Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
kamaza11
Мнения: 237
Регистриран на: Чет 06 дек 2018 16:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот kamaza11 » Вто 06 окт 2020 9:03


Има и друга страна на монетата. Всички си хвалим старите барутници на по 20-25 години, че били по- поддържани и гледани от новите коли. До тук добре, нищо не тропа, всичко е здраво, няма за какво да се притесняваме.
НО..Ако прегледът е наистина за безопасност, то не трябва въобще да ни допускат да го минем, ако ще и всичко да ни е подменено с чисто ново, защото просто автомобилите ни не притежават днешните критерии за безопасност- аз например съм само с 1 airbag, нямам abs, esp и т.н. Предполагам и повечето коли, набори на моята са по същия начин. Ако всичко се затегне и се прави в името на безопасността- не би трябвало да ни допуснат дори до ГТП. Да, трябва да има контрол за коли тип “барака”, но това че сме минали прегледа с автомобил набор на баба ми, не значи че е супер безопасен, а просто леко изряден(леко, защото една стара кола няма как да бъде напълно изрядна, ако не е реставрирана в пълния смисъл на думата).




Потребителски аватар
VasilStoichkov
Мнения: 158
Регистриран на: Съб 30 мар 2019 14:53
Автомобил: Passat B7 Variant 4motion 177hp
Двигател: CFGC

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот VasilStoichkov » Вто 06 окт 2020 9:28


Мале много караници бре хора. Стана ми интересно и реших да се включа и аз. Та по темата, за мене е въпрос на самосъзнание. Ако човек не иска да си поддържа колата все ще намери в кое ГТП да му дадът тъпата бешележка, но когато си возиш децата вътре и искаш всички да ти е изтядно нормално е да помолиш човека в пункта да направи прегледа не от горе от горе. Аз миналата година така и направих, чувах нещо да се обажда, помолих пичагата да погледне и се оказа, че е тръгнал тампона на носача. Отидох взех си нови айде при майстора и готово.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Вто 06 окт 2020 9:31


kamaza11 написа:Има и друга страна на монетата. Всички си хвалим старите барутници на по 20-25 години, че били по- поддържани и гледани от новите коли. До тук добре, нищо не тропа, всичко е здраво, няма за какво да се притесняваме.
НО..Ако прегледът е наистина за безопасност, то не трябва въобще да ни допускат да го минем, ако ще и всичко да ни е подменено с чисто ново, защото просто автомобилите ни не притежават днешните критерии за безопасност- аз например съм само с 1 airbag, нямам abs, esp и т.н. Предполагам и повечето коли, набори на моята са по същия начин. Ако всичко се затегне и се прави в името на безопасността- не би трябвало да ни допуснат дори до ГТП. Да, трябва да има контрол за коли тип “барака”, но това че сме минали прегледа с автомобил набор на баба ми, не значи че е супер безопасен, а просто леко изряден(леко, защото една стара кола няма как да бъде напълно изрядна, ако не е реставрирана в пълния смисъл на думата).

ESP-то е спорно дали ти вдига безопасността. ABS-а наистина е пропуск. За съжаление е широко разпространена логиката на мислене "Е на кола за 2000лв как да сложа гуми за 450лв" - и взема Корморан за да е в хармония с липсата на системи за сигурност, вместо да компенсира поне малко с добри гуми.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Pet_rov » Вто 06 окт 2020 9:38


kamaza11 написа:Има и друга страна на монетата. Всички си хвалим старите барутници на по 20-25 години, че били по- поддържани и гледани от новите коли. До тук добре, нищо не тропа, всичко е здраво, няма за какво да се притесняваме.
НО..Ако прегледът е наистина за безопасност, то не трябва въобще да ни допускат да го минем, ако ще и всичко да ни е подменено с чисто ново, защото просто автомобилите ни не притежават днешните критерии за безопасност- аз например съм само с 1 airbag, нямам abs, esp и т.н. Предполагам и повечето коли, набори на моята са по същия начин. Ако всичко се затегне и се прави в името на безопасността- не би трябвало да ни допуснат дори до ГТП. Да, трябва да има контрол за коли тип “барака”, но това че сме минали прегледа с автомобил набор на баба ми, не значи че е супер безопасен, а просто леко изряден(леко, защото една стара кола няма как да бъде напълно изрядна, ако не е реставрирана в пълния смисъл на думата).

