Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Mishonti
Мнения: 1834
Регистриран на: Пон 21 ное 2011 15:14
Автомобил: C220
Двигател: CDI 2007
Местоположение: Бургассс

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Mishonti » Вто 29 окт 2019 7:20


ktamen написа:..
PS Поне аз не се сещам някога да съм бил в пункт за ГТП, на който да е възможно минаването с неизправни спирачки.


Само да вметна, че преди седмица минах ГТП с автомобил, който нямаше спирачки.
Няма да казвам къде, но е един от “сериозните”.




Потребителски аватар
valka
Мнения: 274
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил: поцинкован танк
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот valka » Вто 29 окт 2019 22:38


Аз пък там където ходя, още миналата година ми казаха, че вече няма да мога да мина с 13 годишна газова бутилка. Та тази година си купих нова. Залепиха ми и някаква нова лепенка с някакъв номер на задното стъкло. Още не съм видял друг автомобил с такава лепенка, масово са от старите.

А като бях там върнаха един малък камион, заради липсващ документ. От друга страна, не са ми мерили колко микрона е боята като оня холандски натегач. Не мога да се сетя, каква точно връзка има с безопасността на автомобила, малкото ръжда по някой калник. :screwy

Последна промяна от valka на Пет 01 ное 2019 17:56, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот quattro^^ » Вто 29 окт 2019 23:39


ktamen написа:Огромната част от тежките ПТПта са със сравнително нови и технически изправни коли. Причина номер 1 за инцидентите е задкормилното устройство. Така че проповедите за безопастност, особено от хора с недобър правопис, са просто смешнички напъни за демонстриране на по-висок соцялен статус.
PS Поне аз не се сещам някога да съм бил в пункт за ГТП, на който да е възможно минаването с неизправни спирачки.

Знам 2 пункта в които изобщо валяци не се минават..


Svetlix
Мнения: 1195
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Svetlix » Сря 30 окт 2019 9:25


От 3 години ходя на място, където наистина гледат и проверяват. Първо гледат документи, светлини, после валяци, слагат сонда в ауспуха, мерят заряден ток на генератора, гледат за течове отдолу … Амортисьори обаче не тестват. Даже веднъж помолих да проверят акумулатора с товарна вилка, което не е част от прегледа и момчето веднага реагира. Донесоха джаджата и веднага го закачиха и ме викнаха да видя с очите си. Не ми взеха даже стотинка за манипулацията.

Интересното е че, като минавах с бензинката си преглед и споменаха, че CO2 ми е леко над нормите. Причините за това може да са лошо гориво или умиращ катализатор. А реално аз си знам, че катализатора е почти пътник. От време на време си мирише на развалени яйца. Преди години пък имах изпуснала семерина на колянов вал. Нямаше кой знай какъв теч, но веднага ме викнаха и ми обясниха хората.

Тъй че не навсякъде се минава само по документи. Аз лично предпочитам, като давам пари за нещо - да получавам насреща.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 11920
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC+ VW Passat 35i
Двигател: B207L + PF 1989
Местоположение: София / Берковица

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот К.Одаджийски » Пет 01 ное 2019 6:53


hvp800 написа:А видяхте ли темата на колегата с "изядените прагове" и не само , на голф 3 ?
Такава кола ще мине ли преглед в "ония" държави ?

Ето това е минало преглед и се движи без никакви спирачки, направихме му спирачките за наша сметка /не му взехме пари за труд/ само за да не убие някой, но това няма да го спаси от самозгазване като изпадне със седалката на земята
Изображение

valka написа:Аз пък там където ходя, още миналата година ми казаха, че вече няма да мога да мина с 13 годишна газова бутилка. Та тази година си купих нова. Залепиха ми и някаква нова лепенка с някакъв номер на задното стъкло. Още не съм видял друг автомобил с такава лепенка, масово са от старите.

А като бях там върнаха един малък камион, заради лиспващ документ. От друга страна, не са ми мерили колко микрона е боята като оня холандски натегач. Не мога да се сетя, каква точно връзка има с безопасността на автомобила, малкото ръжда по някой калник. :screwy

Взеха ли ти 80лв за новата бутилка, че и аз трябва да я сменявам бутилката по същите причини, но ми казаха че 80лв струвал прегледа на новата бутилка!?


Потребителски аватар
boyan.chav
Мнения: 847
Регистриран на: Съб 07 авг 2004 23:26
Автомобил: VW Golf IV 1998
Двигател: 1.4 16v 75hp AHW
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот boyan.chav » Пет 01 ное 2019 7:09


Качеството на ГТП е доста занижено. Пунктовете гледат да те прекарат набързо само и само да ти вземат парите. Преди 12 год. бачках в пункт за ГТП и като направя съпоставка със сегашните прегледи...оле мале... Миналата седмица бях да минавам преглед в един пункт в Пловдив. Минахме през валяците, измерихме спирачките и ръчната. Всичко беше наред, четирите диска и накладките ги бях сменял пролетта. Викам да отварям ли капака, човека каза не, изчакай малко. Има ли газ, викам има. Изпуших една цигара и след малко дойде да ми лепи стикера. Даже и капака не отвори... Цялото удоволствие ми струваше 45 лв.


