Годишен технически преглед - защо съществува?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8296
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Stivi » Сря 22 юли 2020 10:11


alpinab написа:Смятам, че това трябва да не е в частния сектор или докато е, винаги ще е така.

Щото като е в държавния сектор ще е по-различно,нали пак същите хора ще са назначени там на работа,я опитай да разбереш "държавния" КАТ в София на колко коли нов внос е отказал регистрация понеже не са минали успешно газ анализатора !?




Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 570
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот alpinab » Сря 22 юли 2020 12:16


И това е така....


Дори миналата година когато минавахме за последно през софийският КАТ за регистрация на кола нов внос, не ни накараха да минаваме през валците...


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Stuttgart
Контакти:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот icoico » Сря 26 авг 2020 6:29


alpinab написа:
Смятам, че това трябва да не е в частния сектор или докато е, винаги ще е така. И ние сме си ок с това. Нещо като публична тайна, които всички знаем и всеки вдига рамената.


На каналите в КАТ, демек държавния сектор ти прибират таксата и издават талон за ГТП искаш или не искаш. Ходил съм при тях с валиден ТUV за повече от година напред два пъти- "нема баце такъв филм, ние тука сички преглеждаме" :mhihi


rld
Мнения: 547
Регистриран на: Нед 01 мар 2015 20:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот rld » Сря 26 авг 2020 7:58


И преди 7 години имахме спор с тях, относно кола с преглед от Австрия. Не отстъпиха и ни пратиха при техни хора


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот инжектопляктор » Сря 26 авг 2020 18:36


Съгласен съм опасни коли, с изгнило шаси и без спирачки, с явно пушене да не минават ГТП. Много сервизи обаче самите те нямат оборудване да мерят емисии и т.н. Как да отидеш да отстраниш нещо такова, когато критерият в сервиза е - "пали и не пуши да ти люти - значи работи" Другата сериозна заигравка е с бутилките. Регистрацията им е прекалено усложнена. Гледах видеото от предните страници. Това да мерят вратите с уред дали са ударени вече е извращение. Има ли врата, здрава ли е и не е изгнила, затваря ли се нормално - значи е ОК. Относно проблеми с окачването - никой не е застрахован от тях и то по всяко време. Дори да минеш ГТП и всичко да работи, пак няма гаранция, че нещо не може да се случи на пътя. При мен бяха се разхлабили болтовете на шарнира, който крепи шенкела за носача. Сам ги видях и отстраних проблема. После на ГТП дори ме питаха - "Ааа, тук е ремонтирано скоро". На ГТП минах ролки, фарове дали са наред, чистачки, дали зарежда алтернатора. Единственото нещо, което ме притесняваше бяха емисии. Тях няма как да ги измеря и честно казано едва ли ще мога да отстраня проблема сам. И все пак не пуши колата. И за ръжда по шасито гледаха.
Доволен съм, гледаха, но не се заяждаха. Предпочитам за дребни забележки да ми кажат и да ги отстраня, отколкото да са повод за рекет и заяждане, да ти казват как няма да минеш, но без по същество да ти обяснят какво трябва да оправиш.


Потребителски аватар
alpinab
Мнения: 570
Регистриран на: Сря 26 юни 2013 20:22
Автомобил: VW Passat
Двигател: CRL
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот alpinab » Пон 21 сеп 2020 10:11


Оня ден минах за пореден път ГТП със сонда в ауспуха при неработещ мотор. И това се случва в гр. София, пункта на кръстовището на Младост 4.

Там всеки може да мине успешно.

П.С Ще потърся информация дали мога да подам сигнал срещу тези.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6155
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот VWGT » Пон 21 сеп 2020 13:05


Няма смисъл да подаваш, в Бенковски има един пункт, който го бяха изтипосали в репортаж по телевизията за какви ли не схеми и нередности ... 2 седмици почиваха и после пак всичко по-старому.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7821
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: Tiguan R + Golf MKV GTI
Двигател: EA888 evo4
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот hooligan_sk » Пон 21 сеп 2020 15:37


Точно в тоя пункт е единственото място, където са ми обръщали внимание на някакъв проблем(по окачването) + ми регулират светлините. На всички други пунктове, където съм ходил, е тотално пренебрежение, дума не се обелва.


Потребителски аватар
777
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 2789
Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот 777 » Пон 21 сеп 2020 15:42


alpinab написа:Оня ден минах за пореден път ГТП със сонда в ауспуха при неработещ мотор.

