Годишен технически преглед - защо съществува?
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
не виждам проблем, форума не е технотест или кат , може да има всякакви теми, включително как се маха дпф, егр
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Проблемът е, че на думи почти всички потребители са принципни, не правят това, не правят онова. А накрая - правилата са си правила, ама искам да ми свети на мен. В добавка не е дори от желание да свети, а да сме като другите, да направим "подобрение" някакво с видим ефект.
- no_name_bg
- Мнения: 49
- Регистриран на: Чет 25 мар 2021 20:55
- Автомобил: VW Caddy
- Двигател: CAYD 2011
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Днес минах ГТП за пръв път след този на КАТ и съм изключително доволен от показанията за димност. Или имам почти перфектен ДПФ или апаратурата им е настроена да показва перфектни стойности. :)))
Ако някой има такъв лист нека го качи за да сравним показанията.
П.П. 1.6tdi
Ако някой има такъв лист нека го качи за да сравним показанията.
П.П. 1.6tdi
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Най-вероятно и двете.
Най-малкото при истинско мерене, се настъпва рязко до максимални обороти, които са около 5000, ако софтуера на колата го позволява. А ако софтуера ограничава такова мерене, то въобще не се прави, и това се отбелязва в документите. Но всичко това в нормалния свят, където регламентите се правят спрямо реалния живот, а не у нас, където всичко е едно към гьоторе.
Най-малкото при истинско мерене, се настъпва рязко до максимални обороти, които са около 5000, ако софтуера на колата го позволява. А ако софтуера ограничава такова мерене, то въобще не се прави, и това се отбелязва в документите. Но всичко това в нормалния свят, където регламентите се правят спрямо реалния живот, а не у нас, където всичко е едно към гьоторе.
- no_name_bg
- Мнения: 49
- Регистриран на: Чет 25 мар 2021 20:55
- Автомобил: VW Caddy
- Двигател: CAYD 2011
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Да максималните обороти са ограничени до 2500. Направи ми впечатление, че уреда показва точно 780 оборота на празен ход, а в листа пише минимум 750. Също така 20км преди да кача колата на ГТП беше минала и регенерацията, което смятам също, че повлия на резултатите в измерването положително. Принципно съм спокоен шофьор и дори на служебните автомобили рядко минавам 3000 оборота, камо ли 5к.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
В крайна сметка въведоха ли някакво ограничение за влизане в центъра на София без еди каква си категория? И ако да - какви са санкциите и знаците за разпознаване на зоната.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
До този момент няма ограничения, нито се планират такива в скоро време.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Ако има ограничение някакви, то те ще влязат в сила от 01.07 най-рано, тъй като тогава се навършва година откакто вкараха идеята в ГТП да се дава еко категория на стикера, за да могат всички да бъдат обхванати.
Друг е въпроса, че тук в България това е чиста псевдо-екология, особено след като излезе онази статия, че се зареждат новите електробуси с дизелов генератор без никакви екологични норми. А и не е само това - в центъра редовно влизат рейсове дизеляци с отрицателна еко категория, много по-лоша от най-саждивото 1.9TDI
Друг е въпроса, че тук в България това е чиста псевдо-екология, особено след като излезе онази статия, че се зареждат новите електробуси с дизелов генератор без никакви екологични норми. А и не е само това - в центъра редовно влизат рейсове дизеляци с отрицателна еко категория, много по-лоша от най-саждивото 1.9TDI
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
railfan написа:А и не е само това - в центъра редовно влизат рейсове дизеляци с отрицателна еко категория, много по-лоша от най-саждивото 1.9TDI
Това не е голяма драма. Едно са 50 автобуса, друго същите 50 автобуса + 10 хиляди коли. Не е казано, че ако не можеш 100% да решиш даден проблем, не си струва да го решаваш и поне с 50-60%.
-
- Мнения: 262
- Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
- Автомобил: Golf7 GTE 17 + MB S205 220d 20
- Двигател:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Цък - КАТ София лепи още от старите стикери. Преди около месец регистрирах возило със старият тип стикерчета и следващ ГТП през 02.2023г....railfan написа:Ако има ограничение някакви, то те ще влязат в сила от 01.07 най-рано, тъй като тогава се навършва година откакто вкараха идеята в ГТП да се дава еко категория на стикера, за да могат всички да бъдат обхванати.
- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7820
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
- Двигател: EA888 evo4
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Фабрично новите автомобили са с 3г ГТП. Така че, още 2г надали може да работи коректно такава система.
ПС: единствения вариант, който ми хрумва, е колите без еко стикер, да ги игнорира...
ПС: единствения вариант, който ми хрумва, е колите без еко стикер, да ги игнорира...
-
- VW експерт
- Мнения: 1838
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
То транспортния министър още преди време каза, че вероятно тия стикери ще отпаднат. Ако се гледа нещо, ще е по рег.номер на колата.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Стикерите като такива, без значение какви са - ГО, преглед и тн едва ли ще отпаднат нацяло скоро - не забравяйте, че единствената печатница за такива стикери не е на случайни хора, иначе, че аршина е двоен е очевидно даже и за малко дете - щом могат за винетка да проверят по номера, могат и за всичко останало....но нейсе
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Стикерът си е стикер, но е идиотско мястото за лепене. Не знам кой мозък го измисли. Елементарно и близко до ума е да имаха различен цвят според категорията.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Дали има разлика в показанията при топъл и студен двигател при дизел?
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Burner_inc и 70 госта