Потребителски аватар
gergeto
Мнения: 3344
Регистриран на: Нед 10 апр 2011 18:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gergeto » Пет 01 ное 2019 7:24


Здравейте и честит празник . ГТП в нашата мила Родина съществуват за хора като моят тъст например ,дето и маслото си не проверява и чака да го остави колата на пътя и чак тогава влиза в сервиз.А иначе формалния ГТП е нещо като негласен договор м/у управляващите (които и да са в момента ) и народа.
На всички ни е ясно че този автопарк в България си е тотално изпял песента.Но ако се започне едно спиране от движение на прегледите - до някое кратко време в България ще стане революция.В момента това положение устройва всички. Хем си кротуваме и сме доволни че и тази година минахме метър , хем ни вземат парите и нагоре управляващите си им капе процентчето. Мое мнение.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 573
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот alpinab » Пет 01 ное 2019 8:11


Колеги аз минах преглед в София Младост4 ей тук:

https://www.google.com/maps/@42.6299077 ... 312!8i6656

Като по време на прегледа инспектора ми сложи в ауспуха сонда за измерване на емисиите при кола с НЕРАБОТЕЩ мотор. Сложи я пича изчака 1 мин и я махна. Онемях. Аз съм съвестен човек, който мрази тази философия, но това беше върха на наглостта. Мойта кола е ок и технически и с ДПФ и т.н. Дори аз исках принципно да я замери да знам къде се намирам със стойностите.


Затова ние тровим децата си, затова ганьо се оправдава с ниските доходи и собственото си неблагосъстояние и системата му е виновна. Затова кара трошки като горната, а системата "го позволява"

Но пък ако се замислиме защо е така? Моята теза е, че системата е порочна а именно: колкото повече минали коли, толкова повече доволни по синджира. Повече "бизнесмени" с пунктче за ГТП. Повече безделни чичаци на работа. Повече парички в държавната хазна. Никой няма ползва да връща трошките. Народа е приел личното МПС за вещ от 1ва необходимост. А "системата" толерира тази сентенция. Ами в селата? Изтърбушените джипки за offroad. Последните години са толко популярни? Жипките/Камионите за бракониерски добив на дърва. Те изобщо нямат регистрация пък се движат по пътищата. Това е безкрайна тема според мен без визия на държавата за подобрение. Били сложили камери в ГТП пунктовете. Смях в залата.

Едно време си спомням (преди 89) когато баща ми точеше 5цата ни за преглед в КАТ. То не беше измита кола. То не беше забърсан мотора. То не провевявахме пред блока дали коват спирачките. ...........

И за последно: Имам една идея отдавна в главата си. Да направя ютюб канал със скрити камери от пушещи и видно разпадащи се коли, как минават през ГТП и да ги пускам в канала си. Поне да се вижда нашироко в пространството какво се случва.
Омръзна ми аз да гледам разпадащи се камиони, рейсове, бели изтърбушени бусове и коли които са в безобразно техн. видно състояние да се движат по улиците. За въздуха не ми се говори. Това е скандално, поне в гр. София.

Радвам се, че има и други хора, които мислят същото и се възмущават.


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Stuttgart
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот icoico » Пет 01 ное 2019 8:23


Пийс, менове. Ако системата се промени в положителна посока и започнат да ви връщат от ГТП за неизмит двигател, като в доброто старо време, за което се е сетил колегата това гарантирано също няма да ви хареса :Mr Green Fun


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6156
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот VWGT » Пет 01 ное 2019 10:12


Със сигурност, но така е редно да бъде.

Все пак тази тема е яка, нека има повече снимки какви кошове минават успешно ГТП.


Потребителски аватар
VasilStoichkov
Мнения: 158
Регистриран на: Съб 30 мар 2019 14:53
Автомобил: Passat B7 Variant 4motion 177hp
Двигател: CFGC

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот VasilStoichkov » Пет 01 ное 2019 10:45


Хайде всички да помогнем за създаването на такъв канал в тубата... ще е много яко. То не просто варели варвят ами ковчези бре, даже на фреди флинстоун е по читава каляската. И моята стара кола е на 15+ години ама е по читава от на някой 5 годишната. Нито пуши нито дими, абе с други думи не е опасна, хи хи хи


gadnyara
Мнения: 268
Регистриран на: Чет 15 фев 2018 18:35
Автомобил: Golf7 GTE 17 + MB S205 220d 20
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот gadnyara » Пет 01 ное 2019 12:13


Имайте предвид, че такава кампания помага на бирниците да измислят и налагат нови нелепи изисквания и такси.
В резултат, вместо да се повиши техническия контрол, за пореден път ще се завиши хартиения и финансов рекет.

Та, внимавайте какво си пожелавате. :wink


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8301
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Stivi » Пет 01 ное 2019 13:06


С две думи,всички искаме да сме като в "белите държави",ама бакиите са толкова много ,че което и да е правителство ако се заеме сериозно да ги оправя,няма да изкара до редовните избори ! Така че всичко става мнооого бавно и полека ,за да няма бунтове :a045


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Stuttgart
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот icoico » Пет 01 ное 2019 16:56


VasilStoichkov написа:Хайде всички да помогнем за създаването на такъв канал в тубата... ще е много яко...


А имаш ли много кинти и добър айдукат? Нарича се противозаконна употреба на СРС, между другото. :rolleyes


Потребителски аватар
VasilStoichkov
Мнения: 158
Регистриран на: Съб 30 мар 2019 14:53
Автомобил: Passat B7 Variant 4motion 177hp
Двигател: CFGC

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот VasilStoichkov » Пет 01 ное 2019 17:02


Аз няма да ползвам чужд материал или СРС-та...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта