Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Водния дух1 » Сря 14 окт 2020 22:45


Плякторе,не се коси толкова,а си оправи ръчната.Щом ти казват хората,значи не държи -на стрелките /дисплея не го ли виждаш.Моята ръчна като я опънат ,гумите изскачат от валяците. Щом си сменил всичко,значи въпрос на регулировка. Ама ти нещеш да дадеш и един лв. някой разбиращ да ти я регулира.




Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот инжектопляктор » Сря 14 окт 2020 23:01


Водния дух1 написа:Щом ти казват хората,значи не държи -на стрелките /дисплея не го ли виждаш.

Ти май не разбра какво казах! Явно и толкова разбират, защото на друго място потвърдиха, че е наред! Мисля, че ясно казах, че докато на половината места някой ще търси как да го "почерпиш" истински прегледи няма как да има! ГТП е като КАТ! Ако искат, винаги ще намерят за какво да ти пишат глоба или да те върнат. Седя, гледам, чета. Имам чувството, че половината в тази тема са лично сертифицирани от създателя на TUV.
А чисто по принцип - да ти приличам на банкомат или балък? "Дай някой лев на някой, който разбира" И кой е той, щото в днешно време сервиз можеш да отвориш и със средно образование от Техникума по обществено хранене! Колко сервизи ще ти дадат истинска гаранция, а не "Гаранцията на ангренажа е за ремъка. Ако се скъса, ще ти сложим нов безплатно, ма ремонта на двигателя ще си го платиш ти!" Дай да започнем оттам, че сульо и пульо отваря сервизи без да има дори минимум сертификация как да държи гаечен ключ. И после дори да си изряден, отиваш на прегледа и...кво стана. След ремонт на спирачки търсих ролки да си ги проверя. Они ми казват - "Направи си ГТП наново!" - Ама аз не искам! Имам си един! Искам да си проверя спирачките само!
Интересното е как сервиз ремонтира спирачки, като няма оборудване после да пробва какво е направил. Сменят едни части, па ако спре - добре. То и аз така правя. Но не съм се кръстил Сервиз. А после като ги сменят кой ми гарантира, че след дадените пари бих имал изрядни спирачки? В колко сервиза си видял ролки за проверка на спирачки, като ти направят спирачките, да я прекарат и да видят какво са направили, преди да ти вземат парите?Една предна кола след неправилно поставени задни накладки ми изплю буталото от челюстите. Текна спирачна течност. Това беше правено в сервиз. След това си го направих пред нас сам. След това проблеми не съм имал.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11902
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 23 окт 2020 7:19


Ела да ти ги направим тия барабани, гарантирам че от 60 км/ч ще можеш да въртиш задницата с ръчна спирачка. Нужда от тестване при смяна на спирачки няма на валовете, щото нито са паснали накладки, нито дискове и барабани и това което ще отчете машината няма да е вярно, вярното ще е след 2-300 км.
Иначе аз до сега съм питал в 3 пункта за ГТП и в трите не са ми отказали да ми тестват спирачките извън прегледа. Кой бяга от 10 кинта!?


Потребителски аватар
Krasi
Мнения: 670
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 12:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ПЛЕВЕН

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Krasi » Чет 12 ное 2020 22:53


Колеги, днес видях нещо ново касаещо прегледите, та съм нетърпелив да го споделя. Поредната идиотия....Та: днес гледам колата на съсед, и що да видя, стикера за ГТП лепнат почти на средата на предното стъкло, под огледалото. Нали съм балък, го попитах защо го е преместил там, а той ми каза, че е минал преглед вчера и според нови разпоредби се лепят там. Според мен, със сигурност този стикер ще пречи на водача. Това било измислено, заради камерите, да могат по лесно да те виждат дали имаш преглед...Нямам думи, вместо да те проверят по рег. номер дали имаш преглед, камерите ще търсят да разчетат стикер с размер на кибритена кутийка, и това при твоето движение с 90-100 км/ч например. Съседа ми каза : И твоя стикер там ще лепнат като идеш на преглед. Имате ли някакви впечатления по този въпрос?


rld
Мнения: 540
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот rld » Пет 13 ное 2020 9:12


К.Одаджийски написа:Ела да ти ги направим тия барабани, гарантирам че от 60 км/ч ще можеш да въртиш задницата с ръчна спирачка. Нужда от тестване при смяна на спирачки няма на валовете, щото нито са паснали накладки, нито дискове и барабани и това което ще отчете машината няма да е вярно, вярното ще е след 2-300 км.
Иначе аз до сега съм питал в 3 пункта за ГТП и в трите не са ми отказали да ми тестват спирачките извън прегледа. Кой бяга от 10 кинта!?


На гтп ми казаха, че на заден десен барабан ръчната е по-слаба. Накладките са добре, но не знам с какво да опитам първо - разхлабване на гайката под лоста на ръчната и каране няколко км градско или ново разглабяне на барабана и смазване на регулиращия механизъм? Усещам и че леко ми задържа на това колело и се нагрява където са болтовете


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Пет 13 ное 2020 11:53


Krasi написа:Колеги, днес видях нещо ново касаещо прегледите, та съм нетърпелив да го споделя. Поредната идиотия....Та: днес гледам колата на съсед, и що да видя, стикера за ГТП лепнат почти на средата на предното стъкло, под огледалото. Нали съм балък, го попитах защо го е преместил там, а той ми каза, че е минал преглед вчера и според нови разпоредби се лепят там. Според мен, със сигурност този стикер ще пречи на водача. Това било измислено, заради камерите, да могат по лесно да те виждат дали имаш преглед...Нямам думи, вместо да те проверят по рег. номер дали имаш преглед, камерите ще търсят да разчетат стикер с размер на кибритена кутийка, и това при твоето движение с 90-100 км/ч например. Съседа ми каза : И твоя стикер там ще лепнат като идеш на преглед. Имате ли някакви впечатления по този въпрос?

