.
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Въпрос за гуми и контакт на добър гумаджия
Можеш, защо не. Просто на мокро си имай едно на ум. Аз си ги менкам на 3 сезона гумите, без оглед на грайфера.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Въпрос за гуми и контакт на добър гумаджия
Марка и възраст на гумите?
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Въпрос за гуми и контакт на добър гумаджия
Карай и си свиркай.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта