Има и друга страна на монетата. Всички си хвалим старите барутници на по 20-25 години, че били по- поддържани и гледани от новите коли. До тук добре, нищо не тропа, всичко е здраво, няма за какво да се притесняваме.
НО..Ако прегледът е наистина за безопасност, то не трябва въобще да ни допускат да го минем, ако ще и всичко да ни е подменено с чисто ново, защото просто автомобилите ни не притежават днешните критерии за безопасност- аз например съм само с 1 airbag, нямам abs, esp и т.н. Предполагам и повечето коли, набори на моята са по същия начин. Ако всичко се затегне и се прави в името на безопасността- не би трябвало да ни допуснат дори до ГТП. Да, трябва да има контрол за коли тип “барака”, но това че сме минали прегледа с автомобил набор на баба ми, не значи че е супер безопасен, а просто леко изряден(леко, защото една стара кола няма как да бъде напълно изрядна, ако не е реставрирана в пълния смисъл на думата).
Годишен технически преглед - защо съществува?
- VasilStoichkov
- Мнения: 158
- Регистриран на: Съб 30 мар 2019 14:53
- Автомобил: Passat B7 Variant 4motion 177hp
- Двигател: CFGC
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Мале много караници бре хора. Стана ми интересно и реших да се включа и аз. Та по темата, за мене е въпрос на самосъзнание. Ако човек не иска да си поддържа колата все ще намери в кое ГТП да му дадът тъпата бешележка, но когато си возиш децата вътре и искаш всички да ти е изтядно нормално е да помолиш човека в пункта да направи прегледа не от горе от горе. Аз миналата година така и направих, чувах нещо да се обажда, помолих пичагата да погледне и се оказа, че е тръгнал тампона на носача. Отидох взех си нови айде при майстора и готово.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
kamaza11 написа:Има и друга страна на монетата. Всички си хвалим старите барутници на по 20-25 години, че били по- поддържани и гледани от новите коли. До тук добре, нищо не тропа, всичко е здраво, няма за какво да се притесняваме.
НО..Ако прегледът е наистина за безопасност, то не трябва въобще да ни допускат да го минем, ако ще и всичко да ни е подменено с чисто ново, защото просто автомобилите ни не притежават днешните критерии за безопасност- аз например съм само с 1 airbag, нямам abs, esp и т.н. Предполагам и повечето коли, набори на моята са по същия начин. Ако всичко се затегне и се прави в името на безопасността- не би трябвало да ни допуснат дори до ГТП. Да, трябва да има контрол за коли тип “барака”, но това че сме минали прегледа с автомобил набор на баба ми, не значи че е супер безопасен, а просто леко изряден(леко, защото една стара кола няма как да бъде напълно изрядна, ако не е реставрирана в пълния смисъл на думата).
ESP-то е спорно дали ти вдига безопасността. ABS-а наистина е пропуск. За съжаление е широко разпространена логиката на мислене "Е на кола за 2000лв как да сложа гуми за 450лв" - и взема Корморан за да е в хармония с липсата на системи за сигурност, вместо да компенсира поне малко с добри гуми.
- Pet_rov
- Мнения: 4414
- Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
- Автомобил: Passat Variant B4
- Двигател: ADZ 1996
- Местоположение: Шумен
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
kamaza11 написа:Има и друга страна на монетата. Всички си хвалим старите барутници на по 20-25 години, че били по- поддържани и гледани от новите коли. До тук добре, нищо не тропа, всичко е здраво, няма за какво да се притесняваме.
НО..Ако прегледът е наистина за безопасност, то не трябва въобще да ни допускат да го минем, ако ще и всичко да ни е подменено с чисто ново, защото просто автомобилите ни не притежават днешните критерии за безопасност- аз например съм само с 1 airbag, нямам abs, esp и т.н. Предполагам и повечето коли, набори на моята са по същия начин. Ако всичко се затегне и се прави в името на безопасността- не би трябвало да ни допуснат дори до ГТП. Да, трябва да има контрол за коли тип “барака”, но това че сме минали прегледа с автомобил набор на баба ми, не значи че е супер безопасен, а просто леко изряден(леко, защото една стара кола няма как да бъде напълно изрядна, ако не е реставрирана в пълния смисъл на думата).