Струва ми се, че леко бъркаш понятията. ГТП е за да установи, дали всички системи, възли и агрегати, монтирани от завода-производител са изправни, а не дали имаш абс, есп и други подобни. Ако автомобилът заводски ги няма тези системи, на ГТП никой няма да ти ги търси. Все пак има хора, които още си карат ладите и волгите :smile


Потребителски аватар
kamaza11
Мнения: 237
Регистриран на: Чет 06 дек 2018 16:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот kamaza11 » Вто 06 окт 2020 9:43


Не, не бъркам понятията. Карам по логика- нали ГТП е уж за проверка на изрядността, но един вид пак е за безопасност, а хората се възмущават, че пускат на пътя ОПАСНИ коли. И исках да кажа, че ако толкова много настояваме за безопасност, то нямаме дори някаква основа на нашите дърти коли. Дано някак си съм обяснил разбираемо какво исках да кажа :mhihi


Потребителски аватар
kamaza11
Мнения: 237
Регистриран на: Чет 06 дек 2018 16:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот kamaza11 » Вто 06 окт 2020 9:48


777 написа:
kamaza11 написа:Има и друга страна на монетата. Всички си хвалим старите барутници на по 20-25 години, че били по- поддържани и гледани от новите коли. До тук добре, нищо не тропа, всичко е здраво, няма за какво да се притесняваме.
НО..Ако прегледът е наистина за безопасност, то не трябва въобще да ни допускат да го минем, ако ще и всичко да ни е подменено с чисто ново, защото просто автомобилите ни не притежават днешните критерии за безопасност- аз например съм само с 1 airbag, нямам abs, esp и т.н. Предполагам и повечето коли, набори на моята са по същия начин. Ако всичко се затегне и се прави в името на безопасността- не би трябвало да ни допуснат дори до ГТП. Да, трябва да има контрол за коли тип “барака”, но това че сме минали прегледа с автомобил набор на баба ми, не значи че е супер безопасен, а просто леко изряден(леко, защото една стара кола няма как да бъде напълно изрядна, ако не е реставрирана в пълния смисъл на думата).

ESP-то е спорно дали ти вдига безопасността. ABS-а наистина е пропуск. За съжаление е широко разпространена логиката на мислене "Е на кола за 2000лв как да сложа гуми за 450лв" - и взема Корморан за да е в хармония с липсата на системи за сигурност, вместо да компенсира поне малко с добри гуми.

За ESP- то наистина е спорно, но нали го водат все пак от семейството на системите за безопасност.
Специално за гумите никога не съм разбирал логиката да вземеш стар Мишелин, например, за 70лв бройката с ДОТ 2012 година, вместо чисто нова гума. Ако не можеш да отделиш 400-500лв за гуми, то поне може да вземеш нови китайски вместо стари “маркови”..


powerade
Мнения: 1048
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот powerade » Вто 06 окт 2020 9:55


Да не се налага да разбираме колко са безопасни нашите стари коли (за съжаление 2 пъти съм го разбрал и двата пъти със стари коли, ми нямаше нищо освен по-една синина) Та и старите коли са си сигурни, ако си слагате коланите. Първия Сеат Кордоба 97 година го блъсна едно Санта Фе странично. На Санта Фето му падна цялата предница, броня фарове радиатори, на Сеата вратата му влезе 15 см навътре, но испанците бяха сложили една по-дебеличка греда във вратата, та тя спаси положението.
Втория път пак с Кордоба 2002 г. (реално същата, само че с по-красив дизайн), тоя път с една Джета 89г. пак странично. Сеата пак се изкриви доста, но нищо от това не се усети в купето, докато Джетата с нейните стабилни железа после си продължи на ход (едвам изправихме калника, дебела ламарина, колкото да не опира в гумата и продължи).
Идеята ми е, че не е задължително като е стара колата да е опасна. По-опасна е ако стара кола удари от новите пластмасови играчки, защото с техните деформационни зони стават на нищо, но поне пазят хората вътре. А старите пък залагат на масивната конструкция и по този начин пак пазят (стига да си си сложил колана).


Потребителски аватар
kamaza11
Мнения: 237
Регистриран на: Чет 06 дек 2018 16:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот kamaza11 » Вто 06 окт 2020 10:13


Не не, не пожелавам на никой да разбира колко му е безопасна колата.
Отклонихме се от темата, но последно казвам- безопасността е наша отговорност- крака, ръце и ГЛАВА работят заедно!


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Вто 06 окт 2020 11:43


kamaza11 написа:Специално за гумите никога не съм разбирал логиката да вземеш стар Мишелин, например, за 70лв бройката с ДОТ 2012 година, вместо чисто нова гума. Ако не можеш да отделиш 400-500лв за гуми, то поне може да вземеш нови китайски вместо стари “маркови”..

Стар Мишелин от 2012 или нов Корморан няма особена разлика - и в двата случая се правят сметки на дребно. Аз казвам, че не пречи да сложиш нов Good Year и на кола за 2000лв (стига да не са нисък профил или нестандартен размер по 180лв бройката). Гумите не са аксесоар или детайл за вграждане, а основна част от системата за сигурност, която е независима от колата (може да я продадеш и да запазиш гумите). Обвързването с цената на колата е все едно да кажеш - оградата ми е ниска и всеки може да я прескочи, затова ще си сложа евтина ключалка, то така и така почти е влязъл.


Потребителски аватар
kamaza11
Мнения: 237
Регистриран на: Чет 06 дек 2018 16:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот kamaza11 » Вто 06 окт 2020 11:51


Ако човек има възможност за по- добри гуми е добре да си ги вземе, независимо дали колата му е стара/нова/строшена и т.н. Попринцип трябва да си има редовни проверки по пътищата, но се правят само около 15 октомври, за да се напишат Х брой глоби и държавата да забогатее, след това цяла зима в сняг/кал/киша/дъжд никой не контролира автомобилите. То затова като падне сняг и всички са “изненадани” и по тротоарите и стълбовете. Ама нали има ГТП, на колата и работят фарчетата и мигачите, значи е готова за път. Бил съм веднъж със супер изтъркани гуми на преглед, лято беше де, но все пак не ми направиха никаква забележка.


Потребителски аватар
valka
Мнения: 274
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил: поцинкован танк
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот valka » Вто 06 окт 2020 17:23


"Браво господине", чак и за гумите те са ти виновни. Тоест, не си виновен ти, че караш с галоши. ГТП са виновни, че не са ти направили забележка. :mrgreen Чакай най-после да се плесна по челото. :facepalm


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот valiosport » Вто 06 окт 2020 17:43


Който е некадърен и нови гуми да си сложи е същата история като не е чувал за аквапланинг и се мууне в некой гьол със 100. Абе всичко си е до съобразяване и най важно е задкормилното устройство. И новите гуми не помагат като капнат първите капки дъжд и я намъкнеш остро в некой завой


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот stefan4o » Вто 06 окт 2020 18:05


Е, стига де. Не са важни гумите. Айде нема нужда от такива теории :icon_lol


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот valiosport » Вто 06 окт 2020 18:15


Не че не са важни. Ама повечето смятат че като са с нови гуми и немой да се плъзне колата. Нали говорим за гума която е стигнала максимум до контролата, не за такава на която не се личи шарката, разликата е голяма. Пак да кажа че за летни гуми се говори, не за зимни, при зимните нещата са коренно различни


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19150
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот stefan4o » Вто 06 окт 2020 18:21


И зиме и лете можеш да се претрепеш, ако не вярваш на законите на физиката.
Аз мога да кажа същото и за хората, каращи модерни коли с амнайсе хиляди електронни асистента - против боксуване, против заспиване, против не знам си какво - че са самонадеяни и разчитат много на електрониката да ги спаси в някои моменти, вместо да си размърдат малко мозъка. Но реалността е, че всички тези асистенти освен, че искат да ти изтръскат паричките от джоба, за да ги имаш вършат и реална работа и спомагат за по-безопасно шофиране. Но и те, като гумите, не ти дават на 100% гаранция, че няма да се претрепеш ако не внимаваш и не ползваш горната си глава, докато шофираш.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: mariokk, ZEDYCUS и 244 госта