Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
NikMar55
Мнения: 205
Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
Автомобил: Golf 4
Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
Местоположение: Габрово

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот NikMar55 » Вто 18 яну 2022 12:23


Да си кажа, че все ми е едно каква категория ще ми пишат щом колата за мен си работи добре. Това за чернеенето го констатираме визуално, иначе нали в пункта ми "обезчестяват" ауспуха и уж мерят и то би трябвало да е в протокола.




rld
Мнения: 542
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот rld » Вто 18 яну 2022 12:24


накрая екологията ще им излезе през носа - стари, но чисти коли ще заобикалят центъра, а окастрени бегачки, бълващи чернилка ще си осмърдяват на воля щото единия гледал годината, другия ауспуха и накрая и двамата спали :thumb_down


thanis
Мнения: 1332
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот thanis » Вто 18 яну 2022 12:35


Проблема е изключително комплексен. Ако трябва да сме педантично следващи и гонещи изрядност, над 50% от автопарка в България трябва да се бракува/доремонтира/докара в изправно състояние. Ако бяхме както в Англия с техния МОТ, всички щяха да ревнат, че няма пари да си оправим колите, щот там имаш 2 шанса и ако не мине колата и се свалят номерата и се гледа почти всичко. Към момента дали си 1-ва категория, или 5-та голямо значение за ползването няма. Евентуално ако общината ти е достатъчно модерна да ти вкара коефициента за преизчисляване на данъците.

Докато стане време да забраняват влизането в централните части на градовете на да речем под 3-та категория, може да отпадне текущата наредба изобщо. Не са виновни ГТП-тата, щот като отидеш там и се очаква да ти дадат стикер, изключително рядко е на някое ГТП да ти се заядат за каквото и да било. Кога беше последния път когато ви проверяваха пломбата на пожарогасителя или дали ви работи задната чистачка или имате протекъл амортисьор. При нас винаги трябва с минимални усилия да се постига максимален резултат, та и затова ГТП-то е така.

В Америка буквално има балкан разлика между различните щати. В Пенсилвания за крушка, ще те спрат. В централните щати ги боли дедовия, дали колата ти е изправна стига да има гуми и рег номер. Тъй че, не очаквайте картинално разрешаване на проблема в близко бъдеще.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Вто 18 яну 2022 12:51


thanis написа:Не са виновни ГТП-тата, щот като отидеш там и се очаква да ти дадат стикер

Уж не са виновни, но се разбра, че стикерът им струва 4лв, а са надули цените с 10-15лв. Да кажеш че мерят нещо и имат повече работа - явно нямат за момента.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот muns61 » Вто 18 яну 2022 14:54


rld написа:ей сега по бтв даваха как едно волво дизел 2005 имало добри показания от ауспуха и евро категория в талоните, но понеже било над 300 хил км му дали ниска еко категория :censored2 Кажете че боклуците отговорни за това не са за :beat_butt2

Ти на телевизии ли вярваш?!


Svetlix
Мнения: 1192
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Svetlix » Сря 19 яну 2022 15:40


Ще ви разкажа случай от реалния живот:

2 абсолютно еднакви Toyota Corolla 1.33, газ/бензин, набор 2014 г. Двете заедно излязли от шоурума и абсолютно еднакви. Зареждани са винаги на ШЕЛ и то на едни и същи бензиностанции (в Плевен). На еднакви километри (около 100 000) и минали на едно и също място на преглед. Едната е с категория 3, а другата е с категория 4. Никой не можа да ми обясни, как става тоя номер.


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1838
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cecoa1 » Сря 19 яну 2022 16:30


Е що да не става?! Да не мислиш, че на тия две коли ще им се чупят едни и същи неща в един и същи ден или на точно едни и същи километри?!


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Сря 19 яну 2022 16:45


Ако едната е първа, другата четвърта категория, разбирам да има чудене. Но две съседни какво толкова. Грешка на измерването. Отделен въпрос е, че няма никакво значение, така че няма нужда да се драматизира.


Потребителски аватар
Каспър
Мнения: 2207
Регистриран на: Съб 03 ное 2007 0:11
Автомобил: Insignia A Sports Tourer 2014 4x4
Двигател: A20NHT Turbo 250 HP
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Каспър » Сря 19 яну 2022 17:20


cecoa1 написа:Е що да не става?! Да не мислиш, че на тия две коли ще им се чупят едни и същи неща в един и същи ден или на точно едни и същи километри?!

