Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот samo_pechka » Нед 15 ное 2020 14:18


инжектопляктор написа:
kris11 написа: При мен ръчната си държи. Едва ли си сменял механизъм / заден спирачен апарат - на 200% съм сигурен.

Задните са ми барабанни. Нови жила, нови спирачни цилиндри, нови накладки, ремонтен комплект пружини с измерени барабани - в допуските. .....

Какво значи в допуските?




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот samo_pechka » Нед 15 ное 2020 17:42


Да ти кажа защо не ти работи добре ръчната .
При барабаните има една малка, но съществена подробност. Много хора не го знаят и масово се пропуска. Та значи всичко си сменил , без самите барабани нали? Така, причината е в самото износване на барабана. Вместо да е идеален цилиндър , става леко на конус, износването е конусообразно като на каца , най-отвътре е един размер , а към края-друг, малко по-голям.
И какво става сега: при натискане на спирачката, се изместват , по-точно се "наместват" накладките по формата на барабана, колата си спира, при отпускане на педала, би трябвало автоматиката да обере излишния ход, но не го прави, защото "пречи" малкия диаметър в барабана.
И затова ръчната не лови, защото не може да обере напълно олуфтеното место на барабана. Особено ако едната страна е малко по-добре, а другата-не .
Има начин малко или много това да се оправи.
Нови барабани.
Престъргване на старите и ремонтни накладки ( по-дебели ) .
Или "ръчно" задействане на механизма за обиране, така накладките лека полека ще се поизносят малко повече от външния ръб и ще е по-адекватна и ръчната, но процеса е дълъг и ще иска поне два-три пъти принудително обиране на луфта. Правете разлика като пиша външен ръб на челюстите и контактното петно в барабана, там контактува "вътре" .
При голф3 примерно това е една "рибка" , през отвор на джантата и с помощта на шило , се натиска да отвори челюстите допълнително.
Но определено козата си сака пръч... нови или престъргване .
П.п. да не се бърка с обратната манипулация : събиране на челюстите с цел да се извади лесно барабана!


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот инжектопляктор » Нед 15 ное 2020 18:09


samo_pechka написа:Та значи всичко си сменил , без самите барабани нали?

Ръчната работи достатъчно добре на 4 зъб да държи колата на баир стабилно само на ръчна.
Барабаните бях ги мерил, но не съм гледал за елипсовидно отклонение.
За клинчето го знам. И дори знам, че е хубаво да се смени, защото е оребрено и като изгние не държи.
На тая кола странното е, че жилата се натягат от кантар отдолу. И когато правиш нещо отзад, ако не ги разхлабиш и после да ги опънеш като се нагласи - нямаш ръчна. На VW като че ли не е така, такъв проблем не съм срещал. Допълнителното усложнение е, че всичко това се намира отдолу и не е лесно достъпно. Опънатите жила пречат на механизма да се саморегулира. Та върнеш ли го, като разглобяваш нещо и после не отпуснеш жилата и тогава да ги затегнеш - ядец, спира на крачна някак, а нулева ръчна.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот samo_pechka » Нед 15 ное 2020 18:42


инжектопляктор написа:Барабаните бях ги мерил, но не съм гледал за елипсовидно отклонение.

Мхм, бях сигурен , че не си мерил правилно, но и
samo_pechka написа:Вместо да е идеален цилиндър , става леко на конус, износването е конусообразно като на каца , най-отвътре е един размер , а към края-друг, малко по-голям.

Не за елипса ! Не си прочел пак правилно! Или бъркаш понятието каца с бъчва ? На конус става износването.
инжектопляктор написа:Опънатите жила пречат на механизма да се саморегулира.

И не е само това, ами просто няма ход лоста в барабана . За да имаш ръчна , трябва при отпускане на ръчката, лоста да се прибере максимално и да застане в изходна позиция. С натягането на жилата не се регулира ръчната, а се обира празния ход на жилото в бронята. Оттам и самата ръчка да няма излишен празен ход. Лостчето в барабана трябва да има пълен ход , в противен случай нищо не правиш. С прекомерно опънати жила, лоста няма ход и никога няма да имаш ръчна.
Аз обясних каква е причината за липсата на ръчна, прочети пак поста ми.


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 670
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Krasi » Пон 16 ное 2020 13:40


Като си дойде въпросния комшия от село, ще снимам колата със стикера под огледалото, и ще кача снимката, за да не съм голословен. За тези, които са от Плевен и района, мога да кажа, че това се е случило на пункта за ГТП зад хотел Балкан.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Пон 16 ное 2020 14:24


Изглежда там работи някой тежко заблуден. Или някой колега го е излъгал нарочно и гледат шоу докато някой клиент се върне.


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот toraborat » Вто 17 ное 2020 21:30


https://www.sba.bg/snews/v/1201/Vazhno-za-shofiorite-promeni-pri-godishniia-tehnicheski-pregled/?fbclid=IwAR1hulZtn9qwK_oHKCLSvGanNJsU0sbDVjfSEiuxd3Zwo_QxgxnooFdRB8A


Метанови бутилки сменят на 20г, а пропанови на 10, странно, доста по-опасна ми се вижда метановата...