Слабо. Преди да въведат камерите веднъж не влязох на канала, защото гумите били кални да не изцапат. Минах "по документи". Все пак ползата от ГТП е, че докато чакат да мине времето и поглеждат отдолу би могло да открият някой тежък проблем на кола, която ходи на сервиз само ако закъса, независимо какво се чува и усеща при движение. И основното нещо което гледат - да има поне някакви спирачки.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6155
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот VWGT » Пон 21 сеп 2020 16:26


ей го репортажа за бенковски.. видеото е най-долу

https://www.google.com/amp/s/nova.bg/am ... %25D0%25B8


Svetlix
Мнения: 1195
Регистриран на: Вто 08 авг 2006 19:30
Автомобил: Passat B5 1999
Двигател: 1.9 TDI AFN
Местоположение: Плевен

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Svetlix » Пон 21 сеп 2020 20:17


Ще ви споделя куриоз. Ходих на преглед с Нисана. Минах всички процедури - спирачки, светлини, заряден ток мериха. Бях си дал всички документи още преди да вкарам колата в халето. Точно в момента в който трябваше да ми издадът талончетата и ме върнаха. Опитал съм да мина преглед с талона на Пасата. Документите бяха минали през 3-ма човека и на края като сканирали талона се установило, че колата с която съм на преглед е черен Нисан, а талонът който нося е на бял пасат ...

И все пак смятам техническия преглед за абсолютно излишен. Като гледам какви пушещи коли минават, които горят масло/нафта 1:1 ...


valiosport
Мнения: 2145
Регистриран на: Нед 20 юни 2010 21:58
Автомобил: Golf 4 1.9 TDI
Двигател:
Местоположение: България

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот valiosport » Пон 21 сеп 2020 21:08


Те и тахографите са излишни ама ги има


Потребителски аватар
valka
Мнения: 274
Регистриран на: Сря 16 май 2007 19:14
Автомобил: поцинкован танк
Двигател:
Местоположение: София

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот valka » Съб 03 окт 2020 15:42


alpinab написа:Оня ден минах за пореден път ГТП със сонда в ауспуха при неработещ мотор. И това се случва в гр. София, пункта на кръстовището на Младост 4.

Там всеки може да мине успешно.

П.С Ще потърся информация дали мога да подам сигнал срещу тези.


Ако колата ти пуши, ГТП ли чакаш да ти кажат, че си за ремонт? На колега в работата от ГТП му казали, че имал проблем със спирачките и не може да мине. Отишъл на майстор и майстора му казал, че неговите спирачки са по-добре от тези на джипа на майстора. Отишъл в друг пункт за ГТП и му казали, че няма никакви проблеми със спирачките. Значи на теб повече ти харесва да те сурвакат за глупост, така ли?

На мен на служебната кола ми я закачаха на вкл. двигател миналата година пак в Младост в един ГТП. И какво от това. Зимата предпочитах да дишам неизгорелия бензин от моята 26 годишна кола, докато загрее и мина на газ. Отколкото да дишам гняста, докато стържа леда на 4 годишната кочина, с Euro 6 еко норми. :Mr Green Fun

И на мен миналата година ми казаха, че отзад почти нямам спирачки, а бях сменил всичките дискове и накладки 2 месеца по-рано. Аз си усещах същите спирачки обаче. Ама отидох и на майстор, където пък ми казаха, че нямам проблеми. Па спирах няколко пъти по-рязко. Тая година минах през другия канал в същия ГТП - спирачките са ми в норма без да съм пипал нищо.

И като не става дума за някаква разпадаща се кола, каква работа имат ГТП да ми гледат окачването? С разбита биалетка не мога да мина ли? И откъде накъде те ще ми регулират светлините? На мен сега колата ми харчи 2-3 литра газ отгоре. По тая логика, за едни 50 лв, които ми искат... Да им бях казал, че са длъжни да погледнат? :mhihi


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот инжектопляктор » Нед 04 окт 2020 19:08


valka написа:И като не става дума за някаква разпадаща се кола, каква работа имат ГТП да ми гледат окачването? С разбита биалетка не мога да мина ли? И откъде накъде те ще ми регулират светлините?

ГТП трябва да правят забележка за всеки явен проблем по автомобила, който представлява опасност, включително разбито окачване. Ако биалетката, шарнирът или носачът са ти толкова разбити, че утре да ти падне гумата, то би трябвало да те върнат до отстраняване на проблема. Ако пък на ГТП решат да ми регулират фаровете, без да ми вземат допълнително пари и има нужда - с радост. Предпочитам да не ме връщат, но действително искам да кажат, ако има проблем.


Потребителски аватар
Е.Димитров
Мнения: 95
Регистриран на: Чет 10 фев 2011 6:07
Автомобил: Т5
Двигател: 7H
Местоположение: София/Пловдив

Re: Годишен технически преглед - защо съществува?

Мнениеот Е.Димитров » Пон 05 окт 2020 9:00


А в Норвегия какви са прегледите, тука няма да минат повече от 50% от автомобилите.
Там гледат дали автомобила има някъде ръжда и съответно ако открият, преглед не се минава.
Ако открият, че някой шарнир тропа, директно спират автомобила и трябва да се извозва на репатрак до сервиз за отстраняване на проблема.
Същото е за всички конструктивни елементи, спирачки, гуми и тн.
Дори се мери височината на автомобила, за да се провери дали пружините не са омекнали и тн.
Интересното обаче е, че олд таймери/автомобили над 20-25 години не се подлагат на толкова стриктен контрол, само трябва да се мине на специална комисия за регистрация на олд таймер. Дори и таксите за ГО и данък са значително по-ниски за олд таймери. В Германия с олд таймерите е същото.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 210 госта