Дано не е вярно, защото звучи безкрайно тъпо. Камерите не могат ли да разпознават номера, че ще гледат някакви лъскави лепенки... Подозирам, че е ходил на преглед при някои идиоти. Аз наскоро видях лепенка в горния десен ъгъл - едва ли е по изискване.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6151
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот VWGT » Пет 13 ное 2020 12:11


Абсолютно, цялата инфорамация за автомобила камерата я събира от ДКН на колата. Подобни стикери са тотална отживелица и е въпрос на време да отпаднат.

До сега се лепяха от ляво пред водача, за да са удобни на ченгето при проверка.


Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4412
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Pet_rov » Пет 13 ное 2020 12:41


В горен десен ъгъл лепят вертикално при първоначална регистрация в Бг.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3923
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот joro_kem » Пет 13 ное 2020 14:18


освен ако не я цвъкнат в горен ляв :)


Потребителски аватар
Sarafov_03
Мнения: 425
Регистриран на: Съб 17 окт 2015 12:00
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Sarafov_03 » Пет 13 ное 2020 14:30


На мен от шофьорското място ми е горе дясно, вертикално, при първоначална регистрация, да.


Потребителски аватар
goppa
VW експерт
VW експерт
Мнения: 7639
Регистриран на: Вто 04 сеп 2012 19:25
Автомобил: Sharan
Двигател: AFN 1997
Местоположение: Горна Оряховица

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот goppa » Пет 13 ное 2020 14:38


Долу в ляво на ГТП миналата седмица.

Май всеки си го лепи където му е удобно.


Потребителски аватар
DAJelev
Мнения: 67
Регистриран на: Чет 21 юни 2018 9:08
Автомобил: VW Passat Variant Highline
Двигател: DFCA 2016
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот DAJelev » Пет 13 ное 2020 21:13


Аз вчера минах преглед на едната кола и ми го залепиха долу в ляво. В понеделник ще минавам на другата кола и ще видим там къде ще го лепнат.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот valiosport » Нед 15 ное 2020 11:06


Pet_rov написа: горен десен ъгъл лепят при първоначална регистрация в Бг.

Не е вярно, зависи в кой град си, тука си е долу където си трябва да е. Никога няма да позволя да ми лепнат горе и да ми затруднява видимостта


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот инжектопляктор » Нед 15 ное 2020 11:08


К.Одаджийски написа:Ела да ти ги направим тия барабани, гарантирам че от 60 км/ч ще можеш да въртиш задницата с ръчна спирачка.

Едва ли има какво да се сменя повече, отколкото вече е подменено.
Krasi написа: а той ми каза, че е минал преглед вчера и според нови разпоредби се лепят там.

Дрън-дрън. Първо няма нищо общо с действителността, а второ - как я виждаш тая камера да прочете стикерче 5х2 в движение?
Ето ти наредбата, която все още е актуалната, доколкото знам.
НАРЕДБА № 32
от 5 август 1999 г.
за периодичните прегледи за проверка на техническата изправност на пътните превозни средства
==============================
.................................................
Чл. 31.......................
(5) (Изм. - ДВ, бр. 32 от 2003 г., изм. - ДВ, бр. 52 от 2005 г.) Когато пътното превозно средство отговаря на изискванията, председателят на комисията издава знак за периодичен преглед за проверка на техническата изправност на ППС и контролен талон към него с идентични номера, като:
1. записва номера на знака и контролния талон в протокола;
2. определя месеца и годината на следващия преглед чрез перфорация на знака и контролния талон;
3. (доп. - ДВ, бр. 12 от 2007 г.) попълва върху контролния талон регистрационния номер на пътното превозно средство, идентификационния номер и датата, на която е извършен прегледът;
4. полага върху контролния талон индивидуалния печат за заверка на протоколите и контролните талони за периодичен преглед за проверка на техническата изправност на ППС;
5. поставя знака в долния ляв ъгъл на предното стъкло на ППС.

Всичко от долен ляв ъгъл е грешно. И освен изискването за максимум 5 стикера, което беше, имаше изискване да не пречат на видимостта на водача.
Не вярвам да глобят, но най-вероятно могат. Ако вечерта жена им не им е дала.


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3923
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот joro_kem » Нед 15 ное 2020 13:12


valiosport написа:
Pet_rov написа: горен десен ъгъл лепят при първоначална регистрация в Бг.

Не е вярно, зависи в кой град си, тука си е долу където си трябва да е. Никога няма да позволя да ми лепнат горе и да ми затруднява видимостта

няма как да не е вярно! две нови коли съм купувал и на двете стикера беше горе вляво! нов внос с първичен преглед в КАТ Пловдив поне допреди няколко години лепяха стикера горе вдясно. явно зависи от кефа на шефа :)



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 66 госта