Потребителски аватар
ivan_pop
Мнения: 809
Регистриран на: Сря 16 апр 2014 17:51
Автомобил: OVB
Двигател: X18XE1
Местоположение: Плевен

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот ivan_pop » Сря 18 ное 2020 0:24


Krasi написа:Като си дойде въпросния комшия от село, ще снимам колата със стикера под огледалото, и ще кача снимката, за да не съм голословен. За тези, които са от Плевен и района, мога да кажа, че това се е случило на пункта за ГТП зад хотел Балкан.

В края на Декември ми предстои да мина ГТП.Ако лепнат стикера така, че да ми пречи ще го преместя!


Потребителски аватар
Sarafov_03
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Sarafov_03 » Сря 18 ное 2020 11:10


Една от по-съществените промени за шофьорите е в чл. 43а, която касае промяна при залепянето на т.нар. "знак за периодичен преглед". Той се издава при успешно преминат преглед и досега беше поставян в долния ляв ъгъл на предното стъкло. От миналата седмица обаче Наредбата указва, че знакът трябва да бъде поставен в средата на горната част на предното стъкло.
Разбира се, някои шофьори остават изненадани, тъй като според тях това ще пречи на видимостта им. Трябва да се знае, че промяната е в сила от 12 ноември т. г. и следва да се прилага във всички центрове за периодични технически прегледи в страната.
Целта на промяната обаче е знакът да съдържа чип, който ще може да се чете от монтираните по пътищата камери, вкл. и тези на тол системата. Към момента няма яснота кога ще бъдат готови новите знаци.

https://www.sba.bg/snews/v/1201/Vazhno-za-shofiorite-promeni-pri-godishniia-tehnicheski-pregled/


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Сря 18 ное 2020 11:59


Не знам мислили ли са по въпроса колко модели имат всякакви сензори и други такива по средата на стъклото. Ако идеята е да стои над огледалото, няма как да стане. А под огледалото ще е доста в средата на стъклото не само хоризонтално. И тия пътни камери много интересно как не могат да прочетат чип, ако е в края на стъклото - само по средата може.


Потребителски аватар
kamaza11
Мнения: 236
Регистриран на: Чет 06 дек 2018 16:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот kamaza11 » Сря 18 ное 2020 15:54


В друг форум видях същите твърдения за стикера, но и едно друго нещо ми направи впечатление. Цитирам:


“Вчера 16 11 20 г. закарах Scenica на преглед
и останах изненадан от протичането му спрямо
миналата година. Преди същинския преглед се
тестват изгорели газове, температура на маслото
и други параметри. Пъхнаха сондата в ауспуха -
до тук добре, но ме пита къде е щеката за масло
и се запитах маслото ли ще проверява, но съмненита
бързо отпаднаха когато на мястото на щеката пъхна
една сонда свързана с компютър и закачи захранване
от акумулатора на колата и теста започна.
Двигателят работи няколко минути на презен ход -
компютъра изписа 750 оборота и след това повишава
оборотите и се изписаха още 10-на параметъра.
След този тест, който продължи около 10 мин.
компютъра изписа - колата е разпозната.
След това продължи същинския преглед.
Попитах проверяващите има ли случай да
не бъде разпозната колата и какво става
тогава, а отговорът беше - днес не бе
разпозната кола 2007 г. но нямаше
катализатор и прегледа спира до тук.
Намериха начин за проверка наличен
ли е катализатора и дали е изправен.”


Това попринцип практика ли е, която не се спазва или е новост ?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8375
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот samo_pechka » Сря 18 ное 2020 16:45


:eek А тия дет нямат щека? Кво прайм?! Да дупчим блока или да махаме тапата? При мен няма щека , може би има вариант да си сложа, но надали заради тоя дето ми иска щеката.


Потребителски аватар
kamaza11
Мнения: 236
Регистриран на: Чет 06 дек 2018 16:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот kamaza11 » Сря 18 ное 2020 16:56


Не знам честно казано, само споделям коментар на колега от друг форум. Отдолу последва коментар на друг човек, твърдящ че това си е практика в неговия край от години. Аз лично никога не съм попадал и не съм чувал за такава проверка :eek


Потребителски аватар
toraborat
Мнения: 934
Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ 2002
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот toraborat » Сря 18 ное 2020 17:09


Където аз ходя също ползват някакви такива сонди по мотора, веднъж ги пъхаха, друг път само ги постлаха връз мотора, все минава ТеДеИто.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот muns61 » Сря 18 ное 2020 17:27


С тази сонда се мери температурата на мотора, чрез маслото. Трябва да бъде над определена стойност. Който няма щека, ще го измерят от друго място, просто там е най-удобно.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: fur1ous и 59 госта