Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6055
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот DoH_KuXoT » Чет 27 яну 2022 15:10


не виждам проблем, форума не е технотест или кат , може да има всякакви теми, включително как се маха дпф, егр




Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Чет 27 яну 2022 15:14


Проблемът е, че на думи почти всички потребители са принципни, не правят това, не правят онова. А накрая - правилата са си правила, ама искам да ми свети на мен. В добавка не е дори от желание да свети, а да сме като другите, да направим "подобрение" някакво с видим ефект.


Потребителски аватар
no_name_bg
Мнения: 49
Регистриран на: Чет 25 мар 2021 20:55
Автомобил: VW Caddy
Двигател: CAYD 2011

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот no_name_bg » Пет 04 мар 2022 16:24


Днес минах ГТП за пръв път след този на КАТ и съм изключително доволен от показанията за димност. Или имам почти перфектен ДПФ или апаратурата им е настроена да показва перфектни стойности. :)))
C3891FF9-C6CB-4362-AEAC-B75922E24EAC.jpeg


Ако някой има такъв лист нека го качи за да сравним показанията.
П.П. 1.6tdi


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Пет 04 мар 2022 18:27


Най-вероятно и двете.
Най-малкото при истинско мерене, се настъпва рязко до максимални обороти, които са около 5000, ако софтуера на колата го позволява. А ако софтуера ограничава такова мерене, то въобще не се прави, и това се отбелязва в документите. Но всичко това в нормалния свят, където регламентите се правят спрямо реалния живот, а не у нас, където всичко е едно към гьоторе.


Потребителски аватар
no_name_bg
Мнения: 49
Регистриран на: Чет 25 мар 2021 20:55
Автомобил: VW Caddy
Двигател: CAYD 2011

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот no_name_bg » Пет 04 мар 2022 19:18


Да максималните обороти са ограничени до 2500. Направи ми впечатление, че уреда показва точно 780 оборота на празен ход, а в листа пише минимум 750. Също така 20км преди да кача колата на ГТП беше минала и регенерацията, което смятам също, че повлия на резултатите в измерването положително. Принципно съм спокоен шофьор и дори на служебните автомобили рядко минавам 3000 оборота, камо ли 5к.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Пон 07 мар 2022 15:18


В крайна сметка въведоха ли някакво ограничение за влизане в центъра на София без еди каква си категория? И ако да - какви са санкциите и знаците за разпознаване на зоната.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот VWGT » Пон 07 мар 2022 15:37


До този момент няма ограничения, нито се планират такива в скоро време.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 605
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Пон 07 мар 2022 16:02


Ако има ограничение някакви, то те ще влязат в сила от 01.07 най-рано, тъй като тогава се навършва година откакто вкараха идеята в ГТП да се дава еко категория на стикера, за да могат всички да бъдат обхванати.

Друг е въпроса, че тук в България това е чиста псевдо-екология, особено след като излезе онази статия, че се зареждат новите електробуси с дизелов генератор без никакви екологични норми. А и не е само това - в центъра редовно влизат рейсове дизеляци с отрицателна еко категория, много по-лоша от най-саждивото 1.9TDI


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Пон 07 мар 2022 16:21


railfan написа:А и не е само това - в центъра редовно влизат рейсове дизеляци с отрицателна еко категория, много по-лоша от най-саждивото 1.9TDI

Това не е голяма драма. Едно са 50 автобуса, друго същите 50 автобуса + 10 хиляди коли. Не е казано, че ако не можеш 100% да решиш даден проблем, не си струва да го решаваш и поне с 50-60%.


gadnyara
Мнения: 262
Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
Автомобил: Golf7 GTE 17 + MB S205 220d 20
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gadnyara » Пон 07 мар 2022 17:43


railfan написа:Ако има ограничение някакви, то те ще влязат в сила от 01.07 най-рано, тъй като тогава се навършва година откакто вкараха идеята в ГТП да се дава еко категория на стикера, за да могат всички да бъдат обхванати.
Цък - КАТ София лепи още от старите стикери. Преди около месец регистрирах возило със старият тип стикерчета и следващ ГТП през 02.2023г....


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7820
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот hooligan_sk » Пон 07 мар 2022 19:17


Фабрично новите автомобили са с 3г ГТП. Така че, още 2г надали може да работи коректно такава система.

ПС: единствения вариант, който ми хрумва, е колите без еко стикер, да ги игнорира...


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Пон 07 мар 2022 19:54


То транспортния министър още преди време каза, че вероятно тия стикери ще отпаднат. Ако се гледа нещо, ще е по рег.номер на колата.


Потребителски аватар
railfan
Мнения: 605
Регистриран на: Вто 13 сеп 2016 17:19
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBAB 2009

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот railfan » Вто 08 мар 2022 9:18


Стикерите като такива, без значение какви са - ГО, преглед и тн едва ли ще отпаднат нацяло скоро - не забравяйте, че единствената печатница за такива стикери не е на случайни хора, иначе, че аршина е двоен е очевидно даже и за малко дете - щом могат за винетка да проверят по номера, могат и за всичко останало....но нейсе


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Вто 08 мар 2022 11:32


Стикерът си е стикер, но е идиотско мястото за лепене. Не знам кой мозък го измисли. Елементарно и близко до ума е да имаха различен цвят според категорията.


vandu
Мнения: 697
Регистриран на: Пон 30 юни 2014 10:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот vandu » Сря 13 юли 2022 18:07


Дали има разлика в показанията при топъл и студен двигател при дизел?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Burner_inc и 70 госта