Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
kamaza11
Мнения: 237
Регистриран на: Чет 06 дек 2018 16:34
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот kamaza11 » Вто 06 окт 2020 18:41


valka написа:"Браво господине", чак и за гумите те са ти виновни. Тоест, не си виновен ти, че караш с галоши. ГТП са виновни, че не са ти направили забележка. :mrgreen Чакай най-после да се плесна по челото. :facepalm

Не, не са ми виновни госпо.. както и да е. При мен обстоятелствата бяха следните- купувам джанти с гадни, изтъркани гуми от колега. Целият ден ми е свободен, слагам джантите с гумите и решавам да ходя да си купя нови гуми, като по път да мина ГТП, защото скоро нямаше да бъда свободен. Минах с две динени кори отпред, буквално.
И не е ли гумата част от изрядността на автомобила все пак, да не би най- поддържаните коли да не се нуждаят от гуми ?! Не искам да отговаряш, но само да помислиш за хората, които целогодишно карат с галоши и минават ГТП.
Пляскай се където искаш, не ми се обяснява за важните неща в една кола, че винаги се появява някой дървен философ да спори.




Потребителски аватар
Pet_rov
Мнения: 4414
Регистриран на: Сря 08 май 2013 16:16
Автомобил: Passat Variant B4
Двигател: ADZ 1996
Местоположение: Шумен

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Pet_rov » Вто 06 окт 2020 20:34


Я някой модератор да и удари ключа.на тази тема.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2213
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Каспър » Вто 06 окт 2020 21:33


ГТП в България е преглед за пари, не е преглед на колата. Всеки пункт гледа да си вземе парите за прегледа, без да му дреме реално колата как е. Сами виждаме какви подобия на автомобили се движат по улиците и те са минали някъде преглед. Прегледите тук са абсолютен театър, само актьорите са различни в различните пунктове.
Нормално ли е във всеки пункт прегледите да протичат по различен начин? Не е! В колко пункта съм минал през годините и винаги прегледа е бил различен. Някъде мерят газове, другаде въобще не палиш колата. Фарове се преглеждат / регулират на едно място, на друго - не. Аз имам газова, на един пункт гледат за течове и документи, на друг не ги интересува газовата. За спирачки не ми се говори. В един и същи ден в пет съседни пункта да минеш на тест на спирачките, ще получиш различен резултат от това че въобще нямаш спирачки, през всичко е наред карай и си свиркай, до там че спирачките са ти по-добри от когато колата е била нова. Също резултатите в един и същи пункт са различни според това дали минаваш ГТП или просто минаваш тест на спирачен стенд за да видиш как са спирачките след някакъв ремонт по спирачната система например, тоест плащаш различно. Едва ли някъде можеш да разбреш колко реално в цифри ти държат спирачките, ако ти самия не си усещаш колата. На последното ГТП тази година ми изкараха ръчната спирачка колкото крачните задни, а крачните задни два пъти по-силни от миналата година и въобще откогато и да било за 10 години откакто имам тази кола. Обикновено всяка година на ГТП или ми казват че нямам задни спирачки или че са горе-долу, но тази година излезнаха по-силни и от на нова кола. Умишлено искам разпечатки на спирачки за да видя какво се случва.
Всички данни на ГТП се манипулират ако не са в нормите, само за да минеш и да ти вземат парите. Спирачки, газове, документи за газова уредба, тегло на автомобила което мери стенда или се въвежда ръчно (от него зависят и спирачките) и т.н. Ако проверяващия реши да минеш прегледа, ще го минеш. Ако не е на кеф, ще се хване за някоя дреболия и няма да го минеш. И това въобще не зависи от състоянието на колата.
Това с ниските заплати е оправдание. Като ти е ниска заплатата или се возиш на автобуса или си купуваш автомобил който можеш да подържаш в добро състояние с ниската си заплата, тоест не взимаш Panamera, а живуркаш в 50 кв. панелка и бачкаш на смени в някой цех. Взимайки 1.5 тона старо желязо с 100-200 коня под капака ти си отговорен към всички останали на пътя и аз като идвам срещу теб, не ми дреме дали заплатата ти е ниска или висока, просто искам да остана жив на пътя.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Сря 07 окт 2020 10:54


valiosport написа:Не че не са важни. Ама повечето смятат че като са с нови гуми и немой да се плъзне колата. Нали говорим за гума която е стигнала максимум до контролата, не за такава на която не се личи шарката, разликата е голяма. Пак да кажа че за летни гуми се говори, не за зимни, при зимните нещата са коренно различни