И на едната се е счупило точно това от което зависи да вземе по-ниска категория в момента? Не мисля!
Въпрос е на начин на работа и на настроение и можене на човека който извършва прегледа. Целия преглед и категорията зависят много повече от това, отколкото реалното състояние на конкретната кола.

777 написа:Ако едната е първа, другата четвърта категория, разбирам да има чудене. Но две съседни какво толкова. Грешка на измерването. Отделен въпрос е, че няма никакво значение, така че няма нужда да се драматизира.

Разбира се, че е за чудене защото двете коли, пробега им и начина им на употреба са много сходни и няма логика да са в различни категории ако се спазва една и съща методика за определяне на категорията във всеки пункт! Понеже това не е така и казах по-горе от какво зависи, се получват такива малоумни различия в категорията и те не са от грешка в измерването.
И да, не е все едно коя категория ще ти пишат, защото ще дойде време в което ще има забрана за трета, а четвърта ще е ОК.


Потребителски аватар
NikMar55
Мнения: 205
Регистриран на: Вто 26 окт 2021 17:05
Автомобил: Golf 4
Двигател: TDI 1900 101 к с 2003 г
Местоположение: Габрово

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот NikMar55 » Сря 19 яну 2022 17:27


По-горе стана дума за пожарогасителите. На мен ми искаха по реда-аптечка, пожарогасител и т.н., Да ама аптечката ми е купена след като купих колата- април 2021, пожарогасителя го минах на преглед предния ден, триъгилници имам няколко от предишните си коли. А бе, напълно изряден. Между другото поогледах колите на комшиите, кой бензин, кой дизел и само на една имаше 2-ра категория, всички други-1-ва, има и по-нови от моята. Не съм ги оглеждал всики около 30-тина коли, пък и не всички са с новите стикер, но това е положението.
Чудя се защо пробега има значение за категорията, къде е логиката ако колата ти е наред. Скоро гледах за едно Волво като на Бонд в Америка, човекът беше навъртял 4 милиона км с нея и е като нова, по нашата логика тази кола е направо за скрап.
Колкото до цените на новите стикери, същото важи за талоните към книжките, вземат ти за едните 15 лв, а за другите 3 лв. Абсолютно безсмислие, сега се коментира да се премахнат и двата, но парите няма да се върнат з/о са взети на законно основание.


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4611
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот hvp800 » Сря 19 яну 2022 20:26


В кой закон състоянието на автомобила е обвързано с пробега ? Или щото така са казалЕ по тАлавизорО...
Съвсем отделна тема е , че при ГТП като на запад от нас , доста от колите ще окапят и тогава пак ще има вой до небесата.


Svetlix
Мнения: 1192
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Svetlix » Сря 19 яну 2022 20:57


cecoa1 написа:Е що да не става?! Да не мислиш, че на тия две коли ще им се чупят едни и същи неща в един и същи ден или на точно едни и същи километри?!


Прост пример: И на двете коли акумулаторите се предадоха малко след 5тата година (точно след изтичането на гаранцията). Странното бе, че и двете хвърлиха акумулаторите си в рамките на 2 седмици.

Колкото до чупенето - нищо не са чупили до сега. Сменили сме само дискове и 2 комплекта накладки. И на двете коли. Другото са малко и филтри.


cheffo
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 07 окт 2021 12:33
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cheffo » Сря 26 яну 2022 15:19


Здравейте, имам един въпрос, ако някой може да помогне. Имам голф 5, който обаче отдолу е изрязан, в смисъл няма гърнета, катализатор, само една права тръба. Така го купих още преди години и не съм го пипал изобщо, защото си върви идеално засега. Но, последно като минава тех.преглед, човекът каза че трябвало да ѝ сложа поне едно гърне, защото КАТ вече щели да замерват за шумозамърсяване и нямало да може да се минава. След това ми даде визитка, на някакъв негов човек, който се занимава с грънета. Та, мисълта ми е, дали наистина има такова нещо или просто си имат някаква схема?


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Сря 26 яну 2022 16:16


На теб не ти ли пречи или прави впечатление бръмченето? Чак с нито едно гърне ще е доста досадно. Да не би да имаш крайно гърне и да няма средно.


cheffo
Мнения: 2
Регистриран на: Чет 07 окт 2021 12:33
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот cheffo » Сря 26 яну 2022 18:05


Няма нищо отдолу, видях го като сменяха маслото.
Ами бръмчи си, ама като усиля радиото не ми пречи :biggrin



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: opito2 и 34 госта