Струва ми се, че леко бъркаш понятията. ГТП е за да установи, дали всички системи, възли и агрегати, монтирани от завода-производител са изправни, а не дали имаш абс, есп и други подобни. Ако автомобилът заводски ги няма тези системи, на ГТП никой няма да ти ги търси. Все пак има хора, които още си карат ладите и волгите
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Не, не бъркам понятията. Карам по логика- нали ГТП е уж за проверка на изрядността, но един вид пак е за безопасност, а хората се възмущават, че пускат на пътя ОПАСНИ коли. И исках да кажа, че ако толкова много настояваме за безопасност, то нямаме дори някаква основа на нашите дърти коли. Дано някак си съм обяснил разбираемо какво исках да кажа
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
777 написа:kamaza11 написа:Има и друга страна на монетата. Всички си хвалим старите барутници на по 20-25 години, че били по- поддържани и гледани от новите коли. До тук добре, нищо не тропа, всичко е здраво, няма за какво да се притесняваме.
НО..Ако прегледът е наистина за безопасност, то не трябва въобще да ни допускат да го минем, ако ще и всичко да ни е подменено с чисто ново, защото просто автомобилите ни не притежават днешните критерии за безопасност- аз например съм само с 1 airbag, нямам abs, esp и т.н. Предполагам и повечето коли, набори на моята са по същия начин. Ако всичко се затегне и се прави в името на безопасността- не би трябвало да ни допуснат дори до ГТП. Да, трябва да има контрол за коли тип “барака”, но това че сме минали прегледа с автомобил набор на баба ми, не значи че е супер безопасен, а просто леко изряден(леко, защото една стара кола няма как да бъде напълно изрядна, ако не е реставрирана в пълния смисъл на думата).
ESP-то е спорно дали ти вдига безопасността. ABS-а наистина е пропуск. За съжаление е широко разпространена логиката на мислене "Е на кола за 2000лв как да сложа гуми за 450лв" - и взема Корморан за да е в хармония с липсата на системи за сигурност, вместо да компенсира поне малко с добри гуми.
За ESP- то наистина е спорно, но нали го водат все пак от семейството на системите за безопасност.
Специално за гумите никога не съм разбирал логиката да вземеш стар Мишелин, например, за 70лв бройката с ДОТ 2012 година, вместо чисто нова гума. Ако не можеш да отделиш 400-500лв за гуми, то поне може да вземеш нови китайски вместо стари “маркови”..
-
- Мнения: 1048
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Да не се налага да разбираме колко са безопасни нашите стари коли (за съжаление 2 пъти съм го разбрал и двата пъти със стари коли, ми нямаше нищо освен по-една синина) Та и старите коли са си сигурни, ако си слагате коланите. Първия Сеат Кордоба 97 година го блъсна едно Санта Фе странично. На Санта Фето му падна цялата предница, броня фарове радиатори, на Сеата вратата му влезе 15 см навътре, но испанците бяха сложили една по-дебеличка греда във вратата, та тя спаси положението.
Втория път пак с Кордоба 2002 г. (реално същата, само че с по-красив дизайн), тоя път с една Джета 89г. пак странично. Сеата пак се изкриви доста, но нищо от това не се усети в купето, докато Джетата с нейните стабилни железа после си продължи на ход (едвам изправихме калника, дебела ламарина, колкото да не опира в гумата и продължи).
Идеята ми е, че не е задължително като е стара колата да е опасна. По-опасна е ако стара кола удари от новите пластмасови играчки, защото с техните деформационни зони стават на нищо, но поне пазят хората вътре. А старите пък залагат на масивната конструкция и по този начин пак пазят (стига да си си сложил колана).
Втория път пак с Кордоба 2002 г. (реално същата, само че с по-красив дизайн), тоя път с една Джета 89г. пак странично. Сеата пак се изкриви доста, но нищо от това не се усети в купето, докато Джетата с нейните стабилни железа после си продължи на ход (едвам изправихме калника, дебела ламарина, колкото да не опира в гумата и продължи).
Идеята ми е, че не е задължително като е стара колата да е опасна. По-опасна е ако стара кола удари от новите пластмасови играчки, защото с техните деформационни зони стават на нищо, но поне пазят хората вътре. А старите пък залагат на масивната конструкция и по този начин пак пазят (стига да си си сложил колана).
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Не не, не пожелавам на никой да разбира колко му е безопасна колата.
Отклонихме се от темата, но последно казвам- безопасността е наша отговорност- крака, ръце и ГЛАВА работят заедно!
Отклонихме се от темата, но последно казвам- безопасността е наша отговорност- крака, ръце и ГЛАВА работят заедно!
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
kamaza11 написа:Специално за гумите никога не съм разбирал логиката да вземеш стар Мишелин, например, за 70лв бройката с ДОТ 2012 година, вместо чисто нова гума. Ако не можеш да отделиш 400-500лв за гуми, то поне може да вземеш нови китайски вместо стари “маркови”..
Стар Мишелин от 2012 или нов Корморан няма особена разлика - и в двата случая се правят сметки на дребно. Аз казвам, че не пречи да сложиш нов Good Year и на кола за 2000лв (стига да не са нисък профил или нестандартен размер по 180лв бройката). Гумите не са аксесоар или детайл за вграждане, а основна част от системата за сигурност, която е независима от колата (може да я продадеш и да запазиш гумите). Обвързването с цената на колата е все едно да кажеш - оградата ми е ниска и всеки може да я прескочи, затова ще си сложа евтина ключалка, то така и така почти е влязъл.
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Ако човек има възможност за по- добри гуми е добре да си ги вземе, независимо дали колата му е стара/нова/строшена и т.н. Попринцип трябва да си има редовни проверки по пътищата, но се правят само около 15 октомври, за да се напишат Х брой глоби и държавата да забогатее, след това цяла зима в сняг/кал/киша/дъжд никой не контролира автомобилите. То затова като падне сняг и всички са “изненадани” и по тротоарите и стълбовете. Ама нали има ГТП, на колата и работят фарчетата и мигачите, значи е готова за път. Бил съм веднъж със супер изтъркани гуми на преглед, лято беше де, но все пак не ми направиха никаква забележка.
- valka
- Мнения: 274
- Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
- Автомобил: поцинкован танк
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
"Браво господине", чак и за гумите те са ти виновни. Тоест, не си виновен ти, че караш с галоши. ГТП са виновни, че не са ти направили забележка. Чакай най-после да се плесна по челото.
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Който е некадърен и нови гуми да си сложи е същата история като не е чувал за аквапланинг и се мууне в некой гьол със 100. Абе всичко си е до съобразяване и най важно е задкормилното устройство. И новите гуми не помагат като капнат първите капки дъжд и я намъкнеш остро в некой завой
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Е, стига де. Не са важни гумите. Айде нема нужда от такива теории
-
- Мнения: 2145
- Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
- Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
- Двигател:
- Местоположение: България
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
Не че не са важни. Ама повечето смятат че като са с нови гуми и немой да се плъзне колата. Нали говорим за гума която е стигнала максимум до контролата, не за такава на която не се личи шарката, разликата е голяма. Пак да кажа че за летни гуми се говори, не за зимни, при зимните нещата са коренно различни
- stefan4o
- Мнения: 19150
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Годишен технически преглед - защо съществува?
И зиме и лете можеш да се претрепеш, ако не вярваш на законите на физиката.
Аз мога да кажа същото и за хората, каращи модерни коли с амнайсе хиляди електронни асистента - против боксуване, против заспиване, против не знам си какво - че са самонадеяни и разчитат много на електрониката да ги спаси в някои моменти, вместо да си размърдат малко мозъка. Но реалността е, че всички тези асистенти освен, че искат да ти изтръскат паричките от джоба, за да ги имаш вършат и реална работа и спомагат за по-безопасно шофиране. Но и те, като гумите, не ти дават на 100% гаранция, че няма да се претрепеш ако не внимаваш и не ползваш горната си глава, докато шофираш.
Аз мога да кажа същото и за хората, каращи модерни коли с амнайсе хиляди електронни асистента - против боксуване, против заспиване, против не знам си какво - че са самонадеяни и разчитат много на електрониката да ги спаси в някои моменти, вместо да си размърдат малко мозъка. Но реалността е, че всички тези асистенти освен, че искат да ти изтръскат паричките от джоба, за да ги имаш вършат и реална работа и спомагат за по-безопасно шофиране. Но и те, като гумите, не ти дават на 100% гаранция, че няма да се претрепеш ако не внимаваш и не ползваш горната си глава, докато шофираш.