Отклоняваш се от темата (след "завоя" с гумите).


Потребителски аватар
Snuupy
Мнения: 471
Регистриран на: Пон 26 яну 2015 0:15
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Snuupy » Пет 09 окт 2020 10:36


Поддръжката на автомобила си е една лична отговорност. Масово хора чувам и чета "Е, не може да е перфектна тази кола, тя е на "Х" години" - Ами, не, МОЖЕ да е перфектна, както мойта, както имам и познати, които си поддържат пендатично колите, били те Форд, Пежо или Ауди. В крайна сметка, спестил си едни 80 000 - 100 000 за автомобил, купил си си голяма кола за 5000 - 10 000 и мисля, че е в реда на нещата да дадеш още малко отгоре за да я обслужиш и подмениш, каквото се е амортизирало.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Съб 10 окт 2020 11:00


Да обобщя - най-важна е "гарнитурата" между шофьорската седалка и воланЯ, всичко друго е в различна степен по-маловажно. :mrgreen

Последна промяна от cecoa1 на Вто 13 окт 2020 8:44, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19149
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот stefan4o » Съб 10 окт 2020 11:44


Изправността на колата зависи само и единствено от собственика й.


evg_eni
Мнения: 103
Регистриран на: Вто 21 юли 2015 7:27
Автомобил: A3
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот evg_eni » Съб 10 окт 2020 17:18


реално единственото което ми провериха бяха светлините, абе пародия.. по зле и от миналата година. проверяващия дойде при мен преди да се кача на валовете да ми съобщи че някакъв датчик не им работел и как точно да натискам спирачките за да мина успешно.


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот vladtod® » Съб 10 окт 2020 17:29


Не знам при Вас как е ,но у наше село проверяват дори коланите дали засичат всеки един.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Водния дух1 » Съб 10 окт 2020 19:04


А,пък при нас ,чак коланите не са ми проверявали,ама колата си минава на валяците,проверява се окачването ,светлините. Даже и сондата си я тикат в ауспуха.Клиента чака навън. Колата я поема един от механиците и така.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Пон 12 окт 2020 10:53


cecoa1 написа:Да общя - най-важна е "гарнитурата" между шофьорската седалка и воланЯ, всичко друго е в различна степен по-маловажно. :mrgreen

Ако се наблегне на гарнитурата, то поне половината шофьори не трябва да имат право да карат. Системата е направена за да може някак куцо и сакато (умствено) да участва в движението и да поддържа кола.


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот valiosport » Пон 12 окт 2020 16:33


cecoa1 написа:Да общя - най-важна е "гарнитурата" между шофьорската седалка и воланЯ, всичко друго е в различна степен по-маловажно. :mrgreen

И кво викаш дай да ги направим всички шофьори да имат всички категории в книжката за да се пресее кой е добър и кой не. То и това не е много показател, ама все пак е редно да се съобразяват с габаритите на останалите превозни средства, как спира например един натоварен камион с ремарке.
Давам скорошен пример: на булевард с две ленти за движение в едната посока правя десен завой с рейса(52 местен), влизам в лявата лента и съм дал десен сигнал, за да успея да направя завоя без да прегазя тротоара или по-лошо да скъсам гумите трябва половината да влезе в кръстовището преди да го свия, тръгвам да правя завоя и точно на стоп линията спира един ситроен... Момичето включва задна да върне обаче и назад коли, през това време от вътрешната ми страна почват да се завират колите. Кажи ми кво ще направиш при тази ситуация? :screwy :mrgreen


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот инжектопляктор » Сря 14 окт 2020 20:40


Е.Димитров написа:Притежаването на автомобил не е задължително условие, полагащо се на всяко живо същество.
Пък данъците в Норвегия са амама леле

С тоя обществен транспорт в България е задължително условие. За да се придвижиш между 2 града и да се върнеш ще ти трябват поне 2 дни. От една страна мрънкаме за обезлюдяване и т.н, а от друга - транспорт няма, но и коли да няма, защото ни пречат. Всеки с фразата "вози се в тролея" не е излизал от София в последните 15 години, освен на екскурзия. За разлика от вас, хората минават по 60-70км на ден, за да отидат на работа просто. И ще питаш - "Що не си вземат квартира". Но после на филмчетата за обезлюдяване плачем. И в градовете много претъпкано било, що не си ходят по селата. Пък с данъците в Норвегия пак им остават пари да живеят. Има голяма разлика дали ще ти вземат 10% от 800лв или 50% от 5000лв. И какво получаваш за тия пари. В нашите условия ГТП трябва да гледа дали колата не е в дупки от ръжда и няма да се счупи на 2, дали не гори 20/100 масло и не пуши като локомотив, дали има спирачки да спре и дали няма да й падне гумата на пътя. Ако аз тръгна да търся ръжда по вашите коли, 100% ще намеря. Все ще намеря нещо, което не е точно така. Прекален светец и богу не е драг. Хвани влак от Русе до Бургас и после ми разправяй как ще хващаш и тролея. Да видиш как 240км ги минаваш цял ден. Хората в "Германия" или във Франция с влак-стрела се возят с 500км за 1 час. Като карам от Бургас до Русе примерно, имам чувството че цяла вечност минава, цялото време на света. Едно мижаво разстояние, а го пътуваш сумати време дори и с кола.
Водния дух1 написа: Колата я поема един от механиците и така.

Всеки път номера с ръчната го минавам като когато ми кажат да дръпна ръчната, натискам и педала на спирачките. Тия ръчни нямат оправия. Накладки сменях, жила сменях, механизми сменях. И според тях пак вечно не е ок. Аз с ръчна не спирам, а ръчната държи колата на стръмен баир без да я слагам на скорост. Не знам какво искат.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13434
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот kris11 » Сря 14 окт 2020 21:26


инжектопляктор написа:Всеки път номера с ръчната го минавам като когато ми кажат да дръпна ръчната, натискам и педала на спирачките. Тия ръчни нямат оправия. Накладки сменях, жила сменях, механизми сменях. И според тях пак вечно не е ок. Аз с ръчна не спирам, а ръчната държи колата на стръмен баир без да я слагам на скорост. Не знам какво искат.

При мен ръчната си държи. Едва ли си сменял механизъм / заден спирачен апарат - на 200% съм сигурен. Аз съм сменял заден десен заради таене от уплътнението на ръчната. Преди смяната ръчната си държеше здраво. При потегляне се усеща товар и опит за загасване. Сложих "нов" рециклиран заводски сп. апарат , върнаха ми 80лв за стария апарат подлежащ на рециклиране.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот инжектопляктор » Сря 14 окт 2020 21:32


kris11 написа: При мен ръчната си държи. Едва ли си сменял механизъм / заден спирачен апарат - на 200% съм сигурен.

Задните са ми барабанни. Нови жила, нови спирачни цилиндри, нови накладки, ремонтен комплект пружини с измерени барабани - в допуските. И отново не им била държала. Извинявай, на първата ми кола след основен ремонт на спирачките и смяна на всичко отзад - отново не била държала ръчната.
Те тия ръчни Порше Кайен да им закарам - пак няма да държат. Аз намерих читав ГТП да гледат, но без да се заяждат. Но ако 50% от останалите са като тия, къде вечно нещо не държало, това ГТП ли е или рекет...И ако се затегне и т.н какъв рекет може да има от ГТП-тата...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